Írskych motoristov čaká ďalší krok v prechode na metrický systém

Dublin 14. septembra (TASR) - Šofér cestuje z Dublinu do Limericku rýchlosťou 60 míľ za hodinu. Limerick je od Dublinu vzdialený 168 kilometrov. Ako dlho bude cesta trvať?

Od 20. januára budú írski vodiči ušetrení takýchto výpočtov, keďže značky označujúce maximálnu povolenú rýchlosť konečne prejdú na metrický systém a pridajú sa k označovaniu vzdialeností, ktoré začali na kilometre prechádzať v 90. rokoch.

Írsko patrí spolu s Veľkou Britániou k posledným baštám imperiálnych mier, akými sú stopy a palce, aj keď meranie vzdialeností v míľach zostáva populárne aj v USA.

Na prechod bude dozerať osobitný výbor, ktorý plánuje mediálnu kampaň zameranú na uľahčenie "mentálneho prepnutia" z míľ na kilometre. Minister dopravy vyjadril nádej, že všetko pôjde hladko.

"Som presvedčený, že zmenu z míľ na kilometre sme schopní urobiť bezpečne a hladko," uviedol Seamus Brennan vo vyhlásení, v ktorom oznámil dátum zmeny.

Iné krajiny museli riešiť zložitejšie dopravné výzvy: Švédsko v roku 1967 presunulo jazdenie z ľavej na pravú stranu cesty, aby sa prispôsobilo svojim susedom - Nórsku, Fínsku a Dánsku.

Írsko tak ďaleko zrejme v blízkej budúcnosti nezájde, po januárovej zmene však zostane Británia jedinou krajinou EÚ, kde dopravné značky nie sú v metrickom systéme, čo môže spôsobiť problémy pri hraniciach medzi Severným Írskom a Írskou republikou.

Mimochodom, pri rýchlosti 60 míľ za hodinu cesta medzi Dublinom a Limerickom trvá asi dve hodiny. Jedna míľa je 1,609 kilometra.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 11 669
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 6 260
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 914
  4. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 251
  5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 786
  6. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 716
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 121
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 964
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 859
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 711

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Historické fiaská aj rekordné úspechy. Česko má po voľbách víťazov i porazených

V novom českom parlamente zasadne deväť strán. Nie všetky sú so svojim výsledkom spokojné.

KOMENTÁRE

Balada o zrade, alebo bez Babiša to nepôjde

Andrej Babiš vyhral v premiérskom referende.

SVET

Politológ: České voľby? Fenomenálny úspech populizmu

Babiš vyhral, lebo kauzy prezentoval ako snahu o zničenie, tvrdí Miloš Gregor.

KOMENTÁRE

Česko púšťa k moci populistu s autokratickými tendenciami

Krajina, ktorá už raz autokraciu porazila, jej znovu otvára cestu.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.