SME
Streda, 29. september, 2021 | Meniny má Michal, MichaelaKrížovkyKrížovky

Opel Corsa 1,3 CTDI Cosmo

Opel predstavil Corsu prvý raz v roku 1982. Malé auto s priečne uloženým motorom a pohonom prednej nápravy sa stalo predajným hitom. Preto zmena vizáže prišla až v roku 1990 a Corsa zaznamenala opäť úspech. Druhá generácia bola v predaji celých ...

Opel predstavil Corsu prvý raz v roku 1982. Malé auto s priečne uloženým motorom a pohonom prednej nápravy sa stalo predajným hitom. Preto zmena vizáže prišla až v roku 1990 a Corsa zaznamenala opäť úspech. Druhá generácia bola v predaji celých desať rokov, kým neprišla súčasná podoba. V ponuke modelového ročníka 2004 pribudol unikátny malý naftový motor 1,3 CDTI,

čo je dôvodom nášho testu.

Corsa kopíruje technický dizajn značky až do takej miery, že ju zákazníci začali považovať za príliš konzervatívnu. Preto teraz prichádza Corsa s novými prednými svetlometmi, širšou ponukou farieb interiéru a niekoľkými ďalšími skrášľujúcimi prvkami. Napríklad skúšané vybavenie Cosmo obsahuje špeciálne plastové nadstavce prahov karosérie a jednofarebný kryt koncových svetiel. Tyrkysová metalíza testovanej Corsy CTDI je trochu extravagantná a nepadne každému do oka, má však aj výhody. Špinu na nej takmer nevidno a z radu stojacich vozidiel pred hypermarketom doslova svieti.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Zvonku malé, znútra priestranné

Vonkajší vzhľad vytvára dojem malého auta, jedného z najmenších v triede. Opak je pravdou. Corsa patrí vnútorným priestorom medzi favoritov. Zvlášť nás zaujal priestor na nohy vzadu a vynikajúca šírka v ramenách na predných sedadlách.

Batožinový priestor by mohol mať o niečo lepší objem. Na prepravu väčšieho nákladu však možno základný "kufor" (260 l) zväčšiť sklopením zadných delených operadiel až na objem 1060 litrov.

Najvyšší stupeň vybavenia Cosmo poteší náročnejšieho zákazníka a odporúčame ho na dlhé cesty a častý pobyt za volantom. Mimo elektricky ovládaných okien nás potešila klimatizácia, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, autorádio s CD, čelné a bočné airbagy, funkcia svetiel "follow me home", tónované sklá a výborne tvarovaný volant potiahnutý kožou. K bezpečnostným prvkom možno prirátať aj ovládanie autorádia na volante. V komfortnom balíku chýbalo elektrické nastavovanie spätných zrkadiel a palubný počítač. Výtvarné stvárnenie interiéru nesie podobné technické črty ako vonkajší dizajn.

Skryť Vypnúť reklamu

Naozaj úsporný

Pod krídla koncernu GM patrí už aj Fiat a použitý naftový motor 1,3 CTDI je prvým plodom spolupráce, pretože malý štvorvalec vyvinuli v Taliansku. Objem 1,3 l má na Slovensku veľký význam, pretože je to jediný diesel v najnižšej sadzbe povinného poistenia.

Motor je veľmi pružný a citeľne zaťahuje od 1900 otáčok. Jednoducho sa s ním predbieha a ochotne zrýchľuje v každom pásme otáčok.

Účet za dynamickú jazdu by potešil aj Škótov. Priemerná spotreba v teste sa pohybovala od 3,8 do 6,2 l/100km. Stred 4,5 litra, ktorý udáva výrobca, je reálne dosiahnuteľný. Na jednu 44-litrovú nádrž prejde Corsa 1,3 CTDI aj 950 km.

Medzi klady motora môžeme prirátať splnenú prísnu emisnú normu Euro 4 a hladký chod bez vibrácií. Výrazný zvuk typický pre diesel sa objavoval krátko po naštartovaní.

Skryť Vypnúť reklamu

Unikátnemu motoru sa nechce zohrievať a ráno sme museli absolvovať aspoň 15 km, kým Corsa CTDI začala kúriť. Príplatkové vyhrievanie sedadiel by padlo vhod. Podvozok a brzdy sú rovnako dobré ako pri ostatných konkurentoch. Pri naftových motoroch patrí k štandardnému vybaveniu aj systém ABS.

