Mazda 3 1,6 5HB Comfort

TestMazda 323 počas svojej existencie vystriedala niekoľko typov karosérií a pomohla značke dobyť Európu v kompaktnej triede. Úspech radu 323 však začal pomaly blednúť a zákazníci čakali nasledovníčku. Na jeseň minulého roka (na autosalóne vo Frankfurte)


FOTO - Archív



prišla na trh očakávaná Mazda 3. Podľa prvých odhadov odbornej verejnosti je to auto stvorené pre európskeho motoristu. Mazda 3 je už v predaji, preto sme si ju vyskúšali.

Európska podoba

Mazda 3 sa objavila na trhu spoločne s doterajšími lídrami triedy - Golfom a Astrou. Zámer bol jednoznačný - ukázať verejnosti, kde presne japonská princezná patrí. Dynamický dizajn a športové črty tvoria základ karosérie, ktorá existuje v dvoch vyhotoveniach - štvordverový sedan a päťdverový hatchback. Sedan má veľký batožinový priestor objemu 419 litrov. Skúšaná 5-dverová karoséria má menší objem kufra (360 l), ale zase lepší prístup k batožine a navyše dvojité dno s priehradkami na drobnosti, ktoré by inak lietali hore-dole. Mazda 3 je rovnako pekná ako jej konkurenti, dokonca v niektorých detailoch vyzerá športovejšie. Zvlášť zadné svetlomety a veľké prelisy na prednej kapote zaváňajú dizajnovou revolúciou. Zblíženie Japonska s európskym štandardom nastáva aj v predĺžení záruky proti prehrdzaveniu karosérie na 12 rokov.

Priestor a bezpečnosť

Nová móda a kvalitné materiály urobili prevrat aj za volantom. Pred vodičom je prístrojový panel s výrazne kruhovými prístrojmi ako v ozajstnom športovom aute. Stupnica rýchlomera a otáčkomera je pootočená v duchu športovej klasiky o niekoľko stupňov doľava. Kto má záľubu v trojramenných volantoch, môže zaostriť práve na Mazdu 3. Dobré je nastavovanie volantu v dvoch osiach, čo Mazda 323 neponúkala. Stredový panel je navrhnutý veľmi prehľadne a účelne. Autorádiu patrí pochvala za dizajn, ovládanie a funkcie. Veď okrem CD prehráva aj súbory MP3.

Pomerne jednoduché ovládanie je pre pracovisko vodiča Mazdy 3 typické. Viac fantázie a farieb by neuškodilo jednotvárnemu čalúneniu dverí. Verzia Comfort obsahuje klimatizáciu, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektricky ovládané okná i zrkadlá a výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča s bedrovou opierkou. Škoda, že v základnom vybavení nie je multifunkčný palubný počítač. S ponukou priestoru a pohodlia budú spokojní i cestujúci na zadných sedadlách.

Interiérom oslovuje Mazda mladú generáciu a ľudí so zmyslom pre dynamiku.

Boj o zákazníka v kompaktnej triede pozostáva aj z úrovne bezpečnosti, ktorú auto ponúka. V tomto ohľade prichádza Mazda 3 s balíkom 6 airbagov (čelné, bočné a hlavové). Základnému modelu nechýbajú trojbodové pásy na všetkých sedadlách, bezpečnostné opierky hlavy, deformovateľný stĺpik volantu a špeciálne uchytenie brzdového pedála. Brzdy majú okrem ABS i brzdového asistenta EBA a kotúče na všetkých kolesách. Systém jazdnej stability DSC patrí k drahším verziám.

Podvozok na úrovni

Prvé kilometre urobili dobrý dojem, pretože Mazda 3 sa veľmi ľahko a presne ovláda a účinne brzdí. Pre dokonalé vychutnanie podvozka či športového posedu za volantom si treba dopriať cestu mimo mesta. Tento podvozok využíva aj Volvo S40 a bude ho mať i nový Ford Focus, a to hovorí samo za seba. V dobrom nás prekvapil malý polomer otáčania, a teda dobré manévrovacie schopnosti v meste. Prevodovka umožňuje jazdiť bez problémov rýchlosťou okolo 60 km/h na piatom prevodovom stupni. Motor objemu 1,6 litra "rozkvitá" pri vyšších otáčkach, no s jedlom rastie apetít a hluk. S výkonom 105 koní sa Mazda 3 v kolóne ani na diaľnici nestratí. V meste si však vypýta 10 l/100 km. Priemerná spotreba bola počas testu 7,9 l/100 km. Milovníkom úspornej jazdy odporúčame naftovú verziu. Mazda 3 splnila naše očakávania, ktoré neboli malé, ale konkurencia v tejto triede nedovoľuje spať na vavrínoch. Záverečné hodnotenie znie: dynamický dizajn, pekný a priestranný interiér, výborný podvozok, vysoká úroveň bezpečnosti a priemerný motor (1,6 16V).

Značka a typ Cena Výkon Spotreba Zrýchlenie Objem bat. Bezpečnosť

Sk kW/k l/100 km priestoru

v litroch

Mazda 3 1,6 Comfort 584 900 77/105 7,2 11,0 360 6xAirbag, ABS  
VW Golf 1,6 Trendline 609 700 75/102 7,2 11,4 350 6x Airbag ABS  
Renault Megane 1,6 Pack 543 900 85/115 6,8 10,9 330 6x airbag, ABS  
Nissan Almera 1,5 Visia 559 000 72/98 6,7 13,1 355 4x Airbag ABS  
Ford Focus 1,6i Comfort 589 000 74/101 6,8 10,3 350 4x airbag ABS  
Fiat Stilo 1,6 Active 566 900 76/103 7,3 10,5 335-410 4x airbag ABS  

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramóv vďaka 3D Chili.
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  3. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramóv vďaka 3D Chili.
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete?
  8. Za mliečnou revolúciou bude stáť aj krava Blažena Bzovícka
  9. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  10. Na bicykli po Burgenlande
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 48 401
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 15 240
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 14 803
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 9 886
  5. Ako si znížiť náklady na bývanie a vyhnúť sa nedoplatkom? 9 026
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 8 405
  7. Volkswagen je vďaka bonusom dostupnejší 7 431
  8. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 7 160
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 190
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 789

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poukázali na spornú Foraiovu poľovačku, úrady im nechcú vrátiť revír

Okrem bývalého šéfa Všeobecnej zdravotnej do revíru chodí strieľať aj Róbert Veselka, konateľ jednej z firiem zo zdravotníckej skupiny Medirex.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Hybridy klamali, majú oveľa vyššiu spotrebu

Ako hybridy nešetria palivo tak, ako sľubovali.

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Prípad poľovníkov ilustruje, aké ťažké je byť smelým zajkom

Byť odvážnym kritikom je ako kráčať po povrchu Mesiaca.

Neprehliadnite tiež

Hyundaie a Kie horia pričasto, upozorňuje watchdogová organizácia

Centrum bezpečnosti áut žiada o prešetrenie, čo sa deje pod kapotou.

Nemá strechu ani rádio. Tak si Porsche predstavuje 911

Odľahčený kabriolet je darčekom k sedemdesiatemu výročiu automobilky.