SME

Peugeot 206 RC

Marcus Gronholm získal dva tituly majstra sveta s vozidlom Peugeot 206 WRC (World Rally Car). Vďaka tomu sa stal najúspešnejší športový Peugeot v histórii značky snom mnohých pretekárov a fanúšikov rely. Špeciál Peugeot 206 WRC s výkonom 300 koní je však

pre hobby jazdcov v podstate nedostupný. Preto Peugeot našiel riešenie, ako tento sen aspoň čiastočne splniť a postavil Peugeot 206 RC - "súťažné" auto na každý deň.

Upravené už z výrobnej linky

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po úspechoch 206 WRC v športe sa roztrhlo vrece s vodičmi, ktorí si sériový Peugeot 206 vyzdobili doplnkami, aby sa čo najviac podobal športovému ideálu. Vonkajšie doplnky na karosérii testovaného modelu 206 RC sa nepodobajú na lacné gýče z burzy. Pozornosť a rešpekt budí aj modifikovaný predný nárazník so zabudovanými hmlovkami. Nové je aj veko palivovej nádrže z hliníkovej zliatiny. Základnú sadu spojlerov okrášľuje pochrómovaná koncovka výfuku. Veľmi efektne pôsobia disky kolies (17") a spätné zrkadlá z ultraľahkého materiálu (karbón).

SkryťVypnúť reklamu

Takmer pretekársky kokpit

Interiér je tiež mimoriadne bohatý na športovú symboliku a ušľachtilé materiály. Hlavica radiacej páky je z hliníkovej zliatiny a časti sedadiel, prístrojovej dosky a výplne dverí sú potiahnuté alkantarou (brúsenou kožou). Na niektorých miestach vrátane volantu nájdete aj klasickú kožu. Volant padne do rúk ako uliaty a aj odpor posilňovača riadenia (s premenlivým účinkom) je primerane tuhý s ohľadom na výkon auta. Najvýnimočnejšou časťou interiéru sú anatomické športové sedadlá s vynikajúcim držaním tela v zákrutách. Zvlášť sedák má vynikajúce bočné opory na stehná. Znižuje to síce komfort nasadania, prvoradý je však zážitok z jazdy a pohodlné sedenie. Komfort na palube zabezpečuje bohaté sériové vybavenie a do istej miery vyvažuje nadštandardne vysokú cenu malého Peugeotu 206 RC. V cene zákazník dostane automatickú digitálnu klimatizáciu, ovládanie autorádia pri volante, čelné, bočné a hlavové airbagy, posilňovač riadenia s variabilným účinkom, bezpečnostné systémy ABS, ESP a palubný počítač. Športová atmosféra interiéru je zvládnutá výborne, pritom ostáva priestor na každodenné potreby motoristu - teda okrem predných sedadiel sú k dispozíci aj dobre tvarované zadné, veľká odkladacia skrinka pred spolujazdcom a batožinový priestor objemu 245 litrov. Pod jeho dnom nie je rezervné koleso ako obyčajne. Pre prípad defektu je v kufri špeciálny sprej na jeho opravu.

SkryťVypnúť reklamu

Správne naladený

Zadná náprava prešla takmer kompletnou rekonštrukciu. V priestore, kde inak býva rezervné koleso, pribudli pomocné ramená a stabilizátor. V interiéri sme našli mnoho kompromisov medzi športovým autom a vozidlom na každý deň. Podvozok už kompromisy nepozná. Tvrdé pruženie ešte zvýrazňujú nízkoprofilové pneumatiky. S takýmto podvozkom a obutím sa na dobrom povrchu ciest dajú stvárať divy, nevynímajúc jazdu kontrolovaným šmykom. Hrboľaté a poškodené slovenské cesty vyžadujú jazdu po špičkách, inak by na to mohli doplatiť disky alebo nízkoprofilové pneumatiky rozmeru 205/45 R17 W. Dvojlitrový benzínový motor s premenlivým časovaním ventilového rozvodu má ostrý zvuk už pri voľnobežných otáčkach. Na stlačenie plynového pedála reaguje okamžite a zvukom dáva svetu na známosť, že spolu s výfukom prešiel starostlivým ladením. Veď dostať z dvojlitra takmer 180 koní nie je maličkosť. Navyše motor výborne ťahá už od nízkych otáčok. Pretekárske harašenie sa začína pri dosiahnutí 4000 ot/min. Óda na radosť sa končí pri 7300 otáčkach zásahom obmedzovača. Pre menej skúseného vodiča môže byť horné spektrum otáčok doslova nebezpečné, pretože Peugeot 206 RC dosiahne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy a maximálna rýchlosť je 225 km/h. Spotreba je priamo úmerná vyťaženiu motora a štýlu jazdy. Za celý test sme spotrebovali v priemere 10,4 litra, čo je viac ako priemer 8,6 litra udávaný výrobcom, ale bez problémov sme mimo mesta jazdili so spotrebou 7,6 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Pretekárska atmosféra na každý deň

Nazávisle od toho, či idete rýchlo alebo pomaly, s Peugeotom 206 môžete prežívať rýchlostnú skúšku majstrovstiev sveta každý deň. Na nasávanie atmosféry stačí dodržiavať povolenú rýchlosť. Podvozok a zvuk výfukového potrubia vytvoria to ostatné. K pretekárskemu zrýchľovaniu patria aj vysokoúčinné brzdy s vynikajúcim chladením a brzdovým asistentom. Laik má pocit, že Peugeot 206 RC vchádza do zákruty po koľajniciach, znalec však spozná, že takto jazdí pretekárske auto. Testovacích 870 km nám stačilo na to, aby sme cenu 819 900 Sk považovali za primeranú, hoci medzi malými autami nevídanú. Peugeot 206 RC vám urobí rovnakú radosť z jazdy ako legendárne športové autá, ibaže nestojí dva alebo tri milióny korún.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 861
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 022
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 454
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 228
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 270
  6. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 127
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 102
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 486
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Tipy na skvelú dovolenku v novembri.

HappyTravel.sk spustila kampaň na zimnú sezónu pár dní pred krachom.


11
Predseda vlády Robert Fico a vpravo minister zahraničných vecí Juraj Blanár.

Vo Fínsku majú kryty pre väčšinu ľudí. Na Slovensku sú pre päť percent.


18
Peter Tkačenko.

Ak si to Fico nevšimol, ideologické sú aj európske fondy.


7
Obyvatelia Gaza City si berú humanitárnu pomoc.

Situáciu zhoršuje aj sporná humanitárna organizácia.


2
reklama
  1. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  2. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  3. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  4. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  5. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  6. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  8. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 273
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 770
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 855
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 826
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 779
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 422
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 321
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 062
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu