Vlajková loď Toyoty – Camry piatej generácie

Toyota uviedla model Camry v roku 1980. Doteraz sa ich v štyroch generáciách predalo vyše 7 miliónov. Camry ako model vyššej strednej triedy je základom úspechu Toyoty na svetových trhoch, aj preto novú - v poradí už piatu - generáciu pripravoval výrobca

s mimoriadnou starostlivosťou. Nová Camry má oproti predchádzajúcej agresívnejší vzhľad, predný nárazník, maska a svetlomety tvoria integrovaný celok, svetlomety majú unikátny tvar. Stúpajúca bočná línia pôsobí mohutne, no zároveň elegantne, a šikmý zadný stĺpik budí dojem športového kupé.

Camry má jeden z najnižších koeficientov odporu vzduchu v triede Cx = 0,28. Úplne prepracované zavesenie kolies znamená novú úroveň jazdných vlastností, ovládania i vyšší jazdný komfort. Predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson, zadné na dvojitých priečnych ramenách.
Camry je úplne nové auto. Oproti predchodcovi je dlhšia len o 15 mm (4815 mm) a širšia o 10 mm (1795 mm), ale vyššia o 70 mm (1500 mm). Rázvor vozidla bol zväčšený o 50 mm na celkových 2720 mm. Batožinový priestor má objem 587 litrov. Interiér ponúka najväčší priestor v tejto triede pre nohy a hlavy cestujúcich na predných aj zadných sedadlách. Nová Camry ponúka úroveň výbavy a komfortu vyššej strednej triedy najrenomovanejších značiek, vrátane koženého čalúnenia, kvalitnej audiosústavy, palubný počítač, tempomat, elektricky ovládané predné sedadlá a ďalšie.

Nechýba dažďový senzor, samočinné zapínanie svetiel, okná zo skla s UV filtrom, čelné sklo a predné bočné s povrchom odpudzujúcim vodu či elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmavovaním. Satelitný navigačný systém založený na DVD technológii je k dispozícii na želanie. Tiež celý komplex prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti – protiblokovací systém ABS s elektronickou reguláciou brzdného účinku EBD a brzdovým asistentom. Camry V6 má technológiu trakčnej kontroly TRC a kontrolu stability VSC.

Predné dvojfázové airbagy sú súčasťou štandardného vybavenia, pričom palubné senzory zabezpečujú reguláciu tlaku nafukovania airbagov podľa sily nárazu. Štandardným vybavením sú tiež bočné airbagy a k dispozícii sú aj hlavové pre pasažierov na predných a zadných sedadlách. Zákazníci si môžu vybrať z pohonných jednotiek buď 3,0 l V6 alebo štvorvalec 2,4 l VVT-i so športovejšou charakteristikou. Ponúka 137 kW/186 k pri otáčkach 5300 za minútu a 273 Nm pri 4300 otáčkach za minútu, maximálnu rýchlosť 225 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,1 sekundy.

Spotreba v kombinovanom režime je 11,0 l/100 km. Tento motor je k dispozícii výhradne len v kombinácii so samočinnou prevodovkou Super ECT. Nový celohliníkový motor 2,4 VVT-i 16V ponúka dynamiku a športové vlastnosti, výkon 112 kW/152 k, 218 Nm, rýchlosť 210 km/h, zrýchlenie 0-100 km/h za 9,4 s a vynikajúcu ekonomiku 8,6 l/100 km. Dodáva sa s manuálnou i samočinnou prevodovkou.
Toyota Camry sa už predáva aj na Slovensku. Cena Toyoty Camry s motorom 2,4 VVT-i s manuálnou päťstupňovou prevodovkou je 1 249 000 Sk, s výkonnejším 3,0 V6 sa predáva za 1 679 000 Sk.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 20 125
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 190
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 12 314
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 846
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 453
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 908
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 561
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 559
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 457
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 202

Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kto bude udeľovať Ficove štátne vyznamenania

Nové štátne ceny chce udeľovať vláda.

Stĺpček Jakuba Fila

Vatry zvrchovanosti, Svätopluk. Prečo nie august 1968?

Že si komunisti nevšimli november ´89, sa stalo smutnosmiešnou glosou ich sveta.

KULTÚRA

Vraždu Kuciaka nemali chuť spracúvať. Ukázalo sa, že je čas

Joj chystá tretie pokračovanie seriálu Za sklom.

Neprehliadnite tiež

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.