TEST - Škoda Fabia 1,4 TDI

Popularita dieslových motorov neustále rastie, preto popredné automobilky začali s výrobou najmenších dieselov pre triedu malých vozidiel. Výhodou malého diesla je nízka spotreba, slušný výkon, dlhé servisné intervaly a vďaka nízkemu objemu aj výhodná ..


Škoda Fabia má jeden z najlepších podvozkov v triede. Pri skúšaní na zasneženom testovacom okruhu sa preukázala ľahká ovládateľnosť v šmyku. Citlivé ABS považujeme za nevyhnutný doplnok bezpečnej jazdy.



Popularita dieslových motorov neustále rastie, preto popredné automobilky začali s výrobou najmenších dieselov pre triedu malých vozidiel. Výhodou malého diesla je nízka spotreba, slušný výkon, dlhé servisné intervaly a vďaka nízkemu objemu aj výhodná cena zmluvného poistenia. Trojvalcový naftový motor pre Škodu Fabia má obsah 1,4 l, tak ako väčšina konkurentov.

Škoda Fabia je jedným z najznámejších automobilov na našom trhu a zatiaľ sa veľmi dobre predáva aj napriek tomu, že od jej uvedenia v roku 1998 uplynuli už štyri roky. Inovácie vo Fabii sú naplánované tak, aby sa v každom roku objavilo niečo nové. V predchádzajúcom to bol práve motor 1,4 TDI. Hoci Fabia s prvým naftovým agregátom 1,9 TDI jazdila excelentne, objem 1900 cm3 je pre mnohých až príliš nákladný (základná cena a zákonné poistenie).

Fabia v modelovom roku 2004 nesie znaky "zrelého ovocia". V interiéri sa objavujú nové farebné kombinácie, prívetivejšie plasty a pozoruhodné vybavenie. Testovaná Fabia 1,4 TDI môže poslúžiť ako príklad individuálnych požiadaviek zákazníka, ktorý potrebuje auto do mesta, ale aj na dlhé cesty. Okrem základných prvkov vybavenia sme si vychutnali kožou potiahnutý volant, klimatizáciu, ABS, predné elektricky ovládané okná, palubný počítač i tempomat. Bezpečnostný balík sa na želanie rozrástol o bočné airbagy.

V rytme troch valcov

Motor 1,4 TDI pochádza z koncernu VW, teda využíva vstrekovanie systému čerpadlo-díza. Vyskúšali sme ho v čase posledných tohtoročných mrazov a aj pri -18°C štartoval spoľahlivo. Pozorné ucho motoristu ihneď počuje, že valce sú iba tri a zvuková kulisa si vyžaduje zvyk. Na voľnobehu a v meste je zvuk pomerne drsný, ale pri jazde po diaľnici a vyššou rýchlosťou sa stráca v šume aerodynamiky. Nevýhodou naftových motorov je dlhšie zohrievanie a na teplý vzduch z kúrenia si treba chvíľu počkať. Z tohto dôvodu by som odporučil doobjednať si vyhrievanie sedadiel. Zvuk a charakter trojvalcového motora je trochu netypický, ale dá sa naň zvyknúť. Výhodou trojvalca je menší počet dielov, ktoré sa môžu rokmi opotrebovať. Ak bude majiteľ po dlhom čase meniť drahé vstrekovacie jednotky, budú iba tri namiesto štyroch. Z dlhšieho zdvihu piestov sa konštruktérom podarilo vydolovať slušný krútiaci moment, ktorý pomáha hlavne pri predbiehaní. Aj výkon 75 koní zabezpečuje Fabii slušnú dynamiku. Z 0 na 100 km/h zrýchli Fabia 1,4 TDI za 14,2 s. Motor vyniká v pružnosti od 80 do 120 km/h, a to je pre bezpečné predbiehanie podstatné. Z pohľadu zákazníka je však najdôležitejšia spotreba. Bez problémov sme dosiahli priemer 4,2 litra. Pri dynamickej jazde bez ohľadu na spotrebu, stúpol priemer na 5,8 litra. V úlohe rodinného miláčika stačí základné vybavenie Classic. Ak sa malý diesel dostane do služby v práci, odporúčame rozsiahlejšie vybavenie testovaného auta.

Škoda Fabia 1,4 TDI a konkurenti (najlacnejšie naftové verzie)

Značka a model (malý diesel) Cena 5-dv. Objem Výkon Batoži- Priemerná Bezpeč- modelu motora (kW/k) nový spotreba nosť (Sk) (cm3) priestor (l) (l/100 km)

Škoda Fabia 1,4 TDI Classic 459 990 1422 55/75 260 4,4 1x airbag
Fiat Punto 1,3 16V MultiJet Active 476 900 1251 51/70 295 4,5 2x airbag
Citroen C3 1,4 HDi Plus 473 900 1398 50/68 305 4,2 2x airbag
Opel Corsa 1,3 CTDI Essentia 444 900 1251 51/70 260 4,5 1x airbag ABS
Renault Clio 1,5 dCi Access 449 900 1461 48/65 255 4,3 2x airbag

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 400
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 422
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 178
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 705
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 288
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 162
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 063
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 000
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 754
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 645

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Málo tu oslavujeme to dobro, čo na Slovensku bolo, je a bude

Možno to zle vidím; možno Slovákom budú tieto slová znieť trochu pateticky alebo prehnane.

KOMENTÁRE

SNS neodíde. Nikto na ňu nečaká

V prípade predčasných volieb by sa SNS nemuselo dostať do vlády.

Neprehliadnite tiež

Aké realistické sú plány zakázať autá na benzín a naftu?

Termíny sú zatiaľ orientačné ale dôležité.

Dopravná hádanka: Máte, alebo nemáte pustiť túto električku?

Vypnuté semafory môžu spôsobiť problémy.