SME
Pondelok, 27. september, 2021 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

Nový Opel Astra - technická revolúcia

Minulý týždeň automobilka Opel pozvala novinárov z celého sveta do prímorského letoviska Saint Tropez na prvé testovacie jazdy s novým modelom Astra. Nižšia stredná trieda predstavuje pre Opel hlavný zdroj predaja už od roku 1962, keď prišiel na trh ...


Revolučný a nápaditý dizajn, podobne ako to bolo pri uvedení predchádzajúcej generácie. Interiér je priestrannejší, pribudli nové materiály a vysoká kvalita spracovania. Astra bude existovať v piatich stupňoch vybavenia.



Minulý týždeň automobilka Opel pozvala novinárov z celého sveta do prímorského letoviska Saint Tropez na prvé testovacie jazdy s novým modelom Astra. Nižšia stredná trieda predstavuje pre Opel hlavný zdroj predaja už od roku 1962, keď prišiel na trh Opel Kadett. Ten sa držal na vrchole rebríčkov predaja do príchodu Astry v roku 1991. Druhá generácia úspešnej Astry (1998) sa predávala veľmi dobre a zarobila na vývoj tretej generácie, ktorú sme mali možnosť vyskúšať.

Technické inovácie

Hlavným tromfom Astry tretej generácie je nová technika, zatiaľ v tejto triede nepoužívaná. Podvozok IDS-Plus (Interactive driving system), ktorý sa dodáva za príplatok spolu s riadením účinku tlmičov CDC, rozpozná štýl jazdy i povrch cesty, a tomu prispôsobuje charakteristiku tlmičov. Popri brilantných jazdných vlastnostiach sa pomocou CDC výrazne skrátila brzdná dráha na hrboľatej ceste a obmedzili vibrácie z okolia. Systém CDC minimalizuje nakláňanie a hojdanie sa karosérie v zákrutách. Zásah do nastavenia tlmičov trvá iba niekoľko milisekúnd. Astra môže byť vybavená systémom HSA pre jednoduché pohýňanie sa v kopci bez použitia brzdy. Auto po zastavení v kopci necúvne späť, ale čaká zaistené na pohnutie. Pri púšťaní spojky sa samočinne odbrzdí. Veľmi praktický je Quickheat systém rýchleho rozmrazovania čelného skla. Príplatkové bi-xenónové svetlomety AFL sa natáčajú spolu s kolesami a svietia "do zákruty". Medzi pozoruhodné technické prvky patrí kontrola "pichnutej" pneumatiky i monitoring tlaku v pneumatikách TPMS. Aby sa činnosť klimatizácie prejavila na spotrebe čo najmenej, jej kompresor má regulovateľný výkon podľa momentálneho zaťaženia. O spoľahlivý tok informácií medzi riadiacimi jednotkami sa starajú tri okruhy dátových zberníc CANBUS s osemkrát vyššou rýchlosťou prenosu ako linka ISDN.

Pohonné jednotky

Medzi benzínovými motormi sa objavil nový systém Twinport. Okrem premenlivej dĺžky sacieho potrubia tento systém využíva recirkuláciu výfukových plynov pri nízkych otáčkach. Keď vodič nepotrebuje veľký výkon, v nasávanom vzduchu do motora je štvrtina výfukových plynov, čím sa dosahuje nižšia spotreba. Vo vysokých otáčkach, kde je podstatný výkon, motor nasáva už iba čistý vzduch. K osvedčeným naftovým agregátom pribudli novinky 1,9 CTDI s obrovským výkonom 150 koní. Tento motor si získal naše sympatie už počas prvých testovacích jázd v okolí Saint Tropez, pretože pri nízkej spotrebe ponúka veľký pôžitok z dynamickej jazdy.

Servis

Niektoré diely karosérie sú na Astre rýchlo vymeniteľné, aby bol pobyt v servise čo najkratší. Servisné intervaly sa podľa typu motora pohybujú od 30 000 (benzínové) do 50 000 km (naftové). Po celý čas životnosti motora netreba dolievať a vymieňať chladiacu kvapalinu, náplň klimatizácie ani prevodový olej. Na Slovensku sa Opel Astra tretej generáce začne predávať koncom apríla. Základný model s motorom objemu 1,4 l bude stáť 509 900 korún. V tejto cene je ABS, 4 x airbag, predné elektricky ovládané okná. Opel investoval do výroby a tréningov zamestnancov pre novú Astru viac ako miliardu eur.

Pohonné jednotky pre Opel Astra III.

Výkon Krútiaci Prevo- Priemerná Zrýchlenie Max. (kW/k) moment dovka spotreba 0 - 100 rýchlosť (Nm) (l/100 km) km/h (s) (km/h)

Benzínové motory

1,4 twinport 66 / 90 125 5-stup. 6,3 13,7 178
1,6 twinport 77 / 105 150 5-stup. 6,6 12,3 185
1,8 ECOTEC 92 / 125 170 5-stup. 7,8 10,8 198
2,0 TURBO 125 / 170 250 6-stup. 9,1 8,9 217
2,0 TURBO 147 / 200 262 6-stup. 9,4 7,9 232

Naftové motory

1,7 CDTI 59 / 80 170 5-stup. 4,9 15,0 168
1,7 CDTI 74 / 100 240 5-stup. 5,0 12,3 181
1,9 CDTI 110 / 150 315 6-stup. 5,6 9,1 210

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Od legendárneho trhoviska po hanbu Bratislavy. Ako sa menilo Trnavské mýto?
  2. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  3. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  5. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  6. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  7. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  8. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  9. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Zahlasujte za ďalší klimatický projekt s podporou dm
  2. Vydajte sa po stopách kvalitnej kávy
  3. Orange má najkvalitnejšiu mobilnú sieť na Slovensku i v Európe
  4. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  5. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  6. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  7. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  8. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  9. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  10. Termming vo Veľkých Kapušanoch modernizuje tepelné hospodárstvo
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 061
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 252
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 5 490
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 817
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 808
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 119
  7. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 437
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 364
  9. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 2 965
  10. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 2 920
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Otázky a odpovede.


24. sep
Do nemocníc treba prinajmenšom respirátor. Test nezriedka potrebujú aj zaočkovaní.

Dĺžka návštev sa pohybuje v minútach.


18 h
Zdravotný pracovník vkladá tyčinku do tuby po odobratí vzorky na PCR test na ochorenie Covid-19.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 408-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 596 obetí.


a 4 ďalší 12 h

Neprehliadnite tiež

Na snímke 4,3 km dlhý úsek diaľnice D4 medzi križovatkami Bratislava - Petržalka a Bratislava - Juh, ktorý zahŕňa Lužný most v deň oficiálneho otvorenia.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 22 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Martin Pilnik: Covid-19 je po vakcíne kašlíček a soplíček
  2. Milan Tkáč: 5 znakov toho, že rastiete
  3. Soňa Bulbeck: Committee for the Promotion of Virtue and the Prevention of Vice…
  4. Štefan Vidlár: "Dva roky prázdnin"
  5. Miroslav Sabol: Koniec mobingu a ekonomického šikanovania. Nie sme občania 2 triedy.
  6. Martin Šteinübel: tisíc odtieňov šedej
  7. Anton Sládek: Dunaj VII. Od PKO k Mostu SNP
  8. Pavol Kéri: ČSOB maratón
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 896
  2. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 10 540
  3. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné. 7 574
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 387
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 623
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 4 912
  7. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 4 849
  8. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 393
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  7. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu