SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Mazda 3 1,6 5HB Comfort

TestMazda 323 počas svojej existencie vystriedala niekoľko typov karosérií a pomohla značke dobyť Európu v kompaktnej triede. Úspech radu 323 však začal pomaly blednúť a zákazníci čakali nasledovníčku. Na jeseň minulého roka (na autosalóne vo Frankfurte)


FOTO - Archív



prišla na trh očakávaná Mazda 3. Podľa prvých odhadov odbornej verejnosti je to auto stvorené pre európskeho motoristu. Mazda 3 je už v predaji, preto sme si ju vyskúšali.

Európska podoba

Mazda 3 sa objavila na trhu spoločne s doterajšími lídrami triedy - Golfom a Astrou. Zámer bol jednoznačný - ukázať verejnosti, kde presne japonská princezná patrí. Dynamický dizajn a športové črty tvoria základ karosérie, ktorá existuje v dvoch vyhotoveniach - štvordverový sedan a päťdverový hatchback. Sedan má veľký batožinový priestor objemu 419 litrov. Skúšaná 5-dverová karoséria má menší objem kufra (360 l), ale zase lepší prístup k batožine a navyše dvojité dno s priehradkami na drobnosti, ktoré by inak lietali hore-dole. Mazda 3 je rovnako pekná ako jej konkurenti, dokonca v niektorých detailoch vyzerá športovejšie. Zvlášť zadné svetlomety a veľké prelisy na prednej kapote zaváňajú dizajnovou revolúciou. Zblíženie Japonska s európskym štandardom nastáva aj v predĺžení záruky proti prehrdzaveniu karosérie na 12 rokov.

Priestor a bezpečnosť

Nová móda a kvalitné materiály urobili prevrat aj za volantom. Pred vodičom je prístrojový panel s výrazne kruhovými prístrojmi ako v ozajstnom športovom aute. Stupnica rýchlomera a otáčkomera je pootočená v duchu športovej klasiky o niekoľko stupňov doľava. Kto má záľubu v trojramenných volantoch, môže zaostriť práve na Mazdu 3. Dobré je nastavovanie volantu v dvoch osiach, čo Mazda 323 neponúkala. Stredový panel je navrhnutý veľmi prehľadne a účelne. Autorádiu patrí pochvala za dizajn, ovládanie a funkcie. Veď okrem CD prehráva aj súbory MP3.

Pomerne jednoduché ovládanie je pre pracovisko vodiča Mazdy 3 typické. Viac fantázie a farieb by neuškodilo jednotvárnemu čalúneniu dverí. Verzia Comfort obsahuje klimatizáciu, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektricky ovládané okná i zrkadlá a výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča s bedrovou opierkou. Škoda, že v základnom vybavení nie je multifunkčný palubný počítač. S ponukou priestoru a pohodlia budú spokojní i cestujúci na zadných sedadlách.

Interiérom oslovuje Mazda mladú generáciu a ľudí so zmyslom pre dynamiku.

Boj o zákazníka v kompaktnej triede pozostáva aj z úrovne bezpečnosti, ktorú auto ponúka. V tomto ohľade prichádza Mazda 3 s balíkom 6 airbagov (čelné, bočné a hlavové). Základnému modelu nechýbajú trojbodové pásy na všetkých sedadlách, bezpečnostné opierky hlavy, deformovateľný stĺpik volantu a špeciálne uchytenie brzdového pedála. Brzdy majú okrem ABS i brzdového asistenta EBA a kotúče na všetkých kolesách. Systém jazdnej stability DSC patrí k drahším verziám.

Podvozok na úrovni

Prvé kilometre urobili dobrý dojem, pretože Mazda 3 sa veľmi ľahko a presne ovláda a účinne brzdí. Pre dokonalé vychutnanie podvozka či športového posedu za volantom si treba dopriať cestu mimo mesta. Tento podvozok využíva aj Volvo S40 a bude ho mať i nový Ford Focus, a to hovorí samo za seba. V dobrom nás prekvapil malý polomer otáčania, a teda dobré manévrovacie schopnosti v meste. Prevodovka umožňuje jazdiť bez problémov rýchlosťou okolo 60 km/h na piatom prevodovom stupni. Motor objemu 1,6 litra "rozkvitá" pri vyšších otáčkach, no s jedlom rastie apetít a hluk. S výkonom 105 koní sa Mazda 3 v kolóne ani na diaľnici nestratí. V meste si však vypýta 10 l/100 km. Priemerná spotreba bola počas testu 7,9 l/100 km. Milovníkom úspornej jazdy odporúčame naftovú verziu. Mazda 3 splnila naše očakávania, ktoré neboli malé, ale konkurencia v tejto triede nedovoľuje spať na vavrínoch. Záverečné hodnotenie znie: dynamický dizajn, pekný a priestranný interiér, výborný podvozok, vysoká úroveň bezpečnosti a priemerný motor (1,6 16V).

Značka a typ Cena Výkon Spotreba Zrýchlenie Objem bat. Bezpečnosť

Sk kW/k l/100 km priestoru

v litroch

Mazda 3 1,6 Comfort 584 900 77/105 7,2 11,0 360 6xAirbag, ABS  
VW Golf 1,6 Trendline 609 700 75/102 7,2 11,4 350 6x Airbag ABS  
Renault Megane 1,6 Pack 543 900 85/115 6,8 10,9 330 6x airbag, ABS  
Nissan Almera 1,5 Visia 559 000 72/98 6,7 13,1 355 4x Airbag ABS  
Ford Focus 1,6i Comfort 589 000 74/101 6,8 10,3 350 4x airbag ABS  
Fiat Stilo 1,6 Active 566 900 76/103 7,3 10,5 335-410 4x airbag ABS  

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 747
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 002
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 900
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 324
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 942
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 746
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 123
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 594
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 500
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 349
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.
Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.
Od soboty sa ulice vyprázdnia.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson