Ford Fiesta Centennial Plus 1,3

Prvá Fiesta v histórii Forda opustila výrobné linky v roku 1976. Po úspešnom období sa v roku 1989 dočkala nasledovníčky. Tretia generácia Fordu Fiesta začala svoju púť v roku 1995, no nie celkom úspešne. Zvrat nastal v roku 2002, keď Ford predstavil ...


FOTO - Archív



Prvá Fiesta v histórii Forda opustila výrobné linky v roku 1976. Po úspešnom období sa v roku 1989 dočkala nasledovníčky. Tretia generácia Fordu Fiesta začala svoju púť v roku 1995, no nie celkom úspešne. Zvrat nastal v roku 2002, keď Ford predstavil súčasný model. Fiestu v rodinnom päťdverovom vyhotovení sme vyskúšali v redakčnom teste.

Ani Armani, ani Versace, ale Focus

Módny strih, typický pre všetky súčasné Fordy, dostal najskôr model Focus, potom Mondeo a nakoniec Fiesta. Karoséria Fiesty je na prvý pohľad nenápadná, bez výraznejších výstrelkov. Línie tohto druhu budú moderné aj o pár rokov. Farba karosérie je čisto subjektívna vec, ale pri výbere laku treba rátať s tým, že tmavomodrú Fiestu treba umývať častejšie ako iné odtiene. Fiesta svojím zovňajškom povrdzuje, že Ford stavil na správny štýl.

Jednoduchá a priestranná

Ford Fiesta je dôkazom umne využitého vnútorného priestoru. Pri neveľkých vonkajších rozmeroch sme s radosťou využili až 284-litrový kufor. Priestorová ponuka na predných i zadných sedadlách patrí medzi najlepšie v triede. V tejto triede automobilov je veľmi dôležitý komfort nasadania. Fiesta nesklamala, lebo sedadlá sú pomerne vysoko nad podlahou a dvere sa otvárajú v dostatočne veľkom uhle. Je to cenná výhoda pre ženy v sukni alebo dlhom kabáte.

Milovníkov neobmedzenej fantázie môže jednoduchý dizajn interiéru sklamať. Na škodu by nebolo ani pár odkladacích boxov navyše. Chýbala nám aj opierka ľavej nohy vedľa spojkového pedálu. Pobyt za kožou obšitým volantom je príjemný a vhodný pre každý typ postavy, lebo sedadlo aj volant sa nastavuje pozdĺžne i výškovo. Pohľad na kruhové prístroje neťahá oči ani pri dlhej jazde v noci. Na rozmiestnenie ovládacích prvkov i auto ako také sme si rýchlo zvykli, čo je nesporná výhoda. Bezpečnostné vybavenie úrovne Centennial plus zodpovedá cene a zahŕňa čelné airbagy a systém ABS. Súčasťou balíka je aj elektrické spúšťanie predných okien a centrálne zamykanie. Spätné zrkadlá sme si museli nastaviť manuálne.

Vynikajúci podvozok

Skúsenosti Forda v konštrukcii podvozkov pocíti vodič v každom režime jazdy. Na rozbitej ceste mesta sa správa relatívne komfortne a ticho. Prudká „myšička" Fiestu nerozhádže. Ak sa predsa dostane na hranicu priľnavosti, stále sa správa predvídateľne. Príplatkový antiblokovací systém ABS pracuje veľmi kultivovane a do pedála kope iba jemne. Popularita motora s objemom 1299 cm3 vzrástla hlavne po zvýšení cien zákonného poistenia. Výkon 51 kW (70 k) je pre bežné rodinné používanie primeraný, ale sily v podobe krútiaceho momentu by mohlo byť viac, zvlášť v nízkych otáčkach. Pri jemnom zaobchádzaní sa nám Fiesta odmenila dobrou spotrebou v priemere 6,9 l/100 km. Väčšia záťaž a častejšie predbiehanie v hornatom tatranskom kraji vyhnalo spotrebu na 8,2 l.

Jemný a jednoduchý

Jemnosť tvarov, komfortný i bezpečný podvozok, ľahké nastupovanie, jemné ovládanie, pohodlné radenie, pokojný motor a jednoduchá obsluha. To všetko vyhovuje ženám vodičkám. Za rovnakú cenu nájdete u iných značiek viac výbavy, ale Fiesta má zas iné prednosti.

Ford Fiesta 1,3 Centennial a konkurenti

Značka a model Cena (Sk) Objem motora Výkon (kW/k) Batožinový Kombinovaná Bezpečnosť (zákl.
    (cm3)   priestor (l) spotreba (l/100 km) vybavenie)
Ford Fiesta 1,3 380 000 1299 51/70 284 6,2 2 x airbag
Škoda Fabia 1,2 359 990 1198 47/64 260 5,9 1 x airbag
Citroen C3 1,1 369 900 1124 44/60 305 6,0 1 x airbag
Hyundai Getz 1,1 349 900 1086 46/62 255 5,8 1 x airbag
Renault Clio 1,2 339 900 1149 43/58 255 6,0 2 x airbag

Uvedené ceny sú základné a nevzťahujú sa na ne akcie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  5. Moskva alebo Petrohrad?
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  3. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  5. Modern luxury next to the Blue Church
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  8. Moskva alebo Petrohrad?
  9. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 146
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 182
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 615
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 137
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 442
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 370
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 337
  8. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 175
  9. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 125
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 123

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Európska lieková agentúra v Bratislave sídliť nebude.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.