SME

Toyota Prius - hybridný automobil už aj na Slovensku

Toyota predstavila hybridný pohon už pred šiestimi rokmi a dnes sériovo vyrába (jediná na svete) komfortný hybridný automobil strednej triedy so spotrebou malých vozidiel. Po tom, ako sa vo svete predalo 140 000 exemplárov vozidla Prius, prichádza jeho dr

Toyota predstavila hybridný pohon už pred šiestimi rokmi a dnes sériovo vyrába (jediná na svete) komfortný hybridný automobil strednej triedy so spotrebou malých vozidiel. Po tom, ako sa vo svete predalo 140 000 exemplárov vozidla Prius, prichádza jeho druhá generácia aj na Slovensko. Prius s celkovou dĺžkou karosérie 4,45 m (rázvor 270 cm) ponúka vnútorný priestor a bezpečnosť ako každé iné auto strednej triedy. Okrem pevnej karosérie mu nechýba ABS, stabilizačný systém VSC a šesť airbagov. "Zelený" automobil napriek rozmerom a dosahovanej dynamike (0-100 km/h za 11s) spotrebuje iba 4,3 l/100 km v zmiešanom režime, 4,2 l/100 km mimo mesta a 5 l/100 km v meste. Kým ostatné automobily s hybridným pohonom využívajú vo väčšej miere spaľovací motor ako elektromotor, Toyota Hybrid Synergy Drive zapája do činnosti vybraný agregát podľa situácie a požiadaviek vodiča. K šetreniu pohonných hmôt výrazne prispieva najnižší odpor vzduchu v strednej triede Cx 0,26. Typickí majitelia Priusu sa väčšinou pohybujú vo veľkých mestách, majú zmysel pre ochranu životného prostredia, sú vnímaví k inováciám, sú profesionáli alebo manažéri s vyšším stupňom vzdelania a s nadpriemerným príjmom (Toyota Prius stojí 1 049 000 Sk).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na rozbeh vozidla z pokoja slúži elektromotor (vsadený priamo v prevodovom systéme), ktorý má od nízkych otáčok najvyšší krútiaci moment. Keď Prius dosiahne stredné rýchlosti, zapojí sa do činnosti spaľovací motor objemu 1,5 l (57 kW) a jeho sila sa využíva na pohon predných kolies a súčasne ženie alternátor, ktorý zase poháňa elektromotor. Pri maximálnom zrýchľovaní (predbiehanie) sa dodatočná elektrická energia dodáva z batérie, aby mohli obidva motory pracovať na plný výkon. Počas brzdenia sa elektromotor zmení na veľkokapacitný generátor, ktorý dobíja batériu a súčasne pomáha brzdám v účinnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 21 544
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 765
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 083
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 987
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 452
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 252
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 967
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 857
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (11. - 17.7.1925)
  2. Tomáš Hrubý: Zkusil jsi to vypnout a znovu zapnout?
  3. Daniel Bíro: Adrián Ferenčík ako rušňovodič viedol viaceré typy vlakov. Čím sa vyznačuje práca rušňovodiča z jeho pohľadu?
  4. Vladimír Bačišin: Neografia, a.s. Martin opäť so zväčšujúcou sa čiernou dierou
  5. Marek Strapko: Prezident mieru sa ide hrať na vojačikov
  6. Iveta Grootová: Darček
  7. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club.
  8. Iveta Grootová: Na stanici
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 891
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 460
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 11 946
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 514
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 777
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 385
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 4 750
  8. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 155
  1. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  2. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  3. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  4. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  5. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  6. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  7. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  8. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
SkryťZatvoriť reklamu