SME
Pondelok, 5. jún, 2023 | Meniny má Laura
reklama

Opel Corsa 1,3 CTDI Cosmo

Opel predstavil Corsu prvý raz v roku 1982. Malé auto s priečne uloženým motorom a pohonom prednej nápravy sa stalo predajným hitom. Preto zmena vizáže prišla až v roku 1990 a Corsa zaznamenala opäť úspech. Druhá generácia bola v predaji celých ...

Opel predstavil Corsu prvý raz v roku 1982. Malé auto s priečne uloženým motorom a pohonom prednej nápravy sa stalo predajným hitom. Preto zmena vizáže prišla až v roku 1990 a Corsa zaznamenala opäť úspech. Druhá generácia bola v predaji celých desať rokov, kým neprišla súčasná podoba. V ponuke modelového ročníka 2004 pribudol unikátny malý naftový motor 1,3 CDTI,

čo je dôvodom nášho testu.

Corsa kopíruje technický dizajn značky až do takej miery, že ju zákazníci začali považovať za príliš konzervatívnu. Preto teraz prichádza Corsa s novými prednými svetlometmi, širšou ponukou farieb interiéru a niekoľkými ďalšími skrášľujúcimi prvkami. Napríklad skúšané vybavenie Cosmo obsahuje špeciálne plastové nadstavce prahov karosérie a jednofarebný kryt koncových svetiel. Tyrkysová metalíza testovanej Corsy CTDI je trochu extravagantná a nepadne každému do oka, má však aj výhody. Špinu na nej takmer nevidno a z radu stojacich vozidiel pred hypermarketom doslova svieti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zvonku malé, znútra priestranné

Vonkajší vzhľad vytvára dojem malého auta, jedného z najmenších v triede. Opak je pravdou. Corsa patrí vnútorným priestorom medzi favoritov. Zvlášť nás zaujal priestor na nohy vzadu a vynikajúca šírka v ramenách na predných sedadlách.

Batožinový priestor by mohol mať o niečo lepší objem. Na prepravu väčšieho nákladu však možno základný "kufor" (260 l) zväčšiť sklopením zadných delených operadiel až na objem 1060 litrov.

Najvyšší stupeň vybavenia Cosmo poteší náročnejšieho zákazníka a odporúčame ho na dlhé cesty a častý pobyt za volantom. Mimo elektricky ovládaných okien nás potešila klimatizácia, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, autorádio s CD, čelné a bočné airbagy, funkcia svetiel "follow me home", tónované sklá a výborne tvarovaný volant potiahnutý kožou. K bezpečnostným prvkom možno prirátať aj ovládanie autorádia na volante. V komfortnom balíku chýbalo elektrické nastavovanie spätných zrkadiel a palubný počítač. Výtvarné stvárnenie interiéru nesie podobné technické črty ako vonkajší dizajn.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naozaj úsporný

Pod krídla koncernu GM patrí už aj Fiat a použitý naftový motor 1,3 CTDI je prvým plodom spolupráce, pretože malý štvorvalec vyvinuli v Taliansku. Objem 1,3 l má na Slovensku veľký význam, pretože je to jediný diesel v najnižšej sadzbe povinného poistenia.

Motor je veľmi pružný a citeľne zaťahuje od 1900 otáčok. Jednoducho sa s ním predbieha a ochotne zrýchľuje v každom pásme otáčok.

Účet za dynamickú jazdu by potešil aj Škótov. Priemerná spotreba v teste sa pohybovala od 3,8 do 6,2 l/100km. Stred 4,5 litra, ktorý udáva výrobca, je reálne dosiahnuteľný. Na jednu 44-litrovú nádrž prejde Corsa 1,3 CTDI aj 950 km.

Medzi klady motora môžeme prirátať splnenú prísnu emisnú normu Euro 4 a hladký chod bez vibrácií. Výrazný zvuk typický pre diesel sa objavoval krátko po naštartovaní.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Unikátnemu motoru sa nechce zohrievať a ráno sme museli absolvovať aspoň 15 km, kým Corsa CTDI začala kúriť. Príplatkové vyhrievanie sedadiel by padlo vhod. Podvozok a brzdy sú rovnako dobré ako pri ostatných konkurentoch. Pri naftových motoroch patrí k štandardnému vybaveniu aj systém ABS.

Rozhodujú kilometre

Opel Corsa s motorom 1,3 CTDI nie je najlacnejšia verzia modelového radu Corsa. Kúpa sa oplatí tým vodičom, ktorí ročne najazdia viac ako 20 000 km. Okrem spotreby sa v ekonomike prevádzky prejaví najnižšia sadzba povinného zmluvného poistenia a servisný interval 50 000 km.

Opel Corsa 1,3 CTDI a konkurencia

Značka a model Cena (Sk) Objem motora Výkon (kW/k) Batožinový Priemerná Bezpečnosť (zákl.
    (cm3)   priestor (l) spotreba (l/100 km) vybavenie)
Opel Corsa 1,3 CTDI Essentia 444 900 1251 51/70 260 4,5 1x airbag ABS  
Fiat Punto 1,3 16V 476 900 1251 51/70 295 4,5 2x airbag  

MultiJet Active

Citroen C3 1,4 HDi Plus 473 900 1398 50/68 305 4,2 2x airbag  
Škoda Fabia 1,4 TDI Classic 459 990 1422 55/75 260 4,5 1x airbag  

Renault Clio 1,5 dCi Access 449 900 1461 48/65 255 4,3 2x airbag

Uvedené ceny sú základné a nevzťahujú sa na ne akcie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Lunička potrebuje súrne pomoc, aby mohla rásť.
  3. Vypočítali sme vaše budúce dôchodky
  4. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody
  5. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku
  6. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom
  7. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem
  8. Dovolenkový raj kúsok za hranicami
  1. Vypočítali sme vaše budúce dôchodky
  2. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody
  3. Lunička potrebuje súrne pomoc, aby mohla rásť.
  4. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie
  5. Slováci milujú grilovanie s rodinou a priateľmi, ukázal prieskum
  6. Z vernostných kariet Terno a Kraj sa stávajú už aj platobné
  7. Čítanie vytvára pre vaše deti bezpečný prístav!
  8. dm sa zameriava na ženské zdravie
  1. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 16 892
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 11 262
  3. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 8 805
  4. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom 8 345
  5. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem 5 327
  6. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 3 757
  7. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 3 705
  8. Tesco v Levoči otvára jedinečnú predajňu 3 585
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Solárne panely na výrobu elektrickej energie.

Dodávatelia energií lákajú domácnosti na šetrenie, sľuby môžu nahradiť technické problémy.


2. jún
Od júna sa vypisujú už len elektronické PN.

Digitálny doklad je povinný od 1. júla.


2. jún
Nataša Holinová

Načo by komu bola jeho dôvera?


16 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


6 h
reklama

Blogy SME

  1. Ivan Čáni: Erik Tomáš a nie len jeho falošne stratená pamäť ...
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Kajúcnik sľuboval milión za vraždu, tvrdí iný kajúcnik. Obete aj sledoval
  3. Jozef Varga: Krkavci / 11. /
  4. Anna Miľanová: Že bobor spravil neporiadok, počula som v televízii...
  5. Dada Vozáriková: Idú Slovák, Gruzínec a Rus pod Kazbeg
  6. Rastislav Puchala: Zakázali Bibliu
  7. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 30. /
  8. Peter Gregor: Láske
  1. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 139 207
  2. Ján Šeďo: Kto vie, kde sa hrabal predtým a potom deťom rozdával zmrzlinu... 21 307
  3. Miroslav Kocúr: Fico mení hru. Karty má opäť falošné. 15 394
  4. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 12 034
  5. Vladimír Bilohuščin: Zápasník Vémola by bol podľa starých pravidiel mŕtvy 10 835
  6. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 8 474
  7. Ján Šeďo: "Vstupom do EÚ Slovenská republika zanikla", občaňák môžeme zahodiť. 7 657
  8. Ján Šeďo: Čo tak raz valorizáciu dôchodkov urobiť obrátenou lineárnou závislosťou ? 6 973
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu