SLUHA DO KAŽDÉHO POČASIA

TEST : Nissan X- Trail 2,2 dCi Sport

Nissan má momentálne najširšiu ponuku športovo-úžitkových vozidiel SUV s pohonom všetkých kolies, pretože k zabehnutému modelu X-Trail postupne pribudne Murano a Pathfinder. Aby sa X-Trail po boku mladších bratov necítil nemoderný, dostal sviežejší vzhľad


Generácia X
"X" - symbol generácie, ktorá žije veľmi aktívne, sa neobjavilo v tomto modelovom rade náhodne, pretože dizajn karosérie i interiéru úzko korešponduje s módou a aktívnym životným štýlom. Počas testu sme si pochvaľovali dobrý prístup do batožinového priestoru i ľahké nastupovanie. Dno batožinového priestoru z tvrdeného plastu síce interiérľahko umyjete, ale nezaistené malé predmety sa po ňom šmýkajú zo strany na stranu, preto odporúčame multifunkčnú upínaciu sieť. S extrémnou prevádzkou auta po nespevnenom povrchu rátali konštruktéri pri navrhovaní odkladacích boxov a poličiek, pretože takmer všetky sú zatvárateľné. Mobilné telefóny, peňaženky a iné drobnosti potom "nelietajú" po celom aute. Netradičným prvkom v stvárnení interiéru sú prístroje umiestnené v strede prístrojovky. Vonkajšie rozmery sa premietli do vnútorného priestoru prirovnateľného ku kombi strednej triedy. Operadlá zadných sedadiel okrem sklápania potešia nastavovaním sklonu. Slušný priestor na sedenie vzadu sčasti obmedzuje vysoký stredový tunel. Predné sedadlá sú ušité na zápasnícke postavy a človek stredného vzrastu nemá možnosť využiť ich bočné vedenie. Zvlášť nás potešila klimatizácia i kúrenie s rýchlym účinkom a prehľadným ovládaním. V porovnaní s prechádzajúcou generáciou Nissan X-Trail má nasledovník kvalitnejšie materiály a citeľne lepší interiér. Príplatkové diaľkové svetlá v zosilnených strešných lyžinách nám výborne osvetlili nerovnosti terénu počas nočného výletu. Ich zapínanie je však v spodnej časti prístrojovej dosky trochu komplikované.


Silný motor z Francúzska
Kooperácia s automobilkou Renault vo vývoji motorov priniesla ovocie v podobe naftového motora 2,2 dCi. Nissan X - TrailŠtvorvalec s výkonom 100 kW (136 k) má kultivovaný chod a výborný ťah na ceste i mimo nej. Kvality motora vynikli v priemernej spotrebe 8,2 l/100 km, hoci sme nedosiahli výrobcom stanovenú spotrebu 7,2 l/100km.
Šesťstupňová prevodovka sadne k skúšanému nafťáku na asfaltových cestách ako uliata, ale v teréne je prvý i druhý stupeň veľmi rýchly. V pomalých pasážach musíte veľké nerovnosti absolvovať neprimerane rýchlo, alebo nechať prešmyknúť spojku, aby sa motor netrápil v nízkych otáčkach.

V teréne sa nestratí

Systém pohonu všetkých kolies ALL-MODE totiž predurčuje X-Trail na jazdu v náročnejšom teréne, a nielen po lesných cestách. Vodič si otočným ovládačom na prístrojovke vyberie, či chce iba predný pohon, prípadne pohon všetkých kolies s variabilným rozdelením sily, alebo pohon všetkých kolies s pevne nastaveným rozdelením sily medzi nápravy v pomere 57:43. Tam, kde základná verzia pohonu ALL MODE nevládala ďalej, pomohli príplatkové aktívne diferenciály so zvýšenou svornosťou. Skúsenosti značky Nissan s výrobou terénnych automobilov cítiť zvlášť v teréne, pretože X-Trail prekročil bežné schopnosti vozidiel SUV. Nissan X-Trail s benzínovým motorom 2,0 (140 k) stojí 899 000 korún. Testovaná (podstatne drahšia) verzia 2,2 dCi (136 k) Sport vyjde na 1 179 000. Pre firmy a podnikateľov existujú verzie s odpočtom DPH. Nissan X-Trail na nás zapôsobil podvozkom, systémom ALL MODE a čiperným motorom. Sklamaní sme z veľkého cenového rozdielu medzi benzínovým a naftovým motorom.

 

priečne nerovnostiS jedným kolesom "vo vzduchu" a zablokovaným stredovým diferenciálom sa X-Trail bez problémov pohne dopredu. Ak stratia priľnavosť dve náprotivné kolesá, na rad prichádza zásah ESP s protipreklzovým systémom a elektronickou uzávierkou diferenciálu LSD (dostupné vo verzii Sport a Elegance).


na cesteNa ceste sa Nissan X-trail správa ako komfortné kombi a z rovnováhy ho nevyvedie ani náhla zmena smeru jazdy. V ostrých zákrutách však cítiť vyššie položené ťažisko a pohotovostnú hmotnosť 1525 kg.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  1. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  2. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  3. Detské zúbky sú veda
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 9 839
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 4 243
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 787
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 231
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 463
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 262
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 033
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 867
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 851
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 741

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Kto sa bojí boja proti korupcii

Vo virtuálnom priestore sa objavujú útoky na prezidenta či protikorupčných aktivistov.

PRIMÁR

Päťdesiatnici a stres: Po päťdesiatke začne stres zabíjať

Nikto nie je stavaný na to, aby prežíval dlhodobý stres.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.