Soul 7. apríla (TASR) - Juhokórejská automobilka Hyundai Motors a jej sesterská spoločnosť Kia Motors zvýšili svoj spoločný plán predaja v roku 2004 v Európe takmer o 40 % na 631 500 áut. Dnes to oznámil nemenovaný predstaviteľ spoločnosti Kia.
Oznámenie o ambicióznych predajných plánoch prichádza po rozhodnutí automobilky investovať 1,1 miliardy EUR (viac ako 44 miliárd SKK) do výstavby závodu na Slovensku. Európskym závodom chce Hyundai a Kia zapustiť korene v regióne, ktorý sa stáva vodcom v svetovom automobilovom priemysle.
Kia plánuje tento rok vyviezť do Európy 255 000 vozidiel, čo je o 63 % viac ako v roku 2003, kým Hyundai plánuje v regióne predať 366 500 vozidiel, medziročne o 27,4 % viac.
Uvedenie modelov SUV Tucson a Cerato by podľa Kia malo pomôcť spoločnostiam získať väčší trhový podiel v Európe, kde je vysoký dopyt po ekonomických vozidlách.
Hyundai a jeho menší konkurenti nedávno oznámili, že marcové tržby vzrástli viac ako o štvrtinu, k čomu dopomohol najmä vzostup vývozu do Európy. Kórejské automobilky našli v európskom regióne lukratívny cieľ, ktorý má vykompenzovať slabú miestnu spotrebu a ochabnutý americký trh. Informovala agentúra Reuters.
(1 EUR = 40,212 SKK)