VYSOKÉ MÉTY

TEST : Škoda Octavia 1,9 TDI Elegance

Dizajnovo príťažlivá stará Octavia ponúkla našim motoristom vynikajúci pomer ceny a úžitkových vlastností. Druhá Octavia nestráca prívlastok cenovo výhodná, ale už ani zďaleka nebude jej dominantou cena.

Prepracované detaily, väčší priestor a viac komfortu posúvajú novú Octaviu  vpred  aj na západných trhoch. My sme v redakčnom teste vyskúšali Škoda Octaviu 1,9 TDI v najvyššom stupni vybavenia Elegance.

Dôsledné detaily


 Na módnej prehliadke by nová Octavia za svoj vzhľad dostala slušný potlesk. Nás okrem krásy pri teste zaujalo niekoľko prepracovaných detailov ako napríklad tesniace gumy okien, diaľkové otváranie okien (stačí dlhšie podržať odomknutie na diaľkovom ovládači) a tým pádom pohodlné vyvetranie auta v horúcich dňoch prípadne stierače ukrytépod kapotou. Nato aby v zime nezamrzli pod návalom snehu majú servisnú zvislú polohu. Na úrovni bezpečnosti a krásy zároveň možno vnímať smerovky umiestnené v spätných zrkadlách. Zámožnejší majiteľ si môže do spätných zrkadiel nechať namontovať osvetlenie priestoru pri aute. Otváranie prednej kapoty nemá konkurenciu, lebo po prvom odistení kapoty sa z masky chladiča vysunie veľká páčka, ktorou kapotu pohodlne otvoríte. K ideálu chýba iba plynová vzpera na zdvihnutie kapoty. Pohodlné nakladanie batožiny alebo tovaru do kufra objemu 560 l považujeme za samozrejmosť.


Viac priestoru


Na pohľad najviac viditeľnou zmenou oproti starej Octavii je interiér. Okrem väčšieho priestoru na sedenie vzadu má nová Octavia zmenenú prístrojovú dosku, lepšie prispôsobenú potrebám a priestorovým nárokom vodiča i spolujazdca. Dizajn stredovej konzoly akoby z oka vypadol VW Golfu piatej generácie. Z tejto podobnosti vznikli niektoré pozitíva ako napríklad otočné ovládače dvojzónovej klimatizácie a prehľadný displej i ovládanie autorádia. Základné kritérium pre dobré pracovisko vodiča – intuitívne ovládanie – je v tomto prípade zvládnuté naozaj slušne. Nastavovanie autotorádia na volante (súčasť luxusného vybavenia) má tvrdé tlačidlá a pre krátkoprstého vodiča sú ťažšie dosiahnuteľné. Páčilo sa nám dobré odhlučnenie interiéru od vplyvov šumu aerodynamiky, naopak známy zvuk naftového motora sa nepodarilo odfiltrovať tak úspešne. Pri použití nízkoprofilových pneumatík a športového podvozka musí posádka rátať s nižším komfortom na rozbitých cestách. Naopak na kvalitnom povrchu ide „športová“ Octavia ako v koľajniciach. Kombinácia kože a textilu na sedadlách obstojí aj pri športovom podvozku a vyšších odstredivých silách.


Komfort a nízka spotreba


 Komfort a nízke náklady na palivo majú aj v prípade Octavie vysokú nadobúdaciu cenu. Kým Škoda Octavia 1,4 Classic stojí 499 990 Sk, na Octaviu 1,9 TDI Elegance si treba pripraviť 719 990 Sk. V obsiahlom vybavení nám chýbal stabilizačný program ESP. Starší motor 1,9 Tdi je lacnejšia a slabšia alternatíva k špičkovému motoru 2,0 TDI (+ 80 000 Sk). Výkon 105 k a krútiaci moment 250 Nm považujeme za naftový priemer, podvozok je však v tomto prípade výrazne rýchlejší ako motor. Hlavný benefit motora – spotreba, vyniká bez ohľadu na štýl jazdy. Pri športovej jazde sme dosiahli 7,5 l/100 km a účet za pokojnú jazdu bol 4,9 l/100 l. Z príplatkového vybavenia odporúčame xenónové reflektory a stierač zadného okna.


losí test

Dlhší rázvor náprav priniesol stabilnejšie správanie Octavie v tiahlych zákrutách. Pri náhlom obchádzaní prekážky zadná časť jemne naznačí pretáčavý šmyk ale „nepustí“. Príplatkový športový podvozok s nízkoprofilovými pneumatikami pre bežného vodiča znamená istotu ale menej komfortu. Fajnšmeker sa s autom rýchlo zžije a ocení presné držanie stopy a rýchly prejazd zákrut.

dvere

 

Veľké a dobre prístupné odkladacie boxy s miestom na 1,5 l fľašu prípadne iné drobnosti nájdete v základnej verzii. Bledá koža, výkonné reproduktory, bezpečnostné svetlo a ovládač elektrického sťahovania zadných okien patrí k drahšiemu nadštandardu.

 

 

 

 

viac miestaMiesto vzadu konečne poteší aj urastených dospelých. O zlepšení hovoria aj namerané údaje : šírka v ramenách 137 cm, výška od sedadla po strechu 94 cm. Miera komfortu ( vzdialenosť od pedálov po zadné operadlo bez predného operadla) je slušných 175 cm. Spomienkou na starú Octaviu je vysoký stredový tunel. Priestor strednému pasažierovi uberá príplatkový rozmerný Jumbo Box s výduchmi ventilačnej sústavy. Opierky hlavy sa dajú zasunúť veľmi nízko, takže ak vzadu nikto nesedí, vodičovi neprekážajú vo výhľade. Pri cúvaní však vodič cez rozmerný zadok Octavie aj tak veľa nevidí.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  7. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  8. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  9. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  10. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 27 524
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 612
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 970
  4. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 662
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 574
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 569
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 404
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 316
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 301
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 153

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Španielska polícia zastavila druhý útok, zabila päť útočníkov

O útok sa pokúsili v pobrežnom mestečku Cambrils južne od Barcelony.

SVET

Teroristi zaútočili v Barcelone, zahynulo najmenej 13 ľudí

Dodávka vrazila do davu ľudí v centre mesta. K útoku sa prihlásil Islamský štát.

KOMENTÁRE

Kam sa podelo Učiace sa Slovensko? Danka to netrápi

Kde je tá najväčšia reforma školstva z dielne Plavčana?

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.