SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Mitsubishi hľadí do priepasti

TOKIO/STUTTGART - Nemecko-americký automobilový koncern DaimlerChrysler oznámil, že sa nezúčastní na sanácii kapitálového rastu, ktorý plánoval Mitsubishi Motor Company. Jeho krok urobil osud stratovej japonskej spoločnosti neistý.


Generálny riaditeľ nemecko-amerického automobilového koncernu DaimlerChrysler Jürgen Schrempp včera oznámil, že končí s alianciou s Mitsubishi. Japonskej automobilke tak zasadil tvrdú ranu. FOTO - ČTK/AP



Rozhodnutie bolo prijaté na mimoriadnom zasadnutí dozornej rady a predstavenstva. Hovorca koncernu povedal, že to znamená odlúčenie a budú hľadať kupca pre svoj 37-percentný podiel v Mitsubishi. Kroky predstavenstva odôvodnil nemožnosťou dohody s ostatnými akcionármi firmy.

V reakcii na tieto správy znížila ratingová agentúra Standard and Poor's dlhodobý rating na CCC-, čo sú len tri stupne pred bankrotom.

DaimlerChrysler kúpil podiel v japonskej automobilke pred tromi rokmi s cieľom expandovať v Ázii. Štvrtý najväčší výrobca áut je teraz jedinou stratovou automobilkou v Japonsku. Vedenie chcelo na budúci týždeň požiadať akcionárov, aby schválili kapitálovú injekciu 700 miliárd jenov. Polovicu nových akcií mal kúpiť DaimlerChrysler. Zámerom bolo získať kontrolný balík akcií a tak japonského výrobcu zahrnúť do niekoľkých rokov do svojich účtov.

Po oznámení o odmietnutí japonskej požiadavky sa po väčšinu dňa s akciami Mitsubishi neobchodovalo, začalo sa až ku koncu dňa a ich kurz hneď padol o povolený denný limit 25 percent. O situáciu vo firme sa začala zaujímať i znepokojená japonská vláda. "Je to niečo, čo hlboko ovplyvní situáciu v spoločnosti. Preto som poveril zástupcov ministerstva, aby sledovali situáciu a zhromažďovali informácie," povedal japonský minister dopravy Nobuteru Išihara.

Tento rok očakáva firma čistú stratu 72 miliárd jenov. Celkový dlh už predstavuje sumu 1,14 bilióna jenov. Mitsubishi oznámilo, že zostavuje plán na revitalizáciu finančných operácií. Opustenie Mitsubishi však bude mať negatívne dosahy aj na druhého člena skupiny, Chrysler, ktorý s ňou má uzavretú sériu dohôd o výrobnej kooperácii.

Jeden z analytikov sa vyjadril, že ak v dohľadnom čase do Mitsubishi nikto nevloží kapitál, môže to znamenať koniec.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 886
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 438
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 129
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 356
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 910
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 841
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 293
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 180
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 040
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 918
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

18 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

7 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan