Majitelia malých autoškôl sa obávajú likvidačného zákona

Žilina 15. mája (TASR) - Majitelia malých autoškôl z celého Slovenska protestovali v Žiline proti pripravovanému návrhu zákona o autoškolách. Vyčítajú ...

Žilina 15. mája (TASR) - Majitelia malých autoškôl z celého Slovenska protestovali v Žiline proti pripravovanému návrhu zákona o autoškolách. Vyčítajú mu, že preferuje veľké autoškoly a na malé bude mať likvidačný efekt.

Podľa predsedu Združenia autoškôl Andreja Budaya zavádza návrh zákona pre autoškoly veľmi prísne obmedzenia. Každá autoškola musí mať vlastné, neprenajaté učebne a vlastné cvičisko s rozlohou najmenej 3000 metrov štvorcových. Musia mať tiež elektronický trenažér, ktorého cena sa pohybuje okolo milióna korún. "Sú tam veci, ktoré zdražujú výcvik, jednoducho pri rovnakom výstupe sa zvyšujú náklady. A toto môže vydržať len máloktorá autoškola, ale ľahko to vydržia bývalé štátne autoškoly, ktoré majú svoje podniky ešte z roku 1989," vysvetlil Buday.

Podľa spolumajiteľky jednej z autoškôl v Žiline Jany Halabicovej v prípade schválenia zákona by ceny za vodičské kurzy prudko narástli a prekročili hranicu 20 000 korún.

Predseda Združenia autoškôl Žilina a okolie Adam Lokaj pripomenul, že malým autoškolám dal za pravdu vo svojom vyjadrení aj Protimonopolný úrad SR. Doplnil, že majitelia malých autoškôl prijali vyhlásenie, s ktorým sa chcú obrátiť na ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavla Prokopoviča a predsedu vlády Mikuláša Dzurindu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 109
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 654
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 650
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 13 056
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 248
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 980
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 722
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 579
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 357
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 737

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cinkota: Čím viac mi bolo dovolené, tým viac som hranice prekračoval

Verím, že som oveľa múdrejší, hovorí prepustený herec Dušan Cinkota.

Komentár Ondreja Podstupku

Pri pustenej klimatizácii by ste sa mali cítiť zle

Klíma nevyrába chlad, len robí z tepla problém niekoho iného.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.