Naftový útok z Japonska

V 50-ročnej histórii japonskej automobilky Honda chýbal naftový motor vlastnej konštrukcie. Všetky doterajšie agregáty na naftu vyrábala v koprodukcii s iným výrobcom. Raz to bol Rover, inokedy Isuzu. Popularita dieselov v luxusnej strednej triede napoko

n prinútila tradičného výrobcu špičkových „benziňákov" obrátiť benzínovú filozofiu naruby. Príprava útoku na tradičných producentov motorov konštrukcie TDI, JTD, dCi a HDi trvala netradične dlho, až niekoľko rokov. Výsledok je na svete a nedávno sme jazdili s prvým naftovým motorom Honda aj na Slovensku.

Nové „srdce" Hondy s obchodným menom i-CTDi nachádza prvoradé uplatnenie pod kapotou modelu Accord. Na trhoch západnej Európy za ostatných desať rokov vzrástol podiel dieselov strednej triedy na 40 až 90 percent z celkového počtu predaných kusov. Zrejme to bol dostatočný dôvod na výrobu 2,2-litrového motora s výkonom 140 koní a maximálnym krútiacim momentom 340 Nm. Rozmerný sedan s pohotovostnou hmotnosťou okolo 1500 kg spotrebuje v priemere iba 5,4 l / 100 km a spĺňa najprísnejšiu emisnú normu EURO 4. Veľký krútiaci moment a sila motora v celom spektre otáčok dovoľujú použitie iba 5-stupňovej prevodovky, čo pre vodiča znamená pohodlné predbiehanie a zrýchľovanie bez podraďovania. Šprintom z 0 na 100 km/h za 9,4 s a maximálnou rýchlosťou 210 km/h, Honda Accord i-CTDi síce poráža nejedného konkurenta, no hlavným tromfom ostávajú nízke vibrácie a jemný zamatový chod. Prvé skúsenosti a hlasy odbornej verejnosti dávajú modelu Accord i-CTDi veľké šance na úspech.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 966
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 9 231
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 820
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 852
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 431
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 256
  7. Kam do tepla v januári? 1 957
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 747
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 544
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 918

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Ukrajina konečne priznala vojnu s Ruskom. Slova vojna sa však bojí

Na východe Ukrajiny už aj formálne neprebieha protiteroristická operácia, ale otvorený konflikt.

SVET

Opäť si zavaril. Trump nevie skrývať, že je rasista

Trumpovi neveria, že nie je rasista.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.