Peugeot 307 CC Sport

Ešte pred desiatimi rokmi existovalo veľa racionálnych dôvodov, prečo si nekúpiť kabriolet. Pod plátenou strechou bývalo v zime chladno, mechanizmus otvárania strechy nebol stabilný, cez zadné plastové okno vodič nevidel dozadu, nehovoriac o pevnosti stre

chy pri prevrátení auta. Doba sa však zmenila. Peugeot 307 CC sa v priebehu 17 sekúnd zmení z kabrioletu na plnohodnotné kupé s pevnou strechou.

Ako ryba

Prvý Peugeot CC (Coupé Cabrio) na báze modelu 206 sa objavil na jeseň roku 2000. Koncepcia sa osvedčila a automobilka pri modelovom rade 307 zabila dve muchy jednou ranou. V jednom aute sú zastúpené dva typy karosérie. Peugeot 307 CC má iba niektoré črty spoločné so základným modelom 307, a to mu slúži ku cti.

Bočný profil Coupé pripomína rybu, čo sľubuje výbornú aerodynamiku. Hluk spôsobený obtekajúcim vzduchom je pri zatvorenej streche naozaj minimálny. Zadné svetlá zostavené z desiatok LED diód možno považovať za najväčší dizajnový výstrelok a zároveň prínos k bezpečnosti. LED diódy majú totiž kratší čas rozsvecovania, svietia intenzívnejšie a keď jedna "skončí", ostáva v brzdovom svetle ďalších 30.

Svojský dizajn 307 CC má síce aj odporcov, je ich však výrazne menej ako priaznivcov. Vodiča 307 CC si všimnú všade, kde sa objaví, zvlášť v uliciach slovenských miest. Športový výraz 307 CC je taký silný, že jeho karosériu si oddelenie Peugeot Sport zvolilo za základ špeciálu 307 WRC pre majstrovstvá sveta rallye.

Black and white

Prístrojová doska je tvarovo zhodná s ostatnými modelmi radu 307, od bežného štandardu sa však líši použitými materiálmi a luxusným spracovaním. Napríklad povrch prístrojovky z čiernej kože, biele ciferníky a bielou kožou odeté sedadlá.

Kokpit zhltne vodiča aj s topánkami. Na vysadanie z nízko položeného sedadla treba vynaložiť väčšiu energiu, ako sme čakali. Komu by sa však chcelo opustiť pohodlie športovo-exkluzívneho interiéru. Na zadných sedadlách je až prekvapujúco veľa miesta. Štandardné vybavenie 307 CC plne zodpovedá cenovej hladine a vysokému štandardu bezpečnosti.

Kupé a kabrio v jednom

Koncepcia pevnej elektromechanicky sklápateľnej strechy má budúcnosť, pretože Peugeot 307 CC je rovnako dobre využiteľný na lyžovačku ako na cestu k moru. Mechanizmus je schopný strechu otvoriť alebo zatvoriť pri rýchlosti do 10 km/h, vodič iba zatlačí ovládač a počká 17 až 20 sekúnd, kým sa operácia skončí.

Prekvapujúco výborná je aerodynamika vo verzii kabrio. Pri vytiahnutých bočných oknách cítiť iba jemný vietor vo vlasoch. V rýchlosti 150 km/h je aerodynamika ideálna. Zvýšenému hluku zodpovedá výkon audiosústavy s pripojeným CD meničom. Jazdu v kabriolete treba zažiť, aby človek pochopil, o čom to je.

Verzia kupé (so strechou) ponúka objem batožinového priestoru až 350 litrov a keď je strecha zložená, objem kufra sa zmenší na 204 litrov.

Dravé potešenie

Peugeot 307 CC Sport nepotrebuje ohúriť športovým dizajnom. Podiel na výrazne športových jazdných vlastnostiach majú nízkoprofilové pneumatiky kategórie P-Zero a kvalitný podvozok. Systém jazdnej stability ESP je vypínateľný, ale pri temperamente dvojlitrového motora s výkonom 177 koní môže ostať zapnutý. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne 307 CC sport za 9,4 sekundy a podľa tachometra dosiahne až 230 km/h.

Trochu prekvapuje vysoká pohotovostná hmotnosť až 1490 kg, ktorá zrejme vplýva aj na spotrebu. Priemer za celý test bol 11 l/100 km. Prakticky možno jazdiť aj za 8 až 9 litrov, ale je to lízanie medu cez sklo.

Sebavedomie pri jazde so zatvorenou strechou stúpa veľmi vysoko. Charakteru 307 CC zodpovedá chrapľavý športový zvuk výfukového potrubia.

Do zbierky

Peugeot 307 CC stojí v základnom prevedení 872 000 korún. Najvýkonnejšia verzia Sport bez koženého čalúnenia odľahčí zákazníka o 1,08 milióna. Cena nie je rozhodne nízka, ale zodpovedá výnimočnosti auta. Peugeot 307 CC má všetky predpoklady stať sa zberateľským autom a o niekoľko desaťročí bude mať väčšiu hodnotu ako dnes. Jednoúčelové a krátkodobé používanie kabrioletov sa stalo minulosťou.


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 834
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 425
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 574
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 715
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 994
  6. Moskva alebo Petrohrad? 1 994
  7. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 798
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 793
  9. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 550
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 519

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov a života nás ničí, z nej pramenia spoločenské nedorozumenia.

KOMENTÁRE

Čo je to sloboda

Sloboda prináša ťarchu vlastnej aktivity.

EKONOMIKA

Futej predáva strojárne v Detve, keď SNS chystá výrobu transportérov

Oslovili záujemcov z Česka a Slovenska.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.