SME

TEST SPOTREBY : PEUGEOT 407 HDi

Pri každom teste automobilu sa snažíme vžiť do role cieľového klienta danej triedy a takto aj jazdiť. Pre limuzínu strednej triedy a jej majiteľa sú typické dlhé cesty za každého počasia. Peugeot 407 HDi sme vyskúšali ako sa patrí, nielen na cestách Slove

Dlhý predok ale bez škrabanca

Stredobodom nášho testovania bola síce spotreba a pohodlie cestujúcich na dlhých cestách, ale výrazný dizajn 407 –čky nemožno obísť bez povšimnutia, či komentára. Tento model možno považovať za vrchol úspešného obdobia v dizajne značky Peugeot. Pravdepodobnosť poškodenia predného spojlera je vyššia zvlášť na slovenských neštandardizovaných cestách, ale na rozdiel od iných kolegov sme mali na teste už dve 407-čky a ani raz sme spojler neošuchli o zem. Priznávame, že Peugeot 407 nie je auto vhodné na chalupárčenie, ale vyššia pravdepodobnosť poškodenia predného spojleru je jednoducho daň za krásu, ktorá autu rozhodne nechýba.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

peugeot 407

Balíme kufre

Návšteva svetového autosalónu je dobrá skúška batožinového priestoru, pretože cestou späť pribudne k batožine posádky množstvo katalógov a tlačových materiálov. Do kufra objemu 430 l vošlo všetko, čo sme potrebovali. Nakladanie rozmernejších predmetov limituje otvor vysoký 46 cm. Šírku otvoru 93 cm i výšku nakladacej hrany (74 cm) považujeme za prijateľnú. Pri sklopených sedadlách bez problémov odveziete plávajúcu podlahu na dve izby. Sklápanie sedadiel je možné zamknúť, aby boli veci v kufri chránené pred zlodejmi aj keď vám rozbijú okno.

Sedadlá zabodovali

Predstava štrnásťhodinovej cesty Bratislava - Paríž každého napĺňa obavami z bolestí chrbta či sedacieho svalstva. Prvú prestávku sme si dali až po troch hodinách vďaka dobrým a primerane mäkkým sedadlám. Sedenie vzadu vylepšuje takmer neexistujúci stredový tunel a preliačenina v operadle predných sedadiel. Chladné septembrové rána spríjemnilo príplatkové vyhrievanie sedadiel. Peugeot 407 v dobe uvedenia kritizovali za nedostatočný priestor. My ho po teste trvajúcom štyritisíc kilometrov nevyhlasujeme za priestorový zázrak ale normálny stred, pretože rázvor kolies 270 cm určite nie je najmenší a práve jeho hodnota hovorí o priestore. Vzdialenosť medzi pedálmi vodiča a zadným operadlom je 180,5 cm. Svoju správnu polohu za volantom si nájde každý typ vodiča. Trochu nečakane dlhá je prístrojová doska, ktorá generuje pocit skutočného bezpečia. Napokon Peugeot 407 má sedem airbagov vrátane kolenného pre vodičove nohy. Ovládanie rádia pod volantom je na dlhých cestách rovnako užitočné ako dažďový senzor, ktorý sa poriadne zapotil ale i osvedčil na nemeckých diaľniciach. Jedinou nepríjemnosťou boli vŕzgajúce gumičky stieračov (snáď odstrániteľná drobnosť). Stierače umiestnené proti sebe stierajú smerom zo stredu na okraje a očistia okno až po predné stĺpiky. Efektne vyzerá stredová konzola s množstvom tlačidiel a prehľadným displejom navrchu. Názory sú rôzne, nám sa zdalo ovládanie rádia, klimatizácie a komunikačných parametrov vozidla neprehľadné.

SkryťVypnúť reklamu

Dosiahli sme spotrebu 6,3 l/100 km

Kúpa naftového motora v limuzíne strednej triedy je dnes úplne bežná a aj testovaný nový dvojliter HDi nemá v žiadnom prípade deficit výkonu (136 k) a v špičke dosiahne krútiaci moment 340 Nm. Na cestách diaľničného typu a na šiestom prevodovom stupni si ticho šveholí do 170 km/h. V Nemecku sme túto rýchlosť neprekračovali kvôli spotrebe a pohode cestovania, pretože potom vzrastá hluk i riziko núdzového brzdenia. Pri prvom tankovaní po 829 km sme dosahovali priemernú rýchlosť 110 km/h a spotrebu 6,6 l. Na francúzskom území spotreba klesla na 6,3 l v Paríži zase stúpla na 6,6 l. Po dotankovaní po hrdlo nádrže sa potvrdil údaj palubného počítača. Kombinácia naftového motora a pohodlného auta láka, akurát na konte treba mať 764 000 Sk na základnú verziu alebo 1 027 000 Sk na testovaný model s príplatkovým vybavením.

SkryťVypnúť reklamu

 

Takto vyzeral  konečný účet po návrate z Paríža späť  na Slovensko. palubný počítač

 

 

 

 

kufor V krátkej zadnej časti limuzíny našli konštruktéri dosť miesta na batožinu aj keď vstupný otvor by mohol byť väčší. Otvor za lakťovou opierkou poteší športovcov pri preprave športového náčinia.  

sedenie vzaduPriestor na zadných sedadlách sa stal predmetom diskusií. Stiesnene by sa mohli cítiť dvaja vysokí pasažieri sediaci za sebou. Bežné konfekčné postavy nemôžu mať problém. Jedine ak by si spolujazdec egoisticky posunul sedadlo maximálne dozadu. Niektorí konkurenti majú viac miesta v oblasti ramien. Peugeot 407 má vzadu ( v ramenách) 138 cm a v predu (142 cm). Výšky strechy nad zadným sedadlom sa pohybuje okolo stredných hodnôt v triede (92 cm).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 506
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 954
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 030
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 758
  5. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 344
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 803
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 609
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 232
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Adriana Mahdalová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  2. Adam Mokráň: Civilizovaní barbari
  3. Martin Kresák: Meniče, ktoré nespolupracujú. Ako môžu solárne elektrárne zrútiť celú sieť? A ako sa to dá riešiť?
  4. Jozef Černek: Prečo si 5. júla pripomíname dvoch bratov zo Solúna? A čo to má spoločné s našou dnešnou Európou?
  5. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 16
  6. Dagmar Szabó: Pomáhame aj Ingrid: Koľko detí ešte slovenské súdy obetujú, kým začnú počúvať ich hlas?
  7. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  8. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 683
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 754
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 787
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 9 780
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 6 618
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 273
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 907
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 370
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu