SME

Mitsubishi hľadí do priepasti

TOKIO/STUTTGART - Nemecko-americký automobilový koncern DaimlerChrysler oznámil, že sa nezúčastní na sanácii kapitálového rastu, ktorý plánoval Mitsubishi Motor Company. Jeho krok urobil osud stratovej japonskej spoločnosti neistý.


Generálny riaditeľ nemecko-amerického automobilového koncernu DaimlerChrysler Jürgen Schrempp včera oznámil, že končí s alianciou s Mitsubishi. Japonskej automobilke tak zasadil tvrdú ranu. FOTO - ČTK/AP

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou



Rozhodnutie bolo prijaté na mimoriadnom zasadnutí dozornej rady a predstavenstva. Hovorca koncernu povedal, že to znamená odlúčenie a budú hľadať kupca pre svoj 37-percentný podiel v Mitsubishi. Kroky predstavenstva odôvodnil nemožnosťou dohody s ostatnými akcionármi firmy.

V reakcii na tieto správy znížila ratingová agentúra Standard and Poor's dlhodobý rating na CCC-, čo sú len tri stupne pred bankrotom.

SkryťVypnúť reklamu

DaimlerChrysler kúpil podiel v japonskej automobilke pred tromi rokmi s cieľom expandovať v Ázii. Štvrtý najväčší výrobca áut je teraz jedinou stratovou automobilkou v Japonsku. Vedenie chcelo na budúci týždeň požiadať akcionárov, aby schválili kapitálovú injekciu 700 miliárd jenov. Polovicu nových akcií mal kúpiť DaimlerChrysler. Zámerom bolo získať kontrolný balík akcií a tak japonského výrobcu zahrnúť do niekoľkých rokov do svojich účtov.

Po oznámení o odmietnutí japonskej požiadavky sa po väčšinu dňa s akciami Mitsubishi neobchodovalo, začalo sa až ku koncu dňa a ich kurz hneď padol o povolený denný limit 25 percent. O situáciu vo firme sa začala zaujímať i znepokojená japonská vláda. "Je to niečo, čo hlboko ovplyvní situáciu v spoločnosti. Preto som poveril zástupcov ministerstva, aby sledovali situáciu a zhromažďovali informácie," povedal japonský minister dopravy Nobuteru Išihara.

SkryťVypnúť reklamu

Tento rok očakáva firma čistú stratu 72 miliárd jenov. Celkový dlh už predstavuje sumu 1,14 bilióna jenov. Mitsubishi oznámilo, že zostavuje plán na revitalizáciu finančných operácií. Opustenie Mitsubishi však bude mať negatívne dosahy aj na druhého člena skupiny, Chrysler, ktorý s ňou má uzavretú sériu dohôd o výrobnej kooperácii.

Jeden z analytikov sa vyjadril, že ak v dohľadnom čase do Mitsubishi nikto nevloží kapitál, môže to znamenať koniec.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 907
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 808
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 990
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 408
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 194
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 696
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 256
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 1 861
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  2. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  3. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  4. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  5. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  8. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 993
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 72 035
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 46 206
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 35 804
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 037
  6. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 20 674
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 100
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 575
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu