Motorizmus: Jureňova spokojnosť s piatym titulom ME v N-ku, chce však viac

Bratislava 23. novembra (TASR) - Mimoriadne úspešná bola tohtoročná sezóna slovenského kopcového automobilového jazda Petra Jureňu z Matador Pneu Sport ...

Bratislava 23. novembra (TASR) - Mimoriadne úspešná bola tohtoročná sezóna slovenského kopcového automobilového jazda Petra Jureňu z Matador Pneu Sport Racing team. Na svojom Mitsubishi Lancer Evo VII získal v tomto roku už svoj piaty titul majstra Európy v pretekoch do vrchu v skupine N, stal sa slovenským šampiónom a obhájil aj svoje vlaňajšie prvenstvo v Česko-Slovenskej trofeji. Tak ako v predchádzajúcich rokoch, ale opäť nedosiahol na svoj vysnívaný Olymp, ktorým je zisk titulu majstra Európy v absolútnom hodnotení, ktorý mu ušiel tesne o tri body.

A práve jeho zisk bude pre neho prioritou v budúcej sezóne, ktorá tak ako po iné roky odštartuje v rakúskom Rechbergu (22.-24. apríla) a pozostávať bude z 11 pretekov, medzi ktorými figuruje aj slovenská Pezinská Baba. O ten v tomto roku prišiel v prvej časti seriálu, keď mu auto nefungovalo tak ako si predstavoval, predovšetkým systém pruženia zadnej nápravy, vinou čoho mu ušli dôležité body. "Dosť dlho trvalo, kým sme prišli na pravú príčinu a stálo nás to prakticky celú prvú polovicu sezóny. Ešte aj v Rieti to nebolo optimálne, skončil som tam až štvrtý, ale od Pezinskej Baby už všetko klapalo ako malo a výsledkom boli už len víťazstvá. Žiaľ to manko z prvej časti sa nepodarilo dohnať," ozrejmil Peter Jureňa dôvody, pre ktoré mu v tejto sezóne ušiel titul absolútneho majstra Európy. Svoj piaty titul v skupine N však hodnotí vysoko a teší ho najmä skutočnosť, že ho získal v čase, keď FIA oslavuje svoju storočnicu a tento úspech mu navždy bude pripomínať aj krásny Pohár storočnice FIA.

Žiaľ v novom roku slovenskí priaznivci tejto motoristickej disciplíny na domácich kopcoch Petra Jureňu príliš neuvidia. Domáci kalendár totiž koliduje s kalendárom pretekov ME. "V roku 2005 sa mení systém bodovania ME a ten núti pretekára absolvovať všetky podujatia," vysvetlil manažér tímu Miloš Ozimný a dodal: "Doteraz sa na ME jazdí v dvoch kategóriách, keď v prvej sú autá skupiny A, N, GT, SP a v druhej CN, čo sú športové prototypy. V roku 2006 sa ale táto kategorizácia zmení, keď sa bude jazdiť v prvej kategórii skupina áut A a N, v druhej SP a GT a v tretej športové prototypy." To, že nebude môcť súťažiť v slovenskom seriáli mrzí aj samotného Petra Jureňu. "Tým viac, že jazdiť som začínal práve na domácich kopcoch, aj keď popri tom som išiel aj ME zóny stredná Európa. Až keď som začal jazdiť seriál pretekov ME prišli prvé kolízie a keďže nám išlo o tituly, museli sme postupne preteky z domáceho šampionátu vypúšťať. V tomto roku to vyšlo ideálne, z domácich podujatí som vynechal iba jedno, žiaľ na budúci rok to vychádza presne naopak a absolvujem možno len dva preteky. Je mi to strašne ľúto a mrzí ma to, že slovenskí organizátori nevedia svoj domáci kalendár zosúladiť s európskym. Podľa mňa to chce len chuť, pretože tá sezóna nie je až tak nabitá a slovenský šampionát by sa dal celkom v pohode vsunúť medzi Európu," povedal Peter Jureňa na margo svojej budúcoročnej neúčasti na domácich kopcoch.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 389
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 424
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 049
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 937
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 334
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 2 306
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 290
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 234
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 450
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 247

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

KOMENTÁRE

Poplatky za objednanie? Nápad sa tvári životaschopne

Ľudia si za doplnkové ordinačné hodiny priplatia.

DOMOV

Prečo štát stavia drahšie nemocnice ako súkromný investor?

Penta ide niekedy až na úkor štátu.

Neprehliadnite tiež

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.