CITROEN C5 - DOKONALEJŠÍ, KRAJŠÍ A POHODLNEJŠÍ

Citroen C5 prvé dojmy

Na základe rozsiahlej modernizácie modelu C5 možno povedať, že Citroen predstavil v septembri už druhú generáciu tohto vozidla. Typickými znakmi inovovanej C5 –ky je priestor, nový dizajn, nové technické prvky, veľký výber naftových motorov, prevodoviek a

Súčasne s limuzínou prichádza na trh aj inovované kombi označené C5 Break. Z predchádzajúceho modelu C5 sa predalo 460 000 kusov a výrobca očakáva ešte väčší úspech. K efektnému vzhľadu pribudol prepracovanejší interiér, kvalitné, miestami až honosne vyzerajúce materiály a krajší prístrojový panel. Súčasťou modernizácie však boli technické novinky a nové motory. Na začiatok je v ponuke šesť motorov z toho tri benzínové a tri naftové. Zámerne sme si vyskúšali najslabší nafťák HDi 110 s objemom 1,6 l ale slušným ťahom od nízkych otáčok. Skutočné potešenie z jazdy však poskytuje trojlitrový V6 motor pripojený k šesťstupňovej prevodovke. Vonkajšie rozmery karosérie i rázvor (275 cm) patria k horným hodnotám tejto triedy a z toho vyplýva objem batožinového priestoru 471 l (1315 l) a slušný priestor pre cestujúcich. Bezpečnostný balík zahŕňa ESP, ABS, ASR, sedem airbagov (vrátane kolenného) a vylepšenú tuhosť karosérie. K bezpečnosti prispieva aj systém AFIL upozorňujúci vodiča na neželané opustenie jazdného pruhu, nový tempomat a bi-xenónové natáčacie svetlomety.


Citroen C5Nová predná maska s firemným emblémom zapracovaným do dizajnu kapoty naznačuje novú, krajšiu tvár Citroenu. Okrem inej prednej masky chladiča a predných reflektorov sa dizajnové zmeny dotkli aj zadnej časti. Odvážne zadné svetlá pripomínajú svojim tvarom bumerang. Citroen sa zrejme vrátil do éry slávneho a netradičného dizajnu. Vzhľad C5 korešponduje s líniami menšieho modelu C4 ale bočný profil karosérie ostal nezmenený. Počas dvoch dní na západnom pobreží Francúzka sme pútali pozornosť všade, kde sme sa s Citroen C5 objavili. Zmena dizajnu  zrejme postrehli aj samotní francúzi.

Nové bi-xenónové svetlomety majú okrem zmenenej vizáže novú – duálnu techniku natáčania sa do zákruty. Citroen zaviedol ako prvý na svete nezávislé natáčanie reflektorov. Keď vodič vchádza do zákruty senzor rozlišuje uhol natočenia kolies a smer, do ktorého sa kolesá vychyľujú. Svetlo osvetľujúce vnútornú časť môže svoj smer vychýliť až o 15 stupňov, svetláale druhé svetlo na vonkajšej strane zákruty sa vychýli iba o 8 stupňov. Škoda , že  prvé jazdy s Citroen C5 netrvali do večerných hodín aby sme mohli nové prvky vyskúšať v praxi. Napokon na zatmenie oblohy by sme na západnom pobreží čakali asi o hodinu dlhšie ako u nás.

miesto v zaduVzdialenosť od pedálov vodiča po operadlo zadného sedadla je 180 cm, šírka v oblasti ramien vzadu dosahuje až 142 cm a výška stropu nad zadným sedadlom 93 cm – pohodlie a priestor sú na vysokej úrovni. Tvarovanie sedadiel, by mohlo byť výraznejšie ale priestor nechýbal ani takmer dvojmetrovému  členovi organizačného štábu. Citroen C5 poteší stvárnením interiéru milovníkov comfortu a pohodlnej jazdy.


Hydraulické pruženie tiež prešlo zdokonaľovacou kúrou. So zdvihnutým podvozkom Výlet na plážmožno pomaly absolvovať aj veľké nerovnosti. Vybrané verzie ponúkajú nastavenie chrakteristiky pruženia v závislosti na štýle jazdy. Mimoriadny komfort aj na rozbitých cestách je hlavnou devízou hydraulického pruženia. V chvíľkovej nerozvážnosti sme  s autom zašli až na pláž a takmer zapadli v piesku.  Ťažká predná časť s motorom V6 sa začla veľmi rýchlo zabárať v piesku. Našťastie sme mohli zvýšiť svetlosť podvozka a tak veľmi opatrne vycúvať späť.  Pekonávanie väčších nerovností  síce nepatrí medzi každodennú prax vodiča limuzíny C5 ale v núdzi sa zdvíhateľný podvozok správa neoceniteľne.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 787
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 797
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 034
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 691
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 138
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 009
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 645
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 584
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 345
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 761

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.