SME

Peugeot 307 CC Sport

Ešte pred desiatimi rokmi existovalo veľa racionálnych dôvodov, prečo si nekúpiť kabriolet. Pod plátenou strechou bývalo v zime chladno, mechanizmus otvárania strechy nebol stabilný, cez zadné plastové okno vodič nevidel dozadu, nehovoriac o pevnosti stre

chy pri prevrátení auta. Doba sa však zmenila. Peugeot 307 CC sa v priebehu 17 sekúnd zmení z kabrioletu na plnohodnotné kupé s pevnou strechou.

Ako ryba

Prvý Peugeot CC (Coupé Cabrio) na báze modelu 206 sa objavil na jeseň roku 2000. Koncepcia sa osvedčila a automobilka pri modelovom rade 307 zabila dve muchy jednou ranou. V jednom aute sú zastúpené dva typy karosérie. Peugeot 307 CC má iba niektoré črty spoločné so základným modelom 307, a to mu slúži ku cti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bočný profil Coupé pripomína rybu, čo sľubuje výbornú aerodynamiku. Hluk spôsobený obtekajúcim vzduchom je pri zatvorenej streche naozaj minimálny. Zadné svetlá zostavené z desiatok LED diód možno považovať za najväčší dizajnový výstrelok a zároveň prínos k bezpečnosti. LED diódy majú totiž kratší čas rozsvecovania, svietia intenzívnejšie a keď jedna "skončí", ostáva v brzdovom svetle ďalších 30.

SkryťVypnúť reklamu

Svojský dizajn 307 CC má síce aj odporcov, je ich však výrazne menej ako priaznivcov. Vodiča 307 CC si všimnú všade, kde sa objaví, zvlášť v uliciach slovenských miest. Športový výraz 307 CC je taký silný, že jeho karosériu si oddelenie Peugeot Sport zvolilo za základ špeciálu 307 WRC pre majstrovstvá sveta rallye.

Black and white

Prístrojová doska je tvarovo zhodná s ostatnými modelmi radu 307, od bežného štandardu sa však líši použitými materiálmi a luxusným spracovaním. Napríklad povrch prístrojovky z čiernej kože, biele ciferníky a bielou kožou odeté sedadlá.

Kokpit zhltne vodiča aj s topánkami. Na vysadanie z nízko položeného sedadla treba vynaložiť väčšiu energiu, ako sme čakali. Komu by sa však chcelo opustiť pohodlie športovo-exkluzívneho interiéru. Na zadných sedadlách je až prekvapujúco veľa miesta. Štandardné vybavenie 307 CC plne zodpovedá cenovej hladine a vysokému štandardu bezpečnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Kupé a kabrio v jednom

Koncepcia pevnej elektromechanicky sklápateľnej strechy má budúcnosť, pretože Peugeot 307 CC je rovnako dobre využiteľný na lyžovačku ako na cestu k moru. Mechanizmus je schopný strechu otvoriť alebo zatvoriť pri rýchlosti do 10 km/h, vodič iba zatlačí ovládač a počká 17 až 20 sekúnd, kým sa operácia skončí.

Prekvapujúco výborná je aerodynamika vo verzii kabrio. Pri vytiahnutých bočných oknách cítiť iba jemný vietor vo vlasoch. V rýchlosti 150 km/h je aerodynamika ideálna. Zvýšenému hluku zodpovedá výkon audiosústavy s pripojeným CD meničom. Jazdu v kabriolete treba zažiť, aby človek pochopil, o čom to je.

Verzia kupé (so strechou) ponúka objem batožinového priestoru až 350 litrov a keď je strecha zložená, objem kufra sa zmenší na 204 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Dravé potešenie

Peugeot 307 CC Sport nepotrebuje ohúriť športovým dizajnom. Podiel na výrazne športových jazdných vlastnostiach majú nízkoprofilové pneumatiky kategórie P-Zero a kvalitný podvozok. Systém jazdnej stability ESP je vypínateľný, ale pri temperamente dvojlitrového motora s výkonom 177 koní môže ostať zapnutý. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne 307 CC sport za 9,4 sekundy a podľa tachometra dosiahne až 230 km/h.

Trochu prekvapuje vysoká pohotovostná hmotnosť až 1490 kg, ktorá zrejme vplýva aj na spotrebu. Priemer za celý test bol 11 l/100 km. Prakticky možno jazdiť aj za 8 až 9 litrov, ale je to lízanie medu cez sklo.

Sebavedomie pri jazde so zatvorenou strechou stúpa veľmi vysoko. Charakteru 307 CC zodpovedá chrapľavý športový zvuk výfukového potrubia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Do zbierky

Peugeot 307 CC stojí v základnom prevedení 872 000 korún. Najvýkonnejšia verzia Sport bez koženého čalúnenia odľahčí zákazníka o 1,08 milióna. Cena nie je rozhodne nízka, ale zodpovedá výnimočnosti auta. Peugeot 307 CC má všetky predpoklady stať sa zberateľským autom a o niekoľko desaťročí bude mať väčšiu hodnotu ako dnes. Jednoúčelové a krátkodobé používanie kabrioletov sa stalo minulosťou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 019
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 903
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 097
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 369
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 843
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 136
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 738
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 482
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  2. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  3. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  4. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  5. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  6. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  7. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  8. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 755
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 324
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 418
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 677
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 120
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 035
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 576
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu