Chevrolet Corvette C6

Prvý Chevrolet Corvette zišiel z výrobnej linky 30. júna 1953 a dostal interné značenie C1. Vtedy zrejme ani dizajnér Harley Earl netušil, že sa zrodila jedna automobilová legenda. Úspech nenechal na seba dlho čakať a hneď v prvom roku sa vyrobilo 300 ..

Prvý Chevrolet Corvette zišiel z výrobnej linky 30. júna 1953 a dostal interné značenie C1. Vtedy zrejme ani dizajnér Harley Earl netušil, že sa zrodila jedna automobilová legenda. Úspech nenechal na seba dlho čakať a hneď v prvom roku sa vyrobilo 300 kusov, ktoré putovali VIP zákazníkom. Vďaka veľkému záujmu vzniklo päť generácií a v lete roku 2004 príde do výroby už šieste pokračovanie legendy Chevrolet Corvette C6.

Na rozdiel od predchádzajúcich generácií má Corvette stále viac elektroniky vrátane navigačného DVD systému a klimatizácie. Tradícia V8 motorov však ostáva neporušená, i keď počet koní neustále narastá. Kým výkon motora Corvette C1 sa pohyboval okolo 150 koní, nový V8 motor objemu 6 l dosiahne maximálny výkon 400 k a krútiaci moment 400 Nm. Sila motora sa prenáša na zadné kolesá buď cez 4-stupňovú automatickú prevodovku, alebo 6-stupňovú manuálnu. Výrobca udáva maximálnu rýchlosť 290 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,2 s. Pre Američanov je dôležitejší údaj o šprinte na "Quarter mile", ktorý Chevrolet Corvette zvládne za 12,6 s a v cieli dosahuje rýchlosť 187 km/h. Úctyhodný výkon a dynamiku krotia kotúčové brzdy s ABS a brzdovým asistentom.

Spotreba paliva je rovnako ohromujúca ako jazdné výkony, pretože Corvette C6 spotrebuje v zmiešanom režime 23 l/100 km. Corvette C6 existuje v dvoch vyhotoveniach karosérie kupé i kabriolet a tiež v špeciálnom športovom prevedení Z51. Nízky odpor vzduchu je výsledkom dôslednej práce v aerodynamickom tuneli, kde dizajnéri strávili až 400 hodín.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 459
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 886
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 716
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 685
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 795
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 586
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 279
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 267
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 186
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 788

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.