SME
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Vlajková loď Toyoty – Camry piatej generácie

Toyota uviedla model Camry v roku 1980. Doteraz sa ich v štyroch generáciách predalo vyše 7 miliónov. Camry ako model vyššej strednej triedy je základom úspechu Toyoty na svetových trhoch, aj preto novú - v poradí už piatu - generáciu pripravoval výrobca

s mimoriadnou starostlivosťou. Nová Camry má oproti predchádzajúcej agresívnejší vzhľad, predný nárazník, maska a svetlomety tvoria integrovaný celok, svetlomety majú unikátny tvar. Stúpajúca bočná línia pôsobí mohutne, no zároveň elegantne, a šikmý zadný stĺpik budí dojem športového kupé.

Camry má jeden z najnižších koeficientov odporu vzduchu v triede Cx = 0,28. Úplne prepracované zavesenie kolies znamená novú úroveň jazdných vlastností, ovládania i vyšší jazdný komfort. Predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson, zadné na dvojitých priečnych ramenách.
Camry je úplne nové auto. Oproti predchodcovi je dlhšia len o 15 mm (4815 mm) a širšia o 10 mm (1795 mm), ale vyššia o 70 mm (1500 mm). Rázvor vozidla bol zväčšený o 50 mm na celkových 2720 mm. Batožinový priestor má objem 587 litrov. Interiér ponúka najväčší priestor v tejto triede pre nohy a hlavy cestujúcich na predných aj zadných sedadlách. Nová Camry ponúka úroveň výbavy a komfortu vyššej strednej triedy najrenomovanejších značiek, vrátane koženého čalúnenia, kvalitnej audiosústavy, palubný počítač, tempomat, elektricky ovládané predné sedadlá a ďalšie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Nechýba dažďový senzor, samočinné zapínanie svetiel, okná zo skla s UV filtrom, čelné sklo a predné bočné s povrchom odpudzujúcim vodu či elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmavovaním. Satelitný navigačný systém založený na DVD technológii je k dispozícii na želanie. Tiež celý komplex prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti – protiblokovací systém ABS s elektronickou reguláciou brzdného účinku EBD a brzdovým asistentom. Camry V6 má technológiu trakčnej kontroly TRC a kontrolu stability VSC.

Predné dvojfázové airbagy sú súčasťou štandardného vybavenia, pričom palubné senzory zabezpečujú reguláciu tlaku nafukovania airbagov podľa sily nárazu. Štandardným vybavením sú tiež bočné airbagy a k dispozícii sú aj hlavové pre pasažierov na predných a zadných sedadlách. Zákazníci si môžu vybrať z pohonných jednotiek buď 3,0 l V6 alebo štvorvalec 2,4 l VVT-i so športovejšou charakteristikou. Ponúka 137 kW/186 k pri otáčkach 5300 za minútu a 273 Nm pri 4300 otáčkach za minútu, maximálnu rýchlosť 225 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,1 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Spotreba v kombinovanom režime je 11,0 l/100 km. Tento motor je k dispozícii výhradne len v kombinácii so samočinnou prevodovkou Super ECT. Nový celohliníkový motor 2,4 VVT-i 16V ponúka dynamiku a športové vlastnosti, výkon 112 kW/152 k, 218 Nm, rýchlosť 210 km/h, zrýchlenie 0-100 km/h za 9,4 s a vynikajúcu ekonomiku 8,6 l/100 km. Dodáva sa s manuálnou i samočinnou prevodovkou.
Toyota Camry sa už predáva aj na Slovensku. Cena Toyoty Camry s motorom 2,4 VVT-i s manuálnou päťstupňovou prevodovkou je 1 249 000 Sk, s výkonnejším 3,0 V6 sa predáva za 1 679 000 Sk.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 14 702
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 750
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 369
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 941
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 4 236
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 868
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 796
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 409
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


17 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Michala Guľasová: Martina Jakubová - Líštička
  2. Robert Štepaník: diel 70 - MDAD 2022 - Medzinárodný deň (alternatívnych) detí 2022
  3. Ľubomír Maretta: Zmena
  4. Eva Gallova: 1. júl určili za deň vtipov
  5. Kristína Jakubičková: Hej, frajer! Áno, ty, ktorý toto čítaš!
  6. Miriam Studeničová: Je zle! Bude horšie! Nezúfajte! Dôverujte!
  7. Štefan Vidlár: Barbar Vova
  8. Ján Škerko: Chcel byť ako Peter, bude ako Lenin
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 11 117
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 755
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 10 260
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 7 730
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 200
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 827
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 414
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 155
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu