Volkswagen čelí v Číne ostrej konkurencii Japoncov a Kórejčanov

Peking 23. novembra (TASR) - Japonská Honda a juhokórejský Hyundai odkrajujú čoraz viac z dominantného postavenia nemeckého Volkswagenu (VW) na čínskom ...

Peking 23. novembra (TASR) - Japonská Honda a juhokórejský Hyundai odkrajujú čoraz viac z dominantného postavenia nemeckého Volkswagenu (VW) na čínskom automobilovom trhu. Kým v októbri VW utrpel v porovnaní s rovnakým mesiacom vlaňajška 7-% pokles svojho odbytu, Honda zvýšila svoj predaj o 72 % a Hyundai o 214 %.

Číňania majú záujem o nové modely. A tie im ponúkajú Japonci a Juhokórejčania, kým Nemci a Američania zostávajú pri sortimente, ktorý je na trhu už dlhší čas. Aj preto General Motors zaznamenal minulý mesiac 42,1-% pokles predaja svojich vozidiel v porovnaní s októbrom 2003.

Podľa znalca čínskeho trhu s automobilmi Jerryho Loua z hongkonskej pobočky banky Morgan Stanley Volkswagen môže predaj svojich vozidiel v nasledujúcich štyroch rokoch zvýšiť o 100 % len v prípade, ak na trh uvedie najmenej 10 nových modelov. VW sa už na internej konferencii so svojim partnerom Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) v minulom roku dozvedel, že sa s doterajšou stratégiou podnikania ďaleko nedostane. Niektoré jeho modely majú zastaranú techniku, ale používajú sa, aby sa nemusela zvyšovať ich cena. Možno sa spolieha na to, že 70 % čínskych majiteľov vozidiel sa nimi stáva po prvýkrát, a preto by nemali vedieť veľa o rozdieloch v technickom vybavení automobilov. Uplatňuje sa aj tzv. Pi‰chova doktrína. Podľa nej VW musí vyrábať všade na svete vo svojich závodoch rovnaké vozidlá. Znemožnila výrobu "čínskeho" modelu VW, ktorého produkcia bola naplánovaná na rok 2000.

Vývojové oddelenie vo Wolfsburgu sa napokon nechce vzdať nijakých svojich kompetencií a všetko chce schvaľovať. Preto trvá schválenie jednoduchého lepidla pre vnútrajšok vozidiel až osem mesiacov. Je to pridlho pre razantný čínsky trh. Hovorca VW tieto námietky odmietol, lebo sú všeobecné a nepochopiteľné.

Informoval o tom nemecký denník Handelsblatt.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 182
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 038
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 779
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 278
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 204
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 040
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 931
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 850
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 671
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 347

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My jediní máme Boha. Patrí iba nám a robí všetko, čo chceme

Slovenský Boh nám poslal slovenského Ježiša cez jeho slovenskú matku, aby nás chránil.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.