Peugeot 206 RC

Marcus Gronholm získal dva tituly majstra sveta s vozidlom Peugeot 206 WRC (World Rally Car). Vďaka tomu sa stal najúspešnejší športový Peugeot v histórii značky snom mnohých pretekárov a fanúšikov rely. Špeciál Peugeot 206 WRC s výkonom 300 koní je však

pre hobby jazdcov v podstate nedostupný. Preto Peugeot našiel riešenie, ako tento sen aspoň čiastočne splniť a postavil Peugeot 206 RC - "súťažné" auto na každý deň.

Upravené už z výrobnej linky

Po úspechoch 206 WRC v športe sa roztrhlo vrece s vodičmi, ktorí si sériový Peugeot 206 vyzdobili doplnkami, aby sa čo najviac podobal športovému ideálu. Vonkajšie doplnky na karosérii testovaného modelu 206 RC sa nepodobajú na lacné gýče z burzy. Pozornosť a rešpekt budí aj modifikovaný predný nárazník so zabudovanými hmlovkami. Nové je aj veko palivovej nádrže z hliníkovej zliatiny. Základnú sadu spojlerov okrášľuje pochrómovaná koncovka výfuku. Veľmi efektne pôsobia disky kolies (17") a spätné zrkadlá z ultraľahkého materiálu (karbón).

Takmer pretekársky kokpit

Interiér je tiež mimoriadne bohatý na športovú symboliku a ušľachtilé materiály. Hlavica radiacej páky je z hliníkovej zliatiny a časti sedadiel, prístrojovej dosky a výplne dverí sú potiahnuté alkantarou (brúsenou kožou). Na niektorých miestach vrátane volantu nájdete aj klasickú kožu. Volant padne do rúk ako uliaty a aj odpor posilňovača riadenia (s premenlivým účinkom) je primerane tuhý s ohľadom na výkon auta. Najvýnimočnejšou časťou interiéru sú anatomické športové sedadlá s vynikajúcim držaním tela v zákrutách. Zvlášť sedák má vynikajúce bočné opory na stehná. Znižuje to síce komfort nasadania, prvoradý je však zážitok z jazdy a pohodlné sedenie. Komfort na palube zabezpečuje bohaté sériové vybavenie a do istej miery vyvažuje nadštandardne vysokú cenu malého Peugeotu 206 RC. V cene zákazník dostane automatickú digitálnu klimatizáciu, ovládanie autorádia pri volante, čelné, bočné a hlavové airbagy, posilňovač riadenia s variabilným účinkom, bezpečnostné systémy ABS, ESP a palubný počítač. Športová atmosféra interiéru je zvládnutá výborne, pritom ostáva priestor na každodenné potreby motoristu - teda okrem predných sedadiel sú k dispozíci aj dobre tvarované zadné, veľká odkladacia skrinka pred spolujazdcom a batožinový priestor objemu 245 litrov. Pod jeho dnom nie je rezervné koleso ako obyčajne. Pre prípad defektu je v kufri špeciálny sprej na jeho opravu.

Správne naladený

Zadná náprava prešla takmer kompletnou rekonštrukciu. V priestore, kde inak býva rezervné koleso, pribudli pomocné ramená a stabilizátor. V interiéri sme našli mnoho kompromisov medzi športovým autom a vozidlom na každý deň. Podvozok už kompromisy nepozná. Tvrdé pruženie ešte zvýrazňujú nízkoprofilové pneumatiky. S takýmto podvozkom a obutím sa na dobrom povrchu ciest dajú stvárať divy, nevynímajúc jazdu kontrolovaným šmykom. Hrboľaté a poškodené slovenské cesty vyžadujú jazdu po špičkách, inak by na to mohli doplatiť disky alebo nízkoprofilové pneumatiky rozmeru 205/45 R17 W. Dvojlitrový benzínový motor s premenlivým časovaním ventilového rozvodu má ostrý zvuk už pri voľnobežných otáčkach. Na stlačenie plynového pedála reaguje okamžite a zvukom dáva svetu na známosť, že spolu s výfukom prešiel starostlivým ladením. Veď dostať z dvojlitra takmer 180 koní nie je maličkosť. Navyše motor výborne ťahá už od nízkych otáčok. Pretekárske harašenie sa začína pri dosiahnutí 4000 ot/min. Óda na radosť sa končí pri 7300 otáčkach zásahom obmedzovača. Pre menej skúseného vodiča môže byť horné spektrum otáčok doslova nebezpečné, pretože Peugeot 206 RC dosiahne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy a maximálna rýchlosť je 225 km/h. Spotreba je priamo úmerná vyťaženiu motora a štýlu jazdy. Za celý test sme spotrebovali v priemere 10,4 litra, čo je viac ako priemer 8,6 litra udávaný výrobcom, ale bez problémov sme mimo mesta jazdili so spotrebou 7,6 l/100 km.

Pretekárska atmosféra na každý deň

Nazávisle od toho, či idete rýchlo alebo pomaly, s Peugeotom 206 môžete prežívať rýchlostnú skúšku majstrovstiev sveta každý deň. Na nasávanie atmosféry stačí dodržiavať povolenú rýchlosť. Podvozok a zvuk výfukového potrubia vytvoria to ostatné. K pretekárskemu zrýchľovaniu patria aj vysokoúčinné brzdy s vynikajúcim chladením a brzdovým asistentom. Laik má pocit, že Peugeot 206 RC vchádza do zákruty po koľajniciach, znalec však spozná, že takto jazdí pretekárske auto. Testovacích 870 km nám stačilo na to, aby sme cenu 819 900 Sk považovali za primeranú, hoci medzi malými autami nevídanú. Peugeot 206 RC vám urobí rovnakú radosť z jazdy ako legendárne športové autá, ibaže nestojí dva alebo tri milióny korún.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 17 400
  2. Eilat: Slnko, teplo a zábava 9 181
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 573
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 373
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 771
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 2 651
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 189
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 758
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky 1 460
  10. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik 1 372

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Fakturant Fico, vojna inštitúcií a klaun Danko (Schutzov týždeň)

Danko rečou v Štátnej dume upozornil na čoraz zrejmejší fakt, že je komplexne mimo reality.

KOMENTÁRE

Pán premiér, pozrite sa aj na východ

V oblasti zamestnanosti sú západné a východné Slovensko rozdielne svety.

SVET

Diktátora drží pri moci boj s teroristami. V Egypte s nimi prehráva

Džihádisti chcú rozvrátiť celý Egypt.

Neprehliadnite tiež

Po Špitálskej ulici po štyroch mesiacoch opäť prešli električky

Električková doprava by sa mohla do centra mesta vrátiť ešte pred Vianocami.

Hybridný MINI Countryman je demoverzia športového elektromobilu (test)

Výdržou batérie príliš neohúri, športovou jazdou už áno.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu?

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu? (riešenie)

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Revolúcia v autách? Tesla skôr pripomína pyramídový podvod

Autá by mohli v budúcnosti vyzerať úplne inak.