SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

BMW 120i a BMW 120 d

Automobilka BMW neodolala pokušeniu zostúpiť o jeden  stupienok nižšie do kompaktnej triedy a v priebehu tohto roka predstavila najmenšie BMW "jeden". Kompaktný automobil s pozdĺžne uloženým motorom a pohonom zadnej nápravy stelesňuje svojskú predsta

Vlastná tvár
BMW 120iZaužívané tvary BMW sa v tomto prípade nevyhli modernému dizajnovému štýlu "horiaceho plameňa", s ktorým začalo BMW (nie celkom šťastne) pri rade sedem. Jednotka zbavená výstredností právom patrí medzi najkrajšie a najvýnimočnejšie kompaktné autá. Názory na celkový vzhľad sa síce rôznia, zhodujú sa však v tom, že BMW má vlastný výnimočný štýl a my s tým súhlasíme.
Pre dušu pretekára
Prvý pohľad do interiéru BMW 1 prezrádza, že tu si konštruktéri kládli úplne iné méty, než v bežných automobiloch kompaktnej triedy. Vodiča obklopuje mohutný prístrojový panel, vysoký stredový tunel a jednoznačne športová atmosféra. Trochu diskutabilne pôsobia plasty sivej, prípadne čiernej farby. Sú však dokonale vypracované, interiér 120inehovoriac o vynikajúcej ergonómii a funkčných detailoch. Premeranie interiéru nás utvrdilo v tom, že prioritný je priestor na predných sedadlách, sedenie vzadu však nie je také zlé, ako sa zdá. Samozrejme, že nejaké centimetre navyše by dospelým osobám vzadu padli vhod, ale väčšina ľudí sa bude tlačiť za volant, pretože tam sme sa cítili naozaj výborne. Napriek interiér 120 dvýrazne pretekárskym črtám interiéru nepovažujeme "jednotku" za čisto mužské auto. Bezpečné jazdné vlastnosti, imidžový vzhľad a meno BMW totiž zapôsobia aj na každú ženu. Pod dnom batožinového (330 l) priestoru sme našli výborne prístupnú autobatériu a základné náradie. Rezervné koleso v BMW 1 neexistuje, pretože už v sériovom vybavení sú použité pneumatiky schopné po prepichnutí dôjsť do vzdialenosti 80 km.
Nafta víťazí
Spolu s BMW 1 prišla na trh nová generácia štvorvalcových motorov. Benzínový dvojliter nás zaujal v prvom rade neuveriteľným zvukom a až potom výkonmi. Športového vodiča chrapľavý zvuk výfukového potrubia poteší, laikovi sa môže zdať obťažujúci. Kým pružnosť benzínového motora v nízkych otáčkach možno porovnať s konkurenciou, jeho vyčíňanie v hornom spektre otáčok sa nám zdalo nadpriemerné. Benzínový motor so šesťstupňovou prevodovkou ulahodí "pretekárom", ktorí radi počúvajú vysoké otáčky. Naopak naftový dvojliter 120 d s neuveriteľným výkonom 120 kW (163 k) si nevyžaduje vytáčanie a prácu s otáčkami. Stačí stúpiť na plyn a takmer bez oneskorenia BMW vyrazí prudko dopredu s ohromujúcim zrýchlením. Motor 120 d nemá vo svojej objemovej triede konkurenta. Potešilo nás tiež, že tento diesel po krátkom záťahu neochabne, ale dá sa efektívne točiť až po 4500 otáčok za minútu. Počas vychutnávania radosti z jazdy sme sa dostali na 8,8 l/100 km a pri bežnej dynamickej jazde bola spotreba 7,2 l/100 km. Za negatívum naftového motora považujeme síce tlmený, ale predsa citeľný zvuk klasického nafťáka. Naše sympatie si získala šesťstupňová automatická prevodovka, v ktorej sa temperament motora nestratil, pretože radila i podraďovala presne podľa štýlu jazdy. Za tento druh komfortu si musí zákazník priplatiť približne 86 000 korún.
Vlastná trieda
BMW 1 si zachováva všetky vlastnosti značky BMW v malom balení, a tak ho nemožno považovať za klasického konkurenta pre Opel Astra či VW Golf. Test nás presvedčil, že BMW 1 neprišlo na svet ako ľudové BMW, ale nová trieda. Vyžitie za volantom možno prirovnať k väčším BMW, akurát za prijateľnejšiu cenu a s rozmermi vhodnými do preplneného mesta. Odhliadnuc od zvuku motora, víťazom nášho porovnania je naftová verzia 120 d.

sedadlá 120isedadlá 120dZ dvoch typov kožených sedadiel s manuálnym nastavovaním polohy sa nám viac páčili tie v BMW 120 i. Okrem elektricky nastaviteľnej bedrovej opierky mali aj elektrické nastavovanie bočného vedenia operadla. Vodičov chrbát tak sedadlo obopne a dovolí mu precítiť radosť z jazdy, ktorá je v tomto aute povýšená nad maximálny objem kufra alebo nad počet odkladacích priestorov.


 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 820
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 22 920
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 151
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 862
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 833
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 645
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 759
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 132
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 951
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 616
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric
Jedným z finalistov ankety Autobest 2021 je Citroën C4.