DEŇ MEDZI "VLÁDNYMI" VODIČMI

Čo robia, keď neprevážajú chránené osoby

Úrad pre ochranu ústavných činiteľov a diplomatických misií si sám spravuje vozidlový park. "Vládne bavoráky" sú v skutočnosti policajné autá patriace úradu, majú vlastné garáže, vlastný servis a výcvikový priestor. Cesta za volant luxusnej limuzíny, ktor

Vodič musí mať predpísané policajné vzdelanie a prax na úrade od menej dôležitých funkcií až po tie najzodpovednejšie. Poslušnosť, dobrý pracovný profil a predpísané skúšky sú samozrejmosťou. Ak má policajt k profesii "vládneho" vodiča vzťah, dostáva sa za volant sprievodného vozidla v kolóne. Na ďalší postup je podstatná beznehodová prax a účasť na praktických cvičeniach. Voľný čas v práci vodiča ústavných činiteľov vlastne neexistuje, ak práve nepreváža chránené osoby, musí sa starať o vozidlo a absolvovať "kondičné" jazdy na cvičisku. Výcvik sa nekoná, len keď sú na našom území veľké akcie či zahraničné delegácie, vtedy všetkých vodičov povolajú tam. V pokojnejšom období sa cvičí neustále, skupinovo i osobitne. Výcvik má pravidelný dvojročný cyklus, po ňom každý prechádza skúškami z pravidiel cestnej premávky a ovládania zákonov, z praktickej jazdy a protiteroristického výcviku. Na záver absolvuje psychotesty. Ak obstojí, dostane oprávnenie viesť služobné vozidlo na dva roky.
Na tenkom ľade
Ak to situácia nevyžaduje, musí sa vodič správať štandardne, právo rýchlej jazdy môže využiť v prípade ohrozenia. Postihy vodičov za zlyhanie a porušenie predpisov sú vysoké. Nehodu najskôr vyšetruje dopravná polícia, potom ju analyzuje úrad, aj keď vodič limuzíny nehodu nezapríčinil. Skúma sa, či jej mohol zabrániť, pretože jeho úlohou je chrániť posádku. Profesionál musí predvídať konanie iných vodičov zvlášť na križovatkách a pripájacích pruhoch. Byť na vrchole povolania v tomto prípade znamená život na tenkom ľade. Ak sa ľad prelomí, stáva sa vodič terčom pre médiá i verejnosť a po profesionálnej stránke klesá na začiatok. Namyslený frajer za volantom tu nemá miesto.
Prvoradá bezpečnosť
Mierne zastaraný autopark úradu pre ochranu ústavných činiteľov sa obnovuje pomaly aj napriek tomu, že diplomatická zľava na kúpené vozidlá sa môže pohybovať až do 40 percent z ich ceny. V súčasnosti má úrad okrem vozidiel BMW aj Mercedesy a možno sa objaví aj Audi. Medzi najnovšie prírastky patrí terénny VW Touareg. Vozidlo, tréningktoré má slúžiť na prepravu ministrov, prezidenta a diplomatov, musí mať všetky bezpečnostné prvky a systémy, ktoré automobilka v tom období ponúka, až v druhom rade sa prihliada na to, či bude mať kožu, telefón, fax, prípadne počítač. Nie každá limuzína je pancierovaná a vybavená ochranou proti strelným zbraniam, prípadne výbušninám. Pancierované limuzíny majú identické značky s nepancierovanými a ich využitie spočíva v tom, že nikto nevie, kedy sú nasadené a kedy nie.

Zvládnuť luxusnú limuzínu a obrovský výkon si vyžaduje sebaovládanie vodiča. Spoznávanie hraníc automobilu je dovolené iba na cvičisku. Vieme o čom píšeme, lebo sme si  časť zložitého výcviku vodičov vyskúšali na vlastnej koži.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 974
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 155
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 720
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 112
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 414
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 411
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 308
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 167
  9. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 149
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 119

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Lieková agentúra v Bratislave nebude.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.