SME

Citroen C5 prvé dojmy

Na základe rozsiahlej modernizácie modelu C5 možno povedať, že Citroen predstavil v septembri už druhú generáciu tohto vozidla. Typickými znakmi inovovanej C5 –ky je priestor, nový dizajn, nové technické prvky, veľký výber naftových motorov, prevodoviek a

Súčasne s limuzínou prichádza na trh aj inovované kombi označené C5 Break. Z predchádzajúceho modelu C5 sa predalo 460 000 kusov a výrobca očakáva ešte väčší úspech. K efektnému vzhľadu pribudol prepracovanejší interiér, kvalitné, miestami až honosne vyzerajúce materiály a krajší prístrojový panel. Súčasťou modernizácie však boli technické novinky a nové motory. Na začiatok je v ponuke šesť motorov z toho tri benzínové a tri naftové. Zámerne sme si vyskúšali najslabší nafťák HDi 110 s objemom 1,6 l ale slušným ťahom od nízkych otáčok. Skutočné potešenie z jazdy však poskytuje trojlitrový V6 motor pripojený k šesťstupňovej prevodovke. Vonkajšie rozmery karosérie i rázvor (275 cm) patria k horným hodnotám tejto triedy a z toho vyplýva objem batožinového priestoru 471 l (1315 l) a slušný priestor pre cestujúcich. Bezpečnostný balík zahŕňa ESP, ABS, ASR, sedem airbagov (vrátane kolenného) a vylepšenú tuhosť karosérie. K bezpečnosti prispieva aj systém AFIL upozorňujúci vodiča na neželané opustenie jazdného pruhu, nový tempomat a bi-xenónové natáčacie svetlomety.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu


citroen c5Nová predná maska s firemným emblémom zapracovaným do dizajnu kapoty naznačuje novú, krajšiu tvár Citroenu. Okrem inej prednej masky chladiča a predných reflektorov sa dizajnové zmeny dotkli aj zadnej časti. Odvážne zadné svetlá pripomínajú svojim tvarom bumerang. Citroen sa zrejme vrátil do éry slávneho a netradičného dizajnu. Vzhľad C5 korešponduje s líniami menšieho modelu C4 ale bočný profil karosérie ostal nezmenený. Počas dvoch dní na západnom pobreží Francúzka sme pútali pozornosť všade, kde sme sa s Citroen C5 objavili. Zmena dizajnu  zrejme postrehli aj samotní francúzi.

Nové bi-xenónové svetlomety majú okrem zmenenej vizáže novú – duálnu techniku natáčania sa do zákruty. Citroen zaviedol ako prvý na svete nezávislé natáčanie reflektorov. Keď vodič vchádza do zákruty senzor rozlišuje uhol natočenia kolies a smer, do ktorého sa kolesá vychyľujú. Svetlo osvetľujúce vnútornú časť môže svoj smer vychýliť až o 15 stupňov, svetláale druhé svetlo na vonkajšej strane zákruty sa vychýli iba o 8 stupňov. Škoda , že  prvé jazdy s Citroen C5 netrvali do večerných hodín aby sme mohli nové prvky vyskúšať v praxi. Napokon na zatmenie oblohy by sme na západnom pobreží čakali asi o hodinu dlhšie ako u nás.

SkryťVypnúť reklamu

miesto v zaduVzdialenosť od pedálov vodiča po operadlo zadného sedadla je 180 cm, šírka v oblasti ramien vzadu dosahuje až 142 cm a výška stropu nad zadným sedadlom 93 cm – pohodlie a priestor sú na vysokej úrovni. Tvarovanie sedadiel, by mohlo byť výraznejšie ale priestor nechýbal ani takmer dvojmetrovému  členovi organizačného štábu. Citroen C5 poteší stvárnením interiéru milovníkov comfortu a pohodlnej jazdy.


Hydraulické pruženie tiež prešlo zdokonaľovacou kúrou. So zdvihnutým podvozkom výlet na plážmožno pomaly absolvovať aj veľké nerovnosti. Vybrané verzie ponúkajú nastavenie chrakteristiky pruženia v závislosti na štýle jazdy. Mimoriadny komfort aj na rozbitých cestách je hlavnou devízou hydraulického pruženia. V chvíľkovej nerozvážnosti sme  s autom zašli až na pláž a takmer zapadli v piesku.  Ťažká predná časť s motorom V6 sa začla veľmi rýchlo zabárať v piesku. Našťastie sme mohli zvýšiť svetlosť podvozka a tak veľmi opatrne vycúvať späť.  Pekonávanie väčších nerovností  síce nepatrí medzi každodennú prax vodiča limuzíny C5 ale v núdzi sa zdvíhateľný podvozok správa neoceniteľne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  2. Myslíte si, že múka vydrží večnosť? Záleží, ako ju skladujete
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  6. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  2. Myslíte si, že múka vydrží večnosť? Záleží, ako ju skladujete
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  6. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 10 189
  2. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 5 260
  3. Myslíte si, že múka vydrží večnosť? Záleží, ako ju skladujete 5 212
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 871
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 4 778
  6. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 4 538
  7. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 033
  8. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 3 513
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dušan Piršel: Pandémia v politike – prehnané ambície a absencia talentu a charakteru
  2. Rado Surovka: Husársky kúsok Roberta Fica
  3. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
  4. Radovan Čipka: Ak nemôžeš zrušiť, aspoň posuň Robo!
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia
  6. Jozef Ďanovský: Vydať knihu na Slovensku ako neznámy autor je ťažšie ako ju napísať
  7. Ján Valchár: Rafineritída sa šíri skokovo a Grétku skoro zabil dron
  8. Irena Šimuneková: Na potulkách Prosieckou dolinou
  1. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 13 815
  2. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 11 083
  3. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 9 702
  4. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 7 816
  5. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 6 368
  6. Rado Surovka: Rómska otázka ? Huliak to vyrieši. 5 019
  7. Ján Valchár: Súboj mentálnych atlétov alebo Nobelovu cenu za novú vojnu 4 376
  8. Ján Valchár: Quo vadis ruský automotive? 4 196
  1. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
  2. Dušan Koniar: Trnafský Kazisvet, náš agilný sused zo spoločného dvora
  3. Radko Mačuha: Leninovec Blaha sa rozčuluje nad stratou sochy Čulena.
  4. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou?
  5. Radko Mačuha: Viete čo má spoločné Róbert Fico a Benito Mussolini?
  6. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  7. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  8. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
SkryťZatvoriť reklamu