Volkswagen Golf má z roka na rok väčšiu konkurenciu, preto mu na dosiahnutie predajného úspechu v triede nestačí iba to, že sa volá Golf, každá jeho generácia musí priniesť niečo nové v oblasti techniky. Inak to nie je ani v prípade súčasnej piatej ...
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
foto
Volkswagen Golf má z roka na rok väčšiu konkurenciu, preto mu na dosiahnutie predajného úspechu v triede nestačí iba to, že sa volá Golf, každá jeho generácia musí priniesť niečo nové v oblasti techniky. Inak to nie je ani v prípade súčasnej piatej generácie, ktorá prináša v kompaktnej triede nové prvky.
Svetelný asistent: Svetelný asistent v závislosti od nastavenia a intenzity vonkajšieho svetla samočinne zapína tlmené svetlá a zadné koncové svetlá. Pri jazde na diaľnici rýchlosťou nad 140 km/h sa svetlá zapínajú samočinne aj za dobrej viditeľnosti.
Funkcia Leaving Home : Pri odomknutí vozidla diaľkovým ovládačom sa svetlá automaticky rozsvietia, aby osvetlili cestu k vozidlu.
Kontrola výpadku žiaroviek: Prostredníctvom textu na displeji v združenom prístroji systém upozorní vodiča na vypálenie určitej žiarovky.
Inteligentné stierače: Okrem klasických druhov funkcie a automatickej činnosti podľa dažďového senzora a umývacej automatiky majú stierače servisnú polohu. Po každom druhom zastavení stieračov sa ramienka posunú o kúsok vyššie. Tým sa otočia gumičky stieračov, aby sa zvýšila jej životnosť. Pri otvorení kapoty sa stierače okamžite zastavia, aby sa vylúčilo poškodenie pri vzájomnom kontakte kapoty a stieračov. Systém rozozná každé blokovanie stieračov a reaguje ich okamžitým zastavením.
Prevodovka DSG: V súčasnosti najinovatívnejšia prevodovka sveta je vlastne automatizovaná prevodovka s priamym radením. DSG má šesť prevodových stupňov, dva hriadele a dve hydraulicky ovládané spojky. Spojka K1 obsluhuje nepárne prevodové stupne (plus spiatočku), spojka K2 párne stupne. V princípe ide o dve prevodovky v jednej. Táto konštrukcia zabezpečuje, že pri radení nedochádza k prerušeniu prenosu krútiaceho momentu. Na preradenie stačí prevodovke 0,03 s.
EPS - Electrical Power Steering : Elektromechanický posilňovač riadenia prispôsobuje svoj účinok okolnostiam a rýchlosti jazdy. V porovnaní s hydraulickým posilňovačom sa spotreba paliva znížila o 0,2 litra na 100 kilometrov.
HVV Hinterachsvollverzögerung systém aktívne zvyšuje brzdný tlak na zadnej náprave až do zásahu ABS vtedy, ak na predných kolesách zasahuje ABS a vzadu ešte nie.