SME
Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

Fiat Idea 1,4 16V Active

Automobilka Fiat sa snaží zo všetkých síl dostať z červených čísel a ponúka stále širšiu paletu modelov orientovaných na rodinu, voľný čas i profesionálne použitie. V kategórii kompaktných jednopriestorových vozidiel sa nedávno objavil Fiat Idea, ktorý sm

e vyskúšali so základným benzínovým motorom 1,4 16 V a vybavením Active.


Praktický Fiat
Idea patrí k dizajnovo najvydarenejším modelom značky. Nová tvár Fiatu nehazarduje s priazňou zákazníka, uhladené línie majú dokonca potenciál získať tradičných odporcov talianskeho dizajnu. Takmer štyri metre dlhá interiérkaroséria postavená na podvozku Punta vyzerá veľmi kompaktne a musíme priznať, že vzhľadom na vonkajšie proporcie sme nečakali taký veľký vnútorný priestor. Vysokí cestujúci si užijú dostatok miesta nad hlavou, viac priestoru by však mohli mať nohy vodiča pod masívnou prístrojovou doskou a ramená cestujúcich na zadných sedadlách. Pri odkladacích priestoroch a poličkách Fiat predviedol vzorovú prácu. Okrem klasických miest na prístrojovej doske možno drobnosti odložiť nad hlavu vodiča do police (pod strechou). Umiestnenie kontrolných prístrojov v strede palubnej dosky je v tomto type auta prehľadné a trefné. Navyše pred volantom vodiča vznikol priestor na ďalšiu odkladaciu skrinku. Zakomponovanie radiacej páky do prístrojovej dosky výrazne zlepšuje komfort ovládania. Pri jazde v meste veľmi pomáha dvojstupňový posilňovač riadenia s režimom City. Po jeho zapnutí možno volant pootočiť doslova malíčkom, čo nám padlo vhod pri parkovaní. Mimo mesta však odporúčame funkciu vypnúť, aby vodič mimovoľne tiažou ruky nezmenil smer jazdy. Za tichý interiér a jednoduché ovládanie si Idea zaslúži pochvalu. Špeciálne uznanie si zaslúži takmer kolmý C stĺpik pri zadných dverách, pretože Idea takto ponúka veľký vstupný otvor a ľahké nakladanie detí do autosedačky. Nemusíte báť, že sa pritom udriete. Celkom dobre navrhnutému základnému vybaveniu chýba elektrické ovládanie spätných zrkadiel a autorádio. V ponuke však nechýbajú podstatné ABS a čelné airbagy.

Južanský temperament
losí testZákladnému motoru (1,4 16 V) v modelovom rade Idea nechýba temperament a ani výkon. Kultivovaný prejav v nízkych otáčkach prechádza pri zrýchľovaní do ostrého zvuku a spontánneho zrýchlenia. S výkonom 98 koní zvládne Idea základnú šprintérsku disciplínu (0-100 km/h) v slušnom čase - 11,5 s - a na našom testovacom okruhu sa časom 36,5 s zaradila do lepšej polovice testovaných vozidiel. Merania sme uskutočnili pri poriadne roztočenom motore, a to je podmienka dynamickej jazdy, pretože v nízkych otáčkach agregát taliansku ohnivosť stráca. K priemernej spotrebe z katalógu 6,6 l/100 km sme sa nepriblížili, náš priemer bol 7,4 l/100 km. Priestorové podmienky a variabilita usporiadania sedadiel favorizujú Ideu do úlohy praktického rodinného auta za zaujímavú cenu (od 519 000 Sk). Kto najazdí aspoň 30 000 km ročne, môže uvažovať nad verziou Active s unikátnym naftovým motorom 1,3 Multijet (+ 57 000 Sk). Diesel má nižšie zákonné poistenie a výrazne nižšiu priemernú spotrebu 5,1 l/100 km. V ponuke značky sa nedávno objavila Idea s odpočtom DPH. Vplyv výšky karosérie na bočný náklon v zákrutách nemožno prehliadnuť,  napriek tomu však ponúka Idea bezpečné jazdné vlastnosti a dobré brzdy.

max. objem kuframax. vnútorný priestorIdea už v najzákladnejšom prevedení Active ponúka posúvateľné zadné sedadlá s nastavovaním sklonu operadla. Pri neveľkých vonkajších rozmeroch považujeme takéto riešenie za ideálne. Majiteľ sa môže posunutím sedadiel rozhodnúť pre väčší kufor alebo priestor na sedenie. Nepraktický kryt batožinového priestoru nás však nepotešil zvlášť pri posúvaní sedadiel.

 

 

 

 

 

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 8 469
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 923
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 846
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 522
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 860
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 757
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 3 325
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 491
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Lucia Žárska: Zvyšovanie úrokových sadzieb v ČR a SR
  2. Erik Kriššák: William Wordsworth - Blúdim sťa mrak osamelý
  3. Jakub Konečný: UKRAJINA PRIPOJILA 21 RUSKÝCH OBLASTÍ
  4. Martin Sukupčák: Prečo by som volil v LM za primátorku Luciu Cukerovú.
  5. Adriana Karpinska: Bicyklom po (ne)hodvábnej ceste v Kirgizsku
  6. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam.
  7. Štefan Vidlár: Hmm...
  8. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú...
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 867
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 716
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 7 099
  4. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 5 946
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 663
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 836
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 410
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 869
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu