SME
Nedeľa, 26. január, 2020 | Meniny má Tamara

BMW 120i a BMW 120 d

Automobilka BMW neodolala pokušeniu zostúpiť o jeden  stupienok nižšie do kompaktnej triedy a v priebehu tohto roka predstavila najmenšie BMW "jeden". Kompaktný automobil s pozdĺžne uloženým motorom a pohonom zadnej nápravy stelesňuje svojskú predsta

Vlastná tvár
BMW 120iZaužívané tvary BMW sa v tomto prípade nevyhli modernému dizajnovému štýlu "horiaceho plameňa", s ktorým začalo BMW (nie celkom šťastne) pri rade sedem. Jednotka zbavená výstredností právom patrí medzi najkrajšie a najvýnimočnejšie kompaktné autá. Názory na celkový vzhľad sa síce rôznia, zhodujú sa však v tom, že BMW má vlastný výnimočný štýl a my s tým súhlasíme.
Pre dušu pretekára
Prvý pohľad do interiéru BMW 1 prezrádza, že tu si konštruktéri kládli úplne iné méty, než v bežných automobiloch kompaktnej triedy. Vodiča obklopuje mohutný prístrojový panel, vysoký stredový tunel a jednoznačne športová atmosféra. Trochu diskutabilne pôsobia plasty sivej, prípadne čiernej farby. Sú však dokonale vypracované, interiér 120inehovoriac o vynikajúcej ergonómii a funkčných detailoch. Premeranie interiéru nás utvrdilo v tom, že prioritný je priestor na predných sedadlách, sedenie vzadu však nie je také zlé, ako sa zdá. Samozrejme, že nejaké centimetre navyše by dospelým osobám vzadu padli vhod, ale väčšina ľudí sa bude tlačiť za volant, pretože tam sme sa cítili naozaj výborne. Napriek interiér 120 dvýrazne pretekárskym črtám interiéru nepovažujeme "jednotku" za čisto mužské auto. Bezpečné jazdné vlastnosti, imidžový vzhľad a meno BMW totiž zapôsobia aj na každú ženu. Pod dnom batožinového (330 l) priestoru sme našli výborne prístupnú autobatériu a základné náradie. Rezervné koleso v BMW 1 neexistuje, pretože už v sériovom vybavení sú použité pneumatiky schopné po prepichnutí dôjsť do vzdialenosti 80 km.
Nafta víťazí
Spolu s BMW 1 prišla na trh nová generácia štvorvalcových motorov. Benzínový dvojliter nás zaujal v prvom rade neuveriteľným zvukom a až potom výkonmi. Športového vodiča chrapľavý zvuk výfukového potrubia poteší, laikovi sa môže zdať obťažujúci. Kým pružnosť benzínového motora v nízkych otáčkach možno porovnať s konkurenciou, jeho vyčíňanie v hornom spektre otáčok sa nám zdalo nadpriemerné. Benzínový motor so šesťstupňovou prevodovkou ulahodí "pretekárom", ktorí radi počúvajú vysoké otáčky. Naopak naftový dvojliter 120 d s neuveriteľným výkonom 120 kW (163 k) si nevyžaduje vytáčanie a prácu s otáčkami. Stačí stúpiť na plyn a takmer bez oneskorenia BMW vyrazí prudko dopredu s ohromujúcim zrýchlením. Motor 120 d nemá vo svojej objemovej triede konkurenta. Potešilo nás tiež, že tento diesel po krátkom záťahu neochabne, ale dá sa efektívne točiť až po 4500 otáčok za minútu. Počas vychutnávania radosti z jazdy sme sa dostali na 8,8 l/100 km a pri bežnej dynamickej jazde bola spotreba 7,2 l/100 km. Za negatívum naftového motora považujeme síce tlmený, ale predsa citeľný zvuk klasického nafťáka. Naše sympatie si získala šesťstupňová automatická prevodovka, v ktorej sa temperament motora nestratil, pretože radila i podraďovala presne podľa štýlu jazdy. Za tento druh komfortu si musí zákazník priplatiť približne 86 000 korún.
Vlastná trieda
BMW 1 si zachováva všetky vlastnosti značky BMW v malom balení, a tak ho nemožno považovať za klasického konkurenta pre Opel Astra či VW Golf. Test nás presvedčil, že BMW 1 neprišlo na svet ako ľudové BMW, ale nová trieda. Vyžitie za volantom možno prirovnať k väčším BMW, akurát za prijateľnejšiu cenu a s rozmermi vhodnými do preplneného mesta. Odhliadnuc od zvuku motora, víťazom nášho porovnania je naftová verzia 120 d.

sedadlá 120isedadlá 120dZ dvoch typov kožených sedadiel s manuálnym nastavovaním polohy sa nám viac páčili tie v BMW 120 i. Okrem elektricky nastaviteľnej bedrovej opierky mali aj elektrické nastavovanie bočného vedenia operadla. Vodičov chrbát tak sedadlo obopne a dovolí mu precítiť radosť z jazdy, ktorá je v tomto aute povýšená nad maximálny objem kufra alebo nad počet odkladacích priestorov.


 

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  2. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  3. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  4. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  5. Česko-Slovenský ples sa blíži, v predaji sú posledné vstupenky
  6. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  7. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  8. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých
  9. Prichádza nová doba: firmy, ktoré riešia spoločenské problémy
  10. Viete, prečo sú dôležité ekologické predajne?
  1. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte
  2. Košičan Erik Ňarjaš vyzve do tanca parlament!
  3. Úrazy v zimnom období sú častou príčinou práceneschopnosti
  4. Natankujete len za 1 euro. OMV otvára novú čerpačku
  5. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  6. Rádio Košice počúva každý tretí Košičan
  7. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  8. Šperk, ktorý sa neodkladá do šperkovnice
  9. Hlavným partnerom súťaže Podnikateľka Slovenska sa stala BILLA
  10. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 12 507
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 12 232
  3. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 10 193
  4. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 9 601
  5. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku? 9 037
  6. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 8 960
  7. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte 8 846
  8. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne 8 164
  9. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 7 333
  10. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 7 208

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Bödör stratil pamäť, prokurátor to chce preveriť

Čo sa udialo na súde s vrahmi Kuciaka a Kušnírovej.

Podcast Dobré Ráno.
Kobe Bryant.
Stĺpček Petra Schutza

Lunter a Lunter by mali žiadať o pardon

O probléme s kotlebovskými dodatkami vedeli dosť dlho.

Peter Schutz

Prieskum preferencií: OĽaNO stále rastie, Kiska predbehol PS/Spolu

Matovičovi výlet do Cannes zrejme pomohol. V najnovšom Focuse rástol najviac.

Neprehliadnite tiež

Zo Smartu je šikovný elektromobil (prvá jazda)

Auto dostalo aplikáciu na zmeranie nákupu.

Smart EQ Forfour

Opel Corsa sa už v Nemecku legitimuje francúzskym pasom (test)

Segment malých áut má ďalšieho kvalitného zástupcu.

Opel Corsa GS-Line

LADA v Európe končí a sťahuje sa späť do Ruska

Dôvodom sú príliš prísne emisné limity.

Seat Arona CNG