SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Chrysler Sebring 2,7 V6 – atraktívny luxusný Američan

Keď u Chryslera pociťovali potrebu inovovať model Stratus, nahradili ho Sebringom. Premiéru mal v marci 2000 v Ženeve a približne od jari tohto roku je automobil vyššej strednej triedy v ponuke predajcov aj na Slovensku. Američan zbavený fádnosti ponúka


Keď u Chryslera pociťovali potrebu inovovať model Stratus, nahradili ho  Sebringom. Premiéru mal v marci 2000 v Ženeve a približne od jari tohto roku je automobil vyššej strednej triedy v ponuke predajcov aj na Slovensku. Američan zbavený fádnosti ponúka namiesto nudy a strohosti produktov mnohých európskych výrobcov mnohorakú odlišnosť.

Okrem iného výhodnú cenu a originálne  tvary karosérie. Tak prednej partii dominuje mohutná mriežka masky chladiča v spodnej časti nárazníka, po bokoch a vzadu aj ostrejšie hrany a obliny v štýle Cab Forward Design. Luxusný interiér je celý v koži. Má pohodlné široké sedadlá, budíky s bielymi ciferníkmi v retro štýle, vyše dvestokoňový šesťvalec 2,7 l, samočinnú prevodovku Autostick s možnosťou ručného radenia, mäkko odpružený podvozok, efektné pochrómované zliatinové disky kolies, ale aj tempomat, palubný počítač s kompasom, klimatizáciu,  autorádio so štvornásobným CD meničom, elektrické otváranie okien, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

K tomu dostatok priestoru pre cestujúcich vpredu i vzadu a maximálne pohodlie. Bezpečnosť posádky strážia airbag pre vodiča a spolujazdca, dva okenné hlavové airbagy pre cestujúcich v oboch radoch sedadiel, bezpečnostné pásy s predpínačmi i nastaviteľné hlavové opierky i štyri mohutné kotúče na všetkých kolesách. Potom už stačí len otočiť kľúčikom v skrinke zapaľovania, ľahko poštekliť plynový pedál a naplno vychutnávať radosť z jazdy a jazdný komfort, ktorý Sebring ponúka. Kto však chce počuť motor, musí vystúpiť z auta a zdvihnúť kapotu, pretože za jazdy počuť len jemný šum vzduchu, ktorý obteká karosériu. Motor v kabíne dá o sebe vedieť až po vytočení nad 4000 otáčok.


Nebyť širokých pneumatík, tak by kolesá zahrabali možno ešte aj pri stovke, pretože štvorstupňový automat preradí z dvojky na trojku až pri rýchlosti okolo 120 km/h. Vtedy má cestujúci v automobile dojem, že sedí v lietadle, ktoré sa
chystá vzlietnuť. Keďže však Sebring nemá krídla, tak sa na ceste len jemne rozhojdá a zostane na zemi. Nevzlietne ani pri maximálnej rýchlosti tesne nad 210 km/h, len šum prúdiaceho vzduchu je trošku viac počuteľný.

SkryťVypnúť reklamu

Keď potom klesne rýchlosť na stotridsať, máte pocit, že sa vlečiete, vystúpiť z auta radíme však až po jeho úplnom zastavení. Ak medzitým príde do toho nejaká zákruta, Sebring ju prejde bez extrémneho nakláňania. Ak sa po vyše pol tisícovke vyprázdni benzínová nádrž, stačí zájsť k najbližšej pumpe a dotankovať. Ak by ste jazdili ako my počas testu, miniete v priemere 10,8 l/100 km, čo na auto tohto typu a automat nie je veľa. Pri pomalšej jazde s ľahkou nohou nemusí spotreba prekročiť 8,5 l/100 km. Jednoducho- je to Amerika!
   
