Česká diaľnica D1 vedie v počte nehôd

Praha 25. marca (TASR) Diaľnica D1 medzi Prahou a Brnom je bezkonkurenčne najhoršou cestou v Česku. Ako poznamenal český denník Mladá fronta Dnes (MFD), ...

Praha 25. marca (TASR) Diaľnica D1 medzi Prahou a Brnom je bezkonkurenčne najhoršou cestou v Česku. Ako poznamenal český denník Mladá fronta Dnes (MFD), denne sa na nej stane v priemere takmer desať dopravných nehôd. Vlani na D1 pri 3349 nehodách zomrelo 37 ľudí.

Policajti tvrdia, že hlavným dôvodom, prečo sa počet nehôd na D1 a na českých diaľniciach vôbec zvyšuje, je správanie sa vodičov. Stále viac ľudí prekračuje rýchlosť. Stalo sa, že aj keď časť diaľnice bola zľadovatená, vodiči sa rútili až 180-kilometrovou rýchlosťou, citoval denník Otta Valeša, šéfa diaľničnej polície v Domašove, jedného z policajných oddelení na D1.

Diaľnica z Prahy do Brna je najstaršou českou diaľnicou, bola postavená pre nižšiu rýchlosť a menšiu prevádzku. Dnes po nej denne prejde v priemere 28.000 áut, v časti pri Prahe dokonca až 76.000 vozidiel denne.

D1 bola stavaná na rýchlosť 120 kilometrov za hodinu, dnes tam takmer každý jazdí nad stopäťdesiat. Počet nehôd by určite znížilo, keby na určitých úsekoch platila obmedzená rýchlosť, mieni Jaroslav Heinrich z Centra dopravného výskumu. Odvoláva sa na príklad z Nemecka, kde sú diaľnice oveľa modernejšie, ale niektoré úseky majú zníženú rýchlosť.

Na vine veľkého počtu nehôd je aj agresívny spôsob jazdy. Veľa nehôd sa totiž stáva na konci kolón, vodiči idú rýchlo a nestačia zabrzdiť, mieni Josef Budil, vedúci policajného oddelenia v Rudnej pri Prahe na diaľnici D5 Praha-Plzeň. Vlani sa tam stalo 927 nehôd.

(spravodajca TASR Bohdan Kopčák) pel

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  10. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 10 968
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 086
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 935
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 075
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 252
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 853
  7. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 739
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 515
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 379
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 259

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Róbert Bezák: Radi počúvame, ako niekto vyrieši naše problémy

Možno je to taká diagnóza spoločnosti, že je schopná si kohokoľvek zvoliť. Som z toho smutný.

DOMOV

Rok 1993: Republiku krstili šampanským, ale mnohí rýchlo vytriezveli

Slovensko zápasilo so starými problémami.

DOMOV

Dobré ráno: Amerika môže odštartovať novú vojnu

Amerika môže v regióne zničiť mierové snahy.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.

Silný vietor a sneh komplikujú dopravu

Uzatvorené sú viaceré horské priechody.