SME

Opel Corsa 1,3 CTDI Cosmo

Opel predstavil Corsu prvý raz v roku 1982. Malé auto s priečne uloženým motorom a pohonom prednej nápravy sa stalo predajným hitom. Preto zmena vizáže prišla až v roku 1990 a Corsa zaznamenala opäť úspech. Druhá generácia bola v predaji celých ...

Opel predstavil Corsu prvý raz v roku 1982. Malé auto s priečne uloženým motorom a pohonom prednej nápravy sa stalo predajným hitom. Preto zmena vizáže prišla až v roku 1990 a Corsa zaznamenala opäť úspech. Druhá generácia bola v predaji celých desať rokov, kým neprišla súčasná podoba. V ponuke modelového ročníka 2004 pribudol unikátny malý naftový motor 1,3 CDTI,

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

čo je dôvodom nášho testu.

Corsa kopíruje technický dizajn značky až do takej miery, že ju zákazníci začali považovať za príliš konzervatívnu. Preto teraz prichádza Corsa s novými prednými svetlometmi, širšou ponukou farieb interiéru a niekoľkými ďalšími skrášľujúcimi prvkami. Napríklad skúšané vybavenie Cosmo obsahuje špeciálne plastové nadstavce prahov karosérie a jednofarebný kryt koncových svetiel. Tyrkysová metalíza testovanej Corsy CTDI je trochu extravagantná a nepadne každému do oka, má však aj výhody. Špinu na nej takmer nevidno a z radu stojacich vozidiel pred hypermarketom doslova svieti.

SkryťVypnúť reklamu

Zvonku malé, znútra priestranné

Vonkajší vzhľad vytvára dojem malého auta, jedného z najmenších v triede. Opak je pravdou. Corsa patrí vnútorným priestorom medzi favoritov. Zvlášť nás zaujal priestor na nohy vzadu a vynikajúca šírka v ramenách na predných sedadlách.

Batožinový priestor by mohol mať o niečo lepší objem. Na prepravu väčšieho nákladu však možno základný "kufor" (260 l) zväčšiť sklopením zadných delených operadiel až na objem 1060 litrov.

Najvyšší stupeň vybavenia Cosmo poteší náročnejšieho zákazníka a odporúčame ho na dlhé cesty a častý pobyt za volantom. Mimo elektricky ovládaných okien nás potešila klimatizácia, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, autorádio s CD, čelné a bočné airbagy, funkcia svetiel "follow me home", tónované sklá a výborne tvarovaný volant potiahnutý kožou. K bezpečnostným prvkom možno prirátať aj ovládanie autorádia na volante. V komfortnom balíku chýbalo elektrické nastavovanie spätných zrkadiel a palubný počítač. Výtvarné stvárnenie interiéru nesie podobné technické črty ako vonkajší dizajn.

SkryťVypnúť reklamu

Naozaj úsporný

Pod krídla koncernu GM patrí už aj Fiat a použitý naftový motor 1,3 CTDI je prvým plodom spolupráce, pretože malý štvorvalec vyvinuli v Taliansku. Objem 1,3 l má na Slovensku veľký význam, pretože je to jediný diesel v najnižšej sadzbe povinného poistenia.

Motor je veľmi pružný a citeľne zaťahuje od 1900 otáčok. Jednoducho sa s ním predbieha a ochotne zrýchľuje v každom pásme otáčok.

Účet za dynamickú jazdu by potešil aj Škótov. Priemerná spotreba v teste sa pohybovala od 3,8 do 6,2 l/100km. Stred 4,5 litra, ktorý udáva výrobca, je reálne dosiahnuteľný. Na jednu 44-litrovú nádrž prejde Corsa 1,3 CTDI aj 950 km.

Medzi klady motora môžeme prirátať splnenú prísnu emisnú normu Euro 4 a hladký chod bez vibrácií. Výrazný zvuk typický pre diesel sa objavoval krátko po naštartovaní.

SkryťVypnúť reklamu

Unikátnemu motoru sa nechce zohrievať a ráno sme museli absolvovať aspoň 15 km, kým Corsa CTDI začala kúriť. Príplatkové vyhrievanie sedadiel by padlo vhod. Podvozok a brzdy sú rovnako dobré ako pri ostatných konkurentoch. Pri naftových motoroch patrí k štandardnému vybaveniu aj systém ABS.

Rozhodujú kilometre

Opel Corsa s motorom 1,3 CTDI nie je najlacnejšia verzia modelového radu Corsa. Kúpa sa oplatí tým vodičom, ktorí ročne najazdia viac ako 20 000 km. Okrem spotreby sa v ekonomike prevádzky prejaví najnižšia sadzba povinného zmluvného poistenia a servisný interval 50 000 km.

Opel Corsa 1,3 CTDI a konkurencia

Značka a model Cena (Sk) Objem motora Výkon (kW/k) Batožinový Priemerná Bezpečnosť (zákl.
    (cm3)   priestor (l) spotreba (l/100 km) vybavenie)
Opel Corsa 1,3 CTDI Essentia 444 900 1251 51/70 260 4,5 1x airbag ABS  
Fiat Punto 1,3 16V 476 900 1251 51/70 295 4,5 2x airbag  

MultiJet Active

Citroen C3 1,4 HDi Plus 473 900 1398 50/68 305 4,2 2x airbag  
Škoda Fabia 1,4 TDI Classic 459 990 1422 55/75 260 4,5 1x airbag  

Renault Clio 1,5 dCi Access 449 900 1461 48/65 255 4,3 2x airbag

Uvedené ceny sú základné a nevzťahujú sa na ne akcie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  6. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  8. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  1. Prečo les potrebuje aj výrub, nie len ochranu
  2. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  3. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  4. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  5. Ako znížiť vysoký tlak a cholesterol
  6. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  7. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  8. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 12 250
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 833
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 586
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 244
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 499
  6. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 2 359
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 655
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 1 623
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľudmila Križanovská: Milí ukrajinskí spoluobčania, nie je to Vaša vina, že jeden z Vás zlyhal a niekoho napadol nožom.
  2. Mária Romaňáková: Dvor kráľovnej Ester
  3. Viktor Pamula: Agent Kremľa zablokoval sankcie proti Rusku
  4. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  5. Dušan Piršel: Ako socializovať ego? – to je otázka…
  6. Jaroslav Liptak: Prečo AI a udržateľnosť patria k sebe (a prečo bez toho dnes biznis neprežije)
  7. Jozef Varga: Fico: " Ja som predseda vlády a ja presne hovorím čo budeme robiť, ako sa budeme správať. "
  8. Dušan Koniar: Ako sa maskuje zrada
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 22 237
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 265
  3. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 6 522
  4. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 5 994
  5. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 786
  6. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 4 878
  7. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 474
  8. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene 4 469
  1. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  2. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  3. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  4. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  5. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  6. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  7. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  8. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
reklama
SkryťZatvoriť reklamu