SME
Utorok, 16. júl, 2019 | Meniny má Drahomír

TEST - Škoda Fabia 1,4 TDI

Popularita dieslových motorov neustále rastie, preto popredné automobilky začali s výrobou najmenších dieselov pre triedu malých vozidiel. Výhodou malého diesla je nízka spotreba, slušný výkon, dlhé servisné intervaly a vďaka nízkemu objemu aj výhodná ..


Škoda Fabia má jeden z najlepších podvozkov v triede. Pri skúšaní na zasneženom testovacom okruhu sa preukázala ľahká ovládateľnosť v šmyku. Citlivé ABS považujeme za nevyhnutný doplnok bezpečnej jazdy.



Popularita dieslových motorov neustále rastie, preto popredné automobilky začali s výrobou najmenších dieselov pre triedu malých vozidiel. Výhodou malého diesla je nízka spotreba, slušný výkon, dlhé servisné intervaly a vďaka nízkemu objemu aj výhodná cena zmluvného poistenia. Trojvalcový naftový motor pre Škodu Fabia má obsah 1,4 l, tak ako väčšina konkurentov.

Škoda Fabia je jedným z najznámejších automobilov na našom trhu a zatiaľ sa veľmi dobre predáva aj napriek tomu, že od jej uvedenia v roku 1998 uplynuli už štyri roky. Inovácie vo Fabii sú naplánované tak, aby sa v každom roku objavilo niečo nové. V predchádzajúcom to bol práve motor 1,4 TDI. Hoci Fabia s prvým naftovým agregátom 1,9 TDI jazdila excelentne, objem 1900 cm3 je pre mnohých až príliš nákladný (základná cena a zákonné poistenie).

Fabia v modelovom roku 2004 nesie znaky "zrelého ovocia". V interiéri sa objavujú nové farebné kombinácie, prívetivejšie plasty a pozoruhodné vybavenie. Testovaná Fabia 1,4 TDI môže poslúžiť ako príklad individuálnych požiadaviek zákazníka, ktorý potrebuje auto do mesta, ale aj na dlhé cesty. Okrem základných prvkov vybavenia sme si vychutnali kožou potiahnutý volant, klimatizáciu, ABS, predné elektricky ovládané okná, palubný počítač i tempomat. Bezpečnostný balík sa na želanie rozrástol o bočné airbagy.

V rytme troch valcov

Motor 1,4 TDI pochádza z koncernu VW, teda využíva vstrekovanie systému čerpadlo-díza. Vyskúšali sme ho v čase posledných tohtoročných mrazov a aj pri -18°C štartoval spoľahlivo. Pozorné ucho motoristu ihneď počuje, že valce sú iba tri a zvuková kulisa si vyžaduje zvyk. Na voľnobehu a v meste je zvuk pomerne drsný, ale pri jazde po diaľnici a vyššou rýchlosťou sa stráca v šume aerodynamiky. Nevýhodou naftových motorov je dlhšie zohrievanie a na teplý vzduch z kúrenia si treba chvíľu počkať. Z tohto dôvodu by som odporučil doobjednať si vyhrievanie sedadiel. Zvuk a charakter trojvalcového motora je trochu netypický, ale dá sa naň zvyknúť. Výhodou trojvalca je menší počet dielov, ktoré sa môžu rokmi opotrebovať. Ak bude majiteľ po dlhom čase meniť drahé vstrekovacie jednotky, budú iba tri namiesto štyroch. Z dlhšieho zdvihu piestov sa konštruktérom podarilo vydolovať slušný krútiaci moment, ktorý pomáha hlavne pri predbiehaní. Aj výkon 75 koní zabezpečuje Fabii slušnú dynamiku. Z 0 na 100 km/h zrýchli Fabia 1,4 TDI za 14,2 s. Motor vyniká v pružnosti od 80 do 120 km/h, a to je pre bezpečné predbiehanie podstatné. Z pohľadu zákazníka je však najdôležitejšia spotreba. Bez problémov sme dosiahli priemer 4,2 litra. Pri dynamickej jazde bez ohľadu na spotrebu, stúpol priemer na 5,8 litra. V úlohe rodinného miláčika stačí základné vybavenie Classic. Ak sa malý diesel dostane do služby v práci, odporúčame rozsiahlejšie vybavenie testovaného auta.

