Ford Fiesta Centennial Plus 1,3

Prvá Fiesta v histórii Forda opustila výrobné linky v roku 1976. Po úspešnom období sa v roku 1989 dočkala nasledovníčky. Tretia generácia Fordu Fiesta začala svoju púť v roku 1995, no nie celkom úspešne. Zvrat nastal v roku 2002, keď Ford predstavil ...


FOTO - Archív



Prvá Fiesta v histórii Forda opustila výrobné linky v roku 1976. Po úspešnom období sa v roku 1989 dočkala nasledovníčky. Tretia generácia Fordu Fiesta začala svoju púť v roku 1995, no nie celkom úspešne. Zvrat nastal v roku 2002, keď Ford predstavil súčasný model. Fiestu v rodinnom päťdverovom vyhotovení sme vyskúšali v redakčnom teste.

Ani Armani, ani Versace, ale Focus

Módny strih, typický pre všetky súčasné Fordy, dostal najskôr model Focus, potom Mondeo a nakoniec Fiesta. Karoséria Fiesty je na prvý pohľad nenápadná, bez výraznejších výstrelkov. Línie tohto druhu budú moderné aj o pár rokov. Farba karosérie je čisto subjektívna vec, ale pri výbere laku treba rátať s tým, že tmavomodrú Fiestu treba umývať častejšie ako iné odtiene. Fiesta svojím zovňajškom povrdzuje, že Ford stavil na správny štýl.

Jednoduchá a priestranná

Ford Fiesta je dôkazom umne využitého vnútorného priestoru. Pri neveľkých vonkajších rozmeroch sme s radosťou využili až 284-litrový kufor. Priestorová ponuka na predných i zadných sedadlách patrí medzi najlepšie v triede. V tejto triede automobilov je veľmi dôležitý komfort nasadania. Fiesta nesklamala, lebo sedadlá sú pomerne vysoko nad podlahou a dvere sa otvárajú v dostatočne veľkom uhle. Je to cenná výhoda pre ženy v sukni alebo dlhom kabáte.

Milovníkov neobmedzenej fantázie môže jednoduchý dizajn interiéru sklamať. Na škodu by nebolo ani pár odkladacích boxov navyše. Chýbala nám aj opierka ľavej nohy vedľa spojkového pedálu. Pobyt za kožou obšitým volantom je príjemný a vhodný pre každý typ postavy, lebo sedadlo aj volant sa nastavuje pozdĺžne i výškovo. Pohľad na kruhové prístroje neťahá oči ani pri dlhej jazde v noci. Na rozmiestnenie ovládacích prvkov i auto ako také sme si rýchlo zvykli, čo je nesporná výhoda. Bezpečnostné vybavenie úrovne Centennial plus zodpovedá cene a zahŕňa čelné airbagy a systém ABS. Súčasťou balíka je aj elektrické spúšťanie predných okien a centrálne zamykanie. Spätné zrkadlá sme si museli nastaviť manuálne.

Vynikajúci podvozok

Skúsenosti Forda v konštrukcii podvozkov pocíti vodič v každom režime jazdy. Na rozbitej ceste mesta sa správa relatívne komfortne a ticho. Prudká „myšička" Fiestu nerozhádže. Ak sa predsa dostane na hranicu priľnavosti, stále sa správa predvídateľne. Príplatkový antiblokovací systém ABS pracuje veľmi kultivovane a do pedála kope iba jemne. Popularita motora s objemom 1299 cm3 vzrástla hlavne po zvýšení cien zákonného poistenia. Výkon 51 kW (70 k) je pre bežné rodinné používanie primeraný, ale sily v podobe krútiaceho momentu by mohlo byť viac, zvlášť v nízkych otáčkach. Pri jemnom zaobchádzaní sa nám Fiesta odmenila dobrou spotrebou v priemere 6,9 l/100 km. Väčšia záťaž a častejšie predbiehanie v hornatom tatranskom kraji vyhnalo spotrebu na 8,2 l.

Jemný a jednoduchý

Jemnosť tvarov, komfortný i bezpečný podvozok, ľahké nastupovanie, jemné ovládanie, pohodlné radenie, pokojný motor a jednoduchá obsluha. To všetko vyhovuje ženám vodičkám. Za rovnakú cenu nájdete u iných značiek viac výbavy, ale Fiesta má zas iné prednosti.

Ford Fiesta 1,3 Centennial a konkurenti

Značka a model Cena (Sk) Objem motora Výkon (kW/k) Batožinový Kombinovaná Bezpečnosť (zákl.
    (cm3)   priestor (l) spotreba (l/100 km) vybavenie)
Ford Fiesta 1,3 380 000 1299 51/70 284 6,2 2 x airbag
Škoda Fabia 1,2 359 990 1198 47/64 260 5,9 1 x airbag
Citroen C3 1,1 369 900 1124 44/60 305 6,0 1 x airbag
Hyundai Getz 1,1 349 900 1086 46/62 255 5,8 1 x airbag
Renault Clio 1,2 339 900 1149 43/58 255 6,0 2 x airbag

Uvedené ceny sú základné a nevzťahujú sa na ne akcie.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  3. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  4. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  5. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  6. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  7. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  8. Naša freestyle kajakárka: na majstrovstvá ideme tri baby
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70%
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  4. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  5. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  6. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  7. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  8. Atos predstavil najúplnejšie 4G a LTE komunikačné riešenie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 614
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 060
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 715
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 167
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 012
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 5 156
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 338
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 4 228
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 491
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 134

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Majstri sveta ťažia z Nemecka i Afriky. Esá Francúzov sú potomkami prisťahovalcov

Až 15 hráčov Francúzska nemá pôvod v Európe.

KOMENTÁR TOMÁŠA PROKOPČÁKA

To nie je o manželstve. Bojíte sa, že už nebudete výnimoční

A pritom stačí jednoduché: len sa podeliť.

Neprehliadnite tiež

Aston Martin Cygnet už nie je terčom posmechu, dostal motor V8

Výkonný koncept vznikol pre festival rýchlosti v Goodwoode.

Na nové autá sa čaká dlhšie. S niektorými modelmi je problém

Problém sa môže týkať desiatky tisíc áut.