BMW 120i a BMW 120 d

Automobilka BMW neodolala pokušeniu zostúpiť o jeden  stupienok nižšie do kompaktnej triedy a v priebehu tohto roka predstavila najmenšie BMW "jeden". Kompaktný automobil s pozdĺžne uloženým motorom a pohonom zadnej nápravy stelesňuje svojskú predsta

Vlastná tvár
BMW 120iZaužívané tvary BMW sa v tomto prípade nevyhli modernému dizajnovému štýlu "horiaceho plameňa", s ktorým začalo BMW (nie celkom šťastne) pri rade sedem. Jednotka zbavená výstredností právom patrí medzi najkrajšie a najvýnimočnejšie kompaktné autá. Názory na celkový vzhľad sa síce rôznia, zhodujú sa však v tom, že BMW má vlastný výnimočný štýl a my s tým súhlasíme.
Pre dušu pretekára
Prvý pohľad do interiéru BMW 1 prezrádza, že tu si konštruktéri kládli úplne iné méty, než v bežných automobiloch kompaktnej triedy. Vodiča obklopuje mohutný prístrojový panel, vysoký stredový tunel a jednoznačne športová atmosféra. Trochu diskutabilne pôsobia plasty sivej, prípadne čiernej farby. Sú však dokonale vypracované, interiér 120inehovoriac o vynikajúcej ergonómii a funkčných detailoch. Premeranie interiéru nás utvrdilo v tom, že prioritný je priestor na predných sedadlách, sedenie vzadu však nie je také zlé, ako sa zdá. Samozrejme, že nejaké centimetre navyše by dospelým osobám vzadu padli vhod, ale väčšina ľudí sa bude tlačiť za volant, pretože tam sme sa cítili naozaj výborne. Napriek interiér 120 dvýrazne pretekárskym črtám interiéru nepovažujeme "jednotku" za čisto mužské auto. Bezpečné jazdné vlastnosti, imidžový vzhľad a meno BMW totiž zapôsobia aj na každú ženu. Pod dnom batožinového (330 l) priestoru sme našli výborne prístupnú autobatériu a základné náradie. Rezervné koleso v BMW 1 neexistuje, pretože už v sériovom vybavení sú použité pneumatiky schopné po prepichnutí dôjsť do vzdialenosti 80 km.
Nafta víťazí
Spolu s BMW 1 prišla na trh nová generácia štvorvalcových motorov. Benzínový dvojliter nás zaujal v prvom rade neuveriteľným zvukom a až potom výkonmi. Športového vodiča chrapľavý zvuk výfukového potrubia poteší, laikovi sa môže zdať obťažujúci. Kým pružnosť benzínového motora v nízkych otáčkach možno porovnať s konkurenciou, jeho vyčíňanie v hornom spektre otáčok sa nám zdalo nadpriemerné. Benzínový motor so šesťstupňovou prevodovkou ulahodí "pretekárom", ktorí radi počúvajú vysoké otáčky. Naopak naftový dvojliter 120 d s neuveriteľným výkonom 120 kW (163 k) si nevyžaduje vytáčanie a prácu s otáčkami. Stačí stúpiť na plyn a takmer bez oneskorenia BMW vyrazí prudko dopredu s ohromujúcim zrýchlením. Motor 120 d nemá vo svojej objemovej triede konkurenta. Potešilo nás tiež, že tento diesel po krátkom záťahu neochabne, ale dá sa efektívne točiť až po 4500 otáčok za minútu. Počas vychutnávania radosti z jazdy sme sa dostali na 8,8 l/100 km a pri bežnej dynamickej jazde bola spotreba 7,2 l/100 km. Za negatívum naftového motora považujeme síce tlmený, ale predsa citeľný zvuk klasického nafťáka. Naše sympatie si získala šesťstupňová automatická prevodovka, v ktorej sa temperament motora nestratil, pretože radila i podraďovala presne podľa štýlu jazdy. Za tento druh komfortu si musí zákazník priplatiť približne 86 000 korún.
Vlastná trieda
BMW 1 si zachováva všetky vlastnosti značky BMW v malom balení, a tak ho nemožno považovať za klasického konkurenta pre Opel Astra či VW Golf. Test nás presvedčil, že BMW 1 neprišlo na svet ako ľudové BMW, ale nová trieda. Vyžitie za volantom možno prirovnať k väčším BMW, akurát za prijateľnejšiu cenu a s rozmermi vhodnými do preplneného mesta. Odhliadnuc od zvuku motora, víťazom nášho porovnania je naftová verzia 120 d.

sedadlá 120isedadlá 120dZ dvoch typov kožených sedadiel s manuálnym nastavovaním polohy sa nám viac páčili tie v BMW 120 i. Okrem elektricky nastaviteľnej bedrovej opierky mali aj elektrické nastavovanie bočného vedenia operadla. Vodičov chrbát tak sedadlo obopne a dovolí mu precítiť radosť z jazdy, ktorá je v tomto aute povýšená nad maximálny objem kufra alebo nad počet odkladacích priestorov.


 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 16 353
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 432
  3. Moskva alebo Petrohrad? 6 319
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 168
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 380
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 935
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 875
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 736
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 656
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 486

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.