TECHNICKÉ ÚDAJE

Chrysler Sebring 2,7 V6 LX

Motor
Vpredu priečne uložený vidlicový zážihový šesťvalec s  rozvodom 2xDOHC. Zdvihový objem 2736 cm3, vŕtanie a zdvih 86,0 x 78,5 mm. Kompresný pomer 9,7:1. Najväčší výkon 149 kW/203 k pri otáčkach 5900 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 262 Nm pri otáčkach 4300 min.-1. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny.  Štyrikrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkových hriadeľov reťazou. Štyri ventily v každom valci. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie. Bezdotykové zapaľovanie. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom, trojcestný riadený katalyzátor s lambda sondou.

SkryťVypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Štvorstupňová samočinná prevodovka systém Auto Stick. Prevodové stupne 2,84 - 1,57 - 1,00 - 0,69, R 2,21. Stály prevod 3,89.

Podvozok
Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu dvojica priečnych trojuholníkových ramien a modifikované pružiace vzpery McPherson, vzadu viacprvková náprava s priečnymi a vlečenými ramenami. Odpruženie vinutými pružinami a plyno-kvapalinovými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením, ABS. Parkovacia brzda s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/60 R 16.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4844/1792/1394 mm, rázvor náprav 2743 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1528/1528 mm. Pohotovostná hmotnosť 1500 kg, užitočná 490 kg. Objem palivovej nádrže 61 l.

SkryťVypnúť reklamu

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 216 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 9,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 14,7/8,2/10,6 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová, štvordverová,  päťmiestna typu sedan.

Cena: 1 198 900 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h  9,2 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h  –  5,6 s 
80 – 120 km/h – 6,2 s
Max.  rýchlosť   216 km/h
Spotreba počas testu 10,8 l/100 km

 

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Alfa Romeo 166 3,0 V6 Sportronic
Zdvih. objem 2959 cm³
Výkon 162 kW/220 k
Krút. mom. 265/5000 Nm/min-1
0 – 100 km/h 8,6 s
Max. rých. 236 km/h
Spotreba mesto 19,4 l/100 km
mimo mesta 9,3 l/100 km
kombinovaná 13,0 l/100 km
Cena 1 674 500 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu

Mazda Xedos 9 2,5 V6 (A)
Zdvih. objem 2497 cm³
Výkon 120 kW/163 k
Krút. mom. 212/5000 Nm/min-1
0 – 100 km/h 11,0 s
Max. rých. 207 km/h
Spotreba mesto 15,1 l/100 km
mimo mesta 8,1 l/100 km
kombinovaná 10,7 l/100 km
Cena 1 379 900 Sk                                   

Nissan Maxima QX 3,0 SE (AT)
Zdvih. objem 2988 cm³
Výkon 147 kW/200 k
Krút. mom. 271/3600 Nm/min-1
0 – 100 km/h 9,6 s
Max. rých. 212 km/h
Spotreba mesto 15,1 l/100 km
mimo mesta 7,8 l/100 km
kombinovaná 10,5 l/100 km
Cena 1 279 000 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  7. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  2. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  3. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  4. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  7. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  8. Modernizácia VÚSCH rozšíri a skvalitní zdravotnú starostlivosť
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 215
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 362
  3. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 6 179
  4. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 4 514
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 4 356
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 959
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 762
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 157
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Súkromné lietadlo od spoločnosti Wheels Up

Zuckerberg prelietal v tryskáči 1,6 milióna a emisie prudko rastú.


18 h
Bývalá štátna tajomníčka Monika Jankovská.

Trnavský súd zatiaľ nepovedal, či ju bude súdiť napriek zlej psychike.


18 h
Klimatológ Pavol Faško.

Záhorie má podľa klimatológa najvyššiu pravdepodobnosť vzniku tornád.


2 h
Ruskí vojaci hliadkujú pred vstupom do hydroelektrárne na rieke Dneper v Chersonskej oblasti.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 6 ďalší 11 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Pštrosi v písku
  2. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  3. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  4. Kristína Jakubičková: Kráľovná zdravých raňajok
  5. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  6. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  7. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline
  8. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 421
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 6 635
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 316
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 5 162
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 987
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 597
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 213
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 121
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu