SME
Štvrtok, 8. jún, 2023 | Meniny má Medard
reklama

Kvalita autoservisu je v ľuďoch - hovorí Peter Kmeť

Peter Kmeť pracuje v súčasnosti ako riaditeľ veľkého autorizovaného servisu v Banskej Bystrici. Po skončení štúdia na strednom odbornom učilišti začal pracovať najskôr v servise, potom v autoškole až napokon dostal ponuku pracovať pre servis Volk

Peter Kmeť pracuje v súčasnosti ako riaditeľ veľkého autorizovaného servisu v Banskej Bystrici. Po skončení štúdia na strednom odbornom učilišti začal pracovať najskôr v servise, potom v autoškole až napokon dostal ponuku pracovať pre servis Volkswagen a Audi v Nemecku, konkrétne v Západnom Berlíne. Po návrate z Nemecka nastúpil do autorizovaného servisu ako rádový automechanik - klampiar. Od roku 1992 sa Peter Kmeť podieľal na budovaní moderného servisného centra v Banskej Bystrici a využíval vtedy tak cenné skúsenosti z Nemecka. Postupom času sa stal vedúcim autoservisného centra .

Porovnajte autoservis pred rokom 1989 a dnes ?
Pred rokom 1989 sa na Slovensku servisovali Škodovky, Lady, Wartburgy, prípadne nejaké tie Renaulty – to, čo bolo na tú dobu prístupné. Zodpovedala tomu aj určitá technológia, ale teraz už kúpite akékoľvek auto a tak aj v servisoch je to už niečo úplne iné, hlavne po stránke technologického vybavenia, lebo od toho závisí aj oprava auta.
Techniku priniesol rozvoj motorizmu, ale nastala zmena aj po ľudskej stránke?
Je to tiež veľká zmena, lebo človek sa učí celý život a teraz sa musíme zákazníkovi venovať dôslednejšie, lebo má väčšie nároky, autá sú oveľa zložitejšie a zákazník vyžaduje viac individuálnej pozornosti. Dnes však nestačí mať najmodernejší servis v strednej Európe, ale treba mať aj dobrých zamestnancov, ktorí robia dobré meno. Tu býva často kameň úrazu, pretože technika naozaj nestačí.
Čo to znamená robiť vedúceho autoservisu dnes, keď v minulosti bol vedúci servisu veľký „pán“?
Obnáša to veľmi veľa. Hlavne kontrolu ľudí, papierov, ísť s dobou a vyspelou technikou dopredu. Nie je to teda len papierová robota, pretože ja sa tiež zúčastňujem školení ako chlapci, aby som nezaspal na vavrínoch a vedel im poradiť. Teda aby som nebol len taký papierový vedúci ale vedúci v praxi, preto mám radšej montérky ako oblek.
Aký máte názor na právo zákazníka vstúpiť do dielne a vidieť svoje auto?
Musíme dbať na bezpečnosť, a preto nemôžeme povoliť voľný pohyb po dielni. Po dohode však pustíme zákazníka dnu, ale je to vždy individuálne podľa situácie. Vieme túto požiadavku vyriešiť a do 2 mesiacov to chceme dorealizovať – do prijímacej kancelárie umiestnime monitor, dáme namontovať 4 kamery do dielne, aby mohol zákazník pri káve sledovať opravu svojho auta.
Mnoho motoristov sa sťažuje na prístup, ochotu a odbornosť vo veľkých autorizovaných servisoch. V tomto ohľade sa javí lepšie malý autoservis s osobitným prístupom?
Všetko to záleží na tom, aký smer si určí ten konkrétny majiteľ či už malého alebo veľkého autorizovaného autoservisu. Prioritou všetkých bez ohľadu na typ autoservisu by malo byť „Náš zákazník – náš pán“. Záleží na prístupe, nie na veľkosti. Napríklad u nás zamestnanec po príchode na svoj post prechádza začlenením u starších mechanikov, klampiarnikov, lakovníkov a hneď sa posiela na školenie do Nemecka, podľa tej profesie, ktorú bude robiť. Každý jeden z tých chlapcov, čo sú tu, musí pristupovať k autu, ako keby bolo jeho. Ja sa im snažím venovať aj v praxi, chodím pomedzi nich, riešim s nimi problémy, kontrolujem po nich vykonanú prácu.
Často sa stáva, že počas pobytu auta v servise sa stratí pár „maličkostí“, prípadne benzín.
Aj toto je otázka prístupu. Prijímací technik sa už na začiatku venuje zákazníkovi, auto si preberie, popíše si drobné poškodenia, stav v palivovej nádrži prípadne typ autorádia. Treba na to dbať hlavne u nových zákazníkov a zákazník by mal takýto popis od prijímacieho technika vyžadovať. Pokiaľ je súčasťou servisného úkonu skúšobná jazda na spísanie symptómov poruchy, minie servis nejakú časť paliva. Samozrejme, k skúšobnej jazde musí byť adekvátny protokol, ktorý podpisuje majster a potom sa opodstatnenie jazdy zdôvodňuje majiteľovi.
V mnohých autoservisoch visia na stenách diplomy prípadne certifikáty kvality ISO 9001, znamenajú niečo v praxi pre zákazníka?
ISO prinieslo veľmi veľké zmeny, všetko sa musí dokumentovať, čiže už od každého zariadenia musia byť atesty, skúšky, všetko sa sprísnilo, kontrola kvality, stroje majú svoje denníky. Všetko sa kontroluje a zakladá, tým pádom by mal byť zákazník chránený. Pri normách ISO boli určené štandary pre značkové servisy, to znamená veľa techniky, laserové stolice, meracie systémy a pomôcky.
Význam nášho začlenenia do EU v rovine autoservisov?
Členstvo v Európskej únii nám dáva priestor ponúknuť naše služby aj zákazníkovi iného štátu, veľa servisov môže byť na Slovensku lepších. V tomto prípade záleží na mene.
Menšie autoservisy sú stále lepšie vybavené a poskytujú servis pre mnoho značiek, čím vzrástla konkurencia autorizovaným servisom. V čom spočíva budúcnosť veľkých autorizovaných servisov?
Nielen čakať na zákazníka, ale pomôcť mu, aj keď je v núdzi. My robíme Mobil servis – non stop – 365 dní v roku, 24 hodín denne, budeme tu mať asi 5 mobilných áut, 2 budú odťahovacie, pričom jedno dokáže odviesť až štyri osobné vozidlá. Skrátka musíme ísť za zákazníkom tam, kde nás potrebuje a na mieste mu poskytnúť komplex služieb. Vybaviť namiesto neho poistné plnenie až po krytie udalosti.

 Peter Kmeť
Riaditeľ v Montérkach - Peter Kmeť tvrdí, že úspech autoservisu stojí na pracovníkoch a ich prístupe k práci a zákazníkovi. Ľudský faktor je paradoxne najväščím šťastím i nešťastím autoservisu.


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Aj vaše dieťa sa môže veľmi jednoducho nakaziť parazitmi.
  3. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  4. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  5. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  6. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  1. Ostré videnie vďaka špeciálnym biometrickým šošovkám
  2. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  3. Super zábava, super deň
  4. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  5. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  6. Čo priznali rodičia?
  7. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  8. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  1. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 15 370
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 12 156
  3. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 6 748
  4. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 5 859
  5. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 5 423
  6. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 5 167
  7. Ak si teraz predplatíte mesačník INDEX, získate knihu zadarmo 5 147
  8. Tesco v Levoči otvára jedinečnú predajňu 3 854
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Tajchy Štiavnických hôr 2.
  2. Martin Turčan: Krstný otec IV, človek minulosti Fico.
  3. Julius Kravjar: Ako hlboko v dejinách majú korene integrita, etika a etiketa?
  4. Ján Valchár: Ako zničiť nepriateľský John Deere (a útok prežiť)
  5. Martin Zachar: Stále slabšie (každoročné) Majstrovstvá Sveta v hokeji?
  6. Miroslav Tokarčík: Školy čelia ďalšej výzve. Príspevky na nákup učebníc ministerstvo znížilo na polovicu
  7. Aleš Tvrdý: Cesta z Botswany do Namíbie
  8. Martin Majer: Nastavenie systému pomoci obetiam domáceho násilia na Slovensku
  1. Vlasta Sedláková: Ruský štandard 12 312
  2. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 11 000
  3. Martin Sukupčák: Barbari na Slovensku 8 964
  4. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 8 405
  5. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 7 635
  6. Lukáš Fedor: Medická nie je pre medikov alebo ako sa štát správa k budúcim lekárom 6 867
  7. Ján Šeďo: Západ nejaví záujem o dianie na Slovensku a odchádzajú aj veľkí investori. 5 014
  8. Adriana Boysová: Ako sa z paláca volá, tak sa z Ameriky ozýva 4 855
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťZatvoriť reklamu