SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Fiat Idea 1,4 16V Active

Automobilka Fiat sa snaží zo všetkých síl dostať z červených čísel a ponúka stále širšiu paletu modelov orientovaných na rodinu, voľný čas i profesionálne použitie. V kategórii kompaktných jednopriestorových vozidiel sa nedávno objavil Fiat Idea, ktorý sm

e vyskúšali so základným benzínovým motorom 1,4 16 V a vybavením Active.


Praktický Fiat
Idea patrí k dizajnovo najvydarenejším modelom značky. Nová tvár Fiatu nehazarduje s priazňou zákazníka, uhladené línie majú dokonca potenciál získať tradičných odporcov talianskeho dizajnu. Takmer štyri metre dlhá interiérkaroséria postavená na podvozku Punta vyzerá veľmi kompaktne a musíme priznať, že vzhľadom na vonkajšie proporcie sme nečakali taký veľký vnútorný priestor. Vysokí cestujúci si užijú dostatok miesta nad hlavou, viac priestoru by však mohli mať nohy vodiča pod masívnou prístrojovou doskou a ramená cestujúcich na zadných sedadlách. Pri odkladacích priestoroch a poličkách Fiat predviedol vzorovú prácu. Okrem klasických miest na prístrojovej doske možno drobnosti odložiť nad hlavu vodiča do police (pod strechou). Umiestnenie kontrolných prístrojov v strede palubnej dosky je v tomto type auta prehľadné a trefné. Navyše pred volantom vodiča vznikol priestor na ďalšiu odkladaciu skrinku. Zakomponovanie radiacej páky do prístrojovej dosky výrazne zlepšuje komfort ovládania. Pri jazde v meste veľmi pomáha dvojstupňový posilňovač riadenia s režimom City. Po jeho zapnutí možno volant pootočiť doslova malíčkom, čo nám padlo vhod pri parkovaní. Mimo mesta však odporúčame funkciu vypnúť, aby vodič mimovoľne tiažou ruky nezmenil smer jazdy. Za tichý interiér a jednoduché ovládanie si Idea zaslúži pochvalu. Špeciálne uznanie si zaslúži takmer kolmý C stĺpik pri zadných dverách, pretože Idea takto ponúka veľký vstupný otvor a ľahké nakladanie detí do autosedačky. Nemusíte báť, že sa pritom udriete. Celkom dobre navrhnutému základnému vybaveniu chýba elektrické ovládanie spätných zrkadiel a autorádio. V ponuke však nechýbajú podstatné ABS a čelné airbagy.

Južanský temperament
losí testZákladnému motoru (1,4 16 V) v modelovom rade Idea nechýba temperament a ani výkon. Kultivovaný prejav v nízkych otáčkach prechádza pri zrýchľovaní do ostrého zvuku a spontánneho zrýchlenia. S výkonom 98 koní zvládne Idea základnú šprintérsku disciplínu (0-100 km/h) v slušnom čase - 11,5 s - a na našom testovacom okruhu sa časom 36,5 s zaradila do lepšej polovice testovaných vozidiel. Merania sme uskutočnili pri poriadne roztočenom motore, a to je podmienka dynamickej jazdy, pretože v nízkych otáčkach agregát taliansku ohnivosť stráca. K priemernej spotrebe z katalógu 6,6 l/100 km sme sa nepriblížili, náš priemer bol 7,4 l/100 km. Priestorové podmienky a variabilita usporiadania sedadiel favorizujú Ideu do úlohy praktického rodinného auta za zaujímavú cenu (od 519 000 Sk). Kto najazdí aspoň 30 000 km ročne, môže uvažovať nad verziou Active s unikátnym naftovým motorom 1,3 Multijet (+ 57 000 Sk). Diesel má nižšie zákonné poistenie a výrazne nižšiu priemernú spotrebu 5,1 l/100 km. V ponuke značky sa nedávno objavila Idea s odpočtom DPH. Vplyv výšky karosérie na bočný náklon v zákrutách nemožno prehliadnuť,  napriek tomu však ponúka Idea bezpečné jazdné vlastnosti a dobré brzdy.

max. objem kuframax. vnútorný priestorIdea už v najzákladnejšom prevedení Active ponúka posúvateľné zadné sedadlá s nastavovaním sklonu operadla. Pri neveľkých vonkajších rozmeroch považujeme takéto riešenie za ideálne. Majiteľ sa môže posunutím sedadiel rozhodnúť pre väčší kufor alebo priestor na sedenie. Nepraktický kryt batožinového priestoru nás však nepotešil zvlášť pri posúvaní sedadiel.

 

 

 

 

 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  2. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  5. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  6. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 18 890
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 791
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 077
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 478
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 852
  6. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 569
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 270
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 122
  9. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 5 879
  10. Ohlúpli sme počas Covid roka? 5 853
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Čo robiť, ak som sa nestihol objednať na odber? (otázky a odpovede)

Mobilné odberové miesta sú síce plné, samosprávy však cez víkend otvoria vlastné odberové miesta.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie.
Stĺpček Jakuba Fila

Zhovievavosť voči Matovičovi už vôbec nie je namieste

Premiér vydiera národ aj koalíciu.

Jakub Filo.
Autorská strana Samuela Marca

Ak by sa Fico a Pellegrini chceli vrátiť, nerobili by to lepšie (píše Samo Marec)

Nikam sme sa nepohli, len sa všetci dohádali.

Predseda vlády Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí  po rokovaní 67. schôdze vlády SR.
Ľudia čakajú pred odberným miestom v bratislavskej Ružinovskej poliklinike počas celoplošného skríningového testovania na COVID-19.