Naftový útok z Japonska

V 50-ročnej histórii japonskej automobilky Honda chýbal naftový motor vlastnej konštrukcie. Všetky doterajšie agregáty na naftu vyrábala v koprodukcii s iným výrobcom. Raz to bol Rover, inokedy Isuzu. Popularita dieselov v luxusnej strednej triede napoko

n prinútila tradičného výrobcu špičkových „benziňákov" obrátiť benzínovú filozofiu naruby. Príprava útoku na tradičných producentov motorov konštrukcie TDI, JTD, dCi a HDi trvala netradične dlho, až niekoľko rokov. Výsledok je na svete a nedávno sme jazdili s prvým naftovým motorom Honda aj na Slovensku.

Nové „srdce" Hondy s obchodným menom i-CTDi nachádza prvoradé uplatnenie pod kapotou modelu Accord. Na trhoch západnej Európy za ostatných desať rokov vzrástol podiel dieselov strednej triedy na 40 až 90 percent z celkového počtu predaných kusov. Zrejme to bol dostatočný dôvod na výrobu 2,2-litrového motora s výkonom 140 koní a maximálnym krútiacim momentom 340 Nm. Rozmerný sedan s pohotovostnou hmotnosťou okolo 1500 kg spotrebuje v priemere iba 5,4 l / 100 km a spĺňa najprísnejšiu emisnú normu EURO 4. Veľký krútiaci moment a sila motora v celom spektre otáčok dovoľujú použitie iba 5-stupňovej prevodovky, čo pre vodiča znamená pohodlné predbiehanie a zrýchľovanie bez podraďovania. Šprintom z 0 na 100 km/h za 9,4 s a maximálnou rýchlosťou 210 km/h, Honda Accord i-CTDi síce poráža nejedného konkurenta, no hlavným tromfom ostávajú nízke vibrácie a jemný zamatový chod. Prvé skúsenosti a hlasy odbornej verejnosti dávajú modelu Accord i-CTDi veľké šance na úspech.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 8 442
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 690
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 688
  4. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 213
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 026
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 582
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 340
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 300
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 187
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 929

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Podnikajú na hranici prežitia. V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili dvaja Bratislavčania svojho tvorivého ducha i značnú časť finančných úspor.

PLUS

Prečo je dobré nájsť si architekta

Len rozumný architekt vymyslí dom, v ktorom budete naozaj šťastní.

ŠPORT

Fotografka z Tour: Sagan má výraznú tvár, je fotogenický

Češka bola roky jedinou ženou, ktorá fotila Tour z motorky.

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Za dva roky dali prácu 80 ľuďom.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.