TEST

Nissan Micra 1,5 dCi Tekna

Prvú Micru uviedol Nissan na trh v roku 1992. Už vtedy to bolo malé úspešné auto so silným motorom a vynikajúcou obratnosťou. Neskôr prešla Micra niekoľkými modernizáciami, vždy si však zachovávala pôvodný ráz. Súčasná Micra debutovala pred rokom a ...

Prvú Micru uviedol Nissan na trh v roku 1992. Už vtedy to bolo malé úspešné auto so silným motorom a vynikajúcou obratnosťou. Neskôr prešla Micra niekoľkými modernizáciami, vždy si však zachovávala pôvodný ráz. Súčasná Micra debutovala pred rokom a je úplne iná ako jej predchodkyňa. Pokojne ju môžeme nazvať rebelom triedy malých automobilov. Rastúcej požiadavke na malé úsporné naftové motory sa však Nissan prispôsobil a na trh uviedol verziu 1,5 dCi.

Najmenšia v triede

Vonkajší vzhľad má svojich prívržencov, ale aj odporcov, pretože nie je úplne obyčajný a predbieha dobu. Nemožno však hovoriť iba o dizajnérskom výstrelku, pretože formu karosérie si vynútila konštrukcia priestranného interiéru na najmenšom rázvore náprav v triede. Micru môžeme pochváliť za najlepší polomer otáčania v triede a dobrý výhľad z miesta vodiča pri parkovaní. Niektorí konkurenti sú oproti Micre dlhší aj o 20 cm, ale malý Japonec vo vnútornom priestore nezaostáva. Objem batožinového priestoru je 251 litrov, alebo si majiteľ zaobstará vyšší stupeň vybavenia s posuvnými zadnými sedadlami ako v testovanej Micre 1,5 dCi Tekna. Podľa toho, v akej polohe sú posuvné zadné sedadlá, sa objem kufra pohybuje od 237 do 371 litrov.

Iná ako ostatní

Miesto na hlavu pod kupolovitou strechou nechýba ani vyšším postavám, navyše sa na šoférskom mieste nastavuje sklon a výška sedáka. Pod spolujazdcovým odklápateľným sedákom je veľká odkladacia skrinka na bežný nákup prípadne kabelku. Tento doplnok neponúka ani jeden z konkurentov. Podobne je to aj s atypickým centrálnym zamykaním. Ovládač stačí mať stále v kabelke či vrecku šiat. Keď sa vodič priblíži k autu a stisne tlačidlo na kľučke dverí, vozidlo sa odomkne. Senzory rozoznajú, či je ovládač pri vodičovi a umožnia vám naštartovať bez kľúčov iba otočením vypínača pripomínajúceho ovládač mixéra.

K odlišnostiam od súperov v triede patrí aj chýbajúce zrkadlo v clone pred spolujazdcom. Zrkadielko má iba vodič, a to vraj preto, lebo Nissan Micra šoféruje vždy žena a muž sedí vedľa. Rebelský dizajn karosérie pokračuje aj vnútri priestrannej Micry. Hravej múze podľahol dokonca aj tvar "plochých" sedadiel takmer bez bočnej opory tela. Ľahko sa do nich nasadá aj stokrát za deň, ale pri športovej jazde sa musí posádka poriadne držať. Praktickému interiéru chýbajú väčšie odkladacie boxy vo dverách, rozhodne mu však nechýba luxus.

Verzia Tekna obsahuje automatickú, digitálne ovládanú klimatizáciu, posuvné zadné sedadlá, elektricky ovládané okná a spätné zrkadlá, inteligentný kľúč, volant potiahnutý kožou, palubný počítač, elektronický posilňovač riadenia s variabilným účinkom, 15" disky kolies z ľahkej zliatiny a autorádio s CD prehrávačom. V bezpečnostnom balíku je ABS, brzdový asistent, 6 airbagov (čelné, bočné a hlavové), aktívne opierky hlavy a ukotvenie detskej sedačky Izofix. Chýba len stabilizačný program ESP.

Výborná v spotrebe

Jazdné vlastnosti podvozka sú bezvýhradne dobré. To isté platí o brzdách. Naftový motor 1,5 dCi je dielom partnerskej automobilky Renault. Výkonnejšia testovaná verzia dosahuje výkon až 82 koní a krútiaci moment 185 Nm. O nadpriemernej dynamike Micry nemusí nikto pochybovať, veď zrýchlenie na 100 km/h zvládne za 12 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 170 km/h. (Tachometer ukazoval 180). Silný motor robí radosť z jazdy najmä ženám pri bezproblémovom pohýnaní sa z miesta. Hlavným tromfom malého diesela je priemerná spotreba 4,5 l/100 km. Priemer počas testu sa pohyboval od 4,1 do 6,2 l/100 km. Pri rýchlosti nad 120 km/h je motor trochu hlučný.

Drahá a luxusná

Micra 1,5 dCi Tekna stojí na vrchole ponuky. Patrí tam nielen vďaka vysokej cene 660 000 korún, ale hlavne pre rozsiahle vybavenie na úrovni automobilov kompaktnej triedy. Majiteľa poteší úsporný motor a kvalitné dielenské spracovanie, prípadne trojročná záruka. Micra je ako stvorená pre ženy, ktoré trávia za volantom veľa času a potrebujú malé extravagantné auto.

Nissan Micra 1,5 dCi Tekna a konkurenti

Automobil Cena 5-dv. Výkon Batožinový Priemerná Priemer Celková Bezpečnosť
modelu kW/k priestor spotreba (l/100 km) otáčania dĺžka
Nissan Micra 1,5 dCi Tekna 660 000 60/82 237/371 4,5 9,2 3,71 6x airbag ABS
Renault Clio 1,5 dCi Privilége 524 000 60/82 255 4,5 10,3 3,77 4x airbag ABS
Peugeot 206 HDi XT 550 400 50/68 245 4,3 10,2 3,82 4x airbag ABS
Citroen C3 1,4 HDi Pack MAX 503 900 50/70 305 4,2 10,1 3,85 4x airbag, ABS
Mazda 2 1,4 D Exlusive 504 900 50/68 267 4,5 9,8 3,92 6x airbag ABS , ESP


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 222
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 254
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 010
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 160
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 212
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 210
  7. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 156
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 117
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 975
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 891

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poórovi a jeho ľuďom sa za posledný rok v trnavskej nemocnici darilo

Firmy s väzbami na trnavského podnikateľa dodávajú nemocnici palivo, servisujú počítače a riadia tendre.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.

KULTÚRA

Najškaredšia modelka na svete sa dočkala vlastného filmu

Madame slúžka je netypická francúzska komédia.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.