Škoda Fabia 1,4 TDI a konkurenti (najlacnejšie naftové verzie)

Značka a model (malý diesel) Cena 5-dv. Objem Výkon Batoži- Priemerná Bezpeč- modelu motora (kW/k) nový spotreba nosť (Sk) (cm3) priestor (l) (l/100 km)

Škoda Fabia 1,4 TDI Classic 459 990 1422 55/75 260 4,4 1x airbag
Fiat Punto 1,3 16V MultiJet Active 476 900 1251 51/70 295 4,5 2x airbag
Citroen C3 1,4 HDi Plus 473 900 1398 50/68 305 4,2 2x airbag
Opel Corsa 1,3 CTDI Essentia 444 900 1251 51/70 260 4,5 1x airbag ABS
Renault Clio 1,5 dCi Access 449 900 1461 48/65 255 4,3 2x airbag

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sporením sa oberáte o peniaze. Najmä v týchto štyroch prípadoch
  2. Už to na vás niekedy padalo?
  3. Príbeh Maťa Homolu: Od malička srdcom pretekár
  4. Najefektívnejšie vám hladinu železa v tele doplní hémové železo
  5. Dvanásť zaujímavých výletov na spestrenie dovolenky v Turecku
  6. Tohtoročná Pohoda bude BEZ starostí
  7. Výnimočná učiteľka z Ružomberka
  8. Tipy, ako si vybrať najlepší televízor a ušetriť až 1960 €
  9. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Bulharsku
  10. Priláka Bratislava prestížne kongresy?
  1. Tipy kde ušetríte najviac a čo si rozhodne nenechajte újsť
  2. Oslava 50. výročia pristátia na Mesiaci aj v Košiciach
  3. Už to na vás niekedy padalo?
  4. Príbeh Maťa Homolu: Od malička srdcom pretekár
  5. 15. ročník letnej školy pre študentov z TEC Monterrey, Mexiko
  6. Najefektívnejšie vám hladinu železa v tele doplní hémové železo
  7. S Erasmom v Českej republike
  8. Životné jubileum profesora Ing. Ivana Gschwendta, DrSc.
  9. Dvanásť zaujímavých výletov na spestrenie dovolenky v Turecku
  10. Hurá na záhradnú grilovačku!
  1. Sporením sa oberáte o peniaze. Najmä v týchto štyroch prípadoch 25 914
  2. Výnimočná učiteľka z Ružomberka 12 314
  3. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Bulharsku 10 513
  4. Koľko stojí najlacnejší elektromobil? Cena vás poteší 8 241
  5. Dvanásť zaujímavých výletov na spestrenie dovolenky v Turecku 8 142
  6. Rezervujte si last minute dovolenku so zľavou až do 70% 7 482
  7. Nauč sa ovládať svoje auto! Skryté funkcie kľúča 6 333
  8. Tipy, ako si vybrať najlepší televízor a ušetriť až 1960 € 5 446
  9. Tohtoročná Pohoda bude BEZ starostí 5 384
  10. Luxusná vila na úpätí Karpát vonia novotou 4 068

Hlavné správy zo Sme.sk

Stavba stožiaru pred budovou Národnej rady
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Želajte si niečo, padá ďalšia odborníčka

Kalavská nikdy nemala šancu.

Peter Tkačenko
Ursula von der Leyenová.
Komentár Zuzany Kepplovej

Leyenová je kompromis na nožičkách

Zelení ukazujú, že nebudú sedieť v kúte.

Zuzana Kepplová

Neprehliadnite tiež

Peugeot 508 SW

Vyskúšali sme Volkswagen Touareg v takmer základnej výbave

Ide o najlacnejšie veľké SUV so šesťvalcom.

Volkswagen Touareg

Elektromobily už nebudú tiché, spôsobovali nehody

Automobilky si môžu vymyslieť, aký zvuk im dajú.

Jaguar I-Pace

Ricciardo prešiel okruh v Goodwoode s ručnou brzdou

Predviedol sa na novom Renaulte Megane R.S. Trophy R.