VYSOKÉ MÉTY

TEST : Škoda Octavia 1,9 TDI Elegance

Dizajnovo príťažlivá stará Octavia ponúkla našim motoristom vynikajúci pomer ceny a úžitkových vlastností. Druhá Octavia nestráca prívlastok cenovo výhodná, ale už ani zďaleka nebude jej dominantou cena.

Prepracované detaily, väčší priestor a viac komfortu posúvajú novú Octaviu  vpred  aj na západných trhoch. My sme v redakčnom teste vyskúšali Škoda Octaviu 1,9 TDI v najvyššom stupni vybavenia Elegance.

Dôsledné detaily


 Na módnej prehliadke by nová Octavia za svoj vzhľad dostala slušný potlesk. Nás okrem krásy pri teste zaujalo niekoľko prepracovaných detailov ako napríklad tesniace gumy okien, diaľkové otváranie okien (stačí dlhšie podržať odomknutie na diaľkovom ovládači) a tým pádom pohodlné vyvetranie auta v horúcich dňoch prípadne stierače ukrytépod kapotou. Nato aby v zime nezamrzli pod návalom snehu majú servisnú zvislú polohu. Na úrovni bezpečnosti a krásy zároveň možno vnímať smerovky umiestnené v spätných zrkadlách. Zámožnejší majiteľ si môže do spätných zrkadiel nechať namontovať osvetlenie priestoru pri aute. Otváranie prednej kapoty nemá konkurenciu, lebo po prvom odistení kapoty sa z masky chladiča vysunie veľká páčka, ktorou kapotu pohodlne otvoríte. K ideálu chýba iba plynová vzpera na zdvihnutie kapoty. Pohodlné nakladanie batožiny alebo tovaru do kufra objemu 560 l považujeme za samozrejmosť.


Viac priestoru


Na pohľad najviac viditeľnou zmenou oproti starej Octavii je interiér. Okrem väčšieho priestoru na sedenie vzadu má nová Octavia zmenenú prístrojovú dosku, lepšie prispôsobenú potrebám a priestorovým nárokom vodiča i spolujazdca. Dizajn stredovej konzoly akoby z oka vypadol VW Golfu piatej generácie. Z tejto podobnosti vznikli niektoré pozitíva ako napríklad otočné ovládače dvojzónovej klimatizácie a prehľadný displej i ovládanie autorádia. Základné kritérium pre dobré pracovisko vodiča – intuitívne ovládanie – je v tomto prípade zvládnuté naozaj slušne. Nastavovanie autotorádia na volante (súčasť luxusného vybavenia) má tvrdé tlačidlá a pre krátkoprstého vodiča sú ťažšie dosiahnuteľné. Páčilo sa nám dobré odhlučnenie interiéru od vplyvov šumu aerodynamiky, naopak známy zvuk naftového motora sa nepodarilo odfiltrovať tak úspešne. Pri použití nízkoprofilových pneumatík a športového podvozka musí posádka rátať s nižším komfortom na rozbitých cestách. Naopak na kvalitnom povrchu ide „športová“ Octavia ako v koľajniciach. Kombinácia kože a textilu na sedadlách obstojí aj pri športovom podvozku a vyšších odstredivých silách.


Komfort a nízka spotreba


 Komfort a nízke náklady na palivo majú aj v prípade Octavie vysokú nadobúdaciu cenu. Kým Škoda Octavia 1,4 Classic stojí 499 990 Sk, na Octaviu 1,9 TDI Elegance si treba pripraviť 719 990 Sk. V obsiahlom vybavení nám chýbal stabilizačný program ESP. Starší motor 1,9 Tdi je lacnejšia a slabšia alternatíva k špičkovému motoru 2,0 TDI (+ 80 000 Sk). Výkon 105 k a krútiaci moment 250 Nm považujeme za naftový priemer, podvozok je však v tomto prípade výrazne rýchlejší ako motor. Hlavný benefit motora – spotreba, vyniká bez ohľadu na štýl jazdy. Pri športovej jazde sme dosiahli 7,5 l/100 km a účet za pokojnú jazdu bol 4,9 l/100 l. Z príplatkového vybavenia odporúčame xenónové reflektory a stierač zadného okna.


losí test

Dlhší rázvor náprav priniesol stabilnejšie správanie Octavie v tiahlych zákrutách. Pri náhlom obchádzaní prekážky zadná časť jemne naznačí pretáčavý šmyk ale „nepustí“. Príplatkový športový podvozok s nízkoprofilovými pneumatikami pre bežného vodiča znamená istotu ale menej komfortu. Fajnšmeker sa s autom rýchlo zžije a ocení presné držanie stopy a rýchly prejazd zákrut.

dvere

 

Veľké a dobre prístupné odkladacie boxy s miestom na 1,5 l fľašu prípadne iné drobnosti nájdete v základnej verzii. Bledá koža, výkonné reproduktory, bezpečnostné svetlo a ovládač elektrického sťahovania zadných okien patrí k drahšiemu nadštandardu.

 

 

 

 

viac miestaMiesto vzadu konečne poteší aj urastených dospelých. O zlepšení hovoria aj namerané údaje : šírka v ramenách 137 cm, výška od sedadla po strechu 94 cm. Miera komfortu ( vzdialenosť od pedálov po zadné operadlo bez predného operadla) je slušných 175 cm. Spomienkou na starú Octaviu je vysoký stredový tunel. Priestor strednému pasažierovi uberá príplatkový rozmerný Jumbo Box s výduchmi ventilačnej sústavy. Opierky hlavy sa dajú zasunúť veľmi nízko, takže ak vzadu nikto nesedí, vodičovi neprekážajú vo výhľade. Pri cúvaní však vodič cez rozmerný zadok Octavie aj tak veľa nevidí.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 17 354
  2. Eilat: Slnko, teplo a zábava 10 188
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 509
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 394
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 2 766
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 623
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 1 969
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 716
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky 1 499
  10. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50% 1 451

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Veľkolepý nástup, výslnie a pád. Prečo veľké strany neprežijú svojich lídrov

Výmena lídra nie je kľúčom k dlhšej životnosti strany. Funguje len pri menších stranách, v Smere by mohla znamenať rýchly zánik.

KOMENTÁRE

Smer bez Fica nemá logiku

Životnosť strán ako Smer sa odvíja od popularity zakladateľa.

Neprehliadnite tiež

Po Špitálskej ulici po štyroch mesiacoch opäť prešli električky

Električková doprava by sa mohla do centra mesta vrátiť ešte pred Vianocami.

Hybridný MINI Countryman je demoverzia športového elektromobilu (test)

Výdržou batérie príliš neohúri, športovou jazdou už áno.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu?

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu? (riešenie)

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Revolúcia v autách? Tesla skôr pripomína pyramídový podvod

Autá by mohli v budúcnosti vyzerať úplne inak.