SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Kvalita autoservisu je v ľuďoch - hovorí Peter Kmeť

Peter Kmeť pracuje v súčasnosti ako riaditeľ veľkého autorizovaného servisu v Banskej Bystrici. Po skončení štúdia na strednom odbornom učilišti začal pracovať najskôr v servise, potom v autoškole až napokon dostal ponuku pracovať pre servis Volk

Peter Kmeť pracuje v súčasnosti ako riaditeľ veľkého autorizovaného servisu v Banskej Bystrici. Po skončení štúdia na strednom odbornom učilišti začal pracovať najskôr v servise, potom v autoškole až napokon dostal ponuku pracovať pre servis Volkswagen a Audi v Nemecku, konkrétne v Západnom Berlíne. Po návrate z Nemecka nastúpil do autorizovaného servisu ako rádový automechanik - klampiar. Od roku 1992 sa Peter Kmeť podieľal na budovaní moderného servisného centra v Banskej Bystrici a využíval vtedy tak cenné skúsenosti z Nemecka. Postupom času sa stal vedúcim autoservisného centra .

Porovnajte autoservis pred rokom 1989 a dnes ?
Pred rokom 1989 sa na Slovensku servisovali Škodovky, Lady, Wartburgy, prípadne nejaké tie Renaulty – to, čo bolo na tú dobu prístupné. Zodpovedala tomu aj určitá technológia, ale teraz už kúpite akékoľvek auto a tak aj v servisoch je to už niečo úplne iné, hlavne po stránke technologického vybavenia, lebo od toho závisí aj oprava auta.
Techniku priniesol rozvoj motorizmu, ale nastala zmena aj po ľudskej stránke?
Je to tiež veľká zmena, lebo človek sa učí celý život a teraz sa musíme zákazníkovi venovať dôslednejšie, lebo má väčšie nároky, autá sú oveľa zložitejšie a zákazník vyžaduje viac individuálnej pozornosti. Dnes však nestačí mať najmodernejší servis v strednej Európe, ale treba mať aj dobrých zamestnancov, ktorí robia dobré meno. Tu býva často kameň úrazu, pretože technika naozaj nestačí.
Čo to znamená robiť vedúceho autoservisu dnes, keď v minulosti bol vedúci servisu veľký „pán“?
Obnáša to veľmi veľa. Hlavne kontrolu ľudí, papierov, ísť s dobou a vyspelou technikou dopredu. Nie je to teda len papierová robota, pretože ja sa tiež zúčastňujem školení ako chlapci, aby som nezaspal na vavrínoch a vedel im poradiť. Teda aby som nebol len taký papierový vedúci ale vedúci v praxi, preto mám radšej montérky ako oblek.
Aký máte názor na právo zákazníka vstúpiť do dielne a vidieť svoje auto?
Musíme dbať na bezpečnosť, a preto nemôžeme povoliť voľný pohyb po dielni. Po dohode však pustíme zákazníka dnu, ale je to vždy individuálne podľa situácie. Vieme túto požiadavku vyriešiť a do 2 mesiacov to chceme dorealizovať – do prijímacej kancelárie umiestnime monitor, dáme namontovať 4 kamery do dielne, aby mohol zákazník pri káve sledovať opravu svojho auta.
Mnoho motoristov sa sťažuje na prístup, ochotu a odbornosť vo veľkých autorizovaných servisoch. V tomto ohľade sa javí lepšie malý autoservis s osobitným prístupom?
Všetko to záleží na tom, aký smer si určí ten konkrétny majiteľ či už malého alebo veľkého autorizovaného autoservisu. Prioritou všetkých bez ohľadu na typ autoservisu by malo byť „Náš zákazník – náš pán“. Záleží na prístupe, nie na veľkosti. Napríklad u nás zamestnanec po príchode na svoj post prechádza začlenením u starších mechanikov, klampiarnikov, lakovníkov a hneď sa posiela na školenie do Nemecka, podľa tej profesie, ktorú bude robiť. Každý jeden z tých chlapcov, čo sú tu, musí pristupovať k autu, ako keby bolo jeho. Ja sa im snažím venovať aj v praxi, chodím pomedzi nich, riešim s nimi problémy, kontrolujem po nich vykonanú prácu.
Často sa stáva, že počas pobytu auta v servise sa stratí pár „maličkostí“, prípadne benzín.
Aj toto je otázka prístupu. Prijímací technik sa už na začiatku venuje zákazníkovi, auto si preberie, popíše si drobné poškodenia, stav v palivovej nádrži prípadne typ autorádia. Treba na to dbať hlavne u nových zákazníkov a zákazník by mal takýto popis od prijímacieho technika vyžadovať. Pokiaľ je súčasťou servisného úkonu skúšobná jazda na spísanie symptómov poruchy, minie servis nejakú časť paliva. Samozrejme, k skúšobnej jazde musí byť adekvátny protokol, ktorý podpisuje majster a potom sa opodstatnenie jazdy zdôvodňuje majiteľovi.
V mnohých autoservisoch visia na stenách diplomy prípadne certifikáty kvality ISO 9001, znamenajú niečo v praxi pre zákazníka?
ISO prinieslo veľmi veľké zmeny, všetko sa musí dokumentovať, čiže už od každého zariadenia musia byť atesty, skúšky, všetko sa sprísnilo, kontrola kvality, stroje majú svoje denníky. Všetko sa kontroluje a zakladá, tým pádom by mal byť zákazník chránený. Pri normách ISO boli určené štandary pre značkové servisy, to znamená veľa techniky, laserové stolice, meracie systémy a pomôcky.
Význam nášho začlenenia do EU v rovine autoservisov?
Členstvo v Európskej únii nám dáva priestor ponúknuť naše služby aj zákazníkovi iného štátu, veľa servisov môže byť na Slovensku lepších. V tomto prípade záleží na mene.
Menšie autoservisy sú stále lepšie vybavené a poskytujú servis pre mnoho značiek, čím vzrástla konkurencia autorizovaným servisom. V čom spočíva budúcnosť veľkých autorizovaných servisov?
Nielen čakať na zákazníka, ale pomôcť mu, aj keď je v núdzi. My robíme Mobil servis – non stop – 365 dní v roku, 24 hodín denne, budeme tu mať asi 5 mobilných áut, 2 budú odťahovacie, pričom jedno dokáže odviesť až štyri osobné vozidlá. Skrátka musíme ísť za zákazníkom tam, kde nás potrebuje a na mieste mu poskytnúť komplex služieb. Vybaviť namiesto neho poistné plnenie až po krytie udalosti.

 Peter Kmeť
Riaditeľ v Montérkach - Peter Kmeť tvrdí, že úspech autoservisu stojí na pracovníkoch a ich prístupe k práci a zákazníkovi. Ľudský faktor je paradoxne najväščím šťastím i nešťastím autoservisu.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 322
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 465
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 229
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 725
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 446
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 401
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 582
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 495
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 263
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 059
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L