SME

Chrysler Sebring 2,7 V6 – atraktívny luxusný Američan

Keď u Chryslera pociťovali potrebu inovovať model Stratus, nahradili ho Sebringom. Premiéru mal v marci 2000 v Ženeve a približne od jari tohto roku je automobil vyššej strednej triedy v ponuke predajcov aj na Slovensku. Američan zbavený fádnosti ponúka


Keď u Chryslera pociťovali potrebu inovovať model Stratus, nahradili ho  Sebringom. Premiéru mal v marci 2000 v Ženeve a približne od jari tohto roku je automobil vyššej strednej triedy v ponuke predajcov aj na Slovensku. Američan zbavený fádnosti ponúka namiesto nudy a strohosti produktov mnohých európskych výrobcov mnohorakú odlišnosť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Okrem iného výhodnú cenu a originálne  tvary karosérie. Tak prednej partii dominuje mohutná mriežka masky chladiča v spodnej časti nárazníka, po bokoch a vzadu aj ostrejšie hrany a obliny v štýle Cab Forward Design. Luxusný interiér je celý v koži. Má pohodlné široké sedadlá, budíky s bielymi ciferníkmi v retro štýle, vyše dvestokoňový šesťvalec 2,7 l, samočinnú prevodovku Autostick s možnosťou ručného radenia, mäkko odpružený podvozok, efektné pochrómované zliatinové disky kolies, ale aj tempomat, palubný počítač s kompasom, klimatizáciu,  autorádio so štvornásobným CD meničom, elektrické otváranie okien, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním.

SkryťVypnúť reklamu

K tomu dostatok priestoru pre cestujúcich vpredu i vzadu a maximálne pohodlie. Bezpečnosť posádky strážia airbag pre vodiča a spolujazdca, dva okenné hlavové airbagy pre cestujúcich v oboch radoch sedadiel, bezpečnostné pásy s predpínačmi i nastaviteľné hlavové opierky i štyri mohutné kotúče na všetkých kolesách. Potom už stačí len otočiť kľúčikom v skrinke zapaľovania, ľahko poštekliť plynový pedál a naplno vychutnávať radosť z jazdy a jazdný komfort, ktorý Sebring ponúka. Kto však chce počuť motor, musí vystúpiť z auta a zdvihnúť kapotu, pretože za jazdy počuť len jemný šum vzduchu, ktorý obteká karosériu. Motor v kabíne dá o sebe vedieť až po vytočení nad 4000 otáčok.


Nebyť širokých pneumatík, tak by kolesá zahrabali možno ešte aj pri stovke, pretože štvorstupňový automat preradí z dvojky na trojku až pri rýchlosti okolo 120 km/h. Vtedy má cestujúci v automobile dojem, že sedí v lietadle, ktoré sa
chystá vzlietnuť. Keďže však Sebring nemá krídla, tak sa na ceste len jemne rozhojdá a zostane na zemi. Nevzlietne ani pri maximálnej rýchlosti tesne nad 210 km/h, len šum prúdiaceho vzduchu je trošku viac počuteľný.

SkryťVypnúť reklamu

Keď potom klesne rýchlosť na stotridsať, máte pocit, že sa vlečiete, vystúpiť z auta radíme však až po jeho úplnom zastavení. Ak medzitým príde do toho nejaká zákruta, Sebring ju prejde bez extrémneho nakláňania. Ak sa po vyše pol tisícovke vyprázdni benzínová nádrž, stačí zájsť k najbližšej pumpe a dotankovať. Ak by ste jazdili ako my počas testu, miniete v priemere 10,8 l/100 km, čo na auto tohto typu a automat nie je veľa. Pri pomalšej jazde s ľahkou nohou nemusí spotreba prekročiť 8,5 l/100 km. Jednoducho- je to Amerika!
   
TECHNICKÉ ÚDAJE

Chrysler Sebring 2,7 V6 LX

Motor
Vpredu priečne uložený vidlicový zážihový šesťvalec s  rozvodom 2xDOHC. Zdvihový objem 2736 cm3, vŕtanie a zdvih 86,0 x 78,5 mm. Kompresný pomer 9,7:1. Najväčší výkon 149 kW/203 k pri otáčkach 5900 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 262 Nm pri otáčkach 4300 min.-1. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny.  Štyrikrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkových hriadeľov reťazou. Štyri ventily v každom valci. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie. Bezdotykové zapaľovanie. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom, trojcestný riadený katalyzátor s lambda sondou.

SkryťVypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Štvorstupňová samočinná prevodovka systém Auto Stick. Prevodové stupne 2,84 - 1,57 - 1,00 - 0,69, R 2,21. Stály prevod 3,89.

Podvozok
Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu dvojica priečnych trojuholníkových ramien a modifikované pružiace vzpery McPherson, vzadu viacprvková náprava s priečnymi a vlečenými ramenami. Odpruženie vinutými pružinami a plyno-kvapalinovými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením, ABS. Parkovacia brzda s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/60 R 16.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4844/1792/1394 mm, rázvor náprav 2743 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1528/1528 mm. Pohotovostná hmotnosť 1500 kg, užitočná 490 kg. Objem palivovej nádrže 61 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 216 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 9,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 14,7/8,2/10,6 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová, štvordverová,  päťmiestna typu sedan.

Cena: 1 198 900 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h  9,2 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h  –  5,6 s 
80 – 120 km/h – 6,2 s
Max.  rýchlosť   216 km/h
Spotreba počas testu 10,8 l/100 km

 

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Alfa Romeo 166 3,0 V6 Sportronic
Zdvih. objem 2959 cm³
Výkon 162 kW/220 k
Krút. mom. 265/5000 Nm/min-1
0 – 100 km/h 8,6 s
Max. rých. 236 km/h
Spotreba mesto 19,4 l/100 km
mimo mesta 9,3 l/100 km
kombinovaná 13,0 l/100 km
Cena 1 674 500 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mazda Xedos 9 2,5 V6 (A)
Zdvih. objem 2497 cm³
Výkon 120 kW/163 k
Krút. mom. 212/5000 Nm/min-1
0 – 100 km/h 11,0 s
Max. rých. 207 km/h
Spotreba mesto 15,1 l/100 km
mimo mesta 8,1 l/100 km
kombinovaná 10,7 l/100 km
Cena 1 379 900 Sk                                   

Nissan Maxima QX 3,0 SE (AT)
Zdvih. objem 2988 cm³
Výkon 147 kW/200 k
Krút. mom. 271/3600 Nm/min-1
0 – 100 km/h 9,6 s
Max. rých. 212 km/h
Spotreba mesto 15,1 l/100 km
mimo mesta 7,8 l/100 km
kombinovaná 10,5 l/100 km
Cena 1 279 000 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 513
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 334
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 912
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 802
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 565
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 437
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 125
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 591
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 538
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 320
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 247
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 041
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 446
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu