SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Česká diaľnica D1 vedie v počte nehôd

Praha 25. marca (TASR) Diaľnica D1 medzi Prahou a Brnom je bezkonkurenčne najhoršou cestou v Česku. Ako poznamenal český denník Mladá fronta Dnes (MFD), ...

Praha 25. marca (TASR) Diaľnica D1 medzi Prahou a Brnom je bezkonkurenčne najhoršou cestou v Česku. Ako poznamenal český denník Mladá fronta Dnes (MFD), denne sa na nej stane v priemere takmer desať dopravných nehôd. Vlani na D1 pri 3349 nehodách zomrelo 37 ľudí.

Policajti tvrdia, že hlavným dôvodom, prečo sa počet nehôd na D1 a na českých diaľniciach vôbec zvyšuje, je správanie sa vodičov. Stále viac ľudí prekračuje rýchlosť. Stalo sa, že aj keď časť diaľnice bola zľadovatená, vodiči sa rútili až 180-kilometrovou rýchlosťou, citoval denník Otta Valeša, šéfa diaľničnej polície v Domašove, jedného z policajných oddelení na D1.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Diaľnica z Prahy do Brna je najstaršou českou diaľnicou, bola postavená pre nižšiu rýchlosť a menšiu prevádzku. Dnes po nej denne prejde v priemere 28.000 áut, v časti pri Prahe dokonca až 76.000 vozidiel denne.

D1 bola stavaná na rýchlosť 120 kilometrov za hodinu, dnes tam takmer každý jazdí nad stopäťdesiat. Počet nehôd by určite znížilo, keby na určitých úsekoch platila obmedzená rýchlosť, mieni Jaroslav Heinrich z Centra dopravného výskumu. Odvoláva sa na príklad z Nemecka, kde sú diaľnice oveľa modernejšie, ale niektoré úseky majú zníženú rýchlosť.

Na vine veľkého počtu nehôd je aj agresívny spôsob jazdy. Veľa nehôd sa totiž stáva na konci kolón, vodiči idú rýchlo a nestačia zabrzdiť, mieni Josef Budil, vedúci policajného oddelenia v Rudnej pri Prahe na diaľnici D5 Praha-Plzeň. Vlani sa tam stalo 927 nehôd.

Skryť Vypnúť reklamu

(spravodajca TASR Bohdan Kopčák) pel

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 708
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 036
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 890
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 288
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 942
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 767
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 126
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 591
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 501
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 351
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.
Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.
Od soboty sa ulice vyprázdnia.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson