Nový malý automobil Renault Modus, ktorý postupne nahradí Clio, dosiahol na svoju triedu výrazný úspech v nárazovom teste Euro NCAP získaním piatich hviezdičiek a takmer 33 bodov z možných 37. Modus sa vo svojej premiére stal najbezpečnejším autom triedy.
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Tretia generácia systému ochrany Renault (SRP3) obsahuje 6 airbagov: dva čelné adaptívne airbagy, dva bočné na predných sedadlách a dva roletové stropné airbagy, ktoré chránia hlavy a hrudníky pasažierov. Aby sa ochránili pasažieri v prípade čelného nárazu, automobil rozdeľuje záťaž cez prednú časť trupu, ktorý je stabilizovaný silným ohybom, dverovými stĺpikmi a krížovo posilnenou čelnou stenou. Pri náraze sa silové komponenty (motor, prevodová skriňa, batéria, debnenie/vonkajší kryt a ostatné časti) zoskupia tak, že štruktúra kabíny sa môže podľa okolností zvrásniť, zhúžvať alebo pokrčiť. Magnéziový rám volantu sa deformuje a stĺp riadenia sa vtiahne.
V prípade zadného nárazu sa aktivuje náhradný rezervný kolesový prídavný systém a vyvýšenina v podlahe zabraňuje šmyku. Ak je náraz príliš prudký, náhradná pneumatika exploduje, aby sa zabezpečil dodatočný voľný priestor. Zvukový signál upozorňujúci posádku na pripútanie sa bezpečnostným pásom nie je dnes iba dobrým úmyslom automobiliek. Za zvukový signál na sedadle a svetelnú ikonu na displeji palubnej dosky dostávajú automobily v komplexnom hodnotení bezpečnosti body.