SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Audi A6 3,0 TDI Quattro

Revolučné a kritizované oblé tvary predchádzajúcej generácie Audi A6 patria minulosti. Na svet prišlo nové Audi A6 s úplne inou a krajšou tvárou, novou technikou a zmeneným interiérom. V redakčnom teste sme „prevetrali“ model 3,0 TDI quattro, o ktorý bude



V štýle Nuvolari
V štýle NuvolariAudi A6 vyzerá tak dobre, ako ešte nikdy predtým, a to vďaka ostrejším líniám a novému dizajnu chladiča. Pozitívne zmeny nastali aj v zadnej časti, kde niekdajšie oblé rohové svetlá vystriedali nové a širšie svetlá. Čierna metalíza testovaného vozidla mu dodáva prestíž, ale podľa nášho názoru by sa tak pekné auto lepšie zaskvelo v inej farbe. Parkovanie s takmer päť metrovým autom nám uľahčili parkovacie senzory, ktoré vzhľadom na výhľad z miesta vodiča dozadu odporúčame každému. Veľký rázvor náprav priniesol citeľne väčší vnútorný priestor, veľký batožinový priestor (546 l) ale i väčší priemer otáčania 11,9 m.

Ako v lietadle

kokpitJazdné vlastnosti Audi A6 sú pre jeho majiteľa ďaleko významnejšie ako filozofovanie nad detailami a maličkosťami, ktorých je v tejto triede vozidiel neúrekom. V princípe interiér je ťažko vylepšovať a komentovať. Skrátka Audi A6 reprezentuje nemecký zmysel pre technickú dokonalosť, presnosť a strohosť. Tvorcovia sa síce rozhodli pre odvážne nové tvary prístrojovky, všetko však robili s vedomím neodradiť tradičných zákazníkov a prilákať nových, športovo založených ľudí. Ak by sme chceli silou mocou niečo meniť tak potom šedú farbu plastov palubnej dosky za príjemnejšiu a vhod by padlo menej tlačidiel systému MMI na stredovom tuneli. Elektronika a ovládanie auta je navrhnuté tak, aby vodič zadal najnutnejšie parametre a potom iba točil volantom, pridával plyn a brzdil. Ak náhodou dostane chuť preraďovať, stisne ovládač na volante a z automatickej prevodovky sa okamžite stane poloautomatická. Vstup do automatického módu bez nutnosti pohnúť pákou prevodovky sme ocenili pri predbiehaní. Motoru s krútiacim momentom 450 Nm a výkonom 225 k nezáleží na tom, ktorý zo 6 prevodových stupňov je momentálne zaradený, lebo ťahá v celom spektre otáčok, najlepšie však od 2000 do 3800. Prudké zošliapnutie plynového pedála sprevádza maximálne možné podradenie do vysokých a pre diesel neefektívnych otáčok. Lepšie sme využili motor primeraným podradením z volantu. Ak sme sa náhodou rozhodli k nemožnému – dodržiavať rýchlostné limity - vychutnali sme si aspoň bezpečné predbiehanie na prehustených cestách I. triedy. V hlave nám stále poletovala otázka, či vo vyššej strednej triede majú opodstatnenie aj benzínové motory, veď A6 3,0 TDI zrýchľuje z pokoja na 100 km/h za 7,3 s a dosiahne rýchlosť 243 km/h. Automobilovým fajnšmekrom môže vadiť zvuková kulisa naftového motora a menší rozsah činných otáčok. Chod šesťvalcového motora pripomína klasický nafťák iba minimálne, no spev benzínového šesťvalca nenapodobní nikdy. Audi A6 s motorom 3,0 TDI a pohonom všetkých kolies bude podľa nášho názoru patriť k najžiadanejším ale nie najlacnejším verziám tohto modelového radu.

Diesel v Audi A6 sa oplatí

Paradoxne majiteľ auta za 1,9 milióna Sk môže ušetriť na naftovom motore viac, ako majitelia malých automobilov. Za motor 3,0 TDI zaplatí rovnakú poistku ako za benzínový trojliter, dokonca nadobúdacia cena 3,0 TDI je nižšia ako 3,2 FSI a o spotrebe nehovoriac. Pod dobrou spotrebou myslíme priemer v teste 9,2 l/100km. V prvej časti testu sme nechali voľný priebeh emóciám a sile motora pri spotrebe 11,8 l/ 100 km. Rozumným využitím sily v nízkych otáčkach následne spotreba klesla na 8,2 l/100 km. S úplne zatiahnutou uzdou dokáže Audi A6 3,0 TDI spotrebovať iba 7,5 l na 100 km, ale to neprospieva ani autu ani vodičovi. Týždenný test nás jednoznačne presvedčil o opodstatnenosti používania naftových motorov v extra triede vozidiel. V niektorých detailoch treba byť zhovievavejší ale jazdný zážitok verzus spotreba stojí za to. Verzia s motorom 3,0 TDI quatro tiptronic stojí 1 903 000 Sk.

podvozokObrovský výkon drží na uzde systém quattro, ktorý pomáha dostať výkon a krútiaci moment na cestu bez prekĺznutia kolies. Skúšku zrýchlenia z 0 na 100 km/h a následne okamžitého brzdenia na nulu sa nám prvý krát podarilo zvládnuť na dráhe kratšej ako 200 m, Audi A4 takto potvrdilo vinikajúce zrýchlenie s dobrou tarkciou a slušné brzdy. Pri náhlej zmene smeru jazdy cítiť vyššiu pohotovostnú hmotnosť, vodič však veľmi dobre cíti správanie auta aj v hraničnej situácii.

 
MMIVodičovi Audi A6 nesmie okrem vycibreného zmyslu pre rýchlu a bezpečnú jazdu chýbať vzťah k elektronike, ktorá je všade. Na samotnej prístrojovke ostalo iba málo tlačidiel a ovládacích prvkov, pretože nastavovanie väčšiny parametrov má na starosti systém MMI basic (Multi Media Interface) s indikáciou nastavení na červenom displeji. Klasickú páku ručnej brzdy nahradilo malé tlačidlo.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  6. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 22 025
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 843
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 181
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 669
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 090
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 292
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 3 062
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dědečka nakoniec po pojednávaní sudca Marek Filo prepustil.

Sudcovou úlohou nebolo dbať na priania verejnosti. Pozrime sa na argumentáciu sklamaných ľudí.


46m
Ruský tank T-80, ktorého sa ukrajinskí vojaci zmocnili v Bachmute.

Ruská armáda za sebou zanecháva moderné zbrane aj muzeálne kusy.


18 h
Peter Tkačenko

Hortovi, Hrušovskému a Paškovi by pri pohľade na dnešný parlament zabehlo.


18 h
Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan na summite v Prahe.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 11 h

Neprehliadnite tiež

Za kompaktné SUV s nízkou spotrebou bazárový rebríček Carvago považuje Nissan Qashqai minulej generácie s naftovým motorom 1,5 dCi.

Výsledkom kraľujú verzie s naftovými motormi.


6. okt
Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


5. okt
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt

Blogy SME

  1. Otilia Horrocks: Dajme/te/ v intraviláne maximálnu rýchlosť 50 km/hod.
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (7. - 13.10.1922)
  3. Olívia Lacenová: Udržateľné investície opäť ukazujú svoju odolnosť
  4. Teodor Hasala: Vtip o dvoch opilcoch a svete
  5. Anton Kaiser: Zlatomoravecký jarmok
  6. Erik Kriššák: Dotyk rán
  7. Katarína Vanišová: Gólový fenomén opäť úradoval. Bude lepší ako Messi s Ronaldom?
  8. Nicholas Wintzler: Niektoré maľby a zápisky za posledný polrok.
  1. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 5 843
  2. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 186
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 897
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 257
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 072
  6. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou? 3 507
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 866
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 820
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu