SME
Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

Nová „trojka“ na Autosalóne v Ženeve

Automobilka BMW zverejnila ďalšie informácie o novom rade 3, ktorý bude mať výstavnú premiéru na jarnom autosalóne v Ženeve. Piata generácia obľúbeného vozidla znamená prínos v oblasti techniky, komfortu jazdy ale i dizajnu.

Automobilka BMW zverejnila ďalšie informácie o novom rade 3, ktorý bude mať výstavnú premiéru na jarnom autosalóne v Ženeve. Piata generácia obľúbeného vozidla znamená prínos v oblasti techniky, komfortu jazdy ale i dizajnu. Vzhľad nového BMW však ostáva najdiskutovanejšou témou, pretože v porovnaní so súčasnou generáciou to bude veľká zmena a nikto nevie ako na nový dizajnérsky rukopis zareaguje klientela. V tridsať ročnej histórii BMW 3, však každá nová generácia znamenala nárast priazne zákazníkov, a tak by to malo byť aj v tomto prípade. Pýchou koštruktérov z Mníchova bude opäť podvozok a rozloženie hmotnosti na nápravy v pomere 50:50. Nová predná náprava vybavená aktívnym riadením bude z hliníka a zadná (päťprvková) náprava z odľahčenej ocele. O úsporu hmotnosti sa snažia aj motorári, preto bude mať nový šesťvalcový benziňák skriňu kľukového hriadeľa a veko hlavy valcov z magnézia. Vo svojej triede najľahší a najvýkonnejší motor objemu 3 litre (330 i) dosahuje výkon 190 kW (257 k) a krútiaci moment 300 Nm. Spotreba motora 330 i (v EU – testovacom cykle) bude 8,7 l / 100 km. Ponuku rozšíria dva štvorvalcové motory 320i a 320 d predstavené v BMW 1. Zatiaľ sa nepotvrdili informácie o implantácii „superdiesela“ 335 d (275k / 250km/h) pod kapotu nového BMW 3. K technologickým inováciám v rámci triedy možno zaradiť štartovanie tlačidlom, príplatkový systém i-Drive, nový systém núdzového brzdenia a vylepšený stabilizačnzý program DSC. Úroveň pasívnej bezpečnosti vraj dosiahne nevídané hodnoty pri čelnom i bočnom náraze a BMW 3 ako jeden z prvých modelov zodpovedá požiadavkám vysokorýchlostných testov pri zadnom náraze, platných v USA. Nevedno ako sa zmení v súčasnej generácii kritizovaný priestor na zadných sedadlách, ale už teraz je zrejmé , že pracovisko vodiča bude niesť typické znaky športového kokpitu BMW. Zlepšenie priestoru na zadných sedadlách však naznačuje nárast dĺžky o 4,9 cm a rázvor väčší o 3,5 cm. Z praktického hľadiska bude zaujímavá klimatizačná sústava s oddeleným nastavovaním pre vodiča, spolujazdca a pasažierov vzadu. Špeciálny výmeník zaručí chladenie prípadne kúrenie interiéru hneď po naštartovaní. Odrosenie zahmlených okien vyrieši automatika.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 5 268
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 254
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 993
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 910
  5. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 624
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 913
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 769
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 512
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


10 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Seniori v pohybe: Komunita prináša aj chuť do života
  2. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  3. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  4. Věra Tepličková: Premiér dupol a zem sa otriasla
  5. Tomáš Bilik: Ach tí naši topoľčianski poslanci...
  6. Milan Hutera: Výstava Cosmos Discovery po druhý krát v Bratislave
  7. Věra Tepličková: Kto v tom má jasno alebo Keď kengury volajú
  8. Marek Mačuha: Pravda nebýva uprostred
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 153
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 854
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 4 817
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 999
  5. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 3 741
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 720
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 3 243
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 077
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu