Mazda 3 1,6 5HB Comfort

TestMazda 323 počas svojej existencie vystriedala niekoľko typov karosérií a pomohla značke dobyť Európu v kompaktnej triede. Úspech radu 323 však začal pomaly blednúť a zákazníci čakali nasledovníčku. Na jeseň minulého roka (na autosalóne vo Frankfurte)


FOTO - Archív



prišla na trh očakávaná Mazda 3. Podľa prvých odhadov odbornej verejnosti je to auto stvorené pre európskeho motoristu. Mazda 3 je už v predaji, preto sme si ju vyskúšali.

Európska podoba

Mazda 3 sa objavila na trhu spoločne s doterajšími lídrami triedy - Golfom a Astrou. Zámer bol jednoznačný - ukázať verejnosti, kde presne japonská princezná patrí. Dynamický dizajn a športové črty tvoria základ karosérie, ktorá existuje v dvoch vyhotoveniach - štvordverový sedan a päťdverový hatchback. Sedan má veľký batožinový priestor objemu 419 litrov. Skúšaná 5-dverová karoséria má menší objem kufra (360 l), ale zase lepší prístup k batožine a navyše dvojité dno s priehradkami na drobnosti, ktoré by inak lietali hore-dole. Mazda 3 je rovnako pekná ako jej konkurenti, dokonca v niektorých detailoch vyzerá športovejšie. Zvlášť zadné svetlomety a veľké prelisy na prednej kapote zaváňajú dizajnovou revolúciou. Zblíženie Japonska s európskym štandardom nastáva aj v predĺžení záruky proti prehrdzaveniu karosérie na 12 rokov.

Priestor a bezpečnosť

Nová móda a kvalitné materiály urobili prevrat aj za volantom. Pred vodičom je prístrojový panel s výrazne kruhovými prístrojmi ako v ozajstnom športovom aute. Stupnica rýchlomera a otáčkomera je pootočená v duchu športovej klasiky o niekoľko stupňov doľava. Kto má záľubu v trojramenných volantoch, môže zaostriť práve na Mazdu 3. Dobré je nastavovanie volantu v dvoch osiach, čo Mazda 323 neponúkala. Stredový panel je navrhnutý veľmi prehľadne a účelne. Autorádiu patrí pochvala za dizajn, ovládanie a funkcie. Veď okrem CD prehráva aj súbory MP3.

Pomerne jednoduché ovládanie je pre pracovisko vodiča Mazdy 3 typické. Viac fantázie a farieb by neuškodilo jednotvárnemu čalúneniu dverí. Verzia Comfort obsahuje klimatizáciu, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektricky ovládané okná i zrkadlá a výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča s bedrovou opierkou. Škoda, že v základnom vybavení nie je multifunkčný palubný počítač. S ponukou priestoru a pohodlia budú spokojní i cestujúci na zadných sedadlách.

Interiérom oslovuje Mazda mladú generáciu a ľudí so zmyslom pre dynamiku.

Boj o zákazníka v kompaktnej triede pozostáva aj z úrovne bezpečnosti, ktorú auto ponúka. V tomto ohľade prichádza Mazda 3 s balíkom 6 airbagov (čelné, bočné a hlavové). Základnému modelu nechýbajú trojbodové pásy na všetkých sedadlách, bezpečnostné opierky hlavy, deformovateľný stĺpik volantu a špeciálne uchytenie brzdového pedála. Brzdy majú okrem ABS i brzdového asistenta EBA a kotúče na všetkých kolesách. Systém jazdnej stability DSC patrí k drahším verziám.

Podvozok na úrovni

Prvé kilometre urobili dobrý dojem, pretože Mazda 3 sa veľmi ľahko a presne ovláda a účinne brzdí. Pre dokonalé vychutnanie podvozka či športového posedu za volantom si treba dopriať cestu mimo mesta. Tento podvozok využíva aj Volvo S40 a bude ho mať i nový Ford Focus, a to hovorí samo za seba. V dobrom nás prekvapil malý polomer otáčania, a teda dobré manévrovacie schopnosti v meste. Prevodovka umožňuje jazdiť bez problémov rýchlosťou okolo 60 km/h na piatom prevodovom stupni. Motor objemu 1,6 litra "rozkvitá" pri vyšších otáčkach, no s jedlom rastie apetít a hluk. S výkonom 105 koní sa Mazda 3 v kolóne ani na diaľnici nestratí. V meste si však vypýta 10 l/100 km. Priemerná spotreba bola počas testu 7,9 l/100 km. Milovníkom úspornej jazdy odporúčame naftovú verziu. Mazda 3 splnila naše očakávania, ktoré neboli malé, ale konkurencia v tejto triede nedovoľuje spať na vavrínoch. Záverečné hodnotenie znie: dynamický dizajn, pekný a priestranný interiér, výborný podvozok, vysoká úroveň bezpečnosti a priemerný motor (1,6 16V).

Značka a typ Cena Výkon Spotreba Zrýchlenie Objem bat. Bezpečnosť

Sk kW/k l/100 km priestoru

v litroch

Mazda 3 1,6 Comfort 584 900 77/105 7,2 11,0 360 6xAirbag, ABS  
VW Golf 1,6 Trendline 609 700 75/102 7,2 11,4 350 6x Airbag ABS  
Renault Megane 1,6 Pack 543 900 85/115 6,8 10,9 330 6x airbag, ABS  
Nissan Almera 1,5 Visia 559 000 72/98 6,7 13,1 355 4x Airbag ABS  
Ford Focus 1,6i Comfort 589 000 74/101 6,8 10,3 350 4x airbag ABS  
Fiat Stilo 1,6 Active 566 900 76/103 7,3 10,5 335-410 4x airbag ABS  

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  3. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 357
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 116
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 876
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 313
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 197
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 013
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 906
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 761
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 649
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 319

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

S elektronickým receptom riskuje pacient tour po lekárňach

Čítačku kariet, ktorú potrebujú, aby sa pripojili do elektronického systému receptov, stále nemá 40 percent lekárnikov. Termíny už tlačia.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.