Detské autosedačky zatiaľ dobrovoľné, ale potrebné

Na Slovensku je používanie detských autosedačiek dobrovoľné a o bezpečnosti svojich detí rozhodujú rodičia. Zo zákona vyplýva len povinnosť používať bezpečnostné zádržné systémy na všetkých sedadlách, a teda aj pre deti. Stredný dvojbodový pás na zadných

sedadlách sa pomaly stráca a nahrádzajú ho trojbodové pásy na všetkých sedadlách. Pripútanie dieťaťa s váhou do 36 kg však nie je najúčinnejšou formou ochrany, preto by sa mali deti prevážať v autosedačkách. Náraz v rýchlosti 50 km/h má na nepripútané dieťa rovnaký účinok ako pád z tretieho poschodia. Držanie detí v náručí dospelého nie je dostatočné, nehovoriac o prípadoch, keď nie je pripútaný ani dospelý. Náraz vymrští dieťa dopredu silou tridsaťnásobku jeho hmotnosti, čo neudržia ani najsilnejší dospelí.

Autosedačka síce zaťaží rodinný rozpočet, ale v porovnaní so životom to nie je podstatné. V krajinách ako Nemecko, Rakúsko, Francúzsko, Veľká Británia či USA je prevoz detí v autosedačkách stanovený zákonom. Podľa štatistík po zavedení povinného používania autosedačiek klesla úmrtnosť detí pri autonehodách niekoľkonásobne. Autosedačku si môžete kúpiť aj staršiu, v cene od 500 do 5000 korún. Nie je dobré kupovať autosedačky po nehode, lebo ich kostra môže byť poškodená. Nové autosedačky stoja od 1500 korún až po niekoľkotisíc eur. Drahú koženú autosedačku pre deti z kráľovských rodín predstavila na ženevskom autosalóne automobilka Bentley (na snímke) .

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 802
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 791
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 033
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 697
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 148
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 006
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 645
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 584
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 345
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 760

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.