SME
Pondelok, 26. september, 2022 | Meniny má Edita

BMW 120i a BMW 120 d

Automobilka BMW neodolala pokušeniu zostúpiť o jeden  stupienok nižšie do kompaktnej triedy a v priebehu tohto roka predstavila najmenšie BMW "jeden". Kompaktný automobil s pozdĺžne uloženým motorom a pohonom zadnej nápravy stelesňuje svojskú predsta

Vlastná tvár
BMW 120iZaužívané tvary BMW sa v tomto prípade nevyhli modernému dizajnovému štýlu "horiaceho plameňa", s ktorým začalo BMW (nie celkom šťastne) pri rade sedem. Jednotka zbavená výstredností právom patrí medzi najkrajšie a najvýnimočnejšie kompaktné autá. Názory na celkový vzhľad sa síce rôznia, zhodujú sa však v tom, že BMW má vlastný výnimočný štýl a my s tým súhlasíme.
Pre dušu pretekára
Prvý pohľad do interiéru BMW 1 prezrádza, že tu si konštruktéri kládli úplne iné méty, než v bežných automobiloch kompaktnej triedy. Vodiča obklopuje mohutný prístrojový panel, vysoký stredový tunel a jednoznačne športová atmosféra. Trochu diskutabilne pôsobia plasty sivej, prípadne čiernej farby. Sú však dokonale vypracované, interiér 120inehovoriac o vynikajúcej ergonómii a funkčných detailoch. Premeranie interiéru nás utvrdilo v tom, že prioritný je priestor na predných sedadlách, sedenie vzadu však nie je také zlé, ako sa zdá. Samozrejme, že nejaké centimetre navyše by dospelým osobám vzadu padli vhod, ale väčšina ľudí sa bude tlačiť za volant, pretože tam sme sa cítili naozaj výborne. Napriek interiér 120 dvýrazne pretekárskym črtám interiéru nepovažujeme "jednotku" za čisto mužské auto. Bezpečné jazdné vlastnosti, imidžový vzhľad a meno BMW totiž zapôsobia aj na každú ženu. Pod dnom batožinového (330 l) priestoru sme našli výborne prístupnú autobatériu a základné náradie. Rezervné koleso v BMW 1 neexistuje, pretože už v sériovom vybavení sú použité pneumatiky schopné po prepichnutí dôjsť do vzdialenosti 80 km.
Nafta víťazí
Spolu s BMW 1 prišla na trh nová generácia štvorvalcových motorov. Benzínový dvojliter nás zaujal v prvom rade neuveriteľným zvukom a až potom výkonmi. Športového vodiča chrapľavý zvuk výfukového potrubia poteší, laikovi sa môže zdať obťažujúci. Kým pružnosť benzínového motora v nízkych otáčkach možno porovnať s konkurenciou, jeho vyčíňanie v hornom spektre otáčok sa nám zdalo nadpriemerné. Benzínový motor so šesťstupňovou prevodovkou ulahodí "pretekárom", ktorí radi počúvajú vysoké otáčky. Naopak naftový dvojliter 120 d s neuveriteľným výkonom 120 kW (163 k) si nevyžaduje vytáčanie a prácu s otáčkami. Stačí stúpiť na plyn a takmer bez oneskorenia BMW vyrazí prudko dopredu s ohromujúcim zrýchlením. Motor 120 d nemá vo svojej objemovej triede konkurenta. Potešilo nás tiež, že tento diesel po krátkom záťahu neochabne, ale dá sa efektívne točiť až po 4500 otáčok za minútu. Počas vychutnávania radosti z jazdy sme sa dostali na 8,8 l/100 km a pri bežnej dynamickej jazde bola spotreba 7,2 l/100 km. Za negatívum naftového motora považujeme síce tlmený, ale predsa citeľný zvuk klasického nafťáka. Naše sympatie si získala šesťstupňová automatická prevodovka, v ktorej sa temperament motora nestratil, pretože radila i podraďovala presne podľa štýlu jazdy. Za tento druh komfortu si musí zákazník priplatiť približne 86 000 korún.
Vlastná trieda
BMW 1 si zachováva všetky vlastnosti značky BMW v malom balení, a tak ho nemožno považovať za klasického konkurenta pre Opel Astra či VW Golf. Test nás presvedčil, že BMW 1 neprišlo na svet ako ľudové BMW, ale nová trieda. Vyžitie za volantom možno prirovnať k väčším BMW, akurát za prijateľnejšiu cenu a s rozmermi vhodnými do preplneného mesta. Odhliadnuc od zvuku motora, víťazom nášho porovnania je naftová verzia 120 d.

sedadlá 120isedadlá 120dZ dvoch typov kožených sedadiel s manuálnym nastavovaním polohy sa nám viac páčili tie v BMW 120 i. Okrem elektricky nastaviteľnej bedrovej opierky mali aj elektrické nastavovanie bočného vedenia operadla. Vodičov chrbát tak sedadlo obopne a dovolí mu precítiť radosť z jazdy, ktorá je v tomto aute povýšená nad maximálny objem kufra alebo nad počet odkladacích priestorov.


 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike
  2. Šliapnuť do pedálov – a ide sa na to!
  3. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  4. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  5. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  6. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  7. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  8. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč?
  1. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  2. Spolu tvoríme inkluzívne susedstvá
  3. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
  4. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  5. Industriálna Spilka Offices je súčasťou Týždňa zelených budov
  6. Hagyari: Som pripravený intenzívne a tvrdo pracovať
  7. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 417
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 9 997
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 820
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 426
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 781
  6. Rozbolí vás žalúdok zo studenej vody? Najväčšie mýty o trávení 2 668
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 185
  8. Viete, ktorá je najvzácnejšia komodita? Budete prekvapení! 1 767
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Karel Hirman vs. nejaký Smerák - v nedeľu v komerčnej televízií .
  2. Dana Janebová: Svetlo pre teba
  3. Anna Miľanová: Cesta vlakom... 2022
  4. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie
  5. Daniel Jankech: Ako som prežil detstvo a mladosť bez ruského plynu.
  6. Soňa Bulbeck: Dopadne Slovensko podobne ako Libanon?
  7. Jaroslav Polaček: Robíme to čestne. Budeme v tom pokračovať
  8. Štefan Vidlár: Premyslený politický ťah?
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 14 716
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 12 114
  3. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 6 277
  4. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 6 114
  5. Miroslav Lukáč: Viete že ruský trpaslík je najväčší na svete, ruské hodinky najrýchlejšie a Červená armáda nie je krvavočervená, ale ružová? 5 093
  6. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 4 651
  7. Tereza Krajčová: Grécke Atény 2/4 - Majestátny Acropolis, antická atmosféra v Agore a stopy Rimanov 4 481
  8. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu 4 256
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu