Peugeot 206 RC

Marcus Gronholm získal dva tituly majstra sveta s vozidlom Peugeot 206 WRC (World Rally Car). Vďaka tomu sa stal najúspešnejší športový Peugeot v histórii značky snom mnohých pretekárov a fanúšikov rely. Špeciál Peugeot 206 WRC s výkonom 300 koní je však

pre hobby jazdcov v podstate nedostupný. Preto Peugeot našiel riešenie, ako tento sen aspoň čiastočne splniť a postavil Peugeot 206 RC - "súťažné" auto na každý deň.

Upravené už z výrobnej linky

Po úspechoch 206 WRC v športe sa roztrhlo vrece s vodičmi, ktorí si sériový Peugeot 206 vyzdobili doplnkami, aby sa čo najviac podobal športovému ideálu. Vonkajšie doplnky na karosérii testovaného modelu 206 RC sa nepodobajú na lacné gýče z burzy. Pozornosť a rešpekt budí aj modifikovaný predný nárazník so zabudovanými hmlovkami. Nové je aj veko palivovej nádrže z hliníkovej zliatiny. Základnú sadu spojlerov okrášľuje pochrómovaná koncovka výfuku. Veľmi efektne pôsobia disky kolies (17") a spätné zrkadlá z ultraľahkého materiálu (karbón).

Takmer pretekársky kokpit

Interiér je tiež mimoriadne bohatý na športovú symboliku a ušľachtilé materiály. Hlavica radiacej páky je z hliníkovej zliatiny a časti sedadiel, prístrojovej dosky a výplne dverí sú potiahnuté alkantarou (brúsenou kožou). Na niektorých miestach vrátane volantu nájdete aj klasickú kožu. Volant padne do rúk ako uliaty a aj odpor posilňovača riadenia (s premenlivým účinkom) je primerane tuhý s ohľadom na výkon auta. Najvýnimočnejšou časťou interiéru sú anatomické športové sedadlá s vynikajúcim držaním tela v zákrutách. Zvlášť sedák má vynikajúce bočné opory na stehná. Znižuje to síce komfort nasadania, prvoradý je však zážitok z jazdy a pohodlné sedenie. Komfort na palube zabezpečuje bohaté sériové vybavenie a do istej miery vyvažuje nadštandardne vysokú cenu malého Peugeotu 206 RC. V cene zákazník dostane automatickú digitálnu klimatizáciu, ovládanie autorádia pri volante, čelné, bočné a hlavové airbagy, posilňovač riadenia s variabilným účinkom, bezpečnostné systémy ABS, ESP a palubný počítač. Športová atmosféra interiéru je zvládnutá výborne, pritom ostáva priestor na každodenné potreby motoristu - teda okrem predných sedadiel sú k dispozíci aj dobre tvarované zadné, veľká odkladacia skrinka pred spolujazdcom a batožinový priestor objemu 245 litrov. Pod jeho dnom nie je rezervné koleso ako obyčajne. Pre prípad defektu je v kufri špeciálny sprej na jeho opravu.

Správne naladený

Zadná náprava prešla takmer kompletnou rekonštrukciu. V priestore, kde inak býva rezervné koleso, pribudli pomocné ramená a stabilizátor. V interiéri sme našli mnoho kompromisov medzi športovým autom a vozidlom na každý deň. Podvozok už kompromisy nepozná. Tvrdé pruženie ešte zvýrazňujú nízkoprofilové pneumatiky. S takýmto podvozkom a obutím sa na dobrom povrchu ciest dajú stvárať divy, nevynímajúc jazdu kontrolovaným šmykom. Hrboľaté a poškodené slovenské cesty vyžadujú jazdu po špičkách, inak by na to mohli doplatiť disky alebo nízkoprofilové pneumatiky rozmeru 205/45 R17 W. Dvojlitrový benzínový motor s premenlivým časovaním ventilového rozvodu má ostrý zvuk už pri voľnobežných otáčkach. Na stlačenie plynového pedála reaguje okamžite a zvukom dáva svetu na známosť, že spolu s výfukom prešiel starostlivým ladením. Veď dostať z dvojlitra takmer 180 koní nie je maličkosť. Navyše motor výborne ťahá už od nízkych otáčok. Pretekárske harašenie sa začína pri dosiahnutí 4000 ot/min. Óda na radosť sa končí pri 7300 otáčkach zásahom obmedzovača. Pre menej skúseného vodiča môže byť horné spektrum otáčok doslova nebezpečné, pretože Peugeot 206 RC dosiahne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy a maximálna rýchlosť je 225 km/h. Spotreba je priamo úmerná vyťaženiu motora a štýlu jazdy. Za celý test sme spotrebovali v priemere 10,4 litra, čo je viac ako priemer 8,6 litra udávaný výrobcom, ale bez problémov sme mimo mesta jazdili so spotrebou 7,6 l/100 km.

Pretekárska atmosféra na každý deň

Nazávisle od toho, či idete rýchlo alebo pomaly, s Peugeotom 206 môžete prežívať rýchlostnú skúšku majstrovstiev sveta každý deň. Na nasávanie atmosféry stačí dodržiavať povolenú rýchlosť. Podvozok a zvuk výfukového potrubia vytvoria to ostatné. K pretekárskemu zrýchľovaniu patria aj vysokoúčinné brzdy s vynikajúcim chladením a brzdovým asistentom. Laik má pocit, že Peugeot 206 RC vchádza do zákruty po koľajniciach, znalec však spozná, že takto jazdí pretekárske auto. Testovacích 870 km nám stačilo na to, aby sme cenu 819 900 Sk považovali za primeranú, hoci medzi malými autami nevídanú. Peugeot 206 RC vám urobí rovnakú radosť z jazdy ako legendárne športové autá, ibaže nestojí dva alebo tri milióny korún.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 19 958
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 881
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 770
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 396
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 274
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 153
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 736
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 653
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 494
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 236

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súdy v Trenčíne odmietajú riešiť Galkovu kauzu odpočúvania

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

AUTO

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace.

Neprehliadnite tiež

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Blogy SME


  1. Karolína Olšavská: V nemocnici
  2. Jozef Drahovský: Mesto Košice začalo používať taktiku šmejdov
  3. Miroslav Makyta: Skorumpovaný Smer
  4. Silvia Zeumerová: Ako sme písali ikony (1/2)
  5. Andrej Šverha: Čergov na sklonku leta
  6. Tatiana Repková: Prečo sme single?
  7. Andrea Legényová: rozchodové dilema
  8. Iniciatíva slovenských učiteľov: Spoločne proti korupcii
  1. Stanislav Martinčko: Aj ty Brutus, Kiska aj ty? 12 222
  2. Miroslav Žiak: Neuveríte, koľko peňazí získalo Slovensko z poľnohospodárskych dotácií 11 260
  3. INEKO: Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech 11 059
  4. Čo je nové na sme.sk: SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana 10 403
  5. Orsolya Véghová: Maďarka 8 842
  6. Stanislav Martinčko: Hlavné mesto Slovenska Palermo?? 7 004
  7. Saša Grodecká: Bipolárna 6 795
  8. Jaroslav Hoško: Prečo sa (ne)zabaviť v klube? 6 740