SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky
TEST

Nissan Micra 1,5 dCi Tekna

Prvú Micru uviedol Nissan na trh v roku 1992. Už vtedy to bolo malé úspešné auto so silným motorom a vynikajúcou obratnosťou. Neskôr prešla Micra niekoľkými modernizáciami, vždy si však zachovávala pôvodný ráz. Súčasná Micra debutovala pred rokom a ...

Prvú Micru uviedol Nissan na trh v roku 1992. Už vtedy to bolo malé úspešné auto so silným motorom a vynikajúcou obratnosťou. Neskôr prešla Micra niekoľkými modernizáciami, vždy si však zachovávala pôvodný ráz. Súčasná Micra debutovala pred rokom a je úplne iná ako jej predchodkyňa. Pokojne ju môžeme nazvať rebelom triedy malých automobilov. Rastúcej požiadavke na malé úsporné naftové motory sa však Nissan prispôsobil a na trh uviedol verziu 1,5 dCi.

Najmenšia v triede

Vonkajší vzhľad má svojich prívržencov, ale aj odporcov, pretože nie je úplne obyčajný a predbieha dobu. Nemožno však hovoriť iba o dizajnérskom výstrelku, pretože formu karosérie si vynútila konštrukcia priestranného interiéru na najmenšom rázvore náprav v triede. Micru môžeme pochváliť za najlepší polomer otáčania v triede a dobrý výhľad z miesta vodiča pri parkovaní. Niektorí konkurenti sú oproti Micre dlhší aj o 20 cm, ale malý Japonec vo vnútornom priestore nezaostáva. Objem batožinového priestoru je 251 litrov, alebo si majiteľ zaobstará vyšší stupeň vybavenia s posuvnými zadnými sedadlami ako v testovanej Micre 1,5 dCi Tekna. Podľa toho, v akej polohe sú posuvné zadné sedadlá, sa objem kufra pohybuje od 237 do 371 litrov.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Iná ako ostatní

Miesto na hlavu pod kupolovitou strechou nechýba ani vyšším postavám, navyše sa na šoférskom mieste nastavuje sklon a výška sedáka. Pod spolujazdcovým odklápateľným sedákom je veľká odkladacia skrinka na bežný nákup prípadne kabelku. Tento doplnok neponúka ani jeden z konkurentov. Podobne je to aj s atypickým centrálnym zamykaním. Ovládač stačí mať stále v kabelke či vrecku šiat. Keď sa vodič priblíži k autu a stisne tlačidlo na kľučke dverí, vozidlo sa odomkne. Senzory rozoznajú, či je ovládač pri vodičovi a umožnia vám naštartovať bez kľúčov iba otočením vypínača pripomínajúceho ovládač mixéra.

K odlišnostiam od súperov v triede patrí aj chýbajúce zrkadlo v clone pred spolujazdcom. Zrkadielko má iba vodič, a to vraj preto, lebo Nissan Micra šoféruje vždy žena a muž sedí vedľa. Rebelský dizajn karosérie pokračuje aj vnútri priestrannej Micry. Hravej múze podľahol dokonca aj tvar "plochých" sedadiel takmer bez bočnej opory tela. Ľahko sa do nich nasadá aj stokrát za deň, ale pri športovej jazde sa musí posádka poriadne držať. Praktickému interiéru chýbajú väčšie odkladacie boxy vo dverách, rozhodne mu však nechýba luxus.

Skryť Vypnúť reklamu

Verzia Tekna obsahuje automatickú, digitálne ovládanú klimatizáciu, posuvné zadné sedadlá, elektricky ovládané okná a spätné zrkadlá, inteligentný kľúč, volant potiahnutý kožou, palubný počítač, elektronický posilňovač riadenia s variabilným účinkom, 15" disky kolies z ľahkej zliatiny a autorádio s CD prehrávačom. V bezpečnostnom balíku je ABS, brzdový asistent, 6 airbagov (čelné, bočné a hlavové), aktívne opierky hlavy a ukotvenie detskej sedačky Izofix. Chýba len stabilizačný program ESP.

Výborná v spotrebe

Jazdné vlastnosti podvozka sú bezvýhradne dobré. To isté platí o brzdách. Naftový motor 1,5 dCi je dielom partnerskej automobilky Renault. Výkonnejšia testovaná verzia dosahuje výkon až 82 koní a krútiaci moment 185 Nm. O nadpriemernej dynamike Micry nemusí nikto pochybovať, veď zrýchlenie na 100 km/h zvládne za 12 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 170 km/h. (Tachometer ukazoval 180). Silný motor robí radosť z jazdy najmä ženám pri bezproblémovom pohýnaní sa z miesta. Hlavným tromfom malého diesela je priemerná spotreba 4,5 l/100 km. Priemer počas testu sa pohyboval od 4,1 do 6,2 l/100 km. Pri rýchlosti nad 120 km/h je motor trochu hlučný.

Skryť Vypnúť reklamu

Drahá a luxusná

Micra 1,5 dCi Tekna stojí na vrchole ponuky. Patrí tam nielen vďaka vysokej cene 660 000 korún, ale hlavne pre rozsiahle vybavenie na úrovni automobilov kompaktnej triedy. Majiteľa poteší úsporný motor a kvalitné dielenské spracovanie, prípadne trojročná záruka. Micra je ako stvorená pre ženy, ktoré trávia za volantom veľa času a potrebujú malé extravagantné auto.

Nissan Micra 1,5 dCi Tekna a konkurenti

Automobil Cena 5-dv. Výkon Batožinový Priemerná Priemer Celková Bezpečnosť
modelu kW/k priestor spotreba (l/100 km) otáčania dĺžka
Nissan Micra 1,5 dCi Tekna 660 000 60/82 237/371 4,5 9,2 3,71 6x airbag ABS
Renault Clio 1,5 dCi Privilége 524 000 60/82 255 4,5 10,3 3,77 4x airbag ABS
Peugeot 206 HDi XT 550 400 50/68 245 4,3 10,2 3,82 4x airbag ABS
Citroen C3 1,4 HDi Pack MAX 503 900 50/70 305 4,2 10,1 3,85 4x airbag, ABS
Mazda 2 1,4 D Exlusive 504 900 50/68 267 4,5 9,8 3,92 6x airbag ABS , ESP


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 154
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 368
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 329
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 113
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 978
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 900
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 174
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 882
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 682
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 571
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rázcestie v obci Martinová.

Maďarov na severe nechcú a Rómov nikde nechcú, opisujú ľudia z Martinovej.

22. jan

O klíme si kladieme falošné otázky.

22. jan
Policajti blokujú demonštrantov počas protestu proti väzneniu ruského opozičného lídra Alexeja Navaľného v Jekaterinburgu.

Rusi demonštrovali proti Putinovmu režimu.

4 h
Nemocnice v Londýne sú pod tlakom.

Nový kmeň môže byť smrteľnejší.

8 h

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

13 h
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan