SME
reklama

Chrysler Sebring 2,7 V6 – atraktívny luxusný Američan

Keď u Chryslera pociťovali potrebu inovovať model Stratus, nahradili ho Sebringom. Premiéru mal v marci 2000 v Ženeve a približne od jari tohto roku je automobil vyššej strednej triedy v ponuke predajcov aj na Slovensku. Američan zbavený fádnosti ponúka


Keď u Chryslera pociťovali potrebu inovovať model Stratus, nahradili ho  Sebringom. Premiéru mal v marci 2000 v Ženeve a približne od jari tohto roku je automobil vyššej strednej triedy v ponuke predajcov aj na Slovensku. Američan zbavený fádnosti ponúka namiesto nudy a strohosti produktov mnohých európskych výrobcov mnohorakú odlišnosť.

Okrem iného výhodnú cenu a originálne  tvary karosérie. Tak prednej partii dominuje mohutná mriežka masky chladiča v spodnej časti nárazníka, po bokoch a vzadu aj ostrejšie hrany a obliny v štýle Cab Forward Design. Luxusný interiér je celý v koži. Má pohodlné široké sedadlá, budíky s bielymi ciferníkmi v retro štýle, vyše dvestokoňový šesťvalec 2,7 l, samočinnú prevodovku Autostick s možnosťou ručného radenia, mäkko odpružený podvozok, efektné pochrómované zliatinové disky kolies, ale aj tempomat, palubný počítač s kompasom, klimatizáciu,  autorádio so štvornásobným CD meničom, elektrické otváranie okien, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K tomu dostatok priestoru pre cestujúcich vpredu i vzadu a maximálne pohodlie. Bezpečnosť posádky strážia airbag pre vodiča a spolujazdca, dva okenné hlavové airbagy pre cestujúcich v oboch radoch sedadiel, bezpečnostné pásy s predpínačmi i nastaviteľné hlavové opierky i štyri mohutné kotúče na všetkých kolesách. Potom už stačí len otočiť kľúčikom v skrinke zapaľovania, ľahko poštekliť plynový pedál a naplno vychutnávať radosť z jazdy a jazdný komfort, ktorý Sebring ponúka. Kto však chce počuť motor, musí vystúpiť z auta a zdvihnúť kapotu, pretože za jazdy počuť len jemný šum vzduchu, ktorý obteká karosériu. Motor v kabíne dá o sebe vedieť až po vytočení nad 4000 otáčok.


Nebyť širokých pneumatík, tak by kolesá zahrabali možno ešte aj pri stovke, pretože štvorstupňový automat preradí z dvojky na trojku až pri rýchlosti okolo 120 km/h. Vtedy má cestujúci v automobile dojem, že sedí v lietadle, ktoré sa
chystá vzlietnuť. Keďže však Sebring nemá krídla, tak sa na ceste len jemne rozhojdá a zostane na zemi. Nevzlietne ani pri maximálnej rýchlosti tesne nad 210 km/h, len šum prúdiaceho vzduchu je trošku viac počuteľný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď potom klesne rýchlosť na stotridsať, máte pocit, že sa vlečiete, vystúpiť z auta radíme však až po jeho úplnom zastavení. Ak medzitým príde do toho nejaká zákruta, Sebring ju prejde bez extrémneho nakláňania. Ak sa po vyše pol tisícovke vyprázdni benzínová nádrž, stačí zájsť k najbližšej pumpe a dotankovať. Ak by ste jazdili ako my počas testu, miniete v priemere 10,8 l/100 km, čo na auto tohto typu a automat nie je veľa. Pri pomalšej jazde s ľahkou nohou nemusí spotreba prekročiť 8,5 l/100 km. Jednoducho- je to Amerika!
   
TECHNICKÉ ÚDAJE

Chrysler Sebring 2,7 V6 LX

Motor
Vpredu priečne uložený vidlicový zážihový šesťvalec s  rozvodom 2xDOHC. Zdvihový objem 2736 cm3, vŕtanie a zdvih 86,0 x 78,5 mm. Kompresný pomer 9,7:1. Najväčší výkon 149 kW/203 k pri otáčkach 5900 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 262 Nm pri otáčkach 4300 min.-1. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny.  Štyrikrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkových hriadeľov reťazou. Štyri ventily v každom valci. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie. Bezdotykové zapaľovanie. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom, trojcestný riadený katalyzátor s lambda sondou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Štvorstupňová samočinná prevodovka systém Auto Stick. Prevodové stupne 2,84 - 1,57 - 1,00 - 0,69, R 2,21. Stály prevod 3,89.

Podvozok
Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu dvojica priečnych trojuholníkových ramien a modifikované pružiace vzpery McPherson, vzadu viacprvková náprava s priečnymi a vlečenými ramenami. Odpruženie vinutými pružinami a plyno-kvapalinovými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením, ABS. Parkovacia brzda s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/60 R 16.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4844/1792/1394 mm, rázvor náprav 2743 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1528/1528 mm. Pohotovostná hmotnosť 1500 kg, užitočná 490 kg. Objem palivovej nádrže 61 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 216 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 9,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 14,7/8,2/10,6 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová, štvordverová,  päťmiestna typu sedan.

Cena: 1 198 900 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h  9,2 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h  –  5,6 s 
80 – 120 km/h – 6,2 s
Max.  rýchlosť   216 km/h
Spotreba počas testu 10,8 l/100 km

 

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Alfa Romeo 166 3,0 V6 Sportronic
Zdvih. objem 2959 cm³
Výkon 162 kW/220 k
Krút. mom. 265/5000 Nm/min-1
0 – 100 km/h 8,6 s
Max. rých. 236 km/h
Spotreba mesto 19,4 l/100 km
mimo mesta 9,3 l/100 km
kombinovaná 13,0 l/100 km
Cena 1 674 500 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mazda Xedos 9 2,5 V6 (A)
Zdvih. objem 2497 cm³
Výkon 120 kW/163 k
Krút. mom. 212/5000 Nm/min-1
0 – 100 km/h 11,0 s
Max. rých. 207 km/h
Spotreba mesto 15,1 l/100 km
mimo mesta 8,1 l/100 km
kombinovaná 10,7 l/100 km
Cena 1 379 900 Sk                                   

Nissan Maxima QX 3,0 SE (AT)
Zdvih. objem 2988 cm³
Výkon 147 kW/200 k
Krút. mom. 271/3600 Nm/min-1
0 – 100 km/h 9,6 s
Max. rých. 212 km/h
Spotreba mesto 15,1 l/100 km
mimo mesta 7,8 l/100 km
kombinovaná 10,5 l/100 km
Cena 1 279 000 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 706
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 534
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 532
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 796
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 009
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 947
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 621
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 6 728
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  2. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  3. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant
  5. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  6. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  8. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 736
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 519
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 379
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 331
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 371
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 347
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 108
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 422
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu