SME

Nový Opel Astra - technická revolúcia

Minulý týždeň automobilka Opel pozvala novinárov z celého sveta do prímorského letoviska Saint Tropez na prvé testovacie jazdy s novým modelom Astra. Nižšia stredná trieda predstavuje pre Opel hlavný zdroj predaja už od roku 1962, keď prišiel na trh ...

Revolučný a nápaditý dizajn, podobne ako to bolo pri uvedení predchádzajúcej generácie. Interiér je priestrannejší, pribudli nové materiály a vysoká kvalita spracovania. Astra bude existovať v piatich stupňoch vybavenia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Minulý týždeň automobilka Opel pozvala novinárov z celého sveta do prímorského letoviska Saint Tropez na prvé testovacie jazdy s novým modelom Astra. Nižšia stredná trieda predstavuje pre Opel hlavný zdroj predaja už od roku 1962, keď prišiel na trh Opel Kadett. Ten sa držal na vrchole rebríčkov predaja do príchodu Astry v roku 1991. Druhá generácia úspešnej Astry (1998) sa predávala veľmi dobre a zarobila na vývoj tretej generácie, ktorú sme mali možnosť vyskúšať.

SkryťVypnúť reklamu

Technické inovácie

Hlavným tromfom Astry tretej generácie je nová technika, zatiaľ v tejto triede nepoužívaná. Podvozok IDS-Plus (Interactive driving system), ktorý sa dodáva za príplatok spolu s riadením účinku tlmičov CDC, rozpozná štýl jazdy i povrch cesty, a tomu prispôsobuje charakteristiku tlmičov. Popri brilantných jazdných vlastnostiach sa pomocou CDC výrazne skrátila brzdná dráha na hrboľatej ceste a obmedzili vibrácie z okolia. Systém CDC minimalizuje nakláňanie a hojdanie sa karosérie v zákrutách. Zásah do nastavenia tlmičov trvá iba niekoľko milisekúnd. Astra môže byť vybavená systémom HSA pre jednoduché pohýňanie sa v kopci bez použitia brzdy. Auto po zastavení v kopci necúvne späť, ale čaká zaistené na pohnutie. Pri púšťaní spojky sa samočinne odbrzdí. Veľmi praktický je Quickheat systém rýchleho rozmrazovania čelného skla. Príplatkové bi-xenónové svetlomety AFL sa natáčajú spolu s kolesami a svietia "do zákruty". Medzi pozoruhodné technické prvky patrí kontrola "pichnutej" pneumatiky i monitoring tlaku v pneumatikách TPMS. Aby sa činnosť klimatizácie prejavila na spotrebe čo najmenej, jej kompresor má regulovateľný výkon podľa momentálneho zaťaženia. O spoľahlivý tok informácií medzi riadiacimi jednotkami sa starajú tri okruhy dátových zberníc CANBUS s osemkrát vyššou rýchlosťou prenosu ako linka ISDN.

SkryťVypnúť reklamu

Pohonné jednotky

Medzi benzínovými motormi sa objavil nový systém Twinport. Okrem premenlivej dĺžky sacieho potrubia tento systém využíva recirkuláciu výfukových plynov pri nízkych otáčkach. Keď vodič nepotrebuje veľký výkon, v nasávanom vzduchu do motora je štvrtina výfukových plynov, čím sa dosahuje nižšia spotreba. Vo vysokých otáčkach, kde je podstatný výkon, motor nasáva už iba čistý vzduch. K osvedčeným naftovým agregátom pribudli novinky 1,9 CTDI s obrovským výkonom 150 koní. Tento motor si získal naše sympatie už počas prvých testovacích jázd v okolí Saint Tropez, pretože pri nízkej spotrebe ponúka veľký pôžitok z dynamickej jazdy.

Servis

Niektoré diely karosérie sú na Astre rýchlo vymeniteľné, aby bol pobyt v servise čo najkratší. Servisné intervaly sa podľa typu motora pohybujú od 30 000 (benzínové) do 50 000 km (naftové). Po celý čas životnosti motora netreba dolievať a vymieňať chladiacu kvapalinu, náplň klimatizácie ani prevodový olej. Na Slovensku sa Opel Astra tretej generáce začne predávať koncom apríla. Základný model s motorom objemu 1,4 l bude stáť 509 900 korún. V tejto cene je ABS, 4 x airbag, predné elektricky ovládané okná. Opel investoval do výroby a tréningov zamestnancov pre novú Astru viac ako miliardu eur.

SkryťVypnúť reklamu

Pohonné jednotky pre Opel Astra III.

Výkon Krútiaci Prevo- Priemerná Zrýchlenie Max. (kW/k) moment dovka spotreba 0 - 100 rýchlosť (Nm) (l/100 km) km/h (s) (km/h)

Benzínové motory

1,4 twinport 66 / 90 125 5-stup. 6,3 13,7 178

1,6 twinport 77 / 105 150 5-stup. 6,6 12,3 185

1,8 ECOTEC 92 / 125 170 5-stup. 7,8 10,8 198

2,0 TURBO 125 / 170 250 6-stup. 9,1 8,9 217

2,0 TURBO 147 / 200 262 6-stup. 9,4 7,9 232

Naftové motory

1,7 CDTI 59 / 80 170 5-stup. 4,9 15,0 168

1,7 CDTI 74 / 100 240 5-stup. 5,0 12,3 181

1,9 CDTI 110 / 150 315 6-stup. 5,6 9,1 210

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 13 649
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 378
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 879
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 738
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 280
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 173
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 979
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 613
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rastislav Puchala: V tem Prešporku za vojačka Peťka vzali
  2. Viera Gáliková: Hlášky od pubertiakov pripomínajú, že starneme?
  3. Jozef Huljak: Hra o nebo nad Taiwanom: Čo sa skrýva za novou leteckou trasou
  4. Adrian Hadvig: Cigareta
  5. Dávid Polák: OSN ako kladivo proti Izraelu
  6. Viktor Pamula: Jaro Filip, 25 rokov chýbaš
  7. Štefan Šturdzík: Šimečka a realita no neviem. Som z neho rozčarovaný. Mal by dospieť a nerobiť chyby stále dokola.
  8. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 17
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 24 662
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 582
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 152
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 600
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 841
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 531
  7. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 5 522
  8. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 5 026
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
SkryťZatvoriť reklamu