Piata generácia Golfa

Nedávno sa na významných svetových trhoch objavilo pár noviniek najpredávanejšej kompaktnej triedy. Už teraz je jasné, že po troch desaťročiach existencie bude VW Golf jedným z hlavných hráčov v nižšej strednej triede. Piata generácia automobilovej ...

Nedávno sa na významných svetových trhoch objavilo pár noviniek najpredávanejšej kompaktnej triedy. Už teraz je jasné, že po troch desaťročiach existencie bude VW Golf jedným z hlavných hráčov v nižšej strednej triede. Piata generácia automobilovej legendy prišla aj na Slovensko - v predaji je od 26. februára.

Napriek očakávaniam sa dizajn Golfa po rokoch nezmenil. Bočný profil karosérie verne kopíruje predchodcu a zostáva stále Golfom. Zmeny jasne vidno na čelnej maske, predných reflektoroch a zadných skupinových svetlách.

Spoločným menovateľom pri tvorbe vzhľadu bola dynamika a priestor. Vonkajšie rozmery narástli v každom smere, najmä v dĺžke si Golf polepšil o 5,5 cm. Veľký obrat k lepšiemu zaznamenal vnútorný priestor, zvlášť na zadných sedadlách je veľa miesta na nohy, ramená i hlavu. V tomto ohľade Golf prekročil svoj tieň.

Prístrojovka a výplne dverí pôsobia ľahšie a konštruktéri ich zoštíhlením našli potrebný priestor. Nová karoséria je pevnejšia s nezmenenou 12-ročnou zárukou proti prehrdzaveniu. Výborný dojem na prvej dynamickej prezentácii zanechal komfortný a bezpečný podvozok.

Ponuka obsahuje osvedčené benzínové motory 1,4 l a 1,6 l, ale aj novinky s priamym vstrekom FSI. V naftovom menu nechýba klasika 1,9 TDI a novinka 2,0 TDI. Luxusný benzínový agregát 2,0 FSI (150 k) kombinuje výrobca na želanie s automatickou 6-stupňovou prevodovkou.

Zatiaľ sa Golf 5 na Slovensku nevyrába, ale v ponuke je model Golf Slovakia s 5-dverovou karosériou a ďalšími zvýhodneniami. V základnom vybavení najlacnejšej verzie nechýba klimatizácia, šesť airbagov, ABS, elektrické ovládanie okien, posilňovač riadenia s variabilným účinkom, centrálne zamykanie a elektricky vyhrievané spätné zrkadlá. Okrem modelu Slovakia, ktorý existuje v kombinácii so šiestimi motormi, má zákazník na výber tri stupne vybavenia - Trendline, Comfortline a Sportline.

Servisné intervaly sa pohybujú (15 000 - 30 000 km) v závislosti od štýlu jazdy a používania auta.

Medzi technické novinky Golfa 5 môžeme zaradiť modulárne dvere poskladané z dvoch hlavných častí. Na základnom telese dverí je namontovaný vonkajší plech, ktorý sa v prípade malej nehody vymení. Doteraz bolo treba vymieňať celé dvere. Pokrok zaznamenala aj elektronika a niekoľko desiatok inovácií pre každodenný život za volantom.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 230
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 440
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 193
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 549
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 187
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 573
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 494
  8. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 4 248
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 816
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 350

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Aký bol šampionát v Rusku? Plný sexizmu, politiky a simulovania

Prinášame najzaujímavejšie momenty z MS 2018 vo futbale.

DOBRE RÁNO

Dobré ráno: Odsúdili vás? Staňte sa rovno primátorom

Ako sa u nás robí komunálna politika.

Neprehliadnite tiež

Aston Martin Cygnet už nie je terčom posmechu, dostal motor V8

Výkonný koncept vznikol pre festival rýchlosti v Goodwoode.

Na nové autá sa čaká dlhšie. S niektorými modelmi je problém

Problém sa môže týkať desiatky tisíc áut.