TEST - Škoda Fabia 1,4 TDI

Popularita dieslových motorov neustále rastie, preto popredné automobilky začali s výrobou najmenších dieselov pre triedu malých vozidiel. Výhodou malého diesla je nízka spotreba, slušný výkon, dlhé servisné intervaly a vďaka nízkemu objemu aj výhodná ..


Škoda Fabia má jeden z najlepších podvozkov v triede. Pri skúšaní na zasneženom testovacom okruhu sa preukázala ľahká ovládateľnosť v šmyku. Citlivé ABS považujeme za nevyhnutný doplnok bezpečnej jazdy.



Popularita dieslových motorov neustále rastie, preto popredné automobilky začali s výrobou najmenších dieselov pre triedu malých vozidiel. Výhodou malého diesla je nízka spotreba, slušný výkon, dlhé servisné intervaly a vďaka nízkemu objemu aj výhodná cena zmluvného poistenia. Trojvalcový naftový motor pre Škodu Fabia má obsah 1,4 l, tak ako väčšina konkurentov.

Škoda Fabia je jedným z najznámejších automobilov na našom trhu a zatiaľ sa veľmi dobre predáva aj napriek tomu, že od jej uvedenia v roku 1998 uplynuli už štyri roky. Inovácie vo Fabii sú naplánované tak, aby sa v každom roku objavilo niečo nové. V predchádzajúcom to bol práve motor 1,4 TDI. Hoci Fabia s prvým naftovým agregátom 1,9 TDI jazdila excelentne, objem 1900 cm3 je pre mnohých až príliš nákladný (základná cena a zákonné poistenie).

Fabia v modelovom roku 2004 nesie znaky "zrelého ovocia". V interiéri sa objavujú nové farebné kombinácie, prívetivejšie plasty a pozoruhodné vybavenie. Testovaná Fabia 1,4 TDI môže poslúžiť ako príklad individuálnych požiadaviek zákazníka, ktorý potrebuje auto do mesta, ale aj na dlhé cesty. Okrem základných prvkov vybavenia sme si vychutnali kožou potiahnutý volant, klimatizáciu, ABS, predné elektricky ovládané okná, palubný počítač i tempomat. Bezpečnostný balík sa na želanie rozrástol o bočné airbagy.

V rytme troch valcov

Motor 1,4 TDI pochádza z koncernu VW, teda využíva vstrekovanie systému čerpadlo-díza. Vyskúšali sme ho v čase posledných tohtoročných mrazov a aj pri -18°C štartoval spoľahlivo. Pozorné ucho motoristu ihneď počuje, že valce sú iba tri a zvuková kulisa si vyžaduje zvyk. Na voľnobehu a v meste je zvuk pomerne drsný, ale pri jazde po diaľnici a vyššou rýchlosťou sa stráca v šume aerodynamiky. Nevýhodou naftových motorov je dlhšie zohrievanie a na teplý vzduch z kúrenia si treba chvíľu počkať. Z tohto dôvodu by som odporučil doobjednať si vyhrievanie sedadiel. Zvuk a charakter trojvalcového motora je trochu netypický, ale dá sa naň zvyknúť. Výhodou trojvalca je menší počet dielov, ktoré sa môžu rokmi opotrebovať. Ak bude majiteľ po dlhom čase meniť drahé vstrekovacie jednotky, budú iba tri namiesto štyroch. Z dlhšieho zdvihu piestov sa konštruktérom podarilo vydolovať slušný krútiaci moment, ktorý pomáha hlavne pri predbiehaní. Aj výkon 75 koní zabezpečuje Fabii slušnú dynamiku. Z 0 na 100 km/h zrýchli Fabia 1,4 TDI za 14,2 s. Motor vyniká v pružnosti od 80 do 120 km/h, a to je pre bezpečné predbiehanie podstatné. Z pohľadu zákazníka je však najdôležitejšia spotreba. Bez problémov sme dosiahli priemer 4,2 litra. Pri dynamickej jazde bez ohľadu na spotrebu, stúpol priemer na 5,8 litra. V úlohe rodinného miláčika stačí základné vybavenie Classic. Ak sa malý diesel dostane do služby v práci, odporúčame rozsiahlejšie vybavenie testovaného auta.

Škoda Fabia 1,4 TDI a konkurenti (najlacnejšie naftové verzie)

Značka a model (malý diesel) Cena 5-dv. Objem Výkon Batoži- Priemerná Bezpeč- modelu motora (kW/k) nový spotreba nosť (Sk) (cm3) priestor (l) (l/100 km)

Škoda Fabia 1,4 TDI Classic 459 990 1422 55/75 260 4,4 1x airbag
Fiat Punto 1,3 16V MultiJet Active 476 900 1251 51/70 295 4,5 2x airbag
Citroen C3 1,4 HDi Plus 473 900 1398 50/68 305 4,2 2x airbag
Opel Corsa 1,3 CTDI Essentia 444 900 1251 51/70 260 4,5 1x airbag ABS
Renault Clio 1,5 dCi Access 449 900 1461 48/65 255 4,3 2x airbag

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Posledné byty za uvádzacie ceny v úspešnom projekte Adlerova
  3. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  4. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Talent - vzdelanie - úspech
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  8. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  9. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  10. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  1. Posledné byty za uvádzacie ceny v úspešnom projekte Adlerova
  2. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  3. Naše finančné družstvo - príbeh Mojmíra Begána
  4. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  5. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  6. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  7. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  8. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  9. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  10. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 23 582
  2. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 14 909
  3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 9 961
  4. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 6 394
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 6 175
  6. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 5 716
  7. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 5 239
  8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 381
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 3 988
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 816

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bugár: Vyzerám ako nejaká troska? Strane mám čo ponúknuť aj po ďalších voľbách

Až také jednoduché to nebude, hovorí o Ficovej prípadnej kandidatúre na ústavného sudcu.

PLUS

Sardínsky šéfkuchár o Slovákoch: Netušia, čo si objednali

Prišiel na týždeň, no žije tu 16 rokov.

Neprehliadnite tiež

Šéfdizajnér Seatu: Budúci rok nás čaká výrazná zmena

Alejandro Mesonero-Romanos otvoril v Seate novú kapitolu dizajnu a onedlho načne ďalšiu, ale už bez Cupry.

Cupra Ateca má poriadny výkon a prišla o znak Seat

Stane sa prvým modelom v novej ére samostatnej značky Cupra.

Alkohol zavinil pätinu obetí dopravných nehôd v EÚ

V Európe sa vypije viac aklkoholu ako kdekoľvek inde na svete.

Hyundai ukázal nové SUV. Zamkne sa, aby ste nemohli vystúpiť inému autu do cesty

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.