Zastaviť a ísť - Citroen C3 Stop a štart

Nebyť ohľadu na spotrebu a ekologické parametre, kto vie v akej sfére by sa pohyboval litrový výkon a objem motorov. Aj ten najúspornejší motor dneška má svoje rezervy, nehovoriac o vodičovi, ktorý spotrebu automobilu ovplyvňuje asi najviac.

Najšetrnejší vodiči narábajú s plynovým pedálom a dosiahnutou rýchlosťou veľmi opatrne. Dokonca sú aj takí, ktorí počas státia v križovatke vypínajú motor. Bežnému autu takéto štartovanie neprospieva, ale cesta vedie aj týmto smerom. Prvé pokusy s motorom, ktorý nepracuje, keď to vodič nepotrebuje, robil VW s Golfom III. Najnovšie sa k tejto myšlienke prihlásil Citroen modelom C3 STOP & START. Ešte pred premiérou na Parížskom autosalóne sme systém skúšali v praxi na západnom pobreží Francúzska. Citroen C3 stop a štart využíva spojenie dvoch technológií, a to automatizovanej prevodovky Senzodrive a nového reverzného alternátora, ktorý slúži aj ako štartér. Akonáhle vodič zabrzdí (napríklad pred križovatkou) a rýchlosť auta klesne pod 6 km/h systém samočinne otvorí spojku a vypne motor. Pokiaľ má vodič nohu na brzdovom pedále, motor stojí. Akonáhle brzdu uvoľní motor sa naštartuje. Proces štartovania alternátorom cez klinový remeň trvá veľmi krátko a keď je vodičova noha na plyne, agregát už v pohode beží. Výhody systému stop a štart sa prejavia vo veľkých mestách, kde autá často stoja v kolóne a po pár metroch sa posúvajú aj hodinu. Systém je zatiaľ aplikovaný na Citroen C3 s motorom 1,4 16 V 90 k. V budúcnosti by mali „stop a štart“ dostať modely C2 a C1. Obsah škodlivín vo výfukových plynoch a spotreba klesli v mestskej premávke o 10 % a mimo mesta o 6 %. Vo veľmi ťažkých dopravných situáciách veľkomiest klesá spotreba až o 17 %. Posádka takto vybaveného vozidla sa môže tešiť na státie v križovatke bez voľnobežných vibrácií motora.

vypínanie

Na manuálne vypnutie slúži tlačidlo „ECO OFF“ na prístrojovej doske, hlavne v extrémnych prípadoch ako jazda po lesnej ceste, či vyhrabávanie sa zo snehového záveja.

Systém „stop a štart“ má vlastnú kontrolu a deaktivuje sa, ak je motor studený, ak je slabá batéria, tiež nepracuje pri extrémnych teplotách pod -c3 stop a štart10 a nad 30 stupňov Celzia, keď je veľký rozdiel medzi teplotou v interiéri a vonkajšou teplotou, prípadne ak je zapnuté rozmrazovanie okien.


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 693
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 484
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 008
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 510
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 581
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 336
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 315
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 086
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 999
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 886

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

SVET

Café Európa: Ako sa zmení Európa po nemeckých voľbách

Aký dopad budú mať voľby na Európu i na Slovensko? Sledujte diskusiu.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si 30 najpredávanejších áut v Európe za prvý polrok

Úspech zaznamenal Volkswagen Tiguan aj Citroen C3.

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.