SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Fiat Panda 4x4 pod najvyššou horou sveta

Fiat Panda má po zisku titulu Auto roka 2004 šancu zapísať sa do série legendárnych automobilov značky. K dobre známej základnej verzii Fiat Panda pribudla Panda 4x4 učená nielen do ulíc veľkomiest ale aj na voľný čas a cestu do prírody.

Sériovú podobu Pandy 4x4 sme po Parížskom autosalóne videli prvý krát na autosalóne v Nitre. Súčasťou vytrvalostných skúšok Pandy 4x4 bola expedícia dvoch automobilov pod úpätie najvyššej hory sveta Mount Everest. Pandy 4x4 odštartovali náročný výlet v nepálskom Kathmandu, aby napokon dorazili do základne pod Everestom vo výške 5000 m nad morom. Naročnému testu v krajine Dalai Lamu prispôsobili technici Fiat iba elektroniku motora na kvalitu tamojšieho benzínu.

Klasické terénne automobily ostanú malému Fiatu síce na míle vzdialené, ale v niektorých parametroch (predný nájazdový uhol 24 stupňov, zadný nájazdový uhol 44 stupňov a prechodový uhol 23 stupňov) sa Panda 4x4 vyrovná najlepším off roadom. Krútiaci moment medzi dvomi nápravami rozdeľuje viskózna medzinápravová spojka, ktorá reaguje na aktuálnu priľnavosť predných alebo zadných kolies k ceste. Podvozok so svetlosťou 165 resp 160 mm posilnili o kotúčové brzdy na zadných kolesách. Panda 4x4 Climbing dostane priamo z továrne pneumatiky rozmeru 185/65 R14 (M+S) dostupné pre všetky verzie a na cesty so zlou adhéziou montuje Fiat pneumatiky 165/70 R14 (M+S).

Popri osvedčenom benzínovom štvorvalci objemu 1,2 l (60k) bude „mini“ tereňák poháňať nový diesel 1,3 Multijet s výkonom 70 k. Štylistické odlíšenie verzie 4x4 od ostatných modelov zaručia dve špecifikácie interiéru, niekoľko plastových doplnkov karosérie a 11 farieb. Fiat v ostatnom čase zaostril na športovo úžitkovú triedu automobilov, pretože v Paríži predstavil aj Fiat Stilo Uproad a štúdiu veľkopriestorového SUV Fiat Idea 5 Terre.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  3. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  6. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 22 036
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 847
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 143
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 397
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 091
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 263
  8. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy 3 105
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Za kompaktné SUV s nízkou spotrebou bazárový rebríček Carvago považuje Nissan Qashqai minulej generácie s naftovým motorom 1,5 dCi.

Výsledkom kraľujú verzie s naftovými motormi.


6. okt
Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


5. okt
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Možno Tanečnica poľná...
  2. Štefan Vidlár: Ožereš sa
  3. Otilia Horrocks: Dajme/te/ v intraviláne maximálnu rýchlosť 50 km/hod.
  4. Olívia Lacenová: Udržateľné investície opäť ukazujú svoju odolnosť
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (7. - 13.10.1922)
  6. Teodor Hasala: Vtip o dvoch opilcoch a svete
  7. Anton Kaiser: Zlatomoravecký jarmok
  8. Erik Kriššák: Dotyk rán
  1. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 6 068
  2. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 270
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 923
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 260
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 073
  6. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou? 3 662
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 873
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 822
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu