SME

TEST - Škoda Fabia 1,4 TDI

Popularita dieslových motorov neustále rastie, preto popredné automobilky začali s výrobou najmenších dieselov pre triedu malých vozidiel. Výhodou malého diesla je nízka spotreba, slušný výkon, dlhé servisné intervaly a vďaka nízkemu objemu aj výhodná ..

Škoda Fabia má jeden z najlepších podvozkov v triede. Pri skúšaní na zasneženom testovacom okruhu sa preukázala ľahká ovládateľnosť v šmyku. Citlivé ABS považujeme za nevyhnutný doplnok bezpečnej jazdy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Popularita dieslových motorov neustále rastie, preto popredné automobilky začali s výrobou najmenších dieselov pre triedu malých vozidiel. Výhodou malého diesla je nízka spotreba, slušný výkon, dlhé servisné intervaly a vďaka nízkemu objemu aj výhodná cena zmluvného poistenia. Trojvalcový naftový motor pre Škodu Fabia má obsah 1,4 l, tak ako väčšina konkurentov.

SkryťVypnúť reklamu

Škoda Fabia je jedným z najznámejších automobilov na našom trhu a zatiaľ sa veľmi dobre predáva aj napriek tomu, že od jej uvedenia v roku 1998 uplynuli už štyri roky. Inovácie vo Fabii sú naplánované tak, aby sa v každom roku objavilo niečo nové. V predchádzajúcom to bol práve motor 1,4 TDI. Hoci Fabia s prvým naftovým agregátom 1,9 TDI jazdila excelentne, objem 1900 cm3 je pre mnohých až príliš nákladný (základná cena a zákonné poistenie).

Fabia v modelovom roku 2004 nesie znaky "zrelého ovocia". V interiéri sa objavujú nové farebné kombinácie, prívetivejšie plasty a pozoruhodné vybavenie. Testovaná Fabia 1,4 TDI môže poslúžiť ako príklad individuálnych požiadaviek zákazníka, ktorý potrebuje auto do mesta, ale aj na dlhé cesty. Okrem základných prvkov vybavenia sme si vychutnali kožou potiahnutý volant, klimatizáciu, ABS, predné elektricky ovládané okná, palubný počítač i tempomat. Bezpečnostný balík sa na želanie rozrástol o bočné airbagy.

SkryťVypnúť reklamu

V rytme troch valcov

Motor 1,4 TDI pochádza z koncernu VW, teda využíva vstrekovanie systému čerpadlo-díza. Vyskúšali sme ho v čase posledných tohtoročných mrazov a aj pri -18°C štartoval spoľahlivo. Pozorné ucho motoristu ihneď počuje, že valce sú iba tri a zvuková kulisa si vyžaduje zvyk. Na voľnobehu a v meste je zvuk pomerne drsný, ale pri jazde po diaľnici a vyššou rýchlosťou sa stráca v šume aerodynamiky. Nevýhodou naftových motorov je dlhšie zohrievanie a na teplý vzduch z kúrenia si treba chvíľu počkať. Z tohto dôvodu by som odporučil doobjednať si vyhrievanie sedadiel. Zvuk a charakter trojvalcového motora je trochu netypický, ale dá sa naň zvyknúť. Výhodou trojvalca je menší počet dielov, ktoré sa môžu rokmi opotrebovať. Ak bude majiteľ po dlhom čase meniť drahé vstrekovacie jednotky, budú iba tri namiesto štyroch. Z dlhšieho zdvihu piestov sa konštruktérom podarilo vydolovať slušný krútiaci moment, ktorý pomáha hlavne pri predbiehaní. Aj výkon 75 koní zabezpečuje Fabii slušnú dynamiku. Z 0 na 100 km/h zrýchli Fabia 1,4 TDI za 14,2 s. Motor vyniká v pružnosti od 80 do 120 km/h, a to je pre bezpečné predbiehanie podstatné. Z pohľadu zákazníka je však najdôležitejšia spotreba. Bez problémov sme dosiahli priemer 4,2 litra. Pri dynamickej jazde bez ohľadu na spotrebu, stúpol priemer na 5,8 litra. V úlohe rodinného miláčika stačí základné vybavenie Classic. Ak sa malý diesel dostane do služby v práci, odporúčame rozsiahlejšie vybavenie testovaného auta.

SkryťVypnúť reklamu

Škoda Fabia 1,4 TDI a konkurenti (najlacnejšie naftové verzie)

Značka a model (malý diesel) Cena 5-dv. Objem Výkon Batoži- Priemerná Bezpeč- modelu motora (kW/k) nový spotreba nosť (Sk) (cm3) priestor (l) (l/100 km)

Škoda Fabia 1,4 TDI Classic 459 990 1422 55/75 260 4,4 1x airbag

Fiat Punto 1,3 16V MultiJet Active 476 900 1251 51/70 295 4,5 2x airbag

Citroen C3 1,4 HDi Plus 473 900 1398 50/68 305 4,2 2x airbag

Opel Corsa 1,3 CTDI Essentia 444 900 1251 51/70 260 4,5 1x airbag ABS

Renault Clio 1,5 dCi Access 449 900 1461 48/65 255 4,3 2x airbag

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  2. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  3. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  4. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  5. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  7. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  8. Čo bude toto leto in?
  1. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  2. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  3. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  4. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  5. LESY SR hostili prestížne udeľovanie cien CIC
  6. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  7. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 539
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 8 158
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 965
  4. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 527
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 036
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 955
  7. Čo bude toto leto in? 2 777
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 2 665
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: Hokejových majstrov sveta z rokov 1947 a 1949 zlikvidoval aparát KSČ
  2. Filip Tikl: Pre rodičov: Čo ak vám dcéra povie, že ide „robiť hostesku do Dubaja“?
  3. Nika Göthová: Sú konzervatívci vždy konzervatívni a liberáli liberálni?
  4. Štefan Šturdzík: Šťastné manželstvo ? Áno dá sa to.
  5. Filip Tikl: Detská prostitúcia : Telo, čo nemalo byť na trhu
  6. Filip Tikl: Mužská prostitúcia: Globálny svet ticha a túžob
  7. Martin Fronk: Modrý kameň: miesto, kde si oddýchnete, zaspomínate a nadýchnete sa histórie
  8. Tadeáš Ďurica: Eurofondy ako nástroj vydierania alebo boja za hodnoty EÚ?
  1. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 778
  2. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 930
  3. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 837
  4. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 384
  5. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 075
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 4 860
  7. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 625
  8. Soňa Kallová: Národný dopravca zvýšil cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%. 4 612
  1. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  2. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  3. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  4. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?
  6. Roman Kebísek: Pilárik: Harpha Davidica, 1651, slovenský literárny barok
  7. Marcel Rebro: Na Slovensku s jeho pomocou lovia medvede, v Ukrajine Rusov
  8. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
SkryťZatvoriť reklamu