SME
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Kupujeme ojazdené auto: Fiat Cinquecento

Nezameniteľný, malý hranatý Fiat Cinquecento, nástupca legendárneho Fiata 500 sa na trhu objavil v roku 1992, čím nadviazal na dlhoročnú tradíciu malých automobilov tejto značky. Zároveň s jeho uvedením Fiat prešiel v celom modelovom rade na predný náhon


s priečne uloženým motorom. Táto zmena okrem iného spolu so strmo stúpajúcou zadnou časťou umožnila poskytnúť štyrom ľuďom dostatok priestoru. Pre väčší batožinový priestor sa v 3,23 metrov dlhej karosérii už miesto nenašlo. Kvalita spracovania na poľskej montážnej linke vykazuje rezervy. Jazdu nezriedka sprevádza klepotavý a aerodynamický hluk.

Podľa nemeckej štatistiky Dekra iba dve tretiny štvor- až päťročných exemplárov absolvovalo úspešne hlavnú technickú kontrolu. Príčinou bolo najčastejšie osvetlenie, výfuková sústava a brzdy, predovšetkým veľký sklon k deformácii brzdových kotúčov. Bežným problémom Cinquecenta je radenie, ktoré dokonca občas úplne vypovie službu. V roku 1994 výrobca rozšíril ponuku o model Sporting so zdvihovým objemom 1,1 l (55 k). O rok neskôr nasledoval ľahší facelift a bezpečnostnú výbavu doplnil sériovo montovaný airbag pre vodiča. Ďalší variant s elektricky ovládanou plátenou posuvnou strechou Cinquecento Soleil bol uvedený v roku 1996 a napokon ho v roku 1998 nahradil nový model Fiat Seicento. Napriek početným nedostatkom patrí Cinquecento stále medzi veľmi obľúbené malé autá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Výstižne ho charakterizujú nenáročnosť a nízke vedľajšie výdavky. Cena na trhu s ojazdenými automobilmi sa pohybuje v atraktívnej oblasti. Cinquecento sa príliš nehodí na dlhé trasy, no v mestskej premávke nie je možné prehliadnuť temperament tohto 700 kg vážiaceho auta. Popritom môže milo prekvapiť aj nízka spotreba benzínových motorov. Vzhľadom na malé rozmery nemá problémy s hľadaním vhodného miesta na parkovanie. Vďaka týmto vlastnostiam je veľmi vítaným, praktickým a nenáročným spoločníkom.

Typické slabé miesta
slabnúci účinok bŕzd, korózia výfuku, poruchy osvetlenia, nespoľahlivá ručná brzda, netesné vedenie chladiacej kvapaliny, zlá synchronizácia, deformované brzdové kotúče

+
veľmi kompaktná a praktická karoséria
primeraný vnútorný priestor
úsporné pohonné jednotky
praktické usporiadanie ovládacích prvkov
jednoduché ovládanie
komfort

SkryťVypnúť reklamu

-
horšie dielenské spracovanie
hluk motorov
málo precízne riadenie
nedostatočná bezpečnostná výbava
Odporúčané druhy motorov
0,9 l štvorvalcový s výkonom 40k. Temperamentný, dobré jazdné vlastnosti. Nízka spotreba 6 l/100 km.
1,1 l štvorvalcový s výkonom 55 k. Dobrý výkon i pri nízkych otáčkach, agilné jazdné vlastnosti. Trochu vyššia spotreba 7 l/100 km.


Ceny
Posledná aktuálna cena základného modelu:  
Fiat Cinquecento Primavera 219 700 Sk (apríl 1998)

Ceny ojazdených automobilov:
1998 121 100
1997 104 100
1996 90 500
1995 79 500
1994 68 800
1993 61 900
1992 55 700

Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stavom primeraným veku a počtu najazdených kilometrov zodpovedajúcim triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že automobil nie je po havárii, absolvoval všetky predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bol zakúpený u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 14 744
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 754
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 369
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 974
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 4 090
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 890
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 797
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 392
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


20 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Michala Guľasová: Martina Jakubová - Líštička
  2. Robert Štepaník: diel 70 - MDAD 2022 - Medzinárodný deň (alternatívnych) detí 2022
  3. Ľubomír Maretta: Zmena
  4. Eva Gallova: 1. júl určili za deň vtipov
  5. Kristína Jakubičková: Hej, frajer! Áno, ty, ktorý toto čítaš!
  6. Ján Škerko: Chcel byť ako Peter, bude ako Lenin
  7. Miriam Studeničová: Je zle! Bude horšie! Nezúfajte! Dôverujte!
  8. Štefan Vidlár: Barbar Vova
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 11 582
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 762
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 10 367
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 7 788
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 205
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 831
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 419
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 824
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu