SME
Sobota, 10. december, 2022 | Meniny má Radúz

TEST SPOTREBY : PEUGEOT 407 HDi

Pri každom teste automobilu sa snažíme vžiť do role cieľového klienta danej triedy a takto aj jazdiť. Pre limuzínu strednej triedy a jej majiteľa sú typické dlhé cesty za každého počasia. Peugeot 407 HDi sme vyskúšali ako sa patrí, nielen na cestách Slove

Dlhý predok ale bez škrabanca

Stredobodom nášho testovania bola síce spotreba a pohodlie cestujúcich na dlhých cestách, ale výrazný dizajn 407 –čky nemožno obísť bez povšimnutia, či komentára. Tento model možno považovať za vrchol úspešného obdobia v dizajne značky Peugeot. Pravdepodobnosť poškodenia predného spojlera je vyššia zvlášť na slovenských neštandardizovaných cestách, ale na rozdiel od iných kolegov sme mali na teste už dve 407-čky a ani raz sme spojler neošuchli o zem. Priznávame, že Peugeot 407 nie je auto vhodné na chalupárčenie, ale vyššia pravdepodobnosť poškodenia predného spojleru je jednoducho daň za krásu, ktorá autu rozhodne nechýba.

Peugeot 407

Balíme kufre

Návšteva svetového autosalónu je dobrá skúška batožinového priestoru, pretože cestou späť pribudne k batožine posádky množstvo katalógov a tlačových materiálov. Do kufra objemu 430 l vošlo všetko, čo sme potrebovali. Nakladanie rozmernejších predmetov limituje otvor vysoký 46 cm. Šírku otvoru 93 cm i výšku nakladacej hrany (74 cm) považujeme za prijateľnú. Pri sklopených sedadlách bez problémov odveziete plávajúcu podlahu na dve izby. Sklápanie sedadiel je možné zamknúť, aby boli veci v kufri chránené pred zlodejmi aj keď vám rozbijú okno.

Sedadlá zabodovali

Predstava štrnásťhodinovej cesty Bratislava - Paríž každého napĺňa obavami z bolestí chrbta či sedacieho svalstva. Prvú prestávku sme si dali až po troch hodinách vďaka dobrým a primerane mäkkým sedadlám. Sedenie vzadu vylepšuje takmer neexistujúci stredový tunel a preliačenina v operadle predných sedadiel. Chladné septembrové rána spríjemnilo príplatkové vyhrievanie sedadiel. Peugeot 407 v dobe uvedenia kritizovali za nedostatočný priestor. My ho po teste trvajúcom štyritisíc kilometrov nevyhlasujeme za priestorový zázrak ale normálny stred, pretože rázvor kolies 270 cm určite nie je najmenší a práve jeho hodnota hovorí o priestore. Vzdialenosť medzi pedálmi vodiča a zadným operadlom je 180,5 cm. Svoju správnu polohu za volantom si nájde každý typ vodiča. Trochu nečakane dlhá je prístrojová doska, ktorá generuje pocit skutočného bezpečia. Napokon Peugeot 407 má sedem airbagov vrátane kolenného pre vodičove nohy. Ovládanie rádia pod volantom je na dlhých cestách rovnako užitočné ako dažďový senzor, ktorý sa poriadne zapotil ale i osvedčil na nemeckých diaľniciach. Jedinou nepríjemnosťou boli vŕzgajúce gumičky stieračov (snáď odstrániteľná drobnosť). Stierače umiestnené proti sebe stierajú smerom zo stredu na okraje a očistia okno až po predné stĺpiky. Efektne vyzerá stredová konzola s množstvom tlačidiel a prehľadným displejom navrchu. Názory sú rôzne, nám sa zdalo ovládanie rádia, klimatizácie a komunikačných parametrov vozidla neprehľadné.

Dosiahli sme spotrebu 6,3 l/100 km

Kúpa naftového motora v limuzíne strednej triedy je dnes úplne bežná a aj testovaný nový dvojliter HDi nemá v žiadnom prípade deficit výkonu (136 k) a v špičke dosiahne krútiaci moment 340 Nm. Na cestách diaľničného typu a na šiestom prevodovom stupni si ticho šveholí do 170 km/h. V Nemecku sme túto rýchlosť neprekračovali kvôli spotrebe a pohode cestovania, pretože potom vzrastá hluk i riziko núdzového brzdenia. Pri prvom tankovaní po 829 km sme dosahovali priemernú rýchlosť 110 km/h a spotrebu 6,6 l. Na francúzskom území spotreba klesla na 6,3 l v Paríži zase stúpla na 6,6 l. Po dotankovaní po hrdlo nádrže sa potvrdil údaj palubného počítača. Kombinácia naftového motora a pohodlného auta láka, akurát na konte treba mať 764 000 Sk na základnú verziu alebo 1 027 000 Sk na testovaný model s príplatkovým vybavením.

 

Takto vyzeral  konečný účet po návrate z Paríža späť  na Slovensko. Palubný počítač

 

 

 

 

Kufor V krátkej zadnej časti limuzíny našli konštruktéri dosť miesta na batožinu aj keď vstupný otvor by mohol byť väčší. Otvor za lakťovou opierkou poteší športovcov pri preprave športového náčinia.  

sedenie vzaduPriestor na zadných sedadlách sa stal predmetom diskusií. Stiesnene by sa mohli cítiť dvaja vysokí pasažieri sediaci za sebou. Bežné konfekčné postavy nemôžu mať problém. Jedine ak by si spolujazdec egoisticky posunul sedadlo maximálne dozadu. Niektorí konkurenti majú viac miesta v oblasti ramien. Peugeot 407 má vzadu ( v ramenách) 138 cm a v predu (142 cm). Výšky strechy nad zadným sedadlom sa pohybuje okolo stredných hodnôt v triede (92 cm).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách
  2. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  3. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  4. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  5. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  6. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  7. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  8. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  1. Po čom túžia Slováci? Kupujeme, aby sme ušetrili aj sa potešili
  2. Spoločnosť Freshfields otvára nové Business Services Centre
  3. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách
  4. Objavte miesto, kde v objatí troch riek vzniká výnimočné víno
  5. Auto na prenájom môže byť výhodné aj pre živnostníkov
  6. BILLA spolu so zákazníkmi pomôže aj pred Vianocami jednorodičom
  7. Plánujete budúci rok kúpu kosačky ?
  8. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 451
  2. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 934
  3. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 5 926
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 5 014
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 288
  6. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s. 3 603
  7. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 3 381
  8. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú 3 361
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matej Farkas: Režisérom sám život
  2. Rastislav Jusko: O tom, ako boľševici ovládli prokuratúru.
  3. Anton Kovalčík: Murder Inc. na ruský spôsob 1.
  4. Ladislav Boršoš: Jarku Nohavico
  5. Jozef Sitko: Bude oligarchia konečne jasať???
  6. Štefan Vidlár: Nočné zamyslenie sa
  7. Miroslav Iliaš: O vedeckej (ne)spolupráci s Ruskou federáciou
  8. Veronika Michalčíková: Zamkovskému vzali chatu, do Tatier sa už nikdy nevrátil
  1. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 15 600
  2. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 13 179
  3. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 8 011
  4. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 3 009
  5. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 904
  6. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 300
  7. Soňa Kallová: Slovenská pošta 1 923
  8. Ľudmila Križanovská: Ako Roman Mikulec urazil Romanu Tabák 1 770
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu