CITROEN C5 - DOKONALEJŠÍ, KRAJŠÍ A POHODLNEJŠÍ

Citroen C5 prvé dojmy

Na základe rozsiahlej modernizácie modelu C5 možno povedať, že Citroen predstavil v septembri už druhú generáciu tohto vozidla. Typickými znakmi inovovanej C5 –ky je priestor, nový dizajn, nové technické prvky, veľký výber naftových motorov, prevodoviek a

Súčasne s limuzínou prichádza na trh aj inovované kombi označené C5 Break. Z predchádzajúceho modelu C5 sa predalo 460 000 kusov a výrobca očakáva ešte väčší úspech. K efektnému vzhľadu pribudol prepracovanejší interiér, kvalitné, miestami až honosne vyzerajúce materiály a krajší prístrojový panel. Súčasťou modernizácie však boli technické novinky a nové motory. Na začiatok je v ponuke šesť motorov z toho tri benzínové a tri naftové. Zámerne sme si vyskúšali najslabší nafťák HDi 110 s objemom 1,6 l ale slušným ťahom od nízkych otáčok. Skutočné potešenie z jazdy však poskytuje trojlitrový V6 motor pripojený k šesťstupňovej prevodovke. Vonkajšie rozmery karosérie i rázvor (275 cm) patria k horným hodnotám tejto triedy a z toho vyplýva objem batožinového priestoru 471 l (1315 l) a slušný priestor pre cestujúcich. Bezpečnostný balík zahŕňa ESP, ABS, ASR, sedem airbagov (vrátane kolenného) a vylepšenú tuhosť karosérie. K bezpečnosti prispieva aj systém AFIL upozorňujúci vodiča na neželané opustenie jazdného pruhu, nový tempomat a bi-xenónové natáčacie svetlomety.


Citroen C5Nová predná maska s firemným emblémom zapracovaným do dizajnu kapoty naznačuje novú, krajšiu tvár Citroenu. Okrem inej prednej masky chladiča a predných reflektorov sa dizajnové zmeny dotkli aj zadnej časti. Odvážne zadné svetlá pripomínajú svojim tvarom bumerang. Citroen sa zrejme vrátil do éry slávneho a netradičného dizajnu. Vzhľad C5 korešponduje s líniami menšieho modelu C4 ale bočný profil karosérie ostal nezmenený. Počas dvoch dní na západnom pobreží Francúzka sme pútali pozornosť všade, kde sme sa s Citroen C5 objavili. Zmena dizajnu  zrejme postrehli aj samotní francúzi.

Nové bi-xenónové svetlomety majú okrem zmenenej vizáže novú – duálnu techniku natáčania sa do zákruty. Citroen zaviedol ako prvý na svete nezávislé natáčanie reflektorov. Keď vodič vchádza do zákruty senzor rozlišuje uhol natočenia kolies a smer, do ktorého sa kolesá vychyľujú. Svetlo osvetľujúce vnútornú časť môže svoj smer vychýliť až o 15 stupňov, svetláale druhé svetlo na vonkajšej strane zákruty sa vychýli iba o 8 stupňov. Škoda , že  prvé jazdy s Citroen C5 netrvali do večerných hodín aby sme mohli nové prvky vyskúšať v praxi. Napokon na zatmenie oblohy by sme na západnom pobreží čakali asi o hodinu dlhšie ako u nás.

miesto v zaduVzdialenosť od pedálov vodiča po operadlo zadného sedadla je 180 cm, šírka v oblasti ramien vzadu dosahuje až 142 cm a výška stropu nad zadným sedadlom 93 cm – pohodlie a priestor sú na vysokej úrovni. Tvarovanie sedadiel, by mohlo byť výraznejšie ale priestor nechýbal ani takmer dvojmetrovému  členovi organizačného štábu. Citroen C5 poteší stvárnením interiéru milovníkov comfortu a pohodlnej jazdy.


Hydraulické pruženie tiež prešlo zdokonaľovacou kúrou. So zdvihnutým podvozkom Výlet na plážmožno pomaly absolvovať aj veľké nerovnosti. Vybrané verzie ponúkajú nastavenie chrakteristiky pruženia v závislosti na štýle jazdy. Mimoriadny komfort aj na rozbitých cestách je hlavnou devízou hydraulického pruženia. V chvíľkovej nerozvážnosti sme  s autom zašli až na pláž a takmer zapadli v piesku.  Ťažká predná časť s motorom V6 sa začla veľmi rýchlo zabárať v piesku. Našťastie sme mohli zvýšiť svetlosť podvozka a tak veľmi opatrne vycúvať späť.  Pekonávanie väčších nerovností  síce nepatrí medzi každodennú prax vodiča limuzíny C5 ale v núdzi sa zdvíhateľný podvozok správa neoceniteľne.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 11 088
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 808
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 623
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 150
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 962
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 500
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 426
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 411
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 230
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 060

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Fotografka z Tour: Sagan má výraznú tvár, je fotogenický. Je to prosto chlap

Češka Markéta Navrátilová bola dlhé roky jedinou ženou, ktorá fotila Tour de France z motorky.

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Za dva roky dali prácu 80 ľuďom.

AUTO

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.