SME

Mitsubishi hľadí do priepasti

TOKIO/STUTTGART - Nemecko-americký automobilový koncern DaimlerChrysler oznámil, že sa nezúčastní na sanácii kapitálového rastu, ktorý plánoval Mitsubishi Motor Company. Jeho krok urobil osud stratovej japonskej spoločnosti neistý.


Generálny riaditeľ nemecko-amerického automobilového koncernu DaimlerChrysler Jürgen Schrempp včera oznámil, že končí s alianciou s Mitsubishi. Japonskej automobilke tak zasadil tvrdú ranu. FOTO - ČTK/AP

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou



Rozhodnutie bolo prijaté na mimoriadnom zasadnutí dozornej rady a predstavenstva. Hovorca koncernu povedal, že to znamená odlúčenie a budú hľadať kupca pre svoj 37-percentný podiel v Mitsubishi. Kroky predstavenstva odôvodnil nemožnosťou dohody s ostatnými akcionármi firmy.

V reakcii na tieto správy znížila ratingová agentúra Standard and Poor's dlhodobý rating na CCC-, čo sú len tri stupne pred bankrotom.

SkryťVypnúť reklamu

DaimlerChrysler kúpil podiel v japonskej automobilke pred tromi rokmi s cieľom expandovať v Ázii. Štvrtý najväčší výrobca áut je teraz jedinou stratovou automobilkou v Japonsku. Vedenie chcelo na budúci týždeň požiadať akcionárov, aby schválili kapitálovú injekciu 700 miliárd jenov. Polovicu nových akcií mal kúpiť DaimlerChrysler. Zámerom bolo získať kontrolný balík akcií a tak japonského výrobcu zahrnúť do niekoľkých rokov do svojich účtov.

Po oznámení o odmietnutí japonskej požiadavky sa po väčšinu dňa s akciami Mitsubishi neobchodovalo, začalo sa až ku koncu dňa a ich kurz hneď padol o povolený denný limit 25 percent. O situáciu vo firme sa začala zaujímať i znepokojená japonská vláda. "Je to niečo, čo hlboko ovplyvní situáciu v spoločnosti. Preto som poveril zástupcov ministerstva, aby sledovali situáciu a zhromažďovali informácie," povedal japonský minister dopravy Nobuteru Išihara.

SkryťVypnúť reklamu

Tento rok očakáva firma čistú stratu 72 miliárd jenov. Celkový dlh už predstavuje sumu 1,14 bilióna jenov. Mitsubishi oznámilo, že zostavuje plán na revitalizáciu finančných operácií. Opustenie Mitsubishi však bude mať negatívne dosahy aj na druhého člena skupiny, Chrysler, ktorý s ňou má uzavretú sériu dohôd o výrobnej kooperácii.

Jeden z analytikov sa vyjadril, že ak v dohľadnom čase do Mitsubishi nikto nevloží kapitál, môže to znamenať koniec.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  2. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  3. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  4. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  5. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  6. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  7. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu?
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  3. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  8. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 18 792
  2. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu? 7 511
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 986
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 691
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 4 196
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 462
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 604
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 2 149
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (5. - 11.9.1925)
  2. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog
  3. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  4. Miro Jankes: Oneskorený augustový výber 2025
  5. Radoslav Medzihradský: Kamaráti a cudzí politici
  6. Štefan Šturdzík: Weiss ml. - miesto trestu odmena . Takto sa nikdy nepoučí.
  7. Ján Valchár: Čerpacia ex-stanica vlastnená mafiou
  8. Zuzana Kučminová: Modriny na duši - Cesta k odchodu
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 17 023
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 16 053
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 267
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 068
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 598
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 8 982
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 222
  8. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 168
  1. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  2. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  3. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  4. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  5. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  6. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  7. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  8. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
SkryťZatvoriť reklamu