s mimoriadnou starostlivosťou. Nová Camry má oproti predchádzajúcej agresívnejší vzhľad, predný nárazník, maska a svetlomety tvoria integrovaný celok, svetlomety majú unikátny tvar. Stúpajúca bočná línia pôsobí mohutne, no zároveň elegantne, a šikmý zadný stĺpik budí dojem športového kupé.
Camry má jeden z najnižších koeficientov odporu vzduchu v triede Cx = 0,28. Úplne prepracované zavesenie kolies znamená novú úroveň jazdných vlastností, ovládania i vyšší jazdný komfort. Predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson, zadné na dvojitých priečnych ramenách.
Camry je úplne nové auto. Oproti predchodcovi je dlhšia len o 15 mm (4815 mm) a širšia o 10 mm (1795 mm), ale vyššia o 70 mm (1500 mm). Rázvor vozidla bol zväčšený o 50 mm na celkových 2720 mm. Batožinový priestor má objem 587 litrov. Interiér ponúka najväčší priestor v tejto triede pre nohy a hlavy cestujúcich na predných aj zadných sedadlách. Nová Camry ponúka úroveň výbavy a komfortu vyššej strednej triedy najrenomovanejších značiek, vrátane koženého čalúnenia, kvalitnej audiosústavy, palubný počítač, tempomat, elektricky ovládané predné sedadlá a ďalšie.
Nechýba dažďový senzor, samočinné zapínanie svetiel, okná zo skla s UV filtrom, čelné sklo a predné bočné s povrchom odpudzujúcim vodu či elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmavovaním. Satelitný navigačný systém založený na DVD technológii je k dispozícii na želanie. Tiež celý komplex prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti – protiblokovací systém ABS s elektronickou reguláciou brzdného účinku EBD a brzdovým asistentom. Camry V6 má technológiu trakčnej kontroly TRC a kontrolu stability VSC.
Predné dvojfázové airbagy sú súčasťou štandardného vybavenia, pričom palubné senzory zabezpečujú reguláciu tlaku nafukovania airbagov podľa sily nárazu. Štandardným vybavením sú tiež bočné airbagy a k dispozícii sú aj hlavové pre pasažierov na predných a zadných sedadlách. Zákazníci si môžu vybrať z pohonných jednotiek buď 3,0 l V6 alebo štvorvalec 2,4 l VVT-i so športovejšou charakteristikou. Ponúka 137 kW/186 k pri otáčkach 5300 za minútu a 273 Nm pri 4300 otáčkach za minútu, maximálnu rýchlosť 225 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,1 sekundy.
Spotreba v kombinovanom režime je 11,0 l/100 km. Tento motor je k dispozícii výhradne len v kombinácii so samočinnou prevodovkou Super ECT. Nový celohliníkový motor 2,4 VVT-i 16V ponúka dynamiku a športové vlastnosti, výkon 112 kW/152 k, 218 Nm, rýchlosť 210 km/h, zrýchlenie 0-100 km/h za 9,4 s a vynikajúcu ekonomiku 8,6 l/100 km. Dodáva sa s manuálnou i samočinnou prevodovkou.
Toyota Camry sa už predáva aj na Slovensku. Cena Toyoty Camry s motorom 2,4 VVT-i s manuálnou päťstupňovou prevodovkou je 1 249 000 Sk, s výkonnejším 3,0 V6 sa predáva za 1 679 000 Sk.
Autor: gold