SME
Pondelok, 17. máj, 2021 | Meniny má GizelaKrížovkyKrížovky

Mazda 3 1,6 5HB Comfort

TestMazda 323 počas svojej existencie vystriedala niekoľko typov karosérií a pomohla značke dobyť Európu v kompaktnej triede. Úspech radu 323 však začal pomaly blednúť a zákazníci čakali nasledovníčku. Na jeseň minulého roka (na autosalóne vo Frankfurte)


FOTO - Archív



prišla na trh očakávaná Mazda 3. Podľa prvých odhadov odbornej verejnosti je to auto stvorené pre európskeho motoristu. Mazda 3 je už v predaji, preto sme si ju vyskúšali.

Európska podoba

Mazda 3 sa objavila na trhu spoločne s doterajšími lídrami triedy - Golfom a Astrou. Zámer bol jednoznačný - ukázať verejnosti, kde presne japonská princezná patrí. Dynamický dizajn a športové črty tvoria základ karosérie, ktorá existuje v dvoch vyhotoveniach - štvordverový sedan a päťdverový hatchback. Sedan má veľký batožinový priestor objemu 419 litrov. Skúšaná 5-dverová karoséria má menší objem kufra (360 l), ale zase lepší prístup k batožine a navyše dvojité dno s priehradkami na drobnosti, ktoré by inak lietali hore-dole. Mazda 3 je rovnako pekná ako jej konkurenti, dokonca v niektorých detailoch vyzerá športovejšie. Zvlášť zadné svetlomety a veľké prelisy na prednej kapote zaváňajú dizajnovou revolúciou. Zblíženie Japonska s európskym štandardom nastáva aj v predĺžení záruky proti prehrdzaveniu karosérie na 12 rokov.

Priestor a bezpečnosť

Nová móda a kvalitné materiály urobili prevrat aj za volantom. Pred vodičom je prístrojový panel s výrazne kruhovými prístrojmi ako v ozajstnom športovom aute. Stupnica rýchlomera a otáčkomera je pootočená v duchu športovej klasiky o niekoľko stupňov doľava. Kto má záľubu v trojramenných volantoch, môže zaostriť práve na Mazdu 3. Dobré je nastavovanie volantu v dvoch osiach, čo Mazda 323 neponúkala. Stredový panel je navrhnutý veľmi prehľadne a účelne. Autorádiu patrí pochvala za dizajn, ovládanie a funkcie. Veď okrem CD prehráva aj súbory MP3.

Pomerne jednoduché ovládanie je pre pracovisko vodiča Mazdy 3 typické. Viac fantázie a farieb by neuškodilo jednotvárnemu čalúneniu dverí. Verzia Comfort obsahuje klimatizáciu, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektricky ovládané okná i zrkadlá a výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča s bedrovou opierkou. Škoda, že v základnom vybavení nie je multifunkčný palubný počítač. S ponukou priestoru a pohodlia budú spokojní i cestujúci na zadných sedadlách.

Interiérom oslovuje Mazda mladú generáciu a ľudí so zmyslom pre dynamiku.

Boj o zákazníka v kompaktnej triede pozostáva aj z úrovne bezpečnosti, ktorú auto ponúka. V tomto ohľade prichádza Mazda 3 s balíkom 6 airbagov (čelné, bočné a hlavové). Základnému modelu nechýbajú trojbodové pásy na všetkých sedadlách, bezpečnostné opierky hlavy, deformovateľný stĺpik volantu a špeciálne uchytenie brzdového pedála. Brzdy majú okrem ABS i brzdového asistenta EBA a kotúče na všetkých kolesách. Systém jazdnej stability DSC patrí k drahším verziám.