Rozhodujú kilometre

Opel Corsa s motorom 1,3 CTDI nie je najlacnejšia verzia modelového radu Corsa. Kúpa sa oplatí tým vodičom, ktorí ročne najazdia viac ako 20 000 km. Okrem spotreby sa v ekonomike prevádzky prejaví najnižšia sadzba povinného zmluvného poistenia a servisný interval 50 000 km.

Opel Corsa 1,3 CTDI a konkurencia

Značka a model Cena (Sk) Objem motora Výkon (kW/k) Batožinový Priemerná Bezpečnosť (zákl.
    (cm3)   priestor (l) spotreba (l/100 km) vybavenie)
Opel Corsa 1,3 CTDI Essentia 444 900 1251 51/70 260 4,5 1x airbag ABS  
Fiat Punto 1,3 16V 476 900 1251 51/70 295 4,5 2x airbag  

MultiJet Active

Citroen C3 1,4 HDi Plus 473 900 1398 50/68 305 4,2 2x airbag  
Škoda Fabia 1,4 TDI Classic 459 990 1422 55/75 260 4,5 1x airbag  

Renault Clio 1,5 dCi Access 449 900 1461 48/65 255 4,3 2x airbag

Uvedené ceny sú základné a nevzťahujú sa na ne akcie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  2. Vydajte sa po stopách kvalitnej kávy
  3. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  4. Ako Dom odborov Istropolis pochoval Berchtoldov palác
  5. Znalec slovenského brandy
  6. Slováci prepadli SENCORMÁNII a hľadajú najstarší spotrebič
  7. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  8. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  9. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  10. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  1. Ako Dom odborov Istropolis pochoval Berchtoldov palác
  2. Hľadáte nové príležitosti v kariére? Nájdete ich v obchode
  3. Odomknite si celé SME.sk s predplatným Prémium
  4. U. S. Steel nie je len dymiaci komín
  5. Najviac škôd slovenskí šoféri hlásia v júni
  6. Proxenta získala ocenenie Developer roka
  7. HB Reavis postavil Bratislave novú autobusovú stanicu
  8. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  9. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  10. Prečo by sa elektrárne mali zaujímať o ekologické riešenia?
  1. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali 19 195
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 9 103
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 985
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 240
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 5 698
  6. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 984
  7. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu 4 695
  8. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 4 640
  9. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 438
  10. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska 4 254
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová vystúpila so správou o stave republiky.

Spravodlivosť a právny štát boli súčasťou jej druhej správy o stave republiky.


6 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Čo nám o Slovensku povedala správa o stave republiky.


a 2 ďalší 1 h

Neprehliadnite tiež

Ford Fiesta

Ostrá verzia ST ostáva, motor získal väčší krútiaci moment.


14 h
Na snímke 4,3 km dlhý úsek diaľnice D4 medzi križovatkami Bratislava - Petržalka a Bratislava - Juh, ktorý zahŕňa Lužný most v deň oficiálneho otvorenia.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 26. sep
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep

Blogy SME

  1. Dušan Koniar: Akoby člen Smeru Ficovi nijako nevadil
  2. Martin Greguš: Stav ovzdušia na Slovensku. Aké sú hlavné zdroje znečistenia podľa krajov? Aké sú výsledky meraní?
  3. František Cudziš: Na tému – Protest proti klimatickej zmene
  4. Marian Baran: Električka číslo štyri
  5. Anton Kaiser: Historické premeny Oponického hradu
  6. Štefan Vidlár: Pomýlený gazda
  7. Martin Sukupčák: Komunistický zločinec
  8. Miriam Studeničová: Prečo mnohí nedokážu vnímať duchovno?
  1. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 15 099
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 8 002
  3. Janka Bittó Cigániková: Čo sa to preboha deje v Izraeli? Prestali vakcíny fungovať? 6 843
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 299
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 670
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 5 091
  7. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 593
  8. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju! 4 194
  1. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  3. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  4. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  5. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  6. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  7. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  8. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
Skryť Zatvoriť reklamu