Ford Fiesta Centennial Plus 1,3

Prvá Fiesta v histórii Forda opustila výrobné linky v roku 1976. Po úspešnom období sa v roku 1989 dočkala nasledovníčky. Tretia generácia Fordu Fiesta začala svoju púť v roku 1995, no nie celkom úspešne. Zvrat nastal v roku 2002, keď Ford predstavil ...


FOTO - Archív



Prvá Fiesta v histórii Forda opustila výrobné linky v roku 1976. Po úspešnom období sa v roku 1989 dočkala nasledovníčky. Tretia generácia Fordu Fiesta začala svoju púť v roku 1995, no nie celkom úspešne. Zvrat nastal v roku 2002, keď Ford predstavil súčasný model. Fiestu v rodinnom päťdverovom vyhotovení sme vyskúšali v redakčnom teste.

Ani Armani, ani Versace, ale Focus

Módny strih, typický pre všetky súčasné Fordy, dostal najskôr model Focus, potom Mondeo a nakoniec Fiesta. Karoséria Fiesty je na prvý pohľad nenápadná, bez výraznejších výstrelkov. Línie tohto druhu budú moderné aj o pár rokov. Farba karosérie je čisto subjektívna vec, ale pri výbere laku treba rátať s tým, že tmavomodrú Fiestu treba umývať častejšie ako iné odtiene. Fiesta svojím zovňajškom povrdzuje, že Ford stavil na správny štýl.

Jednoduchá a priestranná

Ford Fiesta je dôkazom umne využitého vnútorného priestoru. Pri neveľkých vonkajších rozmeroch sme s radosťou využili až 284-litrový kufor. Priestorová ponuka na predných i zadných sedadlách patrí medzi najlepšie v triede. V tejto triede automobilov je veľmi dôležitý komfort nasadania. Fiesta nesklamala, lebo sedadlá sú pomerne vysoko nad podlahou a dvere sa otvárajú v dostatočne veľkom uhle. Je to cenná výhoda pre ženy v sukni alebo dlhom kabáte.

Milovníkov neobmedzenej fantázie môže jednoduchý dizajn interiéru sklamať. Na škodu by nebolo ani pár odkladacích boxov navyše. Chýbala nám aj opierka ľavej nohy vedľa spojkového pedálu. Pobyt za kožou obšitým volantom je príjemný a vhodný pre každý typ postavy, lebo sedadlo aj volant sa nastavuje pozdĺžne i výškovo. Pohľad na kruhové prístroje neťahá oči ani pri dlhej jazde v noci. Na rozmiestnenie ovládacích prvkov i auto ako také sme si rýchlo zvykli, čo je nesporná výhoda. Bezpečnostné vybavenie úrovne Centennial plus zodpovedá cene a zahŕňa čelné airbagy a systém ABS. Súčasťou balíka je aj elektrické spúšťanie predných okien a centrálne zamykanie. Spätné zrkadlá sme si museli nastaviť manuálne.

Vynikajúci podvozok

Skúsenosti Forda v konštrukcii podvozkov pocíti vodič v každom režime jazdy. Na rozbitej ceste mesta sa správa relatívne komfortne a ticho. Prudká „myšička" Fiestu nerozhádže. Ak sa predsa dostane na hranicu priľnavosti, stále sa správa predvídateľne. Príplatkový antiblokovací systém ABS pracuje veľmi kultivovane a do pedála kope iba jemne. Popularita motora s objemom 1299 cm3 vzrástla hlavne po zvýšení cien zákonného poistenia. Výkon 51 kW (70 k) je pre bežné rodinné používanie primeraný, ale sily v podobe krútiaceho momentu by mohlo byť viac, zvlášť v nízkych otáčkach. Pri jemnom zaobchádzaní sa nám Fiesta odmenila dobrou spotrebou v priemere 6,9 l/100 km. Väčšia záťaž a častejšie predbiehanie v hornatom tatranskom kraji vyhnalo spotrebu na 8,2 l.

Jemný a jednoduchý

Jemnosť tvarov, komfortný i bezpečný podvozok, ľahké nastupovanie, jemné ovládanie, pohodlné radenie, pokojný motor a jednoduchá obsluha. To všetko vyhovuje ženám vodičkám. Za rovnakú cenu nájdete u iných značiek viac výbavy, ale Fiesta má zas iné prednosti.

Ford Fiesta 1,3 Centennial a konkurenti

Značka a model Cena (Sk) Objem motora Výkon (kW/k) Batožinový Kombinovaná Bezpečnosť (zákl.
    (cm3)   priestor (l) spotreba (l/100 km) vybavenie)
Ford Fiesta 1,3 380 000 1299 51/70 284 6,2 2 x airbag
Škoda Fabia 1,2 359 990 1198 47/64 260 5,9 1 x airbag
Citroen C3 1,1 369 900 1124 44/60 305 6,0 1 x airbag
Hyundai Getz 1,1 349 900 1086 46/62 255 5,8 1 x airbag
Renault Clio 1,2 339 900 1149 43/58 255 6,0 2 x airbag

Uvedené ceny sú základné a nevzťahujú sa na ne akcie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 620
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 4 033
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 571
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 009
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 706
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 370
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 148
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 090
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 695
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 621

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Po kose na Krym? Zakopnete o tank

Vreckový sprievodca cestovateľov po východných teritóriách, časť III.

KOMENTÁRE

Mala byť ombudsmanka aj na pochode za rodinu?

Bubon, koláž Krista a zástava, celý výjav pripomínal akúsi civilnú procesiu.

BRATISLAVA

Dá sa v Dunaji oficiálne kúpať?

Na Dunaji bolo kedysi nielen legendárne Lido, ale aj lodné kúpaliská.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.