SME
reklama

Ford Fiesta Centennial Plus 1,3

Prvá Fiesta v histórii Forda opustila výrobné linky v roku 1976. Po úspešnom období sa v roku 1989 dočkala nasledovníčky. Tretia generácia Fordu Fiesta začala svoju púť v roku 1995, no nie celkom úspešne. Zvrat nastal v roku 2002, keď Ford predstavil ...


FOTO - Archív



Prvá Fiesta v histórii Forda opustila výrobné linky v roku 1976. Po úspešnom období sa v roku 1989 dočkala nasledovníčky. Tretia generácia Fordu Fiesta začala svoju púť v roku 1995, no nie celkom úspešne. Zvrat nastal v roku 2002, keď Ford predstavil súčasný model. Fiestu v rodinnom päťdverovom vyhotovení sme vyskúšali v redakčnom teste.

Ani Armani, ani Versace, ale Focus

Módny strih, typický pre všetky súčasné Fordy, dostal najskôr model Focus, potom Mondeo a nakoniec Fiesta. Karoséria Fiesty je na prvý pohľad nenápadná, bez výraznejších výstrelkov. Línie tohto druhu budú moderné aj o pár rokov. Farba karosérie je čisto subjektívna vec, ale pri výbere laku treba rátať s tým, že tmavomodrú Fiestu treba umývať častejšie ako iné odtiene. Fiesta svojím zovňajškom povrdzuje, že Ford stavil na správny štýl.

Jednoduchá a priestranná

Ford Fiesta je dôkazom umne využitého vnútorného priestoru. Pri neveľkých vonkajších rozmeroch sme s radosťou využili až 284-litrový kufor. Priestorová ponuka na predných i zadných sedadlách patrí medzi najlepšie v triede. V tejto triede automobilov je veľmi dôležitý komfort nasadania. Fiesta nesklamala, lebo sedadlá sú pomerne vysoko nad podlahou a dvere sa otvárajú v dostatočne veľkom uhle. Je to cenná výhoda pre ženy v sukni alebo dlhom kabáte.

Milovníkov neobmedzenej fantázie môže jednoduchý dizajn interiéru sklamať. Na škodu by nebolo ani pár odkladacích boxov navyše. Chýbala nám aj opierka ľavej nohy vedľa spojkového pedálu. Pobyt za kožou obšitým volantom je príjemný a vhodný pre každý typ postavy, lebo sedadlo aj volant sa nastavuje pozdĺžne i výškovo. Pohľad na kruhové prístroje neťahá oči ani pri dlhej jazde v noci. Na rozmiestnenie ovládacích prvkov i auto ako také sme si rýchlo zvykli, čo je nesporná výhoda. Bezpečnostné vybavenie úrovne Centennial plus zodpovedá cene a zahŕňa čelné airbagy a systém ABS. Súčasťou balíka je aj elektrické spúšťanie predných okien a centrálne zamykanie. Spätné zrkadlá sme si museli nastaviť manuálne.

Vynikajúci podvozok

Skúsenosti Forda v konštrukcii podvozkov pocíti vodič v každom režime jazdy. Na rozbitej ceste mesta sa správa relatívne komfortne a ticho. Prudká „myšička" Fiestu nerozhádže. Ak sa predsa dostane na hranicu priľnavosti, stále sa správa predvídateľne. Príplatkový antiblokovací systém ABS pracuje veľmi kultivovane a do pedála kope iba jemne. Popularita motora s objemom 1299 cm3 vzrástla hlavne po zvýšení cien zákonného poistenia. Výkon 51 kW (70 k) je pre bežné rodinné používanie primeraný, ale sily v podobe krútiaceho momentu by mohlo byť viac, zvlášť v nízkych otáčkach. Pri jemnom zaobchádzaní sa nám Fiesta odmenila dobrou spotrebou v priemere 6,9 l/100 km. Väčšia záťaž a častejšie predbiehanie v hornatom tatranskom kraji vyhnalo spotrebu na 8,2 l.

Jemný a jednoduchý

Jemnosť tvarov, komfortný i bezpečný podvozok, ľahké nastupovanie, jemné ovládanie, pohodlné radenie, pokojný motor a jednoduchá obsluha. To všetko vyhovuje ženám vodičkám. Za rovnakú cenu nájdete u iných značiek viac výbavy, ale Fiesta má zas iné prednosti.

Ford Fiesta 1,3 Centennial a konkurenti

Značka a model Cena (Sk) Objem motora Výkon (kW/k) Batožinový Kombinovaná Bezpečnosť (zákl.
    (cm3)   priestor (l) spotreba (l/100 km) vybavenie)
Ford Fiesta 1,3 380 000 1299 51/70 284 6,2 2 x airbag
Škoda Fabia 1,2 359 990 1198 47/64 260 5,9 1 x airbag
Citroen C3 1,1 369 900 1124 44/60 305 6,0 1 x airbag
Hyundai Getz 1,1 349 900 1086 46/62 255 5,8 1 x airbag
Renault Clio 1,2 339 900 1149 43/58 255 6,0 2 x airbag

Uvedené ceny sú základné a nevzťahujú sa na ne akcie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 704
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 267
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 760
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 876
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 571
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 471
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Kumičák: Kolaborant
  2. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  3. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  5. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  6. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  7. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  8. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 641
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 504
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 371
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 666
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 362
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 344
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 033
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 419
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu