SME

Kvalita autoservisu je v ľuďoch - hovorí Peter Kmeť

Peter Kmeť pracuje v súčasnosti ako riaditeľ veľkého autorizovaného servisu v Banskej Bystrici. Po skončení štúdia na strednom odbornom učilišti začal pracovať najskôr v servise, potom v autoškole až napokon dostal ponuku pracovať pre servis Volk

Peter Kmeť pracuje v súčasnosti ako riaditeľ veľkého autorizovaného servisu v Banskej Bystrici. Po skončení štúdia na strednom odbornom učilišti začal pracovať najskôr v servise, potom v autoškole až napokon dostal ponuku pracovať pre servis Volkswagen a Audi v Nemecku, konkrétne v Západnom Berlíne. Po návrate z Nemecka nastúpil do autorizovaného servisu ako rádový automechanik - klampiar. Od roku 1992 sa Peter Kmeť podieľal na budovaní moderného servisného centra v Banskej Bystrici a využíval vtedy tak cenné skúsenosti z Nemecka. Postupom času sa stal vedúcim autoservisného centra .

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Porovnajte autoservis pred rokom 1989 a dnes ?

Pred rokom 1989 sa na Slovensku servisovali Škodovky, Lady, Wartburgy, prípadne nejaké tie Renaulty – to, čo bolo na tú dobu prístupné. Zodpovedala tomu aj určitá technológia, ale teraz už kúpite akékoľvek auto a tak aj v servisoch je to už niečo úplne iné, hlavne po stránke technologického vybavenia, lebo od toho závisí aj oprava auta.

Techniku priniesol rozvoj motorizmu, ale nastala zmena aj po ľudskej stránke?

Je to tiež veľká zmena, lebo človek sa učí celý život a teraz sa musíme zákazníkovi venovať dôslednejšie, lebo má väčšie nároky, autá sú oveľa zložitejšie a zákazník vyžaduje viac individuálnej pozornosti. Dnes však nestačí mať najmodernejší servis v strednej Európe, ale treba mať aj dobrých zamestnancov, ktorí robia dobré meno. Tu býva často kameň úrazu, pretože technika naozaj nestačí.

SkryťVypnúť reklamu

Čo to znamená robiť vedúceho autoservisu dnes, keď v minulosti bol vedúci servisu veľký „pán“?

Obnáša to veľmi veľa. Hlavne kontrolu ľudí, papierov, ísť s dobou a vyspelou technikou dopredu. Nie je to teda len papierová robota, pretože ja sa tiež zúčastňujem školení ako chlapci, aby som nezaspal na vavrínoch a vedel im poradiť. Teda aby som nebol len taký papierový vedúci ale vedúci v praxi, preto mám radšej montérky ako oblek.

Aký máte názor na právo zákazníka vstúpiť do dielne a vidieť svoje auto?

Musíme dbať na bezpečnosť, a preto nemôžeme povoliť voľný pohyb po dielni. Po dohode však pustíme zákazníka dnu, ale je to vždy individuálne podľa situácie. Vieme túto požiadavku vyriešiť a do 2 mesiacov to chceme dorealizovať – do prijímacej kancelárie umiestnime monitor, dáme namontovať 4 kamery do dielne, aby mohol zákazník pri káve sledovať opravu svojho auta.

SkryťVypnúť reklamu

Mnoho motoristov sa sťažuje na prístup, ochotu a odbornosť vo veľkých autorizovaných servisoch. V tomto ohľade sa javí lepšie malý autoservis s osobitným prístupom?

Všetko to záleží na tom, aký smer si určí ten konkrétny majiteľ či už malého alebo veľkého autorizovaného autoservisu. Prioritou všetkých bez ohľadu na typ autoservisu by malo byť „Náš zákazník – náš pán“. Záleží na prístupe, nie na veľkosti. Napríklad u nás zamestnanec po príchode na svoj post prechádza začlenením u starších mechanikov, klampiarnikov, lakovníkov a hneď sa posiela na školenie do Nemecka, podľa tej profesie, ktorú bude robiť. Každý jeden z tých chlapcov, čo sú tu, musí pristupovať k autu, ako keby bolo jeho. Ja sa im snažím venovať aj v praxi, chodím pomedzi nich, riešim s nimi problémy, kontrolujem po nich vykonanú prácu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Často sa stáva, že počas pobytu auta v servise sa stratí pár „maličkostí“, prípadne benzín.

Aj toto je otázka prístupu. Prijímací technik sa už na začiatku venuje zákazníkovi, auto si preberie, popíše si drobné poškodenia, stav v palivovej nádrži prípadne typ autorádia. Treba na to dbať hlavne u nových zákazníkov a zákazník by mal takýto popis od prijímacieho technika vyžadovať. Pokiaľ je súčasťou servisného úkonu skúšobná jazda na spísanie symptómov poruchy, minie servis nejakú časť paliva. Samozrejme, k skúšobnej jazde musí byť adekvátny protokol, ktorý podpisuje majster a potom sa opodstatnenie jazdy zdôvodňuje majiteľovi.

V mnohých autoservisoch visia na stenách diplomy prípadne certifikáty kvality ISO 9001, znamenajú niečo v praxi pre zákazníka?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

ISO prinieslo veľmi veľké zmeny, všetko sa musí dokumentovať, čiže už od každého zariadenia musia byť atesty, skúšky, všetko sa sprísnilo, kontrola kvality, stroje majú svoje denníky. Všetko sa kontroluje a zakladá, tým pádom by mal byť zákazník chránený. Pri normách ISO boli určené štandary pre značkové servisy, to znamená veľa techniky, laserové stolice, meracie systémy a pomôcky.

Význam nášho začlenenia do EU v rovine autoservisov?

Členstvo v Európskej únii nám dáva priestor ponúknuť naše služby aj zákazníkovi iného štátu, veľa servisov môže byť na Slovensku lepších. V tomto prípade záleží na mene.

Menšie autoservisy sú stále lepšie vybavené a poskytujú servis pre mnoho značiek, čím vzrástla konkurencia autorizovaným servisom. V čom spočíva budúcnosť veľkých autorizovaných servisov?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nielen čakať na zákazníka, ale pomôcť mu, aj keď je v núdzi. My robíme Mobil servis – non stop – 365 dní v roku, 24 hodín denne, budeme tu mať asi 5 mobilných áut, 2 budú odťahovacie, pričom jedno dokáže odviesť až štyri osobné vozidlá. Skrátka musíme ísť za zákazníkom tam, kde nás potrebuje a na mieste mu poskytnúť komplex služieb. Vybaviť namiesto neho poistné plnenie až po krytie udalosti.

 

Riaditeľ v Montérkach - Peter Kmeť tvrdí, že úspech autoservisu stojí na pracovníkoch a ich prístupe k práci a zákazníkovi. Ľudský faktor je paradoxne najväščím šťastím i nešťastím autoservisu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  2. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  4. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  5. Plátené tašky a opakované použitie
  6. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  8. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  1. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  3. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  6. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 8 985
  2. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 7 804
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 685
  4. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 600
  5. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 314
  6. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 733
  7. Plátené tašky a opakované použitie 2 900
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 1 974
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia.
  2. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 10
  3. Martin Eštočák: Viac ako 2 300 podpisov za spravodlivú MHD v Prešove: Petíciu sme odovzdali mestu
  4. Jolana Čuláková: Štefan Harabin sa vyhráža trestnými oznámeniami politikom a farárovi zo Studienky
  5. Viktor Pamula: Deštrukcia redakcie TV Markíza pokračuje
  6. Vladimír Hebert: PANEL – Jedinečný festival komiksu
  7. Dávid Polák: Romantika násilia: Od pirátov k „bojovníkom za slobodu“
  8. František Kukura: Lucifer: Nositeľ zakázaného svetla
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 24 542
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 24 540
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 12 750
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 701
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 436
  6. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 745
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 809
  8. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 4 789
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu