VYSKÚŠALI SME POHODLIE A SPOTREBU NA CESTE DO PARÍŽA A SPÄŤ

TEST SPOTREBY : PEUGEOT 407 HDi

Pri každom teste automobilu sa snažíme vžiť do role cieľového klienta danej triedy a takto aj jazdiť. Pre limuzínu strednej triedy a jej majiteľa sú typické dlhé cesty za každého počasia. Peugeot 407 HDi sme vyskúšali ako sa patrí, nielen na cestách Slove

Dlhý predok ale bez škrabanca

Stredobodom nášho testovania bola síce spotreba a pohodlie cestujúcich na dlhých cestách, ale výrazný dizajn 407 –čky nemožno obísť bez povšimnutia, či komentára. Tento model možno považovať za vrchol úspešného obdobia v dizajne značky Peugeot. Pravdepodobnosť poškodenia predného spojlera je vyššia zvlášť na slovenských neštandardizovaných cestách, ale na rozdiel od iných kolegov sme mali na teste už dve 407-čky a ani raz sme spojler neošuchli o zem. Priznávame, že Peugeot 407 nie je auto vhodné na chalupárčenie, ale vyššia pravdepodobnosť poškodenia predného spojleru je jednoducho daň za krásu, ktorá autu rozhodne nechýba.

Peugeot 407

Balíme kufre

Návšteva svetového autosalónu je dobrá skúška batožinového priestoru, pretože cestou späť pribudne k batožine posádky množstvo katalógov a tlačových materiálov. Do kufra objemu 430 l vošlo všetko, čo sme potrebovali. Nakladanie rozmernejších predmetov limituje otvor vysoký 46 cm. Šírku otvoru 93 cm i výšku nakladacej hrany (74 cm) považujeme za prijateľnú. Pri sklopených sedadlách bez problémov odveziete plávajúcu podlahu na dve izby. Sklápanie sedadiel je možné zamknúť, aby boli veci v kufri chránené pred zlodejmi aj keď vám rozbijú okno.

Sedadlá zabodovali

Predstava štrnásťhodinovej cesty Bratislava - Paríž každého napĺňa obavami z bolestí chrbta či sedacieho svalstva. Prvú prestávku sme si dali až po troch hodinách vďaka dobrým a primerane mäkkým sedadlám. Sedenie vzadu vylepšuje takmer neexistujúci stredový tunel a preliačenina v operadle predných sedadiel. Chladné septembrové rána spríjemnilo príplatkové vyhrievanie sedadiel. Peugeot 407 v dobe uvedenia kritizovali za nedostatočný priestor. My ho po teste trvajúcom štyritisíc kilometrov nevyhlasujeme za priestorový zázrak ale normálny stred, pretože rázvor kolies 270 cm určite nie je najmenší a práve jeho hodnota hovorí o priestore. Vzdialenosť medzi pedálmi vodiča a zadným operadlom je 180,5 cm. Svoju správnu polohu za volantom si nájde každý typ vodiča. Trochu nečakane dlhá je prístrojová doska, ktorá generuje pocit skutočného bezpečia. Napokon Peugeot 407 má sedem airbagov vrátane kolenného pre vodičove nohy. Ovládanie rádia pod volantom je na dlhých cestách rovnako užitočné ako dažďový senzor, ktorý sa poriadne zapotil ale i osvedčil na nemeckých diaľniciach. Jedinou nepríjemnosťou boli vŕzgajúce gumičky stieračov (snáď odstrániteľná drobnosť). Stierače umiestnené proti sebe stierajú smerom zo stredu na okraje a očistia okno až po predné stĺpiky. Efektne vyzerá stredová konzola s množstvom tlačidiel a prehľadným displejom navrchu. Názory sú rôzne, nám sa zdalo ovládanie rádia, klimatizácie a komunikačných parametrov vozidla neprehľadné.

