SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

TEST - Škoda Fabia 1,4 TDI

Popularita dieslových motorov neustále rastie, preto popredné automobilky začali s výrobou najmenších dieselov pre triedu malých vozidiel. Výhodou malého diesla je nízka spotreba, slušný výkon, dlhé servisné intervaly a vďaka nízkemu objemu aj výhodná ..


Škoda Fabia má jeden z najlepších podvozkov v triede. Pri skúšaní na zasneženom testovacom okruhu sa preukázala ľahká ovládateľnosť v šmyku. Citlivé ABS považujeme za nevyhnutný doplnok bezpečnej jazdy.



Popularita dieslových motorov neustále rastie, preto popredné automobilky začali s výrobou najmenších dieselov pre triedu malých vozidiel. Výhodou malého diesla je nízka spotreba, slušný výkon, dlhé servisné intervaly a vďaka nízkemu objemu aj výhodná cena zmluvného poistenia. Trojvalcový naftový motor pre Škodu Fabia má obsah 1,4 l, tak ako väčšina konkurentov.

Škoda Fabia je jedným z najznámejších automobilov na našom trhu a zatiaľ sa veľmi dobre predáva aj napriek tomu, že od jej uvedenia v roku 1998 uplynuli už štyri roky. Inovácie vo Fabii sú naplánované tak, aby sa v každom roku objavilo niečo nové. V predchádzajúcom to bol práve motor 1,4 TDI. Hoci Fabia s prvým naftovým agregátom 1,9 TDI jazdila excelentne, objem 1900 cm3 je pre mnohých až príliš nákladný (základná cena a zákonné poistenie).

Fabia v modelovom roku 2004 nesie znaky "zrelého ovocia". V interiéri sa objavujú nové farebné kombinácie, prívetivejšie plasty a pozoruhodné vybavenie. Testovaná Fabia 1,4 TDI môže poslúžiť ako príklad individuálnych požiadaviek zákazníka, ktorý potrebuje auto do mesta, ale aj na dlhé cesty. Okrem základných prvkov vybavenia sme si vychutnali kožou potiahnutý volant, klimatizáciu, ABS, predné elektricky ovládané okná, palubný počítač i tempomat. Bezpečnostný balík sa na želanie rozrástol o bočné airbagy.

V rytme troch valcov

Motor 1,4 TDI pochádza z koncernu VW, teda využíva vstrekovanie systému čerpadlo-díza. Vyskúšali sme ho v čase posledných tohtoročných mrazov a aj pri -18°C štartoval spoľahlivo. Pozorné ucho motoristu ihneď počuje, že valce sú iba tri a zvuková kulisa si vyžaduje zvyk. Na voľnobehu a v meste je zvuk pomerne drsný, ale pri jazde po diaľnici a vyššou rýchlosťou sa stráca v šume aerodynamiky. Nevýhodou naftových motorov je dlhšie zohrievanie a na teplý vzduch z kúrenia si treba chvíľu počkať. Z tohto dôvodu by som odporučil doobjednať si vyhrievanie sedadiel. Zvuk a charakter trojvalcového motora je trochu netypický, ale dá sa naň zvyknúť. Výhodou trojvalca je menší počet dielov, ktoré sa môžu rokmi opotrebovať. Ak bude majiteľ po dlhom čase meniť drahé vstrekovacie jednotky, budú iba tri namiesto štyroch. Z dlhšieho zdvihu piestov sa konštruktérom podarilo vydolovať slušný krútiaci moment, ktorý pomáha hlavne pri predbiehaní. Aj výkon 75 koní zabezpečuje Fabii slušnú dynamiku. Z 0 na 100 km/h zrýchli Fabia 1,4 TDI za 14,2 s. Motor vyniká v pružnosti od 80 do 120 km/h, a to je pre bezpečné predbiehanie podstatné. Z pohľadu zákazníka je však najdôležitejšia spotreba. Bez problémov sme dosiahli priemer 4,2 litra. Pri dynamickej jazde bez ohľadu na spotrebu, stúpol priemer na 5,8 litra. V úlohe rodinného miláčika stačí základné vybavenie Classic. Ak sa malý diesel dostane do služby v práci, odporúčame rozsiahlejšie vybavenie testovaného auta.

Škoda Fabia 1,4 TDI a konkurenti (najlacnejšie naftové verzie)

Značka a model (malý diesel) Cena 5-dv. Objem Výkon Batoži- Priemerná Bezpeč- modelu motora (kW/k) nový spotreba nosť (Sk) (cm3) priestor (l) (l/100 km)

Škoda Fabia 1,4 TDI Classic 459 990 1422 55/75 260 4,4 1x airbag
Fiat Punto 1,3 16V MultiJet Active 476 900 1251 51/70 295 4,5 2x airbag
Citroen C3 1,4 HDi Plus 473 900 1398 50/68 305 4,2 2x airbag
Opel Corsa 1,3 CTDI Essentia 444 900 1251 51/70 260 4,5 1x airbag ABS
Renault Clio 1,5 dCi Access 449 900 1461 48/65 255 4,3 2x airbag

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Zelená Bratislava
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 18 827
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 834
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 209
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 12 363
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 317
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 126
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 888
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 946
  9. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 791
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 731
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Oravčanov hanili za svadby, teraz sú vzorom. A poďakujte vojakom, znelo z každej dediny

Celoštátne testovanie ohrozuje neistá ochota zdravotníkov.

Rad v Donom Kubíne pred mestským kultúrnym strediskom o 8:55 h.

Prvá západná krajina, ktorá sa pokúša plošne testovať, píšu o Slovensku

Netreba odhaliť každého pozitívneho, vysvetľuje odborník.

Odberové miesto v dolnokubínskej nemocnici.
Komentár Bena Cunninghama

Mýli sa pápež?

Akú hodnotu má vyhlásenie cirkvi, ak sa dá jednoducho zmeniť?

Ben Cunningham.
Limuzína, v ktorej sa viezol predseda parlamentu Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.