SME

Nový Opel Astra - technická revolúcia

Minulý týždeň automobilka Opel pozvala novinárov z celého sveta do prímorského letoviska Saint Tropez na prvé testovacie jazdy s novým modelom Astra. Nižšia stredná trieda predstavuje pre Opel hlavný zdroj predaja už od roku 1962, keď prišiel na trh ...

Revolučný a nápaditý dizajn, podobne ako to bolo pri uvedení predchádzajúcej generácie. Interiér je priestrannejší, pribudli nové materiály a vysoká kvalita spracovania. Astra bude existovať v piatich stupňoch vybavenia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Minulý týždeň automobilka Opel pozvala novinárov z celého sveta do prímorského letoviska Saint Tropez na prvé testovacie jazdy s novým modelom Astra. Nižšia stredná trieda predstavuje pre Opel hlavný zdroj predaja už od roku 1962, keď prišiel na trh Opel Kadett. Ten sa držal na vrchole rebríčkov predaja do príchodu Astry v roku 1991. Druhá generácia úspešnej Astry (1998) sa predávala veľmi dobre a zarobila na vývoj tretej generácie, ktorú sme mali možnosť vyskúšať.

SkryťVypnúť reklamu

Technické inovácie

Hlavným tromfom Astry tretej generácie je nová technika, zatiaľ v tejto triede nepoužívaná. Podvozok IDS-Plus (Interactive driving system), ktorý sa dodáva za príplatok spolu s riadením účinku tlmičov CDC, rozpozná štýl jazdy i povrch cesty, a tomu prispôsobuje charakteristiku tlmičov. Popri brilantných jazdných vlastnostiach sa pomocou CDC výrazne skrátila brzdná dráha na hrboľatej ceste a obmedzili vibrácie z okolia. Systém CDC minimalizuje nakláňanie a hojdanie sa karosérie v zákrutách. Zásah do nastavenia tlmičov trvá iba niekoľko milisekúnd. Astra môže byť vybavená systémom HSA pre jednoduché pohýňanie sa v kopci bez použitia brzdy. Auto po zastavení v kopci necúvne späť, ale čaká zaistené na pohnutie. Pri púšťaní spojky sa samočinne odbrzdí. Veľmi praktický je Quickheat systém rýchleho rozmrazovania čelného skla. Príplatkové bi-xenónové svetlomety AFL sa natáčajú spolu s kolesami a svietia "do zákruty". Medzi pozoruhodné technické prvky patrí kontrola "pichnutej" pneumatiky i monitoring tlaku v pneumatikách TPMS. Aby sa činnosť klimatizácie prejavila na spotrebe čo najmenej, jej kompresor má regulovateľný výkon podľa momentálneho zaťaženia. O spoľahlivý tok informácií medzi riadiacimi jednotkami sa starajú tri okruhy dátových zberníc CANBUS s osemkrát vyššou rýchlosťou prenosu ako linka ISDN.

SkryťVypnúť reklamu

Pohonné jednotky

Medzi benzínovými motormi sa objavil nový systém Twinport. Okrem premenlivej dĺžky sacieho potrubia tento systém využíva recirkuláciu výfukových plynov pri nízkych otáčkach. Keď vodič nepotrebuje veľký výkon, v nasávanom vzduchu do motora je štvrtina výfukových plynov, čím sa dosahuje nižšia spotreba. Vo vysokých otáčkach, kde je podstatný výkon, motor nasáva už iba čistý vzduch. K osvedčeným naftovým agregátom pribudli novinky 1,9 CTDI s obrovským výkonom 150 koní. Tento motor si získal naše sympatie už počas prvých testovacích jázd v okolí Saint Tropez, pretože pri nízkej spotrebe ponúka veľký pôžitok z dynamickej jazdy.

Servis

Niektoré diely karosérie sú na Astre rýchlo vymeniteľné, aby bol pobyt v servise čo najkratší. Servisné intervaly sa podľa typu motora pohybujú od 30 000 (benzínové) do 50 000 km (naftové). Po celý čas životnosti motora netreba dolievať a vymieňať chladiacu kvapalinu, náplň klimatizácie ani prevodový olej. Na Slovensku sa Opel Astra tretej generáce začne predávať koncom apríla. Základný model s motorom objemu 1,4 l bude stáť 509 900 korún. V tejto cene je ABS, 4 x airbag, predné elektricky ovládané okná. Opel investoval do výroby a tréningov zamestnancov pre novú Astru viac ako miliardu eur.

SkryťVypnúť reklamu

Pohonné jednotky pre Opel Astra III.

Výkon Krútiaci Prevo- Priemerná Zrýchlenie Max. (kW/k) moment dovka spotreba 0 - 100 rýchlosť (Nm) (l/100 km) km/h (s) (km/h)

Benzínové motory

1,4 twinport 66 / 90 125 5-stup. 6,3 13,7 178

1,6 twinport 77 / 105 150 5-stup. 6,6 12,3 185

1,8 ECOTEC 92 / 125 170 5-stup. 7,8 10,8 198

2,0 TURBO 125 / 170 250 6-stup. 9,1 8,9 217

2,0 TURBO 147 / 200 262 6-stup. 9,4 7,9 232

Naftové motory

1,7 CDTI 59 / 80 170 5-stup. 4,9 15,0 168

1,7 CDTI 74 / 100 240 5-stup. 5,0 12,3 181

1,9 CDTI 110 / 150 315 6-stup. 5,6 9,1 210

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  2. Drobné čiary na stene? Niekedy je to začiatok veľkého problému
  3. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  5. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  6. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  7. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  8. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  1. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  2. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  3. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  4. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  5. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  6. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  7. Prvý mobil je tu: tipy, ako ho využiť zodpovedne
  8. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 10 435
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 048
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 5 029
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 786
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 763
  6. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 400
  7. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 4 326
  8. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 3 466
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Kuvik: Najväčší Slovák v nás
  2. Martin Fronk: František Jozef I. vtedy a dnes
  3. Michal Fiabane: Fukuyama sa mýlil. Dejiny nekončia - začínajú byť opäť desivé.
  4. Dávid Polák: Izrael, Západný breh a medzinárodné párvo. Časť 1.
  5. Jozef Černek: Na vrchole, kde končia deti a začínajú otcovia
  6. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou
  7. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  8. Jaroslav Liptak: Fico a politika na štyri svetové strany…
  1. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 9 832
  2. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 8 675
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 383
  4. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 8 012
  5. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 500
  6. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 748
  7. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília? 3 694
  8. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 3 589
  1. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  2. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  3. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  4. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  5. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  6. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  7. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  8. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
SkryťZatvoriť reklamu