SME

Piata generácia Golfa

Nedávno sa na významných svetových trhoch objavilo pár noviniek najpredávanejšej kompaktnej triedy. Už teraz je jasné, že po troch desaťročiach existencie bude VW Golf jedným z hlavných hráčov v nižšej strednej triede. Piata generácia automobilovej ...

Nedávno sa na významných svetových trhoch objavilo pár noviniek najpredávanejšej kompaktnej triedy. Už teraz je jasné, že po troch desaťročiach existencie bude VW Golf jedným z hlavných hráčov v nižšej strednej triede. Piata generácia automobilovej legendy prišla aj na Slovensko - v predaji je od 26. februára.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek očakávaniam sa dizajn Golfa po rokoch nezmenil. Bočný profil karosérie verne kopíruje predchodcu a zostáva stále Golfom. Zmeny jasne vidno na čelnej maske, predných reflektoroch a zadných skupinových svetlách.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločným menovateľom pri tvorbe vzhľadu bola dynamika a priestor. Vonkajšie rozmery narástli v každom smere, najmä v dĺžke si Golf polepšil o 5,5 cm. Veľký obrat k lepšiemu zaznamenal vnútorný priestor, zvlášť na zadných sedadlách je veľa miesta na nohy, ramená i hlavu. V tomto ohľade Golf prekročil svoj tieň.

Prístrojovka a výplne dverí pôsobia ľahšie a konštruktéri ich zoštíhlením našli potrebný priestor. Nová karoséria je pevnejšia s nezmenenou 12-ročnou zárukou proti prehrdzaveniu. Výborný dojem na prvej dynamickej prezentácii zanechal komfortný a bezpečný podvozok.

Ponuka obsahuje osvedčené benzínové motory 1,4 l a 1,6 l, ale aj novinky s priamym vstrekom FSI. V naftovom menu nechýba klasika 1,9 TDI a novinka 2,0 TDI. Luxusný benzínový agregát 2,0 FSI (150 k) kombinuje výrobca na želanie s automatickou 6-stupňovou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ sa Golf 5 na Slovensku nevyrába, ale v ponuke je model Golf Slovakia s 5-dverovou karosériou a ďalšími zvýhodneniami. V základnom vybavení najlacnejšej verzie nechýba klimatizácia, šesť airbagov, ABS, elektrické ovládanie okien, posilňovač riadenia s variabilným účinkom, centrálne zamykanie a elektricky vyhrievané spätné zrkadlá. Okrem modelu Slovakia, ktorý existuje v kombinácii so šiestimi motormi, má zákazník na výber tri stupne vybavenia - Trendline, Comfortline a Sportline.

Servisné intervaly sa pohybujú (15 000 - 30 000 km) v závislosti od štýlu jazdy a používania auta.

Medzi technické novinky Golfa 5 môžeme zaradiť modulárne dvere poskladané z dvoch hlavných častí. Na základnom telese dverí je namontovaný vonkajší plech, ktorý sa v prípade malej nehody vymení. Doteraz bolo treba vymieňať celé dvere. Pokrok zaznamenala aj elektronika a niekoľko desiatok inovácií pre každodenný život za volantom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Tipy z Rakúska aj od hostí. Ako vybudovať úspešné hotely?
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Tipy z Rakúska aj od hostí. Ako vybudovať úspešné hotely?
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  7. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 19 069
  2. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina 6 709
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 949
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 646
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 803
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 3 793
  7. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 422
  8. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 3 142
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Kamenné pamiatky z Rímskej ríše v Komárne
  2. Jan Pražák: Ustaraná dáma v nesnesitelném horku
  3. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  4. Ernest Klotton: Tipy na predsvadobné fotografovanie
  5. Elena Antalová: Úloha č.1 vládcov Si a Putin: Nesmrteľnosť
  6. Vladimír Krátky: PHM za Bratislavou vs. - za Prahou .
  7. Vladimír Bojničan: Náboženské spôsobilosti, zvyklosti, tradície ako súčasť osvieteneckého sveta??? Pán Havran, to je ale urážka racionálneho rozumu!
  8. Martin Fronk: Jazierko, kde sa čas zastavil – Bacúrovské zrkadlo neba
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 15 798
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 15 420
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 206
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 839
  5. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 9 432
  6. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 9 086
  7. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 9 070
  8. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 038
  1. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  2. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  3. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  4. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  5. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  6. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  7. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  8. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
reklama
SkryťZatvoriť reklamu