SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Nový Opel Astra - technická revolúcia

Minulý týždeň automobilka Opel pozvala novinárov z celého sveta do prímorského letoviska Saint Tropez na prvé testovacie jazdy s novým modelom Astra. Nižšia stredná trieda predstavuje pre Opel hlavný zdroj predaja už od roku 1962, keď prišiel na trh ...


Revolučný a nápaditý dizajn, podobne ako to bolo pri uvedení predchádzajúcej generácie. Interiér je priestrannejší, pribudli nové materiály a vysoká kvalita spracovania. Astra bude existovať v piatich stupňoch vybavenia.



Minulý týždeň automobilka Opel pozvala novinárov z celého sveta do prímorského letoviska Saint Tropez na prvé testovacie jazdy s novým modelom Astra. Nižšia stredná trieda predstavuje pre Opel hlavný zdroj predaja už od roku 1962, keď prišiel na trh Opel Kadett. Ten sa držal na vrchole rebríčkov predaja do príchodu Astry v roku 1991. Druhá generácia úspešnej Astry (1998) sa predávala veľmi dobre a zarobila na vývoj tretej generácie, ktorú sme mali možnosť vyskúšať.

Technické inovácie

Hlavným tromfom Astry tretej generácie je nová technika, zatiaľ v tejto triede nepoužívaná. Podvozok IDS-Plus (Interactive driving system), ktorý sa dodáva za príplatok spolu s riadením účinku tlmičov CDC, rozpozná štýl jazdy i povrch cesty, a tomu prispôsobuje charakteristiku tlmičov. Popri brilantných jazdných vlastnostiach sa pomocou CDC výrazne skrátila brzdná dráha na hrboľatej ceste a obmedzili vibrácie z okolia. Systém CDC minimalizuje nakláňanie a hojdanie sa karosérie v zákrutách. Zásah do nastavenia tlmičov trvá iba niekoľko milisekúnd. Astra môže byť vybavená systémom HSA pre jednoduché pohýňanie sa v kopci bez použitia brzdy. Auto po zastavení v kopci necúvne späť, ale čaká zaistené na pohnutie. Pri púšťaní spojky sa samočinne odbrzdí. Veľmi praktický je Quickheat systém rýchleho rozmrazovania čelného skla. Príplatkové bi-xenónové svetlomety AFL sa natáčajú spolu s kolesami a svietia "do zákruty". Medzi pozoruhodné technické prvky patrí kontrola "pichnutej" pneumatiky i monitoring tlaku v pneumatikách TPMS. Aby sa činnosť klimatizácie prejavila na spotrebe čo najmenej, jej kompresor má regulovateľný výkon podľa momentálneho zaťaženia. O spoľahlivý tok informácií medzi riadiacimi jednotkami sa starajú tri okruhy dátových zberníc CANBUS s osemkrát vyššou rýchlosťou prenosu ako linka ISDN.

Pohonné jednotky

Medzi benzínovými motormi sa objavil nový systém Twinport. Okrem premenlivej dĺžky sacieho potrubia tento systém využíva recirkuláciu výfukových plynov pri nízkych otáčkach. Keď vodič nepotrebuje veľký výkon, v nasávanom vzduchu do motora je štvrtina výfukových plynov, čím sa dosahuje nižšia spotreba. Vo vysokých otáčkach, kde je podstatný výkon, motor nasáva už iba čistý vzduch. K osvedčeným naftovým agregátom pribudli novinky 1,9 CTDI s obrovským výkonom 150 koní. Tento motor si získal naše sympatie už počas prvých testovacích jázd v okolí Saint Tropez, pretože pri nízkej spotrebe ponúka veľký pôžitok z dynamickej jazdy.

Servis

Niektoré diely karosérie sú na Astre rýchlo vymeniteľné, aby bol pobyt v servise čo najkratší. Servisné intervaly sa podľa typu motora pohybujú od 30 000 (benzínové) do 50 000 km (naftové). Po celý čas životnosti motora netreba dolievať a vymieňať chladiacu kvapalinu, náplň klimatizácie ani prevodový olej. Na Slovensku sa Opel Astra tretej generáce začne predávať koncom apríla. Základný model s motorom objemu 1,4 l bude stáť 509 900 korún. V tejto cene je ABS, 4 x airbag, predné elektricky ovládané okná. Opel investoval do výroby a tréningov zamestnancov pre novú Astru viac ako miliardu eur.

Pohonné jednotky pre Opel Astra III.

Výkon Krútiaci Prevo- Priemerná Zrýchlenie Max. (kW/k) moment dovka spotreba 0 - 100 rýchlosť (Nm) (l/100 km) km/h (s) (km/h)

Benzínové motory

1,4 twinport 66 / 90 125 5-stup. 6,3 13,7 178
1,6 twinport 77 / 105 150 5-stup. 6,6 12,3 185
1,8 ECOTEC 92 / 125 170 5-stup. 7,8 10,8 198
2,0 TURBO 125 / 170 250 6-stup. 9,1 8,9 217
2,0 TURBO 147 / 200 262 6-stup. 9,4 7,9 232

Naftové motory

1,7 CDTI 59 / 80 170 5-stup. 4,9 15,0 168
1,7 CDTI 74 / 100 240 5-stup. 5,0 12,3 181
1,9 CDTI 110 / 150 315 6-stup. 5,6 9,1 210

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  6. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 22 025
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 843
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 181
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 669
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 090
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 292
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 3 062
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dědečka nakoniec po pojednávaní sudca Marek Filo prepustil.

Sudcovou úlohou nebolo dbať na priania verejnosti. Pozrime sa na argumentáciu sklamaných ľudí.


56m
Ruský tank T-80, ktorého sa ukrajinskí vojaci zmocnili v Bachmute.

Ruská armáda za sebou zanecháva moderné zbrane aj muzeálne kusy.


18 h
Peter Tkačenko

Hortovi, Hrušovskému a Paškovi by pri pohľade na dnešný parlament zabehlo.


18 h
Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan na summite v Prahe.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 11 h

Neprehliadnite tiež

Za kompaktné SUV s nízkou spotrebou bazárový rebríček Carvago považuje Nissan Qashqai minulej generácie s naftovým motorom 1,5 dCi.

Výsledkom kraľujú verzie s naftovými motormi.


6. okt
Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


5. okt
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt

Blogy SME

  1. Otilia Horrocks: Dajme/te/ v intraviláne maximálnu rýchlosť 50 km/hod.
  2. Olívia Lacenová: Udržateľné investície opäť ukazujú svoju odolnosť
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (7. - 13.10.1922)
  4. Teodor Hasala: Vtip o dvoch opilcoch a svete
  5. Anton Kaiser: Zlatomoravecký jarmok
  6. Erik Kriššák: Dotyk rán
  7. Katarína Vanišová: Gólový fenomén opäť úradoval. Bude lepší ako Messi s Ronaldom?
  8. Nicholas Wintzler: Niektoré maľby a zápisky za posledný polrok.
  1. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 5 872
  2. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 187
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 899
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 257
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 072
  6. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou? 3 537
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 866
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 820
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu