Nový Opel Astra - technická revolúcia

Minulý týždeň automobilka Opel pozvala novinárov z celého sveta do prímorského letoviska Saint Tropez na prvé testovacie jazdy s novým modelom Astra. Nižšia stredná trieda predstavuje pre Opel hlavný zdroj predaja už od roku 1962, keď prišiel na trh ...


Revolučný a nápaditý dizajn, podobne ako to bolo pri uvedení predchádzajúcej generácie. Interiér je priestrannejší, pribudli nové materiály a vysoká kvalita spracovania. Astra bude existovať v piatich stupňoch vybavenia.



Minulý týždeň automobilka Opel pozvala novinárov z celého sveta do prímorského letoviska Saint Tropez na prvé testovacie jazdy s novým modelom Astra. Nižšia stredná trieda predstavuje pre Opel hlavný zdroj predaja už od roku 1962, keď prišiel na trh Opel Kadett. Ten sa držal na vrchole rebríčkov predaja do príchodu Astry v roku 1991. Druhá generácia úspešnej Astry (1998) sa predávala veľmi dobre a zarobila na vývoj tretej generácie, ktorú sme mali možnosť vyskúšať.

Technické inovácie

Hlavným tromfom Astry tretej generácie je nová technika, zatiaľ v tejto triede nepoužívaná. Podvozok IDS-Plus (Interactive driving system), ktorý sa dodáva za príplatok spolu s riadením účinku tlmičov CDC, rozpozná štýl jazdy i povrch cesty, a tomu prispôsobuje charakteristiku tlmičov. Popri brilantných jazdných vlastnostiach sa pomocou CDC výrazne skrátila brzdná dráha na hrboľatej ceste a obmedzili vibrácie z okolia. Systém CDC minimalizuje nakláňanie a hojdanie sa karosérie v zákrutách. Zásah do nastavenia tlmičov trvá iba niekoľko milisekúnd. Astra môže byť vybavená systémom HSA pre jednoduché pohýňanie sa v kopci bez použitia brzdy. Auto po zastavení v kopci necúvne späť, ale čaká zaistené na pohnutie. Pri púšťaní spojky sa samočinne odbrzdí. Veľmi praktický je Quickheat systém rýchleho rozmrazovania čelného skla. Príplatkové bi-xenónové svetlomety AFL sa natáčajú spolu s kolesami a svietia "do zákruty". Medzi pozoruhodné technické prvky patrí kontrola "pichnutej" pneumatiky i monitoring tlaku v pneumatikách TPMS. Aby sa činnosť klimatizácie prejavila na spotrebe čo najmenej, jej kompresor má regulovateľný výkon podľa momentálneho zaťaženia. O spoľahlivý tok informácií medzi riadiacimi jednotkami sa starajú tri okruhy dátových zberníc CANBUS s osemkrát vyššou rýchlosťou prenosu ako linka ISDN.

Pohonné jednotky

Medzi benzínovými motormi sa objavil nový systém Twinport. Okrem premenlivej dĺžky sacieho potrubia tento systém využíva recirkuláciu výfukových plynov pri nízkych otáčkach. Keď vodič nepotrebuje veľký výkon, v nasávanom vzduchu do motora je štvrtina výfukových plynov, čím sa dosahuje nižšia spotreba. Vo vysokých otáčkach, kde je podstatný výkon, motor nasáva už iba čistý vzduch. K osvedčeným naftovým agregátom pribudli novinky 1,9 CTDI s obrovským výkonom 150 koní. Tento motor si získal naše sympatie už počas prvých testovacích jázd v okolí Saint Tropez, pretože pri nízkej spotrebe ponúka veľký pôžitok z dynamickej jazdy.

Servis

Niektoré diely karosérie sú na Astre rýchlo vymeniteľné, aby bol pobyt v servise čo najkratší. Servisné intervaly sa podľa typu motora pohybujú od 30 000 (benzínové) do 50 000 km (naftové). Po celý čas životnosti motora netreba dolievať a vymieňať chladiacu kvapalinu, náplň klimatizácie ani prevodový olej. Na Slovensku sa Opel Astra tretej generáce začne predávať koncom apríla. Základný model s motorom objemu 1,4 l bude stáť 509 900 korún. V tejto cene je ABS, 4 x airbag, predné elektricky ovládané okná. Opel investoval do výroby a tréningov zamestnancov pre novú Astru viac ako miliardu eur.

Pohonné jednotky pre Opel Astra III.

Výkon Krútiaci Prevo- Priemerná Zrýchlenie Max. (kW/k) moment dovka spotreba 0 - 100 rýchlosť (Nm) (l/100 km) km/h (s) (km/h)

Benzínové motory

1,4 twinport 66 / 90 125 5-stup. 6,3 13,7 178
1,6 twinport 77 / 105 150 5-stup. 6,6 12,3 185
1,8 ECOTEC 92 / 125 170 5-stup. 7,8 10,8 198
2,0 TURBO 125 / 170 250 6-stup. 9,1 8,9 217
2,0 TURBO 147 / 200 262 6-stup. 9,4 7,9 232

Naftové motory

1,7 CDTI 59 / 80 170 5-stup. 4,9 15,0 168
1,7 CDTI 74 / 100 240 5-stup. 5,0 12,3 181
1,9 CDTI 110 / 150 315 6-stup. 5,6 9,1 210

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 745
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 9 179
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 967
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 488
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 608
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 543
  7. Kam do tepla v januári? 1 961
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 792
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 581
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 953

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan skončil v záverečnej etape na Tour Down Under tretí a vyhral bodovaciu súťaž

V etape triumfoval André Greipel, celkovým víťazom sa stal Daryl Impey.

SVET

Opäť si zavaril. Trump nevie skrývať, že je rasista

Trumpovi neveria, že nie je rasista.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.