Podvozok na úrovni

Prvé kilometre urobili dobrý dojem, pretože Mazda 3 sa veľmi ľahko a presne ovláda a účinne brzdí. Pre dokonalé vychutnanie podvozka či športového posedu za volantom si treba dopriať cestu mimo mesta. Tento podvozok využíva aj Volvo S40 a bude ho mať i nový Ford Focus, a to hovorí samo za seba. V dobrom nás prekvapil malý polomer otáčania, a teda dobré manévrovacie schopnosti v meste. Prevodovka umožňuje jazdiť bez problémov rýchlosťou okolo 60 km/h na piatom prevodovom stupni. Motor objemu 1,6 litra "rozkvitá" pri vyšších otáčkach, no s jedlom rastie apetít a hluk. S výkonom 105 koní sa Mazda 3 v kolóne ani na diaľnici nestratí. V meste si však vypýta 10 l/100 km. Priemerná spotreba bola počas testu 7,9 l/100 km. Milovníkom úspornej jazdy odporúčame naftovú verziu. Mazda 3 splnila naše očakávania, ktoré neboli malé, ale konkurencia v tejto triede nedovoľuje spať na vavrínoch. Záverečné hodnotenie znie: dynamický dizajn, pekný a priestranný interiér, výborný podvozok, vysoká úroveň bezpečnosti a priemerný motor (1,6 16V).

Značka a typ Cena Výkon Spotreba Zrýchlenie Objem bat. Bezpečnosť

Sk kW/k l/100 km priestoru

v litroch

Mazda 3 1,6 Comfort 584 900 77/105 7,2 11,0 360 6xAirbag, ABS  
VW Golf 1,6 Trendline 609 700 75/102 7,2 11,4 350 6x Airbag ABS  
Renault Megane 1,6 Pack 543 900 85/115 6,8 10,9 330 6x airbag, ABS  
Nissan Almera 1,5 Visia 559 000 72/98 6,7 13,1 355 4x Airbag ABS  
Ford Focus 1,6i Comfort 589 000 74/101 6,8 10,3 350 4x airbag ABS  
Fiat Stilo 1,6 Active 566 900 76/103 7,3 10,5 335-410 4x airbag ABS  

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  2. Po mesiacoch konečne jazdia na nových autách
  3. 5 spôsobov, ako Wi-Fi 6 pomáha biznisu
  4. Príbehy investorov: Na čo si dávať pozor?
  5. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  6. Začala sezóna bicyklov aj ich zlodejov: Dajte si na svoj pozor!
  7. Tajná komunita, v ktorej nakupujete so zľavami až do 80%
  8. Ako môžu deti stráviť zmysluplný čas s modernými technológiami?
  9. Aká je pravda o francúzskych autách?
  10. Viete, ako dlho trvá stiahnuť 3 GB v 5G sieti?
  1. Začala sezóna bicyklov aj ich zlodejov: Dajte si na svoj pozor!
  2. Ceny nehnuteľností stále rastú. Je čas investovať
  3. 5 spôsobov, ako Wi-Fi 6 pomáha biznisu
  4. Bakalárske študijné programy na FVT
  5. Ako správne nalepiť obklady v kúpeľni?
  6. McDonald’s spustil službu McDelivery už aj v Prešove
  7. Slovak model of the short - time work (Kurzarbeit)
  8. Po mesiacoch konečne jazdia na nových autách
  9. Ako môžu deti stráviť zmysluplný čas s modernými technológiami?
  10. Viete, ako dlho trvá stiahnuť 3 GB v 5G sieti?
  1. Tajná komunita, v ktorej nakupujete so zľavami až do 80% 11 898
  2. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 11 801
  3. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 9 459
  4. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 9 202
  5. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel 8 247
  6. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 8 134
  7. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 7 591
  8. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 7 454
  9. Nákupy, ktoré rozbúchajú srdce v nákupnom centre Novum Prešov 6 713
  10. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite 5 614
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ešte stále ide o pandémiu, hovorí matematik.

4 h
Obec zaplavila voda.

Radiša zaplavila v Bánovciach ulice.

1 h
Peter Sagan v 10. etape na Giro d'Italia 2021.

Sagan je lídrom bodovacej súťaže.

2 h
Komentár Zuzany Kepplovej

S fotkou Pčolinského v peňaženke

Zuzana Kepplová.

Ako sa Kollár stal ľudskoprávnym aktivistom proti Kolíkovej.

5 h

Neprehliadnite tiež

Peugeot 2008 a pred ním jeho elektrická verzia e-2008.

Rozdiel v nákladoch na prevádzku je obrovský.

7 h
Toyota GR Yaris

Perfektné šoférske auto kazí iba chabý zvuk trojvalca.

15. máj
Hyundai i20 N

Ponúka najlepší pomer ceny a výkonu.

14. máj
Ilustračné foto

V minulosti sa minuli za necelé štyri minúty.

7. máj