SME

TEST SPOTREBY : PEUGEOT 407 HDi

Pri každom teste automobilu sa snažíme vžiť do role cieľového klienta danej triedy a takto aj jazdiť. Pre limuzínu strednej triedy a jej majiteľa sú typické dlhé cesty za každého počasia. Peugeot 407 HDi sme vyskúšali ako sa patrí, nielen na cestách Slove

Dlhý predok ale bez škrabanca

Stredobodom nášho testovania bola síce spotreba a pohodlie cestujúcich na dlhých cestách, ale výrazný dizajn 407 –čky nemožno obísť bez povšimnutia, či komentára. Tento model možno považovať za vrchol úspešného obdobia v dizajne značky Peugeot. Pravdepodobnosť poškodenia predného spojlera je vyššia zvlášť na slovenských neštandardizovaných cestách, ale na rozdiel od iných kolegov sme mali na teste už dve 407-čky a ani raz sme spojler neošuchli o zem. Priznávame, že Peugeot 407 nie je auto vhodné na chalupárčenie, ale vyššia pravdepodobnosť poškodenia predného spojleru je jednoducho daň za krásu, ktorá autu rozhodne nechýba.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

peugeot 407

Balíme kufre

Návšteva svetového autosalónu je dobrá skúška batožinového priestoru, pretože cestou späť pribudne k batožine posádky množstvo katalógov a tlačových materiálov. Do kufra objemu 430 l vošlo všetko, čo sme potrebovali. Nakladanie rozmernejších predmetov limituje otvor vysoký 46 cm. Šírku otvoru 93 cm i výšku nakladacej hrany (74 cm) považujeme za prijateľnú. Pri sklopených sedadlách bez problémov odveziete plávajúcu podlahu na dve izby. Sklápanie sedadiel je možné zamknúť, aby boli veci v kufri chránené pred zlodejmi aj keď vám rozbijú okno.

Sedadlá zabodovali

Predstava štrnásťhodinovej cesty Bratislava - Paríž každého napĺňa obavami z bolestí chrbta či sedacieho svalstva. Prvú prestávku sme si dali až po troch hodinách vďaka dobrým a primerane mäkkým sedadlám. Sedenie vzadu vylepšuje takmer neexistujúci stredový tunel a preliačenina v operadle predných sedadiel. Chladné septembrové rána spríjemnilo príplatkové vyhrievanie sedadiel. Peugeot 407 v dobe uvedenia kritizovali za nedostatočný priestor. My ho po teste trvajúcom štyritisíc kilometrov nevyhlasujeme za priestorový zázrak ale normálny stred, pretože rázvor kolies 270 cm určite nie je najmenší a práve jeho hodnota hovorí o priestore. Vzdialenosť medzi pedálmi vodiča a zadným operadlom je 180,5 cm. Svoju správnu polohu za volantom si nájde každý typ vodiča. Trochu nečakane dlhá je prístrojová doska, ktorá generuje pocit skutočného bezpečia. Napokon Peugeot 407 má sedem airbagov vrátane kolenného pre vodičove nohy. Ovládanie rádia pod volantom je na dlhých cestách rovnako užitočné ako dažďový senzor, ktorý sa poriadne zapotil ale i osvedčil na nemeckých diaľniciach. Jedinou nepríjemnosťou boli vŕzgajúce gumičky stieračov (snáď odstrániteľná drobnosť). Stierače umiestnené proti sebe stierajú smerom zo stredu na okraje a očistia okno až po predné stĺpiky. Efektne vyzerá stredová konzola s množstvom tlačidiel a prehľadným displejom navrchu. Názory sú rôzne, nám sa zdalo ovládanie rádia, klimatizácie a komunikačných parametrov vozidla neprehľadné.

SkryťVypnúť reklamu

Dosiahli sme spotrebu 6,3 l/100 km

Kúpa naftového motora v limuzíne strednej triedy je dnes úplne bežná a aj testovaný nový dvojliter HDi nemá v žiadnom prípade deficit výkonu (136 k) a v špičke dosiahne krútiaci moment 340 Nm. Na cestách diaľničného typu a na šiestom prevodovom stupni si ticho šveholí do 170 km/h. V Nemecku sme túto rýchlosť neprekračovali kvôli spotrebe a pohode cestovania, pretože potom vzrastá hluk i riziko núdzového brzdenia. Pri prvom tankovaní po 829 km sme dosahovali priemernú rýchlosť 110 km/h a spotrebu 6,6 l. Na francúzskom území spotreba klesla na 6,3 l v Paríži zase stúpla na 6,6 l. Po dotankovaní po hrdlo nádrže sa potvrdil údaj palubného počítača. Kombinácia naftového motora a pohodlného auta láka, akurát na konte treba mať 764 000 Sk na základnú verziu alebo 1 027 000 Sk na testovaný model s príplatkovým vybavením.

SkryťVypnúť reklamu

 

Takto vyzeral  konečný účet po návrate z Paríža späť  na Slovensko. palubný počítač

 

 

 

 

kufor V krátkej zadnej časti limuzíny našli konštruktéri dosť miesta na batožinu aj keď vstupný otvor by mohol byť väčší. Otvor za lakťovou opierkou poteší športovcov pri preprave športového náčinia.  

sedenie vzaduPriestor na zadných sedadlách sa stal predmetom diskusií. Stiesnene by sa mohli cítiť dvaja vysokí pasažieri sediaci za sebou. Bežné konfekčné postavy nemôžu mať problém. Jedine ak by si spolujazdec egoisticky posunul sedadlo maximálne dozadu. Niektorí konkurenti majú viac miesta v oblasti ramien. Peugeot 407 má vzadu ( v ramenách) 138 cm a v predu (142 cm). Výšky strechy nad zadným sedadlom sa pohybuje okolo stredných hodnôt v triede (92 cm).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  6. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  8. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 997
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 950
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 823
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 445
  5. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 344
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 251
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 116
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 434
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rudolf Huliak a nový minister životného prostredia Tomáš Taraba.

Firma, ktorú vedie brat Rudolfa Huliaka, nezískala milióny z plánu obnovy.


9
Advokát David Lindtner na súde zastupoval aj stíhaného extrémistu Daniela Bombica.

Bývalý člen sýkorovcov na súde vypovedal o údajnom podplácaní.


8
Roman Antal pri predstavovaní projektu Veža snov na Štrbskom Plese v roku 2019.

Roman Antal uteká pred veriteľmi.


2
Peter Tkačenko.

Peter Tkačenko odpovedá na komentár Jakuba Fila.


15
reklama
  1. Elena Antalová: Peter Tkačenko, blahoželám
  2. Pavol Burda: Populizmus – novodobý druh politickej slintačky
  3. Vladimír Bojničan: Bratia, už nás nezastavia – výzva všetkým, ktorým to ešte myslí!
  4. Ivan Mlynár: Koniec zaháľky, cena ktorú platíme za Ficove lži je luxusnou pascou.
  5. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XXXVIII.
  6. Adriana Boysová: Život po živote
  7. Štefan Šturdzík: Čachtický hrad.
  8. Daniel Bíro: Umelá inteligencia začína byť súčasťou našich životov v čoraz väčšej miere. Kde sa s ňou môžeme stretnúť?
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 259
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 104
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 001
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 495
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 898
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 356
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 7 362
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 752
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu