SME
Utorok, 6. jún, 2023 | Meniny má Norbert
reklama

Kupujeme ojazdené auto: Fiat Cinquecento

Nezameniteľný, malý hranatý Fiat Cinquecento, nástupca legendárneho Fiata 500 sa na trhu objavil v roku 1992, čím nadviazal na dlhoročnú tradíciu malých automobilov tejto značky. Zároveň s jeho uvedením Fiat prešiel v celom modelovom rade na predný náhon


s priečne uloženým motorom. Táto zmena okrem iného spolu so strmo stúpajúcou zadnou časťou umožnila poskytnúť štyrom ľuďom dostatok priestoru. Pre väčší batožinový priestor sa v 3,23 metrov dlhej karosérii už miesto nenašlo. Kvalita spracovania na poľskej montážnej linke vykazuje rezervy. Jazdu nezriedka sprevádza klepotavý a aerodynamický hluk.

Podľa nemeckej štatistiky Dekra iba dve tretiny štvor- až päťročných exemplárov absolvovalo úspešne hlavnú technickú kontrolu. Príčinou bolo najčastejšie osvetlenie, výfuková sústava a brzdy, predovšetkým veľký sklon k deformácii brzdových kotúčov. Bežným problémom Cinquecenta je radenie, ktoré dokonca občas úplne vypovie službu. V roku 1994 výrobca rozšíril ponuku o model Sporting so zdvihovým objemom 1,1 l (55 k). O rok neskôr nasledoval ľahší facelift a bezpečnostnú výbavu doplnil sériovo montovaný airbag pre vodiča. Ďalší variant s elektricky ovládanou plátenou posuvnou strechou Cinquecento Soleil bol uvedený v roku 1996 a napokon ho v roku 1998 nahradil nový model Fiat Seicento. Napriek početným nedostatkom patrí Cinquecento stále medzi veľmi obľúbené malé autá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výstižne ho charakterizujú nenáročnosť a nízke vedľajšie výdavky. Cena na trhu s ojazdenými automobilmi sa pohybuje v atraktívnej oblasti. Cinquecento sa príliš nehodí na dlhé trasy, no v mestskej premávke nie je možné prehliadnuť temperament tohto 700 kg vážiaceho auta. Popritom môže milo prekvapiť aj nízka spotreba benzínových motorov. Vzhľadom na malé rozmery nemá problémy s hľadaním vhodného miesta na parkovanie. Vďaka týmto vlastnostiam je veľmi vítaným, praktickým a nenáročným spoločníkom.

Typické slabé miesta
slabnúci účinok bŕzd, korózia výfuku, poruchy osvetlenia, nespoľahlivá ručná brzda, netesné vedenie chladiacej kvapaliny, zlá synchronizácia, deformované brzdové kotúče

+
veľmi kompaktná a praktická karoséria
primeraný vnútorný priestor
úsporné pohonné jednotky
praktické usporiadanie ovládacích prvkov
jednoduché ovládanie
komfort

SkryťVypnúť reklamu
reklama

-
horšie dielenské spracovanie
hluk motorov
málo precízne riadenie
nedostatočná bezpečnostná výbava
Odporúčané druhy motorov
0,9 l štvorvalcový s výkonom 40k. Temperamentný, dobré jazdné vlastnosti. Nízka spotreba 6 l/100 km.
1,1 l štvorvalcový s výkonom 55 k. Dobrý výkon i pri nízkych otáčkach, agilné jazdné vlastnosti. Trochu vyššia spotreba 7 l/100 km.


Ceny
Posledná aktuálna cena základného modelu:  
Fiat Cinquecento Primavera 219 700 Sk (apríl 1998)

Ceny ojazdených automobilov:
1998 121 100
1997 104 100
1996 90 500
1995 79 500
1994 68 800
1993 61 900
1992 55 700

Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stavom primeraným veku a počtu najazdených kilometrov zodpovedajúcim triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že automobil nie je po havárii, absolvoval všetky predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bol zakúpený u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  3. Myslite na zdravie močových ciest!
  4. Trápi vás únava alebo bolesti hlavy? Máme pre vás riešenie!
  5. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  6. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  8. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody
  1. Čo priznali rodičia?
  2. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  3. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  4. Ostré videnie vďaka špeciálnym biometrickým šošovkám
  5. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  7. Tesco naplno spúšťa svoj Online Club
  8. Po košickom úspechu pobočka aj v Bratislave
  1. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 13 283
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 11 743
  3. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 11 364
  4. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 9 822
  5. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom 8 568
  6. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 6 627
  7. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem 5 940
  8. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 5 870
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Toto Rusi ešte nezažili, hovorí generál John Allen.


10 h
Voda z Kachovskej priehrady zaplavila ulice.

Zhrnutie udalostí týždňa.


6 h

Bude Fero Joke robiť aj pred voľbami satirické videá o politike?


a 1 ďalší 3 h
Menštruačná chudoba je problém aj na Slovensku.

Ženy žijúce v chudobe zvažujú, či kúpiť vložky, alebo jedlo.


5. jún
reklama

Blogy SME

  1. Ján Šeďo: Ako Briti ničili nemecké priehrady, skákajúce bomby Barnesa Wallisa.
  2. Martina Paulenová: O písaní
  3. Michal Porubän: Adamovi Blahovi a Lile Blahovej po roku 2030.Aký bol Váš otec Ľuboš Blaha v skutočnosti, keď ste boli ešte deti.
  4. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky CCIX - Lentini, alebo Tam za múrom je Etna.
  5. Ján Valchár: O Kachovke a následkoch
  6. Martin Sukupčák: Barbari na Slovensku
  7. Bratislavské dobrovoľnícke centrum: Ako začať s dobrovoľníctvom vo firme. Týždeň dobrovoľníctva 2023
  8. Věra Tepličková: Malá spomienka na Prahu...
  1. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 58 272
  2. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 14 267
  3. Vladimír Bilohuščin: Zápasník Vémola by bol podľa starých pravidiel mŕtvy 10 960
  4. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 8 588
  5. Ján Šeďo: "Vstupom do EÚ Slovenská republika zanikla", občaňák môžeme zahodiť. 7 746
  6. Miroslav Kocúr: Fico mení hru. Karty má opäť falošné. 7 569
  7. Lukáš Fedor: Medická nie je pre medikov alebo ako sa štát správa k budúcim lekárom 6 626
  8. Ján Šeďo: Čo tak raz valorizáciu dôchodkov urobiť obrátenou lineárnou závislosťou ? 6 068
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu