Automobilka BMW zverejnila ďalšie informácie o novom rade 3, ktorý bude mať výstavnú premiéru na jarnom autosalóne v Ženeve. Piata generácia obľúbeného vozidla znamená prínos v oblasti techniky, komfortu jazdy ale i dizajnu. Vzhľad nového BMW však ostáva najdiskutovanejšou témou, pretože v porovnaní so súčasnou generáciou to bude veľká zmena a nikto nevie ako na nový dizajnérsky rukopis zareaguje klientela. V tridsať ročnej histórii BMW 3, však každá nová generácia znamenala nárast priazne zákazníkov, a tak by to malo byť aj v tomto prípade. Pýchou koštruktérov z Mníchova bude opäť podvozok a rozloženie hmotnosti na nápravy v pomere 50:50. Nová
predná náprava vybavená aktívnym riadením bude z hliníka a zadná (päťprvková) náprava z odľahčenej ocele. O úsporu hmotnosti sa snažia aj motorári, preto bude mať nový šesťvalcový benziňák skriňu kľukového hriadeľa a veko hlavy valcov z magnézia. Vo svojej triede najľahší a najvýkonnejší motor objemu 3 litre (330 i) dosahuje výkon 190 kW (257 k) a krútiaci moment 300 Nm. Spotreba motora 330 i (v EU – testovacom cykle) bude 8,7 l / 100 km. Ponuku rozšíria dva štvorvalcové motory 320i a 320 d predstavené v BMW 1. Zatiaľ sa nepotvrdili informácie o implantácii „superdiesela“ 335 d (275k / 250km/h) pod kapotu nového BMW 3. K technologickým inováciám v rámci triedy možno zaradiť štartovanie tlačidlom, príplatkový systém i-Drive, nový systém núdzového brzdenia a vylepšený stabilizačnzý program DSC. Úroveň pasívnej bezpečnosti vraj dosiahne nevídané hodnoty pri čelnom i bočnom náraze a BMW 3 ako jeden z prvých modelov zodpovedá požiadavkám vysokorýchlostných testov pri zadnom náraze, platných v USA. Nevedno ako sa zmení v súčasnej generácii kritizovaný priestor na zadných sedadlách, ale už teraz je zrejmé , že pracovisko vodiča bude niesť typické znaky športového kokpitu BMW. Zlepšenie priestoru na zadných sedadlách však naznačuje nárast dĺžky o 4,9 cm a rázvor väčší o 3,5 cm. Z praktického hľadiska bude zaujímavá klimatizačná sústava s oddeleným nastavovaním pre vodiča, spolujazdca a pasažierov vzadu. Špeciálny výmeník zaručí chladenie prípadne kúrenie interiéru hneď po naštartovaní. Odrosenie zahmlených okien vyrieši automatika.
Autor: rasty