Krádežami áut sa v Maďarsku zaoberá osobitná policajná jednotka

Viedeň 5. decembra (TASR) - V roku 1998 zmizlo len v Budapešti 35 až 40 áut denne. Celoročná štatistika hovorila, že na území Maďarska sa bez stopy ...

Viedeň 5. decembra (TASR) - V roku 1998 zmizlo len v Budapešti 35 až 40 áut denne. Celoročná štatistika hovorila, že na území Maďarska sa bez stopy strácalo 13.000 až 14.000 vozidiel. Vzrastajúca nevôľa občanov donútila maďarské úrady konať. Ešte v roku 1999 vznikla osobitná jednotka Gepard, zaoberajúcu sa krádežami áut.

Pôsobenie jednotky prináša už svoje prvé ovocie. V roku 2000 a v prvých desiatich mesiacoch tohto roka poklesol počet ukradnutých automobilov v Maďarsku takmer o polovicu, píše dnešné vydanie rakúskeho denníka Die Presse.

Veliteľ jednotky major Otto Burian načrtol v rozhovore pre rakúske noviny profil typických zlodejov áut. Ich vek sa pohybuje medzi 16 a 30 rokmi, sú maďarskej národnosti. Pochádzajú z rôznych sociálnych vrstiev, od "najchudobnejších po lepšiu strednú vrstvu."

Väčšina áut sa kradne na objednávku. Najväčší záujem je o vozidlá malej a strednej triedy, tieto zostávajú z veľkej časti na území Maďarska. Rozmerné automobily sa pašujú do cudziny, hlavne na Ukrajinu, do Rumunska a do Juhoslávie.

Major Burian pozná elegantných zlodejov, ktorí pacujú rýchlo a nehlučne, bez použitia násilia a pokiaľ ich vyrušia, utečú preč. Polícia však natrafila aj na pašerácke bandy, ktoré si autá vynucovali prepadmi na diaľniciach a špecializovali sa pritom na luxusnejšie značky automobilov, prichádzajúcich do Maďarska z Rakúska a Nemecka.

Polícia však riešila aj prípady fingovaných krádeží a poistných podvodov, uzatvára Die Presse.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Rastie nám pokrivená generácia?
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  1. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  2. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  3. Detské zúbky sú veda
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 9 455
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 835
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 735
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 187
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 418
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 263
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 020
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 920
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 852
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 719

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Boj proti korupcii si netrúfol atakovať ani Fico

Objavujú sa útoky na prezidenta či aktivistov.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.