Kvalita autoservisu je v ľuďoch - hovorí Peter Kmeť

Peter Kmeť pracuje v súčasnosti ako riaditeľ veľkého autorizovaného servisu v Banskej Bystrici. Po skončení štúdia na strednom odbornom učilišti začal pracovať najskôr v servise, potom v autoškole až napokon dostal ponuku pracovať pre servis Volk

Peter Kmeť pracuje v súčasnosti ako riaditeľ veľkého autorizovaného servisu v Banskej Bystrici. Po skončení štúdia na strednom odbornom učilišti začal pracovať najskôr v servise, potom v autoškole až napokon dostal ponuku pracovať pre servis Volkswagen a Audi v Nemecku, konkrétne v Západnom Berlíne. Po návrate z Nemecka nastúpil do autorizovaného servisu ako rádový automechanik - klampiar. Od roku 1992 sa Peter Kmeť podieľal na budovaní moderného servisného centra v Banskej Bystrici a využíval vtedy tak cenné skúsenosti z Nemecka. Postupom času sa stal vedúcim autoservisného centra .

Porovnajte autoservis pred rokom 1989 a dnes ?
Pred rokom 1989 sa na Slovensku servisovali Škodovky, Lady, Wartburgy, prípadne nejaké tie Renaulty – to, čo bolo na tú dobu prístupné. Zodpovedala tomu aj určitá technológia, ale teraz už kúpite akékoľvek auto a tak aj v servisoch je to už niečo úplne iné, hlavne po stránke technologického vybavenia, lebo od toho závisí aj oprava auta.
Techniku priniesol rozvoj motorizmu, ale nastala zmena aj po ľudskej stránke?
Je to tiež veľká zmena, lebo človek sa učí celý život a teraz sa musíme zákazníkovi venovať dôslednejšie, lebo má väčšie nároky, autá sú oveľa zložitejšie a zákazník vyžaduje viac individuálnej pozornosti. Dnes však nestačí mať najmodernejší servis v strednej Európe, ale treba mať aj dobrých zamestnancov, ktorí robia dobré meno. Tu býva často kameň úrazu, pretože technika naozaj nestačí.
Čo to znamená robiť vedúceho autoservisu dnes, keď v minulosti bol vedúci servisu veľký „pán“?
Obnáša to veľmi veľa. Hlavne kontrolu ľudí, papierov, ísť s dobou a vyspelou technikou dopredu. Nie je to teda len papierová robota, pretože ja sa tiež zúčastňujem školení ako chlapci, aby som nezaspal na vavrínoch a vedel im poradiť. Teda aby som nebol len taký papierový vedúci ale vedúci v praxi, preto mám radšej montérky ako oblek.
Aký máte názor na právo zákazníka vstúpiť do dielne a vidieť svoje auto?
Musíme dbať na bezpečnosť, a preto nemôžeme povoliť voľný pohyb po dielni. Po dohode však pustíme zákazníka dnu, ale je to vždy individuálne podľa situácie. Vieme túto požiadavku vyriešiť a do 2 mesiacov to chceme dorealizovať – do prijímacej kancelárie umiestnime monitor, dáme namontovať 4 kamery do dielne, aby mohol zákazník pri káve sledovať opravu svojho auta.
Mnoho motoristov sa sťažuje na prístup, ochotu a odbornosť vo veľkých autorizovaných servisoch. V tomto ohľade sa javí lepšie malý autoservis s osobitným prístupom?
Všetko to záleží na tom, aký smer si určí ten konkrétny majiteľ či už malého alebo veľkého autorizovaného autoservisu. Prioritou všetkých bez ohľadu na typ autoservisu by malo byť „Náš zákazník – náš pán“. Záleží na prístupe, nie na veľkosti. Napríklad u nás zamestnanec po príchode na svoj post prechádza začlenením u starších mechanikov, klampiarnikov, lakovníkov a hneď sa posiela na školenie do Nemecka, podľa tej profesie, ktorú bude robiť. Každý jeden z tých chlapcov, čo sú tu, musí pristupovať k autu, ako keby bolo jeho. Ja sa im snažím venovať aj v praxi, chodím pomedzi nich, riešim s nimi problémy, kontrolujem po nich vykonanú prácu.
Často sa stáva, že počas pobytu auta v servise sa stratí pár „maličkostí“, prípadne benzín.
Aj toto je otázka prístupu. Prijímací technik sa už na začiatku venuje zákazníkovi, auto si preberie, popíše si drobné poškodenia, stav v palivovej nádrži prípadne typ autorádia. Treba na to dbať hlavne u nových zákazníkov a zákazník by mal takýto popis od prijímacieho technika vyžadovať. Pokiaľ je súčasťou servisného úkonu skúšobná jazda na spísanie symptómov poruchy, minie servis nejakú časť paliva. Samozrejme, k skúšobnej jazde musí byť adekvátny protokol, ktorý podpisuje majster a potom sa opodstatnenie jazdy zdôvodňuje majiteľovi.
V mnohých autoservisoch visia na stenách diplomy prípadne certifikáty kvality ISO 9001, znamenajú niečo v praxi pre zákazníka?
ISO prinieslo veľmi veľké zmeny, všetko sa musí dokumentovať, čiže už od každého zariadenia musia byť atesty, skúšky, všetko sa sprísnilo, kontrola kvality, stroje majú svoje denníky. Všetko sa kontroluje a zakladá, tým pádom by mal byť zákazník chránený. Pri normách ISO boli určené štandary pre značkové servisy, to znamená veľa techniky, laserové stolice, meracie systémy a pomôcky.
Význam nášho začlenenia do EU v rovine autoservisov?
Členstvo v Európskej únii nám dáva priestor ponúknuť naše služby aj zákazníkovi iného štátu, veľa servisov môže byť na Slovensku lepších. V tomto prípade záleží na mene.
Menšie autoservisy sú stále lepšie vybavené a poskytujú servis pre mnoho značiek, čím vzrástla konkurencia autorizovaným servisom. V čom spočíva budúcnosť veľkých autorizovaných servisov?
Nielen čakať na zákazníka, ale pomôcť mu, aj keď je v núdzi. My robíme Mobil servis – non stop – 365 dní v roku, 24 hodín denne, budeme tu mať asi 5 mobilných áut, 2 budú odťahovacie, pričom jedno dokáže odviesť až štyri osobné vozidlá. Skrátka musíme ísť za zákazníkom tam, kde nás potrebuje a na mieste mu poskytnúť komplex služieb. Vybaviť namiesto neho poistné plnenie až po krytie udalosti.

 Peter Kmeť
Riaditeľ v Montérkach - Peter Kmeť tvrdí, že úspech autoservisu stojí na pracovníkoch a ich prístupe k práci a zákazníkovi. Ľudský faktor je paradoxne najväščím šťastím i nešťastím autoservisu.


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 326
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 143
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 136
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 635
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 873
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 176
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 122
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 118
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 038
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 930

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe má za sebou prvú sezónu v najvyššej lige. Očakávali sme viac, ale nebolo to zlé, hovorí šéf tímu Ralph Denk.

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Vek 25 rokov je akoby 18 z minulosti.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.