TEST

Nissan Micra 1,5 dCi Tekna

Prvú Micru uviedol Nissan na trh v roku 1992. Už vtedy to bolo malé úspešné auto so silným motorom a vynikajúcou obratnosťou. Neskôr prešla Micra niekoľkými modernizáciami, vždy si však zachovávala pôvodný ráz. Súčasná Micra debutovala pred rokom a ...

Prvú Micru uviedol Nissan na trh v roku 1992. Už vtedy to bolo malé úspešné auto so silným motorom a vynikajúcou obratnosťou. Neskôr prešla Micra niekoľkými modernizáciami, vždy si však zachovávala pôvodný ráz. Súčasná Micra debutovala pred rokom a je úplne iná ako jej predchodkyňa. Pokojne ju môžeme nazvať rebelom triedy malých automobilov. Rastúcej požiadavke na malé úsporné naftové motory sa však Nissan prispôsobil a na trh uviedol verziu 1,5 dCi.

Najmenšia v triede

Vonkajší vzhľad má svojich prívržencov, ale aj odporcov, pretože nie je úplne obyčajný a predbieha dobu. Nemožno však hovoriť iba o dizajnérskom výstrelku, pretože formu karosérie si vynútila konštrukcia priestranného interiéru na najmenšom rázvore náprav v triede. Micru môžeme pochváliť za najlepší polomer otáčania v triede a dobrý výhľad z miesta vodiča pri parkovaní. Niektorí konkurenti sú oproti Micre dlhší aj o 20 cm, ale malý Japonec vo vnútornom priestore nezaostáva. Objem batožinového priestoru je 251 litrov, alebo si majiteľ zaobstará vyšší stupeň vybavenia s posuvnými zadnými sedadlami ako v testovanej Micre 1,5 dCi Tekna. Podľa toho, v akej polohe sú posuvné zadné sedadlá, sa objem kufra pohybuje od 237 do 371 litrov.

Iná ako ostatní

Miesto na hlavu pod kupolovitou strechou nechýba ani vyšším postavám, navyše sa na šoférskom mieste nastavuje sklon a výška sedáka. Pod spolujazdcovým odklápateľným sedákom je veľká odkladacia skrinka na bežný nákup prípadne kabelku. Tento doplnok neponúka ani jeden z konkurentov. Podobne je to aj s atypickým centrálnym zamykaním. Ovládač stačí mať stále v kabelke či vrecku šiat. Keď sa vodič priblíži k autu a stisne tlačidlo na kľučke dverí, vozidlo sa odomkne. Senzory rozoznajú, či je ovládač pri vodičovi a umožnia vám naštartovať bez kľúčov iba otočením vypínača pripomínajúceho ovládač mixéra.

K odlišnostiam od súperov v triede patrí aj chýbajúce zrkadlo v clone pred spolujazdcom. Zrkadielko má iba vodič, a to vraj preto, lebo Nissan Micra šoféruje vždy žena a muž sedí vedľa. Rebelský dizajn karosérie pokračuje aj vnútri priestrannej Micry. Hravej múze podľahol dokonca aj tvar "plochých" sedadiel takmer bez bočnej opory tela. Ľahko sa do nich nasadá aj stokrát za deň, ale pri športovej jazde sa musí posádka poriadne držať. Praktickému interiéru chýbajú väčšie odkladacie boxy vo dverách, rozhodne mu však nechýba luxus.

Verzia Tekna obsahuje automatickú, digitálne ovládanú klimatizáciu, posuvné zadné sedadlá, elektricky ovládané okná a spätné zrkadlá, inteligentný kľúč, volant potiahnutý kožou, palubný počítač, elektronický posilňovač riadenia s variabilným účinkom, 15" disky kolies z ľahkej zliatiny a autorádio s CD prehrávačom. V bezpečnostnom balíku je ABS, brzdový asistent, 6 airbagov (čelné, bočné a hlavové), aktívne opierky hlavy a ukotvenie detskej sedačky Izofix. Chýba len stabilizačný program ESP.

Výborná v spotrebe

Jazdné vlastnosti podvozka sú bezvýhradne dobré. To isté platí o brzdách. Naftový motor 1,5 dCi je dielom partnerskej automobilky Renault. Výkonnejšia testovaná verzia dosahuje výkon až 82 koní a krútiaci moment 185 Nm. O nadpriemernej dynamike Micry nemusí nikto pochybovať, veď zrýchlenie na 100 km/h zvládne za 12 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 170 km/h. (Tachometer ukazoval 180). Silný motor robí radosť z jazdy najmä ženám pri bezproblémovom pohýnaní sa z miesta. Hlavným tromfom malého diesela je priemerná spotreba 4,5 l/100 km. Priemer počas testu sa pohyboval od 4,1 do 6,2 l/100 km. Pri rýchlosti nad 120 km/h je motor trochu hlučný.

Drahá a luxusná

Micra 1,5 dCi Tekna stojí na vrchole ponuky. Patrí tam nielen vďaka vysokej cene 660 000 korún, ale hlavne pre rozsiahle vybavenie na úrovni automobilov kompaktnej triedy. Majiteľa poteší úsporný motor a kvalitné dielenské spracovanie, prípadne trojročná záruka. Micra je ako stvorená pre ženy, ktoré trávia za volantom veľa času a potrebujú malé extravagantné auto.

Nissan Micra 1,5 dCi Tekna a konkurenti

Automobil Cena 5-dv. Výkon Batožinový Priemerná Priemer Celková Bezpečnosť
modelu kW/k priestor spotreba (l/100 km) otáčania dĺžka
Nissan Micra 1,5 dCi Tekna 660 000 60/82 237/371 4,5 9,2 3,71 6x airbag ABS
Renault Clio 1,5 dCi Privilége 524 000 60/82 255 4,5 10,3 3,77 4x airbag ABS
Peugeot 206 HDi XT 550 400 50/68 245 4,3 10,2 3,82 4x airbag ABS
Citroen C3 1,4 HDi Pack MAX 503 900 50/70 305 4,2 10,1 3,85 4x airbag, ABS
Mazda 2 1,4 D Exlusive 504 900 50/68 267 4,5 9,8 3,92 6x airbag ABS , ESP


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  6. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  7. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  10. Vysoká hra o súdne trovy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 865
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 4 407
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 885
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 410
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 1 620
  6. Splnený sen 1 476
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 267
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 154
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 037
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 877

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum AKO: Uhrík v Nitre výrazne zaostáva za súčasným županom Belicom

Súčasní župani majú podľa prieskumu agentúry AKO najlepšie vyhliadky uspieť v župných voľbách.

SVET

Schwarzenberg pre SME: Okamura či Kotleba, všetko rovnaká háveď

Babiš môže ohroziť demokraciu, tvrdí.

KOMENTÁRE

Akých čudákov tie župné voľby priťahujú

Kandidáti sú najlacnejšou investíciou a ľudia sú hlúpi a zábudliví.

Neprehliadnite tiež

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.