SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Naftový útok z Japonska

V 50-ročnej histórii japonskej automobilky Honda chýbal naftový motor vlastnej konštrukcie. Všetky doterajšie agregáty na naftu vyrábala v koprodukcii s iným výrobcom. Raz to bol Rover, inokedy Isuzu. Popularita dieselov v luxusnej strednej triede napoko

n prinútila tradičného výrobcu špičkových „benziňákov" obrátiť benzínovú filozofiu naruby. Príprava útoku na tradičných producentov motorov konštrukcie TDI, JTD, dCi a HDi trvala netradične dlho, až niekoľko rokov. Výsledok je na svete a nedávno sme jazdili s prvým naftovým motorom Honda aj na Slovensku.

Nové „srdce" Hondy s obchodným menom i-CTDi nachádza prvoradé uplatnenie pod kapotou modelu Accord. Na trhoch západnej Európy za ostatných desať rokov vzrástol podiel dieselov strednej triedy na 40 až 90 percent z celkového počtu predaných kusov. Zrejme to bol dostatočný dôvod na výrobu 2,2-litrového motora s výkonom 140 koní a maximálnym krútiacim momentom 340 Nm. Rozmerný sedan s pohotovostnou hmotnosťou okolo 1500 kg spotrebuje v priemere iba 5,4 l / 100 km a spĺňa najprísnejšiu emisnú normu EURO 4. Veľký krútiaci moment a sila motora v celom spektre otáčok dovoľujú použitie iba 5-stupňovej prevodovky, čo pre vodiča znamená pohodlné predbiehanie a zrýchľovanie bez podraďovania. Šprintom z 0 na 100 km/h za 9,4 s a maximálnou rýchlosťou 210 km/h, Honda Accord i-CTDi síce poráža nejedného konkurenta, no hlavným tromfom ostávajú nízke vibrácie a jemný zamatový chod. Prvé skúsenosti a hlasy odbornej verejnosti dávajú modelu Accord i-CTDi veľké šance na úspech.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  6. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  7. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  10. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 34 798
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 187
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 20 321
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 114
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 14 183
  6. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 191
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 124
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 11 895
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 360
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 517
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zmenka podľa predchádzajúceho vzoru, ktorá je už opatrená podpisom a bezpečnostným prvkom.

Koronavírus: Na Slovensku pribudlo 2 785 prípadov a 16 úmrtí (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 51 728. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 200 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Ondreja Podstupku

Vláda nezvláda slová a môže to stáť životy

Stručný návod na lepšie hospodárenie s dôverou.

Premiér Matovič (OĽaNO) počas tlačovej konferencie ku kompenzačných schémam.
Dnes píše Elena Eleková

Nie, nečaká nás sloboda s dvoma negatívnymi testami vo vrecku

To je vec, ktorú robí vláda zle: nehovorí otvorene ľuďom, čo ich čaká.

Elena Eleková
CYNICKÁ OBLUDA

Ďakujeme Kotlebovi

Kotleba vo videu odporúčal, ako sa majú jeho nasledovníci vysporiadať s koronou. Ďakujeme.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.