o nárazovej energie. V prednej časti karosérie použili preto konštruktéri štyri druhy ocele.
Kombinácia použitia ocele s rôznou pevnosťou a húževnatosťou je revolučná. Každá z deformačných zón pohlcuje inú časť nárazovej energie. Čím bližšie sú tieto zóny ku kabíne pasažierov, tým musí byť ich štruktúra pevnejšia. Do súhry deformačných zón sú zaradené aj motory, ktoré sa pri náraze môžu posunúť smerom ku kabíne až o 40 cm. Potom ich zachytí pevný nosník kabíny (najpevnejšia oceľ). Motor však na tejto dráhe pohltí veľkú časť energie, čo potvrdili nárazové testy Euro NCAP.
Pri vývoji bezpečnostnej štruktúry využíva Volvo najmä poznatky zo skutočných dopravných nehôd a v súčasnosti má k dispozícii analýzu 30 tisícov rôznych nárazov z "praxe".