Naftový útok z Japonska

V 50-ročnej histórii japonskej automobilky Honda chýbal naftový motor vlastnej konštrukcie. Všetky doterajšie agregáty na naftu vyrábala v koprodukcii s iným výrobcom. Raz to bol Rover, inokedy Isuzu. Popularita dieselov v luxusnej strednej triede napoko

n prinútila tradičného výrobcu špičkových „benziňákov" obrátiť benzínovú filozofiu naruby. Príprava útoku na tradičných producentov motorov konštrukcie TDI, JTD, dCi a HDi trvala netradične dlho, až niekoľko rokov. Výsledok je na svete a nedávno sme jazdili s prvým naftovým motorom Honda aj na Slovensku.

Nové „srdce" Hondy s obchodným menom i-CTDi nachádza prvoradé uplatnenie pod kapotou modelu Accord. Na trhoch západnej Európy za ostatných desať rokov vzrástol podiel dieselov strednej triedy na 40 až 90 percent z celkového počtu predaných kusov. Zrejme to bol dostatočný dôvod na výrobu 2,2-litrového motora s výkonom 140 koní a maximálnym krútiacim momentom 340 Nm. Rozmerný sedan s pohotovostnou hmotnosťou okolo 1500 kg spotrebuje v priemere iba 5,4 l / 100 km a spĺňa najprísnejšiu emisnú normu EURO 4. Veľký krútiaci moment a sila motora v celom spektre otáčok dovoľujú použitie iba 5-stupňovej prevodovky, čo pre vodiča znamená pohodlné predbiehanie a zrýchľovanie bez podraďovania. Šprintom z 0 na 100 km/h za 9,4 s a maximálnou rýchlosťou 210 km/h, Honda Accord i-CTDi síce poráža nejedného konkurenta, no hlavným tromfom ostávajú nízke vibrácie a jemný zamatový chod. Prvé skúsenosti a hlasy odbornej verejnosti dávajú modelu Accord i-CTDi veľké šance na úspech.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  2. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  3. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  4. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  8. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 15 012
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 289
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 545
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 758
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 023
  6. Moskva alebo Petrohrad? 1 864
  7. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 805
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 637
  9. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 606
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 343

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov a života nás ničí, z nej pramenia spoločenské nedorozumenia.

KOMENTÁRE

Čo je to sloboda

Sloboda prináša ťarchu vlastnej aktivity.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.