Dosiahli sme spotrebu 6,3 l/100 km

Kúpa naftového motora v limuzíne strednej triedy je dnes úplne bežná a aj testovaný nový dvojliter HDi nemá v žiadnom prípade deficit výkonu (136 k) a v špičke dosiahne krútiaci moment 340 Nm. Na cestách diaľničného typu a na šiestom prevodovom stupni si ticho šveholí do 170 km/h. V Nemecku sme túto rýchlosť neprekračovali kvôli spotrebe a pohode cestovania, pretože potom vzrastá hluk i riziko núdzového brzdenia. Pri prvom tankovaní po 829 km sme dosahovali priemernú rýchlosť 110 km/h a spotrebu 6,6 l. Na francúzskom území spotreba klesla na 6,3 l v Paríži zase stúpla na 6,6 l. Po dotankovaní po hrdlo nádrže sa potvrdil údaj palubného počítača. Kombinácia naftového motora a pohodlného auta láka, akurát na konte treba mať 764 000 Sk na základnú verziu alebo 1 027 000 Sk na testovaný model s príplatkovým vybavením.

 

Takto vyzeral  konečný účet po návrate z Paríža späť  na Slovensko. Palubný počítač

 

 

 

 

Kufor V krátkej zadnej časti limuzíny našli konštruktéri dosť miesta na batožinu aj keď vstupný otvor by mohol byť väčší. Otvor za lakťovou opierkou poteší športovcov pri preprave športového náčinia.  

sedenie vzaduPriestor na zadných sedadlách sa stal predmetom diskusií. Stiesnene by sa mohli cítiť dvaja vysokí pasažieri sediaci za sebou. Bežné konfekčné postavy nemôžu mať problém. Jedine ak by si spolujazdec egoisticky posunul sedadlo maximálne dozadu. Niektorí konkurenti majú viac miesta v oblasti ramien. Peugeot 407 má vzadu ( v ramenách) 138 cm a v predu (142 cm). Výšky strechy nad zadným sedadlom sa pohybuje okolo stredných hodnôt v triede (92 cm).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Za úspechom spoločnosti SPINEA vo svete stojí slovenský vynález
  2. Naučme sa správne dochucovať ryby
  3. Od septembra opäť po starom
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Za úspechom spoločnosti SPINEA vo svete stojí slovenský vynález
  2. Vernosť k značke na Slovensku u jazdeniek nefrčí
  3. Naučme sa správne dochucovať ryby
  4. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  5. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  6. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  7. Od septembra opäť po starom
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  9. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  10. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 747
  2. Od septembra opäť po starom 6 439
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 911
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 777
  5. Naučme sa správne dochucovať ryby 1 814
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 681
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 567
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 294
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 161
  10. Leto nekončí! 1 015

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Polis: SNS po kríze výrazne stratila

SNS by získala menej percent, než bol jej volebný výsledok v roku 2016. Politológ za tým vidí správanie jej predsedu Andreja Danka.

KOMENTÁRE

Kotleba straší, no báť sa treba niečoho iného

V prieskumoch získala ĽSNS aj v minulosti štrnásť percent.

DOMOV

Ministri z Mosta o kríze: Je otázne, čí má zmysel takto pokračovať

Bernaťák hovorí, že predsedníctvo stojí za Dankom.

EKONOMIKA

Obchvat Ružomberka. Mal byť hotový, bude meškať roky

Úsek plánujú dokončiť až v roku 2021.

Neprehliadnite tiež

Audi prichádza so zvláštnym novým značením modelov

Podľa čísla rozoznáte výkon modelu rovnako pri elektrických, hybridných, aj tradičných spaľovacích motoroch.

Škoda predstaví vo Frankfurte nový elektromobil

Oproti prvému konceptu sa zmenil dizajn predného nárazníka.

Volkswagen ukázal svoje najmenšie SUV, volá sa T-Roc

Už v základe ponúkne bohatú výbavu a možnosti individualizácie.

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.