SME

Opel Corsa 1,3 CTDI Cosmo

Opel predstavil Corsu prvý raz v roku 1982. Malé auto s priečne uloženým motorom a pohonom prednej nápravy sa stalo predajným hitom. Preto zmena vizáže prišla až v roku 1990 a Corsa zaznamenala opäť úspech. Druhá generácia bola v predaji celých ...

Opel predstavil Corsu prvý raz v roku 1982. Malé auto s priečne uloženým motorom a pohonom prednej nápravy sa stalo predajným hitom. Preto zmena vizáže prišla až v roku 1990 a Corsa zaznamenala opäť úspech. Druhá generácia bola v predaji celých desať rokov, kým neprišla súčasná podoba. V ponuke modelového ročníka 2004 pribudol unikátny malý naftový motor 1,3 CDTI,

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

čo je dôvodom nášho testu.

Corsa kopíruje technický dizajn značky až do takej miery, že ju zákazníci začali považovať za príliš konzervatívnu. Preto teraz prichádza Corsa s novými prednými svetlometmi, širšou ponukou farieb interiéru a niekoľkými ďalšími skrášľujúcimi prvkami. Napríklad skúšané vybavenie Cosmo obsahuje špeciálne plastové nadstavce prahov karosérie a jednofarebný kryt koncových svetiel. Tyrkysová metalíza testovanej Corsy CTDI je trochu extravagantná a nepadne každému do oka, má však aj výhody. Špinu na nej takmer nevidno a z radu stojacich vozidiel pred hypermarketom doslova svieti.

SkryťVypnúť reklamu

Zvonku malé, znútra priestranné

Vonkajší vzhľad vytvára dojem malého auta, jedného z najmenších v triede. Opak je pravdou. Corsa patrí vnútorným priestorom medzi favoritov. Zvlášť nás zaujal priestor na nohy vzadu a vynikajúca šírka v ramenách na predných sedadlách.

Batožinový priestor by mohol mať o niečo lepší objem. Na prepravu väčšieho nákladu však možno základný "kufor" (260 l) zväčšiť sklopením zadných delených operadiel až na objem 1060 litrov.

Najvyšší stupeň vybavenia Cosmo poteší náročnejšieho zákazníka a odporúčame ho na dlhé cesty a častý pobyt za volantom. Mimo elektricky ovládaných okien nás potešila klimatizácia, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, autorádio s CD, čelné a bočné airbagy, funkcia svetiel "follow me home", tónované sklá a výborne tvarovaný volant potiahnutý kožou. K bezpečnostným prvkom možno prirátať aj ovládanie autorádia na volante. V komfortnom balíku chýbalo elektrické nastavovanie spätných zrkadiel a palubný počítač. Výtvarné stvárnenie interiéru nesie podobné technické črty ako vonkajší dizajn.

SkryťVypnúť reklamu

Naozaj úsporný

Pod krídla koncernu GM patrí už aj Fiat a použitý naftový motor 1,3 CTDI je prvým plodom spolupráce, pretože malý štvorvalec vyvinuli v Taliansku. Objem 1,3 l má na Slovensku veľký význam, pretože je to jediný diesel v najnižšej sadzbe povinného poistenia.

Motor je veľmi pružný a citeľne zaťahuje od 1900 otáčok. Jednoducho sa s ním predbieha a ochotne zrýchľuje v každom pásme otáčok.

Účet za dynamickú jazdu by potešil aj Škótov. Priemerná spotreba v teste sa pohybovala od 3,8 do 6,2 l/100km. Stred 4,5 litra, ktorý udáva výrobca, je reálne dosiahnuteľný. Na jednu 44-litrovú nádrž prejde Corsa 1,3 CTDI aj 950 km.

Medzi klady motora môžeme prirátať splnenú prísnu emisnú normu Euro 4 a hladký chod bez vibrácií. Výrazný zvuk typický pre diesel sa objavoval krátko po naštartovaní.

SkryťVypnúť reklamu

Unikátnemu motoru sa nechce zohrievať a ráno sme museli absolvovať aspoň 15 km, kým Corsa CTDI začala kúriť. Príplatkové vyhrievanie sedadiel by padlo vhod. Podvozok a brzdy sú rovnako dobré ako pri ostatných konkurentoch. Pri naftových motoroch patrí k štandardnému vybaveniu aj systém ABS.

Rozhodujú kilometre

Opel Corsa s motorom 1,3 CTDI nie je najlacnejšia verzia modelového radu Corsa. Kúpa sa oplatí tým vodičom, ktorí ročne najazdia viac ako 20 000 km. Okrem spotreby sa v ekonomike prevádzky prejaví najnižšia sadzba povinného zmluvného poistenia a servisný interval 50 000 km.

Opel Corsa 1,3 CTDI a konkurencia

Značka a model Cena (Sk) Objem motora Výkon (kW/k) Batožinový Priemerná Bezpečnosť (zákl.
    (cm3)   priestor (l) spotreba (l/100 km) vybavenie)
Opel Corsa 1,3 CTDI Essentia 444 900 1251 51/70 260 4,5 1x airbag ABS  
Fiat Punto 1,3 16V 476 900 1251 51/70 295 4,5 2x airbag  

MultiJet Active

Citroen C3 1,4 HDi Plus 473 900 1398 50/68 305 4,2 2x airbag  
Škoda Fabia 1,4 TDI Classic 459 990 1422 55/75 260 4,5 1x airbag  

Renault Clio 1,5 dCi Access 449 900 1461 48/65 255 4,3 2x airbag

Uvedené ceny sú základné a nevzťahujú sa na ne akcie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Trnavskí vinári však zmenili biznis s vínom
  2. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  8. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  1. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  2. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  3. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  4. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  5. Bez nich by elektrina netiekla.
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 11 544
  2. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 280
  3. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 6 073
  4. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 5 618
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 060
  6. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis 3 132
  7. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou 3 073
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 051
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Dokonalá gotika neogotického votívneho kostola vo Viedni
  2. Ivan Lazor: Máme sa naozaj hádať s hlupákmi, ako radil Masaryk?
  3. Jan Pražák: Jak zkrotit nepříjemnou ženskou
  4. Ernest Klotton: Dve mocnosti, jeden osud? Politické štýly Trumpa a Putina v 21. storočí
  5. Miroslav Kocúr: Je Robert Fico antisemita alebo len Bombicov kamarát?
  6. Petka Slivková: Urobte si radosť na Račku
  7. Vladimír Bojničan: Poznámky ku aktuálnemu dialógu Miklóša a Roháča: “Kde je sever?”
  8. Tomáš Kuvik: Návrat ku koreňom – víkend v Rumunsko Slovenskom kraji
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 20 631
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 446
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 295
  4. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 7 999
  5. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 7 840
  6. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 5 359
  7. Ľuboslav Farkaš: Ďalšie, von oknom vyhodené peniaze Matúša Šutaja Eštoka 5 286
  8. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje 4 730
  1. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  2. Marcel Rebro: Internetová diskusia podľa SMERu: Putin svätý, Západ fašista a USA môže aj za vaše hemoroidy
  3. Dušan Koniar: Štátne sviatky a iné generálne štrajky
  4. Tupou Ceruzou: Konsolidácia na salaši
  5. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere.
  6. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
  7. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje
  8. Dušan Koniar: Svet podľa Fica: velebiť Dubčeka a konať ako Biľak
reklama
SkryťZatvoriť reklamu