Prejsť ulicu v Paríži je nebezpečná záležitosť

Paríž 3. decembra (TASR) - Jazdiť autom alebo jednoducho prejsť cez ulicu sa v Paríži stáva čoraz nebezpečnejšou záležitosťou, píše v dnešnom čísle ...

Paríž 3. decembra (TASR) - Jazdiť autom alebo jednoducho prejsť cez ulicu sa v Paríži stáva čoraz nebezpečnejšou záležitosťou, píše v dnešnom čísle denník Libération.

"Za prvých deväť mesiacov tohto roku sa v hlavnom meste Francúzska prudko zvýšil počet dopravných nehôd," cituje nedávny výrok Isabelly Massinovej, predstaviteľky medzirezortného výboru pre bezpečnosť cestnej premávky. Od 1. januára do 31. augusta tohto roku sa počet mŕtvych následkom dopravných nehôd zvýšil zo 41 v minulom na 82 v tomto roku. Zhoršovanie bilancie obetí dopravných nehôd stále pokračuje. Koncom septembra zaznamenali už 87 obetí na životoch a v polovici októbra ich bolo 105. Za celý rok 2000 v parížskych uliciach pri dopravných nehodách zomrelo 67 ľudí.

Paradoxom pritom je, že počet dopravných nehôd sa nezvyšuje. Dokonca možno sledovať tendenciu, že nehodovosť sa znižuje. Za prvých deväť mesiacov tohto roku sa znížila na 7039, keď v rovnakom období minulého roku sa stalo 10.003 dopravných nehôd. Podstatne sa však v tomto roku zvýšila ich závažnosť čo je v protiklade s vývojom v krajine.

Odborníci sú opatrní v odpovedi na otázku, či možno hovoriť o "parížskej výnimke". Stačí niekoľko ťažkých dopravných nehôd, aby sa štatistika zmenila. Lenže príslušníci polície hovoria niečo iné. Kto sa zaradí do premávky v meste na Seine, rýchle zistí, o koľko sa zvyšuje počet "neobčianskych" javov. Veliteľ Régis Farcy z oddelenia dopravných nehôd v hlavnom meste Francúzska uviedol, že v súčasnosti nie je výnimkou, aby vodič prešiel na červenú aj štyri križovatky za sebou. K tomu treba prirátať nadmernú rýchlosť a alkohol za volantom. To sú tri najznámejšie príčiny najťažších dopravných nehôd.

Prostriedky na riešenie tohto javu sú známe: viac kontrol a sankcie. Ľudia sa viac boja pokút, ako nehody. To platí teraz, ale nie však už pár mesiacov pred prezidentskými voľbami, po ktorých každý očakáva - amnestiu, trpko konštatuje Libération.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Accessible Urban Living
  2. RPSP – A good intention ruined by execution
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Riešenia pre hnedú planétu
  6. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  7. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 17 412
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 747
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 633
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 142
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 443
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 945
  7. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 774
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 685
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 533
  10. Slováci triedia lepšie 1 179

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok 1992: Bleskový rozvod a každý iným smerom. Ako si nás Mečiar s Klausom delili

Rozdelenie Českej a Slovenskej federatívnej republiky nebolo ani zďaleka ľahké.

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy.

DOMOV

Dobré ráno: Ľudstvo prehralo, blíži sa zrod Skynetu?

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

KOMENTÁRE

Mobilizácia Smeru. Kto ďalej dohodí kameňom

Kamene ako najlepšia formu sebaobrany.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.