SME
Utorok, 28. september, 2021 | Meniny má VáclavKrížovkyKrížovky

Štyri druhy ocele vo Volve

Automobilka Volvo vlani na jeseň rozšírila rad svojich vozidiel smerom k širším vrstvám obyvateľstva s nižším vekovým priemerom. Aby bolo kompaktné Volvo S40 rovnako bezpečné ako limuzína S80, malo by na kratšej deformačnej zóne absorbovať rovnaké množstv

o nárazovej energie. V prednej časti karosérie použili preto konštruktéri štyri druhy ocele.

Kombinácia použitia ocele s rôznou pevnosťou a húževnatosťou je revolučná. Každá z deformačných zón pohlcuje inú časť nárazovej energie. Čím bližšie sú tieto zóny ku kabíne pasažierov, tým musí byť ich štruktúra pevnejšia. Do súhry deformačných zón sú zaradené aj motory, ktoré sa pri náraze môžu posunúť smerom ku kabíne až o 40 cm. Potom ich zachytí pevný nosník kabíny (najpevnejšia oceľ). Motor však na tejto dráhe pohltí veľkú časť energie, čo potvrdili nárazové testy Euro NCAP.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Pri vývoji bezpečnostnej štruktúry využíva Volvo najmä poznatky zo skutočných dopravných nehôd a v súčasnosti má k dispozícii analýzu 30 tisícov rôznych nárazov z "praxe".

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  2. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  3. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  4. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  5. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  6. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  7. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  8. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu
  9. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  10. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  1. Najviac škôd slovenskí šoféri hlásia v júni
  2. Proxenta získala ocenenie Developer roka
  3. HB Reavis postavil Bratislave novú autobusovú stanicu
  4. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  5. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  6. Prečo by sa elektrárne mali zaujímať o ekologické riešenia?
  7. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu
  8. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  9. Mladí slovenskí filmári zvíťazili na festivale v Barcelone
  10. Orange pokračuje v systematickej podpore digitálneho vzdelávania
  1. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali 17 916
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 8 812
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 010
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 267
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 5 613
  6. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 982
  7. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 4 638
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 405
  9. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu 4 315
  10. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska 4 004
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozhovory ZKH: František Mikloško.

Ako Mikloško s odstupom času hodnotí odkazy pápeža?


a 1 ďalší 27. sep
Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová

Nebola to politická tlačovka. Bol to prejav ombudsmanky občana.


2 h
Centrum Nivy otvoria 30. septembra.

Investor musel riešiť dlhoročné prieťahy.


7 h

Neprehliadnite tiež

Ford Fiesta

Ostrá verzia ST ostáva, motor získal väčší krútiaci moment.


11 h
Na snímke 4,3 km dlhý úsek diaľnice D4 medzi križovatkami Bratislava - Petržalka a Bratislava - Juh, ktorý zahŕňa Lužný most v deň oficiálneho otvorenia.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 26. sep
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep

Blogy SME

  1. František Cudziš: Na tému – Protest proti klimatickej zmene
  2. Marian Baran: Električka číslo štyri
  3. Anton Kaiser: Historické premeny Oponického hradu
  4. Štefan Vidlár: Pomýlený gazda
  5. Martin Sukupčák: Komunistický zločinec
  6. Miriam Studeničová: Prečo mnohí nedokážu vnímať duchovno?
  7. Martina Paulenová: Odchádzame na prechádzku
  8. Zuzana Cascino: Sedmokrásky z lásky
  1. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 14 946
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 10 250
  3. Janka Bittó Cigániková: Čo sa to preboha deje v Izraeli? Prestali vakcíny fungovať? 6 780
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 327
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 669
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 5 081
  7. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 586
  8. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju! 4 177
  1. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  3. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  4. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  5. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  6. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  7. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  8. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
Skryť Zatvoriť reklamu