SME
Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

Peugeot 307 CC Sport

Ešte pred desiatimi rokmi existovalo veľa racionálnych dôvodov, prečo si nekúpiť kabriolet. Pod plátenou strechou bývalo v zime chladno, mechanizmus otvárania strechy nebol stabilný, cez zadné plastové okno vodič nevidel dozadu, nehovoriac o pevnosti stre

chy pri prevrátení auta. Doba sa však zmenila. Peugeot 307 CC sa v priebehu 17 sekúnd zmení z kabrioletu na plnohodnotné kupé s pevnou strechou.

Ako ryba

Prvý Peugeot CC (Coupé Cabrio) na báze modelu 206 sa objavil na jeseň roku 2000. Koncepcia sa osvedčila a automobilka pri modelovom rade 307 zabila dve muchy jednou ranou. V jednom aute sú zastúpené dva typy karosérie. Peugeot 307 CC má iba niektoré črty spoločné so základným modelom 307, a to mu slúži ku cti.

Bočný profil Coupé pripomína rybu, čo sľubuje výbornú aerodynamiku. Hluk spôsobený obtekajúcim vzduchom je pri zatvorenej streche naozaj minimálny. Zadné svetlá zostavené z desiatok LED diód možno považovať za najväčší dizajnový výstrelok a zároveň prínos k bezpečnosti. LED diódy majú totiž kratší čas rozsvecovania, svietia intenzívnejšie a keď jedna "skončí", ostáva v brzdovom svetle ďalších 30.

Svojský dizajn 307 CC má síce aj odporcov, je ich však výrazne menej ako priaznivcov. Vodiča 307 CC si všimnú všade, kde sa objaví, zvlášť v uliciach slovenských miest. Športový výraz 307 CC je taký silný, že jeho karosériu si oddelenie Peugeot Sport zvolilo za základ špeciálu 307 WRC pre majstrovstvá sveta rallye.

Black and white

Prístrojová doska je tvarovo zhodná s ostatnými modelmi radu 307, od bežného štandardu sa však líši použitými materiálmi a luxusným spracovaním. Napríklad povrch prístrojovky z čiernej kože, biele ciferníky a bielou kožou odeté sedadlá.

Kokpit zhltne vodiča aj s topánkami. Na vysadanie z nízko položeného sedadla treba vynaložiť väčšiu energiu, ako sme čakali. Komu by sa však chcelo opustiť pohodlie športovo-exkluzívneho interiéru. Na zadných sedadlách je až prekvapujúco veľa miesta. Štandardné vybavenie 307 CC plne zodpovedá cenovej hladine a vysokému štandardu bezpečnosti.

Kupé a kabrio v jednom

Koncepcia pevnej elektromechanicky sklápateľnej strechy má budúcnosť, pretože Peugeot 307 CC je rovnako dobre využiteľný na lyžovačku ako na cestu k moru. Mechanizmus je schopný strechu otvoriť alebo zatvoriť pri rýchlosti do 10 km/h, vodič iba zatlačí ovládač a počká 17 až 20 sekúnd, kým sa operácia skončí.

Prekvapujúco výborná je aerodynamika vo verzii kabrio. Pri vytiahnutých bočných oknách cítiť iba jemný vietor vo vlasoch. V rýchlosti 150 km/h je aerodynamika ideálna. Zvýšenému hluku zodpovedá výkon audiosústavy s pripojeným CD meničom. Jazdu v kabriolete treba zažiť, aby človek pochopil, o čom to je.

Verzia kupé (so strechou) ponúka objem batožinového priestoru až 350 litrov a keď je strecha zložená, objem kufra sa zmenší na 204 litrov.

Dravé potešenie

Peugeot 307 CC Sport nepotrebuje ohúriť športovým dizajnom. Podiel na výrazne športových jazdných vlastnostiach majú nízkoprofilové pneumatiky kategórie P-Zero a kvalitný podvozok. Systém jazdnej stability ESP je vypínateľný, ale pri temperamente dvojlitrového motora s výkonom 177 koní môže ostať zapnutý. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne 307 CC sport za 9,4 sekundy a podľa tachometra dosiahne až 230 km/h.

Trochu prekvapuje vysoká pohotovostná hmotnosť až 1490 kg, ktorá zrejme vplýva aj na spotrebu. Priemer za celý test bol 11 l/100 km. Prakticky možno jazdiť aj za 8 až 9 litrov, ale je to lízanie medu cez sklo.

Sebavedomie pri jazde so zatvorenou strechou stúpa veľmi vysoko. Charakteru 307 CC zodpovedá chrapľavý športový zvuk výfukového potrubia.

Do zbierky

Peugeot 307 CC stojí v základnom prevedení 872 000 korún. Najvýkonnejšia verzia Sport bez koženého čalúnenia odľahčí zákazníka o 1,08 milióna. Cena nie je rozhodne nízka, ale zodpovedá výnimočnosti auta. Peugeot 307 CC má všetky predpoklady stať sa zberateľským autom a o niekoľko desaťročí bude mať väčšiu hodnotu ako dnes. Jednoúčelové a krátkodobé používanie kabrioletov sa stalo minulosťou.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  2. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 5 541
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 215
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 983
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 787
  5. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 615
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 911
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 767
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 510
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinci veria, že majú šancu na víťazstvo.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 19 h
Vila na francúzskej riviére neďaleko Nice, ktorú vlastní bývalý štátny tajomník Smeru Viktor Stromček

Denník SME získal dokumenty z Francúzska.


6 h
Moderátor Milan Junior Zimnýkoval.

Teším sa na obdobie husaciny, hovorí moderátor pre magazín TV OKO.


29. sep
Referendum v Luhansku.

V Chersone anexiu Ruskom neoslavovali.


3 h

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


9 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  2. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  3. Věra Tepličková: Premiér dupol a zem sa otriasla
  4. Tomáš Bilik: Ach tí naši topoľčianski poslanci...
  5. Milan Hutera: Výstava Cosmos Discovery po druhý krát v Bratislave
  6. Věra Tepličková: Kto v tom má jasno alebo Keď kengury volajú
  7. Marek Mačuha: Pravda nebýva uprostred
  8. Viera Spišáková: Trapas koláčový II.
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 252
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 845
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 692
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 982
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 885
  6. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 3 709
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 3 683
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 137
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu