DEŇ MEDZI "VLÁDNYMI" VODIČMI

Čo robia, keď neprevážajú chránené osoby

Úrad pre ochranu ústavných činiteľov a diplomatických misií si sám spravuje vozidlový park. "Vládne bavoráky" sú v skutočnosti policajné autá patriace úradu, majú vlastné garáže, vlastný servis a výcvikový priestor. Cesta za volant luxusnej limuzíny, ktor

Vodič musí mať predpísané policajné vzdelanie a prax na úrade od menej dôležitých funkcií až po tie najzodpovednejšie. Poslušnosť, dobrý pracovný profil a predpísané skúšky sú samozrejmosťou. Ak má policajt k profesii "vládneho" vodiča vzťah, dostáva sa za volant sprievodného vozidla v kolóne. Na ďalší postup je podstatná beznehodová prax a účasť na praktických cvičeniach. Voľný čas v práci vodiča ústavných činiteľov vlastne neexistuje, ak práve nepreváža chránené osoby, musí sa starať o vozidlo a absolvovať "kondičné" jazdy na cvičisku. Výcvik sa nekoná, len keď sú na našom území veľké akcie či zahraničné delegácie, vtedy všetkých vodičov povolajú tam. V pokojnejšom období sa cvičí neustále, skupinovo i osobitne. Výcvik má pravidelný dvojročný cyklus, po ňom každý prechádza skúškami z pravidiel cestnej premávky a ovládania zákonov, z praktickej jazdy a protiteroristického výcviku. Na záver absolvuje psychotesty. Ak obstojí, dostane oprávnenie viesť služobné vozidlo na dva roky.
Na tenkom ľade
Ak to situácia nevyžaduje, musí sa vodič správať štandardne, právo rýchlej jazdy môže využiť v prípade ohrozenia. Postihy vodičov za zlyhanie a porušenie predpisov sú vysoké. Nehodu najskôr vyšetruje dopravná polícia, potom ju analyzuje úrad, aj keď vodič limuzíny nehodu nezapríčinil. Skúma sa, či jej mohol zabrániť, pretože jeho úlohou je chrániť posádku. Profesionál musí predvídať konanie iných vodičov zvlášť na križovatkách a pripájacích pruhoch. Byť na vrchole povolania v tomto prípade znamená život na tenkom ľade. Ak sa ľad prelomí, stáva sa vodič terčom pre médiá i verejnosť a po profesionálnej stránke klesá na začiatok. Namyslený frajer za volantom tu nemá miesto.
Prvoradá bezpečnosť
Mierne zastaraný autopark úradu pre ochranu ústavných činiteľov sa obnovuje pomaly aj napriek tomu, že diplomatická zľava na kúpené vozidlá sa môže pohybovať až do 40 percent z ich ceny. V súčasnosti má úrad okrem vozidiel BMW aj Mercedesy a možno sa objaví aj Audi. Medzi najnovšie prírastky patrí terénny VW Touareg. Vozidlo, tréningktoré má slúžiť na prepravu ministrov, prezidenta a diplomatov, musí mať všetky bezpečnostné prvky a systémy, ktoré automobilka v tom období ponúka, až v druhom rade sa prihliada na to, či bude mať kožu, telefón, fax, prípadne počítač. Nie každá limuzína je pancierovaná a vybavená ochranou proti strelným zbraniam, prípadne výbušninám. Pancierované limuzíny majú identické značky s nepancierovanými a ich využitie spočíva v tom, že nikto nevie, kedy sú nasadené a kedy nie.

Zvládnuť luxusnú limuzínu a obrovský výkon si vyžaduje sebaovládanie vodiča. Spoznávanie hraníc automobilu je dovolené iba na cvičisku. Vieme o čom píšeme, lebo sme si  časť zložitého výcviku vodičov vyskúšali na vlastnej koži.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  10. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Už aj seniori presadajú do SUV
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 637
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 620
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 530
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 496
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 092
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 995
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 872
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 686
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súboj v koalícii Danko rozpútal a aj naň doplatil

Šéf SNS zváži odchod z politiky. Politológ hovorí, že predvídateľnosť jeho krokov sa stále znižuje.

KOMENTÁRE

Politika ako Danko nikto nechce, demokrati ani oligarchovia

Definitívny politický pád Danka sme sledovali v priamom prenose.

EKONOMIKA

Štát otočil, vyššie dôchodky zaručí len na štyri roky

Prečo novinka bude trvať len istý čas, nie je jasné.

KOMENTÁRE

Ficov perfektný deň a Dankova estráda ega

Novinári sa museli prehrabávať v úlomkoch Dankovho poníženia.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.