VYSOKÉ MÉTY

TEST : Škoda Octavia 1,9 TDI Elegance

Dizajnovo príťažlivá stará Octavia ponúkla našim motoristom vynikajúci pomer ceny a úžitkových vlastností. Druhá Octavia nestráca prívlastok cenovo výhodná, ale už ani zďaleka nebude jej dominantou cena.

Prepracované detaily, väčší priestor a viac komfortu posúvajú novú Octaviu  vpred  aj na západných trhoch. My sme v redakčnom teste vyskúšali Škoda Octaviu 1,9 TDI v najvyššom stupni vybavenia Elegance.

Dôsledné detaily


 Na módnej prehliadke by nová Octavia za svoj vzhľad dostala slušný potlesk. Nás okrem krásy pri teste zaujalo niekoľko prepracovaných detailov ako napríklad tesniace gumy okien, diaľkové otváranie okien (stačí dlhšie podržať odomknutie na diaľkovom ovládači) a tým pádom pohodlné vyvetranie auta v horúcich dňoch prípadne stierače ukrytépod kapotou. Nato aby v zime nezamrzli pod návalom snehu majú servisnú zvislú polohu. Na úrovni bezpečnosti a krásy zároveň možno vnímať smerovky umiestnené v spätných zrkadlách. Zámožnejší majiteľ si môže do spätných zrkadiel nechať namontovať osvetlenie priestoru pri aute. Otváranie prednej kapoty nemá konkurenciu, lebo po prvom odistení kapoty sa z masky chladiča vysunie veľká páčka, ktorou kapotu pohodlne otvoríte. K ideálu chýba iba plynová vzpera na zdvihnutie kapoty. Pohodlné nakladanie batožiny alebo tovaru do kufra objemu 560 l považujeme za samozrejmosť.


Viac priestoru


Na pohľad najviac viditeľnou zmenou oproti starej Octavii je interiér. Okrem väčšieho priestoru na sedenie vzadu má nová Octavia zmenenú prístrojovú dosku, lepšie prispôsobenú potrebám a priestorovým nárokom vodiča i spolujazdca. Dizajn stredovej konzoly akoby z oka vypadol VW Golfu piatej generácie. Z tejto podobnosti vznikli niektoré pozitíva ako napríklad otočné ovládače dvojzónovej klimatizácie a prehľadný displej i ovládanie autorádia. Základné kritérium pre dobré pracovisko vodiča – intuitívne ovládanie – je v tomto prípade zvládnuté naozaj slušne. Nastavovanie autotorádia na volante (súčasť luxusného vybavenia) má tvrdé tlačidlá a pre krátkoprstého vodiča sú ťažšie dosiahnuteľné. Páčilo sa nám dobré odhlučnenie interiéru od vplyvov šumu aerodynamiky, naopak známy zvuk naftového motora sa nepodarilo odfiltrovať tak úspešne. Pri použití nízkoprofilových pneumatík a športového podvozka musí posádka rátať s nižším komfortom na rozbitých cestách. Naopak na kvalitnom povrchu ide „športová“ Octavia ako v koľajniciach. Kombinácia kože a textilu na sedadlách obstojí aj pri športovom podvozku a vyšších odstredivých silách.


Komfort a nízka spotreba


 Komfort a nízke náklady na palivo majú aj v prípade Octavie vysokú nadobúdaciu cenu. Kým Škoda Octavia 1,4 Classic stojí 499 990 Sk, na Octaviu 1,9 TDI Elegance si treba pripraviť 719 990 Sk. V obsiahlom vybavení nám chýbal stabilizačný program ESP. Starší motor 1,9 Tdi je lacnejšia a slabšia alternatíva k špičkovému motoru 2,0 TDI (+ 80 000 Sk). Výkon 105 k a krútiaci moment 250 Nm považujeme za naftový priemer, podvozok je však v tomto prípade výrazne rýchlejší ako motor. Hlavný benefit motora – spotreba, vyniká bez ohľadu na štýl jazdy. Pri športovej jazde sme dosiahli 7,5 l/100 km a účet za pokojnú jazdu bol 4,9 l/100 l. Z príplatkového vybavenia odporúčame xenónové reflektory a stierač zadného okna.


losí test

Dlhší rázvor náprav priniesol stabilnejšie správanie Octavie v tiahlych zákrutách. Pri náhlom obchádzaní prekážky zadná časť jemne naznačí pretáčavý šmyk ale „nepustí“. Príplatkový športový podvozok s nízkoprofilovými pneumatikami pre bežného vodiča znamená istotu ale menej komfortu. Fajnšmeker sa s autom rýchlo zžije a ocení presné držanie stopy a rýchly prejazd zákrut.

dvere

 

Veľké a dobre prístupné odkladacie boxy s miestom na 1,5 l fľašu prípadne iné drobnosti nájdete v základnej verzii. Bledá koža, výkonné reproduktory, bezpečnostné svetlo a ovládač elektrického sťahovania zadných okien patrí k drahšiemu nadštandardu.

 

 

 

 

viac miestaMiesto vzadu konečne poteší aj urastených dospelých. O zlepšení hovoria aj namerané údaje : šírka v ramenách 137 cm, výška od sedadla po strechu 94 cm. Miera komfortu ( vzdialenosť od pedálov po zadné operadlo bez predného operadla) je slušných 175 cm. Spomienkou na starú Octaviu je vysoký stredový tunel. Priestor strednému pasažierovi uberá príplatkový rozmerný Jumbo Box s výduchmi ventilačnej sústavy. Opierky hlavy sa dajú zasunúť veľmi nízko, takže ak vzadu nikto nesedí, vodičovi neprekážajú vo výhľade. Pri cúvaní však vodič cez rozmerný zadok Octavie aj tak veľa nevidí.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  5. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  7. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  8. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  9. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 503
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 6 447
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 304
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 541
  5. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 512
  6. Kam do tepla v januári? 2 460
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 370
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 104
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 276
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 077

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Psy na Aljaške vyhrali preteky so smrťou. A deti prežili

O jednej z najlegendárnejších záchranných misií v histórii.

Neprehliadnite tiež

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.

Diaľnica D1 pri Trenčíne je už prejazdná s obmedzením

Na ceste pod Strečnom sa skrížil kamión.

Hyundai odhalil nový Veloster. Zvláštne dvere ostali, pribudla ostrá verzia N

Druhá generácia sa už do Európy zrejme nedostane.