Opel Corsa 1,3 CTDI Cosmo

Opel predstavil Corsu prvý raz v roku 1982. Malé auto s priečne uloženým motorom a pohonom prednej nápravy sa stalo predajným hitom. Preto zmena vizáže prišla až v roku 1990 a Corsa zaznamenala opäť úspech. Druhá generácia bola v predaji celých ...

Opel predstavil Corsu prvý raz v roku 1982. Malé auto s priečne uloženým motorom a pohonom prednej nápravy sa stalo predajným hitom. Preto zmena vizáže prišla až v roku 1990 a Corsa zaznamenala opäť úspech. Druhá generácia bola v predaji celých desať rokov, kým neprišla súčasná podoba. V ponuke modelového ročníka 2004 pribudol unikátny malý naftový motor 1,3 CDTI,

čo je dôvodom nášho testu.

Corsa kopíruje technický dizajn značky až do takej miery, že ju zákazníci začali považovať za príliš konzervatívnu. Preto teraz prichádza Corsa s novými prednými svetlometmi, širšou ponukou farieb interiéru a niekoľkými ďalšími skrášľujúcimi prvkami. Napríklad skúšané vybavenie Cosmo obsahuje špeciálne plastové nadstavce prahov karosérie a jednofarebný kryt koncových svetiel. Tyrkysová metalíza testovanej Corsy CTDI je trochu extravagantná a nepadne každému do oka, má však aj výhody. Špinu na nej takmer nevidno a z radu stojacich vozidiel pred hypermarketom doslova svieti.

Zvonku malé, znútra priestranné

Vonkajší vzhľad vytvára dojem malého auta, jedného z najmenších v triede. Opak je pravdou. Corsa patrí vnútorným priestorom medzi favoritov. Zvlášť nás zaujal priestor na nohy vzadu a vynikajúca šírka v ramenách na predných sedadlách.

Batožinový priestor by mohol mať o niečo lepší objem. Na prepravu väčšieho nákladu však možno základný "kufor" (260 l) zväčšiť sklopením zadných delených operadiel až na objem 1060 litrov.

Najvyšší stupeň vybavenia Cosmo poteší náročnejšieho zákazníka a odporúčame ho na dlhé cesty a častý pobyt za volantom. Mimo elektricky ovládaných okien nás potešila klimatizácia, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, autorádio s CD, čelné a bočné airbagy, funkcia svetiel "follow me home", tónované sklá a výborne tvarovaný volant potiahnutý kožou. K bezpečnostným prvkom možno prirátať aj ovládanie autorádia na volante. V komfortnom balíku chýbalo elektrické nastavovanie spätných zrkadiel a palubný počítač. Výtvarné stvárnenie interiéru nesie podobné technické črty ako vonkajší dizajn.

Naozaj úsporný

Pod krídla koncernu GM patrí už aj Fiat a použitý naftový motor 1,3 CTDI je prvým plodom spolupráce, pretože malý štvorvalec vyvinuli v Taliansku. Objem 1,3 l má na Slovensku veľký význam, pretože je to jediný diesel v najnižšej sadzbe povinného poistenia.

Motor je veľmi pružný a citeľne zaťahuje od 1900 otáčok. Jednoducho sa s ním predbieha a ochotne zrýchľuje v každom pásme otáčok.

Účet za dynamickú jazdu by potešil aj Škótov. Priemerná spotreba v teste sa pohybovala od 3,8 do 6,2 l/100km. Stred 4,5 litra, ktorý udáva výrobca, je reálne dosiahnuteľný. Na jednu 44-litrovú nádrž prejde Corsa 1,3 CTDI aj 950 km.

Medzi klady motora môžeme prirátať splnenú prísnu emisnú normu Euro 4 a hladký chod bez vibrácií. Výrazný zvuk typický pre diesel sa objavoval krátko po naštartovaní.

Unikátnemu motoru sa nechce zohrievať a ráno sme museli absolvovať aspoň 15 km, kým Corsa CTDI začala kúriť. Príplatkové vyhrievanie sedadiel by padlo vhod. Podvozok a brzdy sú rovnako dobré ako pri ostatných konkurentoch. Pri naftových motoroch patrí k štandardnému vybaveniu aj systém ABS.

Rozhodujú kilometre

Opel Corsa s motorom 1,3 CTDI nie je najlacnejšia verzia modelového radu Corsa. Kúpa sa oplatí tým vodičom, ktorí ročne najazdia viac ako 20 000 km. Okrem spotreby sa v ekonomike prevádzky prejaví najnižšia sadzba povinného zmluvného poistenia a servisný interval 50 000 km.

Opel Corsa 1,3 CTDI a konkurencia

Značka a model Cena (Sk) Objem motora Výkon (kW/k) Batožinový Priemerná Bezpečnosť (zákl.
    (cm3)   priestor (l) spotreba (l/100 km) vybavenie)
Opel Corsa 1,3 CTDI Essentia 444 900 1251 51/70 260 4,5 1x airbag ABS  
Fiat Punto 1,3 16V 476 900 1251 51/70 295 4,5 2x airbag  

MultiJet Active

Citroen C3 1,4 HDi Plus 473 900 1398 50/68 305 4,2 2x airbag  
Škoda Fabia 1,4 TDI Classic 459 990 1422 55/75 260 4,5 1x airbag  

Renault Clio 1,5 dCi Access 449 900 1461 48/65 255 4,3 2x airbag

Uvedené ceny sú základné a nevzťahujú sa na ne akcie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 843
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 084
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 138
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 000
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 743
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 531
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 222
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 109
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 848
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 467

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bukovský: Doma máme lepšie potraviny než acai či chia

Sme národ, ktorý ľahko prijíma niečo zahraničné ako to svetové. No superpotraviny k nám nemusia cestovať cez celú planétu.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

PLUS

Je suis Čajka. Ukradli symbol bratislavskej kaviarne

Detektívny príbeh o absurdných pohnútkach.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.