Citroen C4 - prvá jazda s "parížskou" novinkou

Zástupca nižšej strednej triedy Citroën Xsara sa objavil na trhu v roku 1997. Počas svojej úspešnej existencie prešiel dvoma úpravami vzhľadu a získal dva tituly majstra sveta v rally. Populárny model však v súčasnosti odchádza do dôchodku, pretože na jeh

o miesto prišla horúca novinka z Paríža, Citroën C4. Počas uvedenia modelu C4 na slovenský trh sme absolvovali prvé zoznamovacie kilometre s týmto pozoruhodným automobilom.
 

Nenapodobiteľný dizajn
Citroën C4 vzbudzuje pozornosť všade, kde sa objaví, čo rozhodne poteší jeho budúcich majiteľov. Z dvoch karosárskych verzií sa nám viac páčilo rodinné päťdverové prevedenie s oblou zadnou časťou. Najlepšiu aerodynamiku v rámci danej triedy (cx 0,28) sme okamžite pocítili na diaľnici, kde pri vysokej rýchlosti prenikal do interiéru minimálny šum. Akustický komfort môžu ešte vylepšiť príplatkové viacvrstvové bočné sklá.
Okrem slušného vnútorného priestoru zhodného pre oba typy karosérií mysleli tvorcovia C4 aj na veľké odkladacie boxy vo dverách a množstvo praktických drobností. Batožinový priestor zaujme skôr dobre využiteľným tvarom ako objemom (342, resp. 352 l). Vyťahovacie priehradky ukryté pod nakladacou hranou rozdelia dno batožinového priestoru na štyri časti, do ktorých umiestníte malé tašky bez toho, aby sa počas jazdy nekontrolovane šmýkali.
Revolučný volant
Veľké zmeny interiéru sú zrejmé na prvý pohľad. Klasické kruhové "budíky" nahradil rozmerný displej na vrchu prístrojovej dosky a namiesto obyčajného volantu ponúka Citroën C4 volant s pevným stredom a novým pohľadom na ovládanie automobilu.
Väčšina ovládacích prvkov našla miesto práve na volante. Stredová konzola je tak prehľadnejšia a ovládanie auta jednoduchšie. Citroën takto posúva pomyselnú latku ergonómie vo svojej triede opäť vyššie.
Základnú verziu Plus (ABS, brzdový asistent, palubný počítač, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, el. ovládanie okien s poistkou proti privretiu, štyri airbagy) možno kombinovať s motormi 1,4 i 16V 1,6 i 16V a 1,6 HDi.
Technologický pokrok
Citroën C4 dostal mnohé technické prvky z modelu C5, ktoré výrazne uľahčujú život za volantom. Napríklad príplatkové viacvrstvové bočné sklá, ktoré prepúšťajú menej vonkajšieho hluku i slnečného žiarenia a po rozbití sa nerozsypú.
Drahšie verzie C4 sa budú môcť pochváliť systémom kontrolujúcim neželané opustenie jazdného pruhu AFIL a natáčacími bixenónovými svetlometmi.
K francúzskej predstave o pohodlí za volantom patrí aj integrovaný osviežovač vzduchu s vymeniteľnou náplňou. Spoločnosť Robertet vyvinula pre Citroën deväť rôznych vôní.
Široká škála motorov
Citroën vo svojich nových modeloch vsadil najmä na naftové motory nižšieho objemu. Prvýkrát sa v aute tejto značky objavuje slabší a lacnejší variant motora 1,6 HDi (92 k) popri verzii 1,6 Hdi (110 k). Vrcholom naftovej ponuky bude dvojliter HDi s výkonom 138 k. Vo verzii VTS sme ochutnali vysoké otáčky i výkon (180 k) sprevádzaný ostrým zvukom výfukového potrubia. Jazda s motorom 2,0 VTS bola vzrušujúca, za najvydarenejší motor však považujeme naftiak 1,6 HDi s prijateľným objemom i výkonom zároveň.
Podvozok C4 opustil klasicky mäkké francúzske nastavenie a charakteristikou sa posunul smerom k nemeckým konkurentom. Nás pri prvom subjektívnom zoznámení oslovila dobrá smerová stabilita, výkonné brzdy a hlavne komfort na hrboľatej panelovej ceste.
Odchod starého modelu Xsara zo scény nebude úplný