Je výhodné ísť z kopca na neutrále?

Neutrálna pozícia radiacej páky, tzv. neutrál, sa donedávna považoval za jeden zo spôsobov, ako šetriť pohonné hmoty pri jazde dole kopcom. Milovníci úspornej jazdy používajú neutrál aj v meste alebo dokonca na diaľnici. Mýtus úsporného neutrálu sa ...

Neutrálna pozícia radiacej páky, tzv. neutrál, sa donedávna považoval za jeden zo spôsobov, ako šetriť pohonné hmoty pri jazde dole kopcom. Milovníci úspornej jazdy používajú neutrál aj v meste alebo dokonca na diaľnici. Mýtus úsporného neutrálu sa pomaly rozplýva vplyvom elektroniky.

Staré motory s karburátorom pri zaradenom prevodovom stupni a jazde z kopca podtlakom nasávali palivo. Čím boli vyššie otáčky, tým viac paliva spotrebovali. Preto bola jazda bez zaradenej rýchlosti ekonomicky výhodná. Konštrukcia motorov sa však zmenila prvým systémom vstrekovania, pretože prísun paliva bol pri brzdení motorom minimálny. Už táto skutočnosť viedla motoristov k polemike, či sa oplatí vyradiť rýchlosť, alebo či tak robiť na dlhom, prípadne krátkom kopci.

Motory koncernu Volkswagen sú na Slovensku najrozšírenejšie a ich majitelia spozorovali na palubnom počítači zaujímavý jav. Ak pri zaradenom prevodovom stupni prestanete pridávať plyn, na ukazovateli momentálnej spotreby sa objaví 0,0 l/100km. Ak v tom istom kopci a pri tej istej rýchlosti zaradíte neutrál a pustíte plyn, počítač ukáže napríklad 1,2 l/100km.

Nulová spotreba pri brzdení motorom je skutočná, pretože agregáty koncernu VW vtedy odpoja prísun paliva a elektronika nedáva prúd do sviečok. Piesty vyplachujú spaľovací priestor čistým vzduchom. Okrem nulovej spotreby sa počas brzdenia motorom katalyzátor ochladzuje a prefukuje vzduchom. Jazda z kopca so zaradeným stupňom znamená úsporu paliva a ochranu katalyzátora. Motory TDI majú navyše pri voľnobehu horšie mazanie a neutrál im neprospieva.

Keďže pre automatické prevodovky platí viac-menej to isté a jazda v teréne z bezpečnostného hľadiska neutrál nepripúšťa, niet ho kde používať. Dokonca ani v meste pri voľnom dojazde na semafor.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 7 219
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 536
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 321
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 2 927
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 178
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 1 618
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 1 058
  8. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 986
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 983
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 981

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V bašte Smeru deti chorľavejú a starším sa cnie za socializmom

Baníci cítia krivdu, keď niekto kritizuje umelé dotovanie Hornonitrianskych baní vládou. Na ťažkú prácu nedajú dopustiť.

SVET

Minúta po minúte: České voľby pokračujú druhým dňom

Česi rozhodnú o smerovaní krajiny.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.