VYSOKÉ MÉTY

TEST : Škoda Octavia 1,9 TDI Elegance

Dizajnovo príťažlivá stará Octavia ponúkla našim motoristom vynikajúci pomer ceny a úžitkových vlastností. Druhá Octavia nestráca prívlastok cenovo výhodná, ale už ani zďaleka nebude jej dominantou cena.

Prepracované detaily, väčší priestor a viac komfortu posúvajú novú Octaviu  vpred  aj na západných trhoch. My sme v redakčnom teste vyskúšali Škoda Octaviu 1,9 TDI v najvyššom stupni vybavenia Elegance.

Dôsledné detaily


 Na módnej prehliadke by nová Octavia za svoj vzhľad dostala slušný potlesk. Nás okrem krásy pri teste zaujalo niekoľko prepracovaných detailov ako napríklad tesniace gumy okien, diaľkové otváranie okien (stačí dlhšie podržať odomknutie na diaľkovom ovládači) a tým pádom pohodlné vyvetranie auta v horúcich dňoch prípadne stierače ukrytépod kapotou. Nato aby v zime nezamrzli pod návalom snehu majú servisnú zvislú polohu. Na úrovni bezpečnosti a krásy zároveň možno vnímať smerovky umiestnené v spätných zrkadlách. Zámožnejší majiteľ si môže do spätných zrkadiel nechať namontovať osvetlenie priestoru pri aute. Otváranie prednej kapoty nemá konkurenciu, lebo po prvom odistení kapoty sa z masky chladiča vysunie veľká páčka, ktorou kapotu pohodlne otvoríte. K ideálu chýba iba plynová vzpera na zdvihnutie kapoty. Pohodlné nakladanie batožiny alebo tovaru do kufra objemu 560 l považujeme za samozrejmosť.


Viac priestoru


Na pohľad najviac viditeľnou zmenou oproti starej Octavii je interiér. Okrem väčšieho priestoru na sedenie vzadu má nová Octavia zmenenú prístrojovú dosku, lepšie prispôsobenú potrebám a priestorovým nárokom vodiča i spolujazdca. Dizajn stredovej konzoly akoby z oka vypadol VW Golfu piatej generácie. Z tejto podobnosti vznikli niektoré pozitíva ako napríklad otočné ovládače dvojzónovej klimatizácie a prehľadný displej i ovládanie autorádia. Základné kritérium pre dobré pracovisko vodiča – intuitívne ovládanie – je v tomto prípade zvládnuté naozaj slušne. Nastavovanie autotorádia na volante (súčasť luxusného vybavenia) má tvrdé tlačidlá a pre krátkoprstého vodiča sú ťažšie dosiahnuteľné. Páčilo sa nám dobré odhlučnenie interiéru od vplyvov šumu aerodynamiky, naopak známy zvuk naftového motora sa nepodarilo odfiltrovať tak úspešne. Pri použití nízkoprofilových pneumatík a športového podvozka musí posádka rátať s nižším komfortom na rozbitých cestách. Naopak na kvalitnom povrchu ide „športová“ Octavia ako v koľajniciach. Kombinácia kože a textilu na sedadlách obstojí aj pri športovom podvozku a vyšších odstredivých silách.


Komfort a nízka spotreba


 Komfort a nízke náklady na palivo majú aj v prípade Octavie vysokú nadobúdaciu cenu. Kým Škoda Octavia 1,4 Classic stojí 499 990 Sk, na Octaviu 1,9 TDI Elegance si treba pripraviť 719 990 Sk. V obsiahlom vybavení nám chýbal stabilizačný program ESP. Starší motor 1,9 Tdi je lacnejšia a slabšia alternatíva k špičkovému motoru 2,0 TDI (+ 80 000 Sk). Výkon 105 k a krútiaci moment 250 Nm považujeme za naftový priemer, podvozok je však v tomto prípade výrazne rýchlejší ako motor. Hlavný benefit motora – spotreba, vyniká bez ohľadu na štýl jazdy. Pri športovej jazde sme dosiahli 7,5 l/100 km a účet za pokojnú jazdu bol 4,9 l/100 l. Z príplatkového vybavenia odporúčame xenónové reflektory a stierač zadného okna.


losí test

Dlhší rázvor náprav priniesol stabilnejšie správanie Octavie v tiahlych zákrutách. Pri náhlom obchádzaní prekážky zadná časť jemne naznačí pretáčavý šmyk ale „nepustí“. Príplatkový športový podvozok s nízkoprofilovými pneumatikami pre bežného vodiča znamená istotu ale menej komfortu. Fajnšmeker sa s autom rýchlo zžije a ocení presné držanie stopy a rýchly prejazd zákrut.

dvere

 

Veľké a dobre prístupné odkladacie boxy s miestom na 1,5 l fľašu prípadne iné drobnosti nájdete v základnej verzii. Bledá koža, výkonné reproduktory, bezpečnostné svetlo a ovládač elektrického sťahovania zadných okien patrí k drahšiemu nadštandardu.

 

 

 

 

viac miestaMiesto vzadu konečne poteší aj urastených dospelých. O zlepšení hovoria aj namerané údaje : šírka v ramenách 137 cm, výška od sedadla po strechu 94 cm. Miera komfortu ( vzdialenosť od pedálov po zadné operadlo bez predného operadla) je slušných 175 cm. Spomienkou na starú Octaviu je vysoký stredový tunel. Priestor strednému pasažierovi uberá príplatkový rozmerný Jumbo Box s výduchmi ventilačnej sústavy. Opierky hlavy sa dajú zasunúť veľmi nízko, takže ak vzadu nikto nesedí, vodičovi neprekážajú vo výhľade. Pri cúvaní však vodič cez rozmerný zadok Octavie aj tak veľa nevidí.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 21 005
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 825
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 14 785
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 178
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 602
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 259
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 324
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 397
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 284
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 117

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Chorvátsky novinár pre SME: Nie som šťastný z futbalového úspechu

Tréner Zlatko Dalič premrhal možnosť zmeniť veci.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

A čo majú urobiť, aby boli dobrí Francúzi?

Národnosť sa neurčuje podľa DNA.

Neprehliadnite tiež

Tesla podvádzala v Nemecku, majitelia teraz musia vrátiť štátny príspevok

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.