SME
Utorok, 21. september, 2021 | Meniny má MatúšKrížovkyKrížovky

Peugeot 307 CC Sport

Ešte pred desiatimi rokmi existovalo veľa racionálnych dôvodov, prečo si nekúpiť kabriolet. Pod plátenou strechou bývalo v zime chladno, mechanizmus otvárania strechy nebol stabilný, cez zadné plastové okno vodič nevidel dozadu, nehovoriac o pevnosti stre

chy pri prevrátení auta. Doba sa však zmenila. Peugeot 307 CC sa v priebehu 17 sekúnd zmení z kabrioletu na plnohodnotné kupé s pevnou strechou.

Ako ryba

Prvý Peugeot CC (Coupé Cabrio) na báze modelu 206 sa objavil na jeseň roku 2000. Koncepcia sa osvedčila a automobilka pri modelovom rade 307 zabila dve muchy jednou ranou. V jednom aute sú zastúpené dva typy karosérie. Peugeot 307 CC má iba niektoré črty spoločné so základným modelom 307, a to mu slúži ku cti.

Bočný profil Coupé pripomína rybu, čo sľubuje výbornú aerodynamiku. Hluk spôsobený obtekajúcim vzduchom je pri zatvorenej streche naozaj minimálny. Zadné svetlá zostavené z desiatok LED diód možno považovať za najväčší dizajnový výstrelok a zároveň prínos k bezpečnosti. LED diódy majú totiž kratší čas rozsvecovania, svietia intenzívnejšie a keď jedna "skončí", ostáva v brzdovom svetle ďalších 30.

Svojský dizajn 307 CC má síce aj odporcov, je ich však výrazne menej ako priaznivcov. Vodiča 307 CC si všimnú všade, kde sa objaví, zvlášť v uliciach slovenských miest. Športový výraz 307 CC je taký silný, že jeho karosériu si oddelenie Peugeot Sport zvolilo za základ špeciálu 307 WRC pre majstrovstvá sveta rallye.

Black and white

Prístrojová doska je tvarovo zhodná s ostatnými modelmi radu 307, od bežného štandardu sa však líši použitými materiálmi a luxusným spracovaním. Napríklad povrch prístrojovky z čiernej kože, biele ciferníky a bielou kožou odeté sedadlá.

Kokpit zhltne vodiča aj s topánkami. Na vysadanie z nízko položeného sedadla treba vynaložiť väčšiu energiu, ako sme čakali. Komu by sa však chcelo opustiť pohodlie športovo-exkluzívneho interiéru. Na zadných sedadlách je až prekvapujúco veľa miesta. Štandardné vybavenie 307 CC plne zodpovedá cenovej hladine a vysokému štandardu bezpečnosti.

Kupé a kabrio v jednom

Koncepcia pevnej elektromechanicky sklápateľnej strechy má budúcnosť, pretože Peugeot 307 CC je rovnako dobre využiteľný na lyžovačku ako na cestu k moru. Mechanizmus je schopný strechu otvoriť alebo zatvoriť pri rýchlosti do 10 km/h, vodič iba zatlačí ovládač a počká 17 až 20 sekúnd, kým sa operácia skončí.

Prekvapujúco výborná je aerodynamika vo verzii kabrio. Pri vytiahnutých bočných oknách cítiť iba jemný vietor vo vlasoch. V rýchlosti 150 km/h je aerodynamika ideálna. Zvýšenému hluku zodpovedá výkon audiosústavy s pripojeným CD meničom. Jazdu v kabriolete treba zažiť, aby človek pochopil, o čom to je.

Verzia kupé (so strechou) ponúka objem batožinového priestoru až 350 litrov a keď je strecha zložená, objem kufra sa zmenší na 204 litrov.

Dravé potešenie

Peugeot 307 CC Sport nepotrebuje ohúriť športovým dizajnom. Podiel na výrazne športových jazdných vlastnostiach majú nízkoprofilové pneumatiky kategórie P-Zero a kvalitný podvozok. Systém jazdnej stability ESP je vypínateľný, ale pri temperamente dvojlitrového motora s výkonom 177 koní môže ostať zapnutý. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne 307 CC sport za 9,4 sekundy a podľa tachometra dosiahne až 230 km/h.

Trochu prekvapuje vysoká pohotovostná hmotnosť až 1490 kg, ktorá zrejme vplýva aj na spotrebu. Priemer za celý test bol 11 l/100 km. Prakticky možno jazdiť aj za 8 až 9 litrov, ale je to lízanie medu cez sklo.

Sebavedomie pri jazde so zatvorenou strechou stúpa veľmi vysoko. Charakteru 307 CC zodpovedá chrapľavý športový zvuk výfukového potrubia.

Do zbierky

Peugeot 307 CC stojí v základnom prevedení 872 000 korún. Najvýkonnejšia verzia Sport bez koženého čalúnenia odľahčí zákazníka o 1,08 milióna. Cena nie je rozhodne nízka, ale zodpovedá výnimočnosti auta. Peugeot 307 CC má všetky predpoklady stať sa zberateľským autom a o niekoľko desaťročí bude mať väčšiu hodnotu ako dnes. Jednoúčelové a krátkodobé používanie kabrioletov sa stalo minulosťou.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  2. BLoKK: Z nevyužitých kancelárií v centre štýlové bývanie
  3. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  4. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  5. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  6. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  7. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  8. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  9. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  10. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  1. Projekt KRAJa na podporu včelárov priniesol svoju úrodu
  2. Prečo čakať, keď teraz je najvyšší čas vykurovať eko-vedome?
  3. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  4. Škola ich učí pracovať v tíme a pod tlakom
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  6. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  7. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  8. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. BLoKK: Z nevyužitých kancelárií v centre štýlové bývanie
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 9 706
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 8 302
  3. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 3 741
  4. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 651
  5. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 3 394
  6. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 163
  7. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 3 059
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 2 723
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 2 086
  10. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte 1 876
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Stanislav Mičev

Mičev bol proti rozdeleniu múzea na tri časti.


18 h
Očkovanie proti ochoreniu Covid-19.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 402-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 580 obetí.


a 5 ďalší 12 h
Skryť Zatvoriť reklamu