SME

Nová „trojka“ na Autosalóne v Ženeve

Automobilka BMW zverejnila ďalšie informácie o novom rade 3, ktorý bude mať výstavnú premiéru na jarnom autosalóne v Ženeve. Piata generácia obľúbeného vozidla znamená prínos v oblasti techniky, komfortu jazdy ale i dizajnu.

Automobilka BMW zverejnila ďalšie informácie o novom rade 3, ktorý bude mať výstavnú premiéru na jarnom autosalóne v Ženeve. Piata generácia obľúbeného vozidla znamená prínos v oblasti techniky, komfortu jazdy ale i dizajnu. Vzhľad nového BMW však ostáva najdiskutovanejšou témou, pretože v porovnaní so súčasnou generáciou to bude veľká zmena a nikto nevie ako na nový dizajnérsky rukopis zareaguje klientela. V tridsať ročnej histórii BMW 3, však každá nová generácia znamenala nárast priazne zákazníkov, a tak by to malo byť aj v tomto prípade. Pýchou koštruktérov z Mníchova bude opäť podvozok a rozloženie hmotnosti na nápravy v pomere 50:50. Nová predná náprava vybavená aktívnym riadením bude z hliníka a zadná (päťprvková) náprava z odľahčenej ocele. O úsporu hmotnosti sa snažia aj motorári, preto bude mať nový šesťvalcový benziňák skriňu kľukového hriadeľa a veko hlavy valcov z magnézia. Vo svojej triede najľahší a najvýkonnejší motor objemu 3 litre (330 i) dosahuje výkon 190 kW (257 k) a krútiaci moment 300 Nm. Spotreba motora 330 i (v EU – testovacom cykle) bude 8,7 l / 100 km. Ponuku rozšíria dva štvorvalcové motory 320i a 320 d predstavené v BMW 1. Zatiaľ sa nepotvrdili informácie o implantácii „superdiesela“ 335 d (275k / 250km/h) pod kapotu nového BMW 3. K technologickým inováciám v rámci triedy možno zaradiť štartovanie tlačidlom, príplatkový systém i-Drive, nový systém núdzového brzdenia a vylepšený stabilizačnzý program DSC. Úroveň pasívnej bezpečnosti vraj dosiahne nevídané hodnoty pri čelnom i bočnom náraze a BMW 3 ako jeden z prvých modelov zodpovedá požiadavkám vysokorýchlostných testov pri zadnom náraze, platných v USA. Nevedno ako sa zmení v súčasnej generácii kritizovaný priestor na zadných sedadlách, ale už teraz je zrejmé , že pracovisko vodiča bude niesť typické znaky športového kokpitu BMW. Zlepšenie priestoru na zadných sedadlách však naznačuje nárast dĺžky o 4,9 cm a rázvor väčší o 3,5 cm. Z praktického hľadiska bude zaujímavá klimatizačná sústava s oddeleným nastavovaním pre vodiča, spolujazdca a pasažierov vzadu. Špeciálny výmeník zaručí chladenie prípadne kúrenie interiéru hneď po naštartovaní. Odrosenie zahmlených okien vyrieši automatika.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rasty

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 492
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 165
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 698
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 751
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 004
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 453
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 768
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 520
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  2. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  3. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  4. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  5. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  6. Zdravotní Klauni: Smiech, ktorý si dáva načas
  7. Jozef Pivarník: Národný kŕdeľ v tieni extrémizmu: Daniel Bombic alias Danny Kollár a jeho vládna ochrana
  8. Pavol Burda: Whataboutizmus po slovensky
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 405
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 626
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 212
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 749
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 537
  6. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 7 259
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 857
  8. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 5 845
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu