Kupujeme ojazdené auto: Fiat Cinquecento

Nezameniteľný, malý hranatý Fiat Cinquecento, nástupca legendárneho Fiata 500 sa na trhu objavil v roku 1992, čím nadviazal na dlhoročnú tradíciu malých automobilov tejto značky. Zároveň s jeho uvedením Fiat prešiel v celom modelovom rade na predný náhon


s priečne uloženým motorom. Táto zmena okrem iného spolu so strmo stúpajúcou zadnou časťou umožnila poskytnúť štyrom ľuďom dostatok priestoru. Pre väčší batožinový priestor sa v 3,23 metrov dlhej karosérii už miesto nenašlo. Kvalita spracovania na poľskej montážnej linke vykazuje rezervy. Jazdu nezriedka sprevádza klepotavý a aerodynamický hluk.

Podľa nemeckej štatistiky Dekra iba dve tretiny štvor- až päťročných exemplárov absolvovalo úspešne hlavnú technickú kontrolu. Príčinou bolo najčastejšie osvetlenie, výfuková sústava a brzdy, predovšetkým veľký sklon k deformácii brzdových kotúčov. Bežným problémom Cinquecenta je radenie, ktoré dokonca občas úplne vypovie službu. V roku 1994 výrobca rozšíril ponuku o model Sporting so zdvihovým objemom 1,1 l (55 k). O rok neskôr nasledoval ľahší facelift a bezpečnostnú výbavu doplnil sériovo montovaný airbag pre vodiča. Ďalší variant s elektricky ovládanou plátenou posuvnou strechou Cinquecento Soleil bol uvedený v roku 1996 a napokon ho v roku 1998 nahradil nový model Fiat Seicento. Napriek početným nedostatkom patrí Cinquecento stále medzi veľmi obľúbené malé autá.

Výstižne ho charakterizujú nenáročnosť a nízke vedľajšie výdavky. Cena na trhu s ojazdenými automobilmi sa pohybuje v atraktívnej oblasti. Cinquecento sa príliš nehodí na dlhé trasy, no v mestskej premávke nie je možné prehliadnuť temperament tohto 700 kg vážiaceho auta. Popritom môže milo prekvapiť aj nízka spotreba benzínových motorov. Vzhľadom na malé rozmery nemá problémy s hľadaním vhodného miesta na parkovanie. Vďaka týmto vlastnostiam je veľmi vítaným, praktickým a nenáročným spoločníkom.

Typické slabé miesta
slabnúci účinok bŕzd, korózia výfuku, poruchy osvetlenia, nespoľahlivá ručná brzda, netesné vedenie chladiacej kvapaliny, zlá synchronizácia, deformované brzdové kotúče

+
veľmi kompaktná a praktická karoséria
primeraný vnútorný priestor
úsporné pohonné jednotky
praktické usporiadanie ovládacích prvkov
jednoduché ovládanie
komfort

-
horšie dielenské spracovanie
hluk motorov
málo precízne riadenie
nedostatočná bezpečnostná výbava
Odporúčané druhy motorov
0,9 l štvorvalcový s výkonom 40k. Temperamentný, dobré jazdné vlastnosti. Nízka spotreba 6 l/100 km.
1,1 l štvorvalcový s výkonom 55 k. Dobrý výkon i pri nízkych otáčkach, agilné jazdné vlastnosti. Trochu vyššia spotreba 7 l/100 km.


Ceny
Posledná aktuálna cena základného modelu:  
Fiat Cinquecento Primavera 219 700 Sk (apríl 1998)

Ceny ojazdených automobilov:
1998 121 100
1997 104 100
1996 90 500
1995 79 500
1994 68 800
1993 61 900
1992 55 700

Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stavom primeraným veku a počtu najazdených kilometrov zodpovedajúcim triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že automobil nie je po havárii, absolvoval všetky predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bol zakúpený u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 829
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 198
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 044
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 182
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 506
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 375
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 278
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 132
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 117
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 075

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Niekto mohol akceptovať, že pre Bratislavu je hlavné letisko Viedeň, niekto to akceptovať nemusel, vraví šéf portálu euractiv Radovan Geist.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.