SME

Nissan Micra 1,5 dCi Tekna

Prvú Micru uviedol Nissan na trh v roku 1992. Už vtedy to bolo malé úspešné auto so silným motorom a vynikajúcou obratnosťou. Neskôr prešla Micra niekoľkými modernizáciami, vždy si však zachovávala pôvodný ráz. Súčasná Micra debutovala pred rokom a ...

Prvú Micru uviedol Nissan na trh v roku 1992. Už vtedy to bolo malé úspešné auto so silným motorom a vynikajúcou obratnosťou. Neskôr prešla Micra niekoľkými modernizáciami, vždy si však zachovávala pôvodný ráz. Súčasná Micra debutovala pred rokom a je úplne iná ako jej predchodkyňa. Pokojne ju môžeme nazvať rebelom triedy malých automobilov. Rastúcej požiadavke na malé úsporné naftové motory sa však Nissan prispôsobil a na trh uviedol verziu 1,5 dCi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najmenšia v triede

Vonkajší vzhľad má svojich prívržencov, ale aj odporcov, pretože nie je úplne obyčajný a predbieha dobu. Nemožno však hovoriť iba o dizajnérskom výstrelku, pretože formu karosérie si vynútila konštrukcia priestranného interiéru na najmenšom rázvore náprav v triede. Micru môžeme pochváliť za najlepší polomer otáčania v triede a dobrý výhľad z miesta vodiča pri parkovaní. Niektorí konkurenti sú oproti Micre dlhší aj o 20 cm, ale malý Japonec vo vnútornom priestore nezaostáva. Objem batožinového priestoru je 251 litrov, alebo si majiteľ zaobstará vyšší stupeň vybavenia s posuvnými zadnými sedadlami ako v testovanej Micre 1,5 dCi Tekna. Podľa toho, v akej polohe sú posuvné zadné sedadlá, sa objem kufra pohybuje od 237 do 371 litrov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Iná ako ostatní

Miesto na hlavu pod kupolovitou strechou nechýba ani vyšším postavám, navyše sa na šoférskom mieste nastavuje sklon a výška sedáka. Pod spolujazdcovým odklápateľným sedákom je veľká odkladacia skrinka na bežný nákup prípadne kabelku. Tento doplnok neponúka ani jeden z konkurentov. Podobne je to aj s atypickým centrálnym zamykaním. Ovládač stačí mať stále v kabelke či vrecku šiat. Keď sa vodič priblíži k autu a stisne tlačidlo na kľučke dverí, vozidlo sa odomkne. Senzory rozoznajú, či je ovládač pri vodičovi a umožnia vám naštartovať bez kľúčov iba otočením vypínača pripomínajúceho ovládač mixéra.

K odlišnostiam od súperov v triede patrí aj chýbajúce zrkadlo v clone pred spolujazdcom. Zrkadielko má iba vodič, a to vraj preto, lebo Nissan Micra šoféruje vždy žena a muž sedí vedľa. Rebelský dizajn karosérie pokračuje aj vnútri priestrannej Micry. Hravej múze podľahol dokonca aj tvar "plochých" sedadiel takmer bez bočnej opory tela. Ľahko sa do nich nasadá aj stokrát za deň, ale pri športovej jazde sa musí posádka poriadne držať. Praktickému interiéru chýbajú väčšie odkladacie boxy vo dverách, rozhodne mu však nechýba luxus.

SkryťVypnúť reklamu

Verzia Tekna obsahuje automatickú, digitálne ovládanú klimatizáciu, posuvné zadné sedadlá, elektricky ovládané okná a spätné zrkadlá, inteligentný kľúč, volant potiahnutý kožou, palubný počítač, elektronický posilňovač riadenia s variabilným účinkom, 15" disky kolies z ľahkej zliatiny a autorádio s CD prehrávačom. V bezpečnostnom balíku je ABS, brzdový asistent, 6 airbagov (čelné, bočné a hlavové), aktívne opierky hlavy a ukotvenie detskej sedačky Izofix. Chýba len stabilizačný program ESP.

Výborná v spotrebe

Jazdné vlastnosti podvozka sú bezvýhradne dobré. To isté platí o brzdách. Naftový motor 1,5 dCi je dielom partnerskej automobilky Renault. Výkonnejšia testovaná verzia dosahuje výkon až 82 koní a krútiaci moment 185 Nm. O nadpriemernej dynamike Micry nemusí nikto pochybovať, veď zrýchlenie na 100 km/h zvládne za 12 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 170 km/h. (Tachometer ukazoval 180). Silný motor robí radosť z jazdy najmä ženám pri bezproblémovom pohýnaní sa z miesta. Hlavným tromfom malého diesela je priemerná spotreba 4,5 l/100 km. Priemer počas testu sa pohyboval od 4,1 do 6,2 l/100 km. Pri rýchlosti nad 120 km/h je motor trochu hlučný.

SkryťVypnúť reklamu

Drahá a luxusná

Micra 1,5 dCi Tekna stojí na vrchole ponuky. Patrí tam nielen vďaka vysokej cene 660 000 korún, ale hlavne pre rozsiahle vybavenie na úrovni automobilov kompaktnej triedy. Majiteľa poteší úsporný motor a kvalitné dielenské spracovanie, prípadne trojročná záruka. Micra je ako stvorená pre ženy, ktoré trávia za volantom veľa času a potrebujú malé extravagantné auto.

Nissan Micra 1,5 dCi Tekna a konkurenti

Automobil Cena 5-dv. Výkon Batožinový Priemerná Priemer Celková Bezpečnosť
modelu kW/k priestor spotreba (l/100 km) otáčania dĺžka
Nissan Micra 1,5 dCi Tekna 660 000 60/82 237/371 4,5 9,2 3,71 6x airbag ABS
Renault Clio 1,5 dCi Privilége 524 000 60/82 255 4,5 10,3 3,77 4x airbag ABS
Peugeot 206 HDi XT 550 400 50/68 245 4,3 10,2 3,82 4x airbag ABS
Citroen C3 1,4 HDi Pack MAX 503 900 50/70 305 4,2 10,1 3,85 4x airbag, ABS
Mazda 2 1,4 D Exlusive 504 900 50/68 267 4,5 9,8 3,92 6x airbag ABS , ESP


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  7. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  4. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 14 428
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 10 989
  3. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 771
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 938
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 4 643
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 3 913
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 881
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 2 630
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rado Surovka: Hurá, zvíťazili sme !
  2. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru
  3. Martin Fronk: Kráľovské sny pod hviezdami: Romantika Matyášovho paláca vo Vyšehrade
  4. Irena Šimuneková: Pohorie Tríbeč vo farbách jesene - Oselný vrch
  5. Štefan Šturdzík: " Gang " proruských motorkárov a Bombic Smeru neprekážajú. No nadácia Zastavme korupciu , im pije krv.
  6. Irena Šimuneková: Haluzice a okolie – miesto, kde sa história stretáva s prírodou
  7. Iveta Bakitová: Riga - elegantná dáma so severským šarmom v predvianočnom čase
  8. Adam Austera: iPhone 17 vyniesol Apple k novým rekoerdom. Prekoná firma magickú hranicu 4 biliónov dolárov?
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 14 510
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 754
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 7 042
  4. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 6 042
  5. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 506
  6. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 441
  7. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 4 942
  8. Ján Valchár: Základný stavebný kameň každej ideológie: STRACH 4 394
  1. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  2. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  3. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  4. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  5. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  6. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  7. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  8. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
reklama
SkryťZatvoriť reklamu