Motorizmus: Jureňova spokojnosť s piatym titulom ME v N-ku, chce však viac

Bratislava 23. novembra (TASR) - Mimoriadne úspešná bola tohtoročná sezóna slovenského kopcového automobilového jazda Petra Jureňu z Matador Pneu Sport ...

Bratislava 23. novembra (TASR) - Mimoriadne úspešná bola tohtoročná sezóna slovenského kopcového automobilového jazda Petra Jureňu z Matador Pneu Sport Racing team. Na svojom Mitsubishi Lancer Evo VII získal v tomto roku už svoj piaty titul majstra Európy v pretekoch do vrchu v skupine N, stal sa slovenským šampiónom a obhájil aj svoje vlaňajšie prvenstvo v Česko-Slovenskej trofeji. Tak ako v predchádzajúcich rokoch, ale opäť nedosiahol na svoj vysnívaný Olymp, ktorým je zisk titulu majstra Európy v absolútnom hodnotení, ktorý mu ušiel tesne o tri body.

A práve jeho zisk bude pre neho prioritou v budúcej sezóne, ktorá tak ako po iné roky odštartuje v rakúskom Rechbergu (22.-24. apríla) a pozostávať bude z 11 pretekov, medzi ktorými figuruje aj slovenská Pezinská Baba. O ten v tomto roku prišiel v prvej časti seriálu, keď mu auto nefungovalo tak ako si predstavoval, predovšetkým systém pruženia zadnej nápravy, vinou čoho mu ušli dôležité body. "Dosť dlho trvalo, kým sme prišli na pravú príčinu a stálo nás to prakticky celú prvú polovicu sezóny. Ešte aj v Rieti to nebolo optimálne, skončil som tam až štvrtý, ale od Pezinskej Baby už všetko klapalo ako malo a výsledkom boli už len víťazstvá. Žiaľ to manko z prvej časti sa nepodarilo dohnať," ozrejmil Peter Jureňa dôvody, pre ktoré mu v tejto sezóne ušiel titul absolútneho majstra Európy. Svoj piaty titul v skupine N však hodnotí vysoko a teší ho najmä skutočnosť, že ho získal v čase, keď FIA oslavuje svoju storočnicu a tento úspech mu navždy bude pripomínať aj krásny Pohár storočnice FIA.

Žiaľ v novom roku slovenskí priaznivci tejto motoristickej disciplíny na domácich kopcoch Petra Jureňu príliš neuvidia. Domáci kalendár totiž koliduje s kalendárom pretekov ME. "V roku 2005 sa mení systém bodovania ME a ten núti pretekára absolvovať všetky podujatia," vysvetlil manažér tímu Miloš Ozimný a dodal: "Doteraz sa na ME jazdí v dvoch kategóriách, keď v prvej sú autá skupiny A, N, GT, SP a v druhej CN, čo sú športové prototypy. V roku 2006 sa ale táto kategorizácia zmení, keď sa bude jazdiť v prvej kategórii skupina áut A a N, v druhej SP a GT a v tretej športové prototypy." To, že nebude môcť súťažiť v slovenskom seriáli mrzí aj samotného Petra Jureňu. "Tým viac, že jazdiť som začínal práve na domácich kopcoch, aj keď popri tom som išiel aj ME zóny stredná Európa. Až keď som začal jazdiť seriál pretekov ME prišli prvé kolízie a keďže nám išlo o tituly, museli sme postupne preteky z domáceho šampionátu vypúšťať. V tomto roku to vyšlo ideálne, z domácich podujatí som vynechal iba jedno, žiaľ na budúci rok to vychádza presne naopak a absolvujem možno len dva preteky. Je mi to strašne ľúto a mrzí ma to, že slovenskí organizátori nevedia svoj domáci kalendár zosúladiť s európskym. Podľa mňa to chce len chuť, pretože tá sezóna nie je až tak nabitá a slovenský šampionát by sa dal celkom v pohode vsunúť medzi Európu," povedal Peter Jureňa na margo svojej budúcoročnej neúčasti na domácich kopcoch.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 634
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 670
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 757
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 570
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 598
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 535
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 556
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 497
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 976
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 663

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.