Vlajková loď Toyoty – Camry piatej generácie

Toyota uviedla model Camry v roku 1980. Doteraz sa ich v štyroch generáciách predalo vyše 7 miliónov. Camry ako model vyššej strednej triedy je základom úspechu Toyoty na svetových trhoch, aj preto novú - v poradí už piatu - generáciu pripravoval výrobca

s mimoriadnou starostlivosťou. Nová Camry má oproti predchádzajúcej agresívnejší vzhľad, predný nárazník, maska a svetlomety tvoria integrovaný celok, svetlomety majú unikátny tvar. Stúpajúca bočná línia pôsobí mohutne, no zároveň elegantne, a šikmý zadný stĺpik budí dojem športového kupé.

Camry má jeden z najnižších koeficientov odporu vzduchu v triede Cx = 0,28. Úplne prepracované zavesenie kolies znamená novú úroveň jazdných vlastností, ovládania i vyšší jazdný komfort. Predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson, zadné na dvojitých priečnych ramenách.
Camry je úplne nové auto. Oproti predchodcovi je dlhšia len o 15 mm (4815 mm) a širšia o 10 mm (1795 mm), ale vyššia o 70 mm (1500 mm). Rázvor vozidla bol zväčšený o 50 mm na celkových 2720 mm. Batožinový priestor má objem 587 litrov. Interiér ponúka najväčší priestor v tejto triede pre nohy a hlavy cestujúcich na predných aj zadných sedadlách. Nová Camry ponúka úroveň výbavy a komfortu vyššej strednej triedy najrenomovanejších značiek, vrátane koženého čalúnenia, kvalitnej audiosústavy, palubný počítač, tempomat, elektricky ovládané predné sedadlá a ďalšie.

Nechýba dažďový senzor, samočinné zapínanie svetiel, okná zo skla s UV filtrom, čelné sklo a predné bočné s povrchom odpudzujúcim vodu či elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmavovaním. Satelitný navigačný systém založený na DVD technológii je k dispozícii na želanie. Tiež celý komplex prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti – protiblokovací systém ABS s elektronickou reguláciou brzdného účinku EBD a brzdovým asistentom. Camry V6 má technológiu trakčnej kontroly TRC a kontrolu stability VSC.

Predné dvojfázové airbagy sú súčasťou štandardného vybavenia, pričom palubné senzory zabezpečujú reguláciu tlaku nafukovania airbagov podľa sily nárazu. Štandardným vybavením sú tiež bočné airbagy a k dispozícii sú aj hlavové pre pasažierov na predných a zadných sedadlách. Zákazníci si môžu vybrať z pohonných jednotiek buď 3,0 l V6 alebo štvorvalec 2,4 l VVT-i so športovejšou charakteristikou. Ponúka 137 kW/186 k pri otáčkach 5300 za minútu a 273 Nm pri 4300 otáčkach za minútu, maximálnu rýchlosť 225 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,1 sekundy.

Spotreba v kombinovanom režime je 11,0 l/100 km. Tento motor je k dispozícii výhradne len v kombinácii so samočinnou prevodovkou Super ECT. Nový celohliníkový motor 2,4 VVT-i 16V ponúka dynamiku a športové vlastnosti, výkon 112 kW/152 k, 218 Nm, rýchlosť 210 km/h, zrýchlenie 0-100 km/h za 9,4 s a vynikajúcu ekonomiku 8,6 l/100 km. Dodáva sa s manuálnou i samočinnou prevodovkou.
Toyota Camry sa už predáva aj na Slovensku. Cena Toyoty Camry s motorom 2,4 VVT-i s manuálnou päťstupňovou prevodovkou je 1 249 000 Sk, s výkonnejším 3,0 V6 sa predáva za 1 679 000 Sk.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 974
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 155
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 720
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 112
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 414
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 411
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 308
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 167
  9. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 149
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 119

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Lieková agentúra v Bratislave nebude.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.