Kupujeme ojazdené auto: Fiat Cinquecento

Nezameniteľný, malý hranatý Fiat Cinquecento, nástupca legendárneho Fiata 500 sa na trhu objavil v roku 1992, čím nadviazal na dlhoročnú tradíciu malých automobilov tejto značky. Zároveň s jeho uvedením Fiat prešiel v celom modelovom rade na predný náhon


s priečne uloženým motorom. Táto zmena okrem iného spolu so strmo stúpajúcou zadnou časťou umožnila poskytnúť štyrom ľuďom dostatok priestoru. Pre väčší batožinový priestor sa v 3,23 metrov dlhej karosérii už miesto nenašlo. Kvalita spracovania na poľskej montážnej linke vykazuje rezervy. Jazdu nezriedka sprevádza klepotavý a aerodynamický hluk.

Podľa nemeckej štatistiky Dekra iba dve tretiny štvor- až päťročných exemplárov absolvovalo úspešne hlavnú technickú kontrolu. Príčinou bolo najčastejšie osvetlenie, výfuková sústava a brzdy, predovšetkým veľký sklon k deformácii brzdových kotúčov. Bežným problémom Cinquecenta je radenie, ktoré dokonca občas úplne vypovie službu. V roku 1994 výrobca rozšíril ponuku o model Sporting so zdvihovým objemom 1,1 l (55 k). O rok neskôr nasledoval ľahší facelift a bezpečnostnú výbavu doplnil sériovo montovaný airbag pre vodiča. Ďalší variant s elektricky ovládanou plátenou posuvnou strechou Cinquecento Soleil bol uvedený v roku 1996 a napokon ho v roku 1998 nahradil nový model Fiat Seicento. Napriek početným nedostatkom patrí Cinquecento stále medzi veľmi obľúbené malé autá.

Výstižne ho charakterizujú nenáročnosť a nízke vedľajšie výdavky. Cena na trhu s ojazdenými automobilmi sa pohybuje v atraktívnej oblasti. Cinquecento sa príliš nehodí na dlhé trasy, no v mestskej premávke nie je možné prehliadnuť temperament tohto 700 kg vážiaceho auta. Popritom môže milo prekvapiť aj nízka spotreba benzínových motorov. Vzhľadom na malé rozmery nemá problémy s hľadaním vhodného miesta na parkovanie. Vďaka týmto vlastnostiam je veľmi vítaným, praktickým a nenáročným spoločníkom.

Typické slabé miesta
slabnúci účinok bŕzd, korózia výfuku, poruchy osvetlenia, nespoľahlivá ručná brzda, netesné vedenie chladiacej kvapaliny, zlá synchronizácia, deformované brzdové kotúče

+
veľmi kompaktná a praktická karoséria
primeraný vnútorný priestor
úsporné pohonné jednotky
praktické usporiadanie ovládacích prvkov
jednoduché ovládanie
komfort

-
horšie dielenské spracovanie
hluk motorov
málo precízne riadenie
nedostatočná bezpečnostná výbava
Odporúčané druhy motorov
0,9 l štvorvalcový s výkonom 40k. Temperamentný, dobré jazdné vlastnosti. Nízka spotreba 6 l/100 km.
1,1 l štvorvalcový s výkonom 55 k. Dobrý výkon i pri nízkych otáčkach, agilné jazdné vlastnosti. Trochu vyššia spotreba 7 l/100 km.


Ceny
Posledná aktuálna cena základného modelu:  
Fiat Cinquecento Primavera 219 700 Sk (apríl 1998)

Ceny ojazdených automobilov:
1998 121 100
1997 104 100
1996 90 500
1995 79 500
1994 68 800
1993 61 900
1992 55 700

Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stavom primeraným veku a počtu najazdených kilometrov zodpovedajúcim triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že automobil nie je po havárii, absolvoval všetky predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bol zakúpený u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 238
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 037
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 752
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 575
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 728
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 511
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 272
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 221
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 042
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 756

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Najdlhšia bytovka na svete je vo Viedni a má meno po Marxovi. Je radosť v nej žiť

Nie je špinavá ani nebezpečná, hoci sú v nej sociálne byty. Nezamestnaní v nej bývajú vedľa profesorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.