V štýle Nuvolari
Audi A6 vyzerá tak dobre, ako ešte nikdy predtým, a to vďaka ostrejším líniám a novému dizajnu chladiča. Pozitívne zmeny nastali aj v zadnej časti, kde niekdajšie oblé rohové svetlá vystriedali nové a širšie svetlá. Čierna metalíza testovaného vozidla mu dodáva prestíž, ale podľa nášho názoru by sa tak pekné auto lepšie zaskvelo v inej farbe. Parkovanie s takmer päť metrovým autom nám uľahčili parkovacie senzory, ktoré vzhľadom na výhľad z miesta vodiča dozadu odporúčame každému. Veľký rázvor náprav priniesol citeľne väčší vnútorný priestor, veľký batožinový priestor (546 l) ale i väčší priemer otáčania 11,9 m.
Ako v lietadle
Jazdné vlastnosti Audi A6 sú pre jeho majiteľa ďaleko významnejšie ako filozofovanie nad detailami a maličkosťami, ktorých je v tejto triede vozidiel neúrekom. V princípe interiér je ťažko vylepšovať a komentovať. Skrátka Audi A6 reprezentuje nemecký zmysel pre technickú dokonalosť, presnosť a strohosť. Tvorcovia sa síce rozhodli pre odvážne nové tvary prístrojovky, všetko však robili s vedomím neodradiť tradičných zákazníkov a prilákať nových, športovo založených ľudí. Ak by sme chceli silou mocou niečo meniť tak potom šedú farbu plastov palubnej dosky za príjemnejšiu a vhod by padlo menej tlačidiel systému MMI na stredovom tuneli. Elektronika a ovládanie auta je navrhnuté tak, aby vodič zadal najnutnejšie parametre a potom iba točil volantom, pridával plyn a brzdil. Ak náhodou dostane chuť preraďovať, stisne ovládač na volante a z automatickej prevodovky sa okamžite stane poloautomatická. Vstup do automatického módu bez nutnosti pohnúť pákou prevodovky sme ocenili pri predbiehaní. Motoru s krútiacim momentom 450 Nm a výkonom 225 k nezáleží na tom, ktorý zo 6 prevodových stupňov je momentálne zaradený, lebo ťahá v celom spektre otáčok, najlepšie však od 2000 do 3800. Prudké zošliapnutie plynového pedála sprevádza maximálne možné podradenie do vysokých a pre diesel neefektívnych otáčok. Lepšie sme využili motor primeraným podradením z volantu. Ak sme sa náhodou rozhodli k nemožnému – dodržiavať rýchlostné limity - vychutnali sme si aspoň bezpečné predbiehanie na prehustených cestách I. triedy. V hlave nám stále poletovala otázka, či vo vyššej strednej triede majú opodstatnenie aj benzínové motory, veď A6 3,0 TDI zrýchľuje z pokoja na 100 km/h za 7,3 s a dosiahne rýchlosť 243 km/h. Automobilovým fajnšmekrom môže vadiť zvuková kulisa naftového motora a menší rozsah činných otáčok. Chod šesťvalcového motora pripomína klasický nafťák iba minimálne, no spev benzínového šesťvalca nenapodobní nikdy. Audi A6 s motorom 3,0 TDI a pohonom všetkých kolies bude podľa nášho názoru patriť k najžiadanejším ale nie najlacnejším verziám tohto modelového radu.
Diesel v Audi A6 sa oplatí
Paradoxne majiteľ auta za 1,9 milióna Sk môže ušetriť na naftovom motore viac, ako majitelia malých automobilov. Za motor 3,0 TDI zaplatí rovnakú poistku ako za benzínový trojliter, dokonca nadobúdacia cena 3,0 TDI je nižšia ako 3,2 FSI a o spotrebe nehovoriac. Pod dobrou spotrebou myslíme priemer v teste 9,2 l/100km. V prvej časti testu sme nechali voľný priebeh emóciám a sile motora pri spotrebe 11,8 l/ 100 km. Rozumným využitím sily v nízkych otáčkach následne spotreba klesla na 8,2 l/100 km. S úplne zatiahnutou uzdou dokáže Audi A6 3,0 TDI spotrebovať iba 7,5 l na 100 km, ale to neprospieva ani autu ani vodičovi. Týždenný test nás jednoznačne presvedčil o opodstatnenosti používania naftových motorov v extra triede vozidiel. V niektorých detailoch treba byť zhovievavejší ale jazdný zážitok verzus spotreba stojí za to. Verzia s motorom 3,0 TDI quatro tiptronic stojí 1 903 000 Sk.
Obrovský výkon drží na uzde systém quattro, ktorý pomáha dostať výkon a krútiaci moment na cestu bez prekĺznutia kolies. Skúšku zrýchlenia z 0 na 100 km/h a následne okamžitého brzdenia na nulu sa nám prvý krát podarilo zvládnuť na dráhe kratšej ako 200 m, Audi A4 takto potvrdilo vinikajúce zrýchlenie s dobrou tarkciou a slušné brzdy. Pri náhlej zmene smeru jazdy cítiť vyššiu pohotovostnú hmotnosť, vodič však veľmi dobre cíti správanie auta aj v hraničnej situácii.
Vodičovi Audi A6 nesmie okrem vycibreného zmyslu pre rýchlu a bezpečnú jazdu chýbať vzťah k elektronike, ktorá je všade. Na samotnej prístrojovke ostalo iba málo tlačidiel a ovládacích prvkov, pretože nastavovanie väčšiny parametrov má na starosti systém MMI basic (Multi Media Interface) s indikáciou nastavení na červenom displeji. Klasickú páku ručnej brzdy nahradilo malé tlačidlo.