REDAKČNÝ TEST

Chrysler Sebring 2,7 V6 – atraktívny luxusný Američan

Keď u Chryslera pociťovali potrebu inovovať model Stratus, nahradili ho Sebringom. Premiéru mal v marci 2000 v Ženeve a približne od jari tohto roku je automobil vyššej strednej triedy v ponuke predajcov aj na Slovensku. Američan zbavený fádnosti ponúka


Keď u Chryslera pociťovali potrebu inovovať model Stratus, nahradili ho  Sebringom. Premiéru mal v marci 2000 v Ženeve a približne od jari tohto roku je automobil vyššej strednej triedy v ponuke predajcov aj na Slovensku. Američan zbavený fádnosti ponúka namiesto nudy a strohosti produktov mnohých európskych výrobcov mnohorakú odlišnosť.

Okrem iného výhodnú cenu a originálne  tvary karosérie. Tak prednej partii dominuje mohutná mriežka masky chladiča v spodnej časti nárazníka, po bokoch a vzadu aj ostrejšie hrany a obliny v štýle Cab Forward Design. Luxusný interiér je celý v koži. Má pohodlné široké sedadlá, budíky s bielymi ciferníkmi v retro štýle, vyše dvestokoňový šesťvalec 2,7 l, samočinnú prevodovku Autostick s možnosťou ručného radenia, mäkko odpružený podvozok, efektné pochrómované zliatinové disky kolies, ale aj tempomat, palubný počítač s kompasom, klimatizáciu,  autorádio so štvornásobným CD meničom, elektrické otváranie okien, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním.

K tomu dostatok priestoru pre cestujúcich vpredu i vzadu a maximálne pohodlie. Bezpečnosť posádky strážia airbag pre vodiča a spolujazdca, dva okenné hlavové airbagy pre cestujúcich v oboch radoch sedadiel, bezpečnostné pásy s predpínačmi i nastaviteľné hlavové opierky i štyri mohutné kotúče na všetkých kolesách. Potom už stačí len otočiť kľúčikom v skrinke zapaľovania, ľahko poštekliť plynový pedál a naplno vychutnávať radosť z jazdy a jazdný komfort, ktorý Sebring ponúka. Kto však chce počuť motor, musí vystúpiť z auta a zdvihnúť kapotu, pretože za jazdy počuť len jemný šum vzduchu, ktorý obteká karosériu. Motor v kabíne dá o sebe vedieť až po vytočení nad 4000 otáčok.


Nebyť širokých pneumatík, tak by kolesá zahrabali možno ešte aj pri stovke, pretože štvorstupňový automat preradí z dvojky na trojku až pri rýchlosti okolo 120 km/h. Vtedy má cestujúci v automobile dojem, že sedí v lietadle, ktoré sa
chystá vzlietnuť. Keďže však Sebring nemá krídla, tak sa na ceste len jemne rozhojdá a zostane na zemi. Nevzlietne ani pri maximálnej rýchlosti tesne nad 210 km/h, len šum prúdiaceho vzduchu je trošku viac počuteľný.

Keď potom klesne rýchlosť na stotridsať, máte pocit, že sa vlečiete, vystúpiť z auta radíme však až po jeho úplnom zastavení. Ak medzitým príde do toho nejaká zákruta, Sebring ju prejde bez extrémneho nakláňania. Ak sa po vyše pol tisícovke vyprázdni benzínová nádrž, stačí zájsť k najbližšej pumpe a dotankovať. Ak by ste jazdili ako my počas testu, miniete v priemere 10,8 l/100 km, čo na auto tohto typu a automat nie je veľa. Pri pomalšej jazde s ľahkou nohou nemusí spotreba prekročiť 8,5 l/100 km. Jednoducho- je to Amerika!
   
TECHNICKÉ ÚDAJE

Chrysler Sebring 2,7 V6 LX

Motor
Vpredu priečne uložený vidlicový zážihový šesťvalec s  rozvodom 2xDOHC. Zdvihový objem 2736 cm3, vŕtanie a zdvih 86,0 x 78,5 mm. Kompresný pomer 9,7:1. Najväčší výkon 149 kW/203 k pri otáčkach 5900 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 262 Nm pri otáčkach 4300 min.-1. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny.  Štyrikrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkových hriadeľov reťazou. Štyri ventily v každom valci. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie. Bezdotykové zapaľovanie. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom, trojcestný riadený katalyzátor s lambda sondou.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Štvorstupňová samočinná prevodovka systém Auto Stick. Prevodové stupne 2,84 - 1,57 - 1,00 - 0,69, R 2,21. Stály prevod 3,89.

Podvozok
Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu dvojica priečnych trojuholníkových ramien a modifikované pružiace vzpery McPherson, vzadu viacprvková náprava s priečnymi a vlečenými ramenami. Odpruženie vinutými pružinami a plyno-kvapalinovými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením, ABS. Parkovacia brzda s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/60 R 16.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4844/1792/1394 mm, rázvor náprav 2743 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1528/1528 mm. Pohotovostná hmotnosť 1500 kg, užitočná 490 kg. Objem palivovej nádrže 61 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 216 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 9,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 14,7/8,2/10,6 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová, štvordverová,  päťmiestna typu sedan.

Cena: 1 198 900 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h  9,2 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h  –  5,6 s 
80 – 120 km/h – 6,2 s
Max.  rýchlosť   216 km/h
Spotreba počas testu 10,8 l/100 km

 

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Alfa Romeo 166 3,0 V6 Sportronic
Zdvih. objem 2959 cm³
Výkon 162 kW/220 k
Krút. mom. 265/5000 Nm/min-1
0 – 100 km/h 8,6 s
Max. rých. 236 km/h
Spotreba mesto 19,4 l/100 km
mimo mesta 9,3 l/100 km
kombinovaná 13,0 l/100 km
Cena 1 674 500 Sk                                   

Mazda Xedos 9 2,5 V6 (A)
Zdvih. objem 2497 cm³
Výkon 120 kW/163 k
Krút. mom. 212/5000 Nm/min-1
0 – 100 km/h 11,0 s
Max. rých. 207 km/h
Spotreba mesto 15,1 l/100 km
mimo mesta 8,1 l/100 km
kombinovaná 10,7 l/100 km
Cena 1 379 900 Sk                                   

Nissan Maxima QX 3,0 SE (AT)
Zdvih. objem 2988 cm³
Výkon 147 kW/200 k
Krút. mom. 271/3600 Nm/min-1
0 – 100 km/h 9,6 s
Max. rých. 212 km/h
Spotreba mesto 15,1 l/100 km
mimo mesta 7,8 l/100 km
kombinovaná 10,5 l/100 km
Cena 1 279 000 Sk                                   

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 054
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 289
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 557
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 199
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 792
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 381
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 034
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 513
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 809
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 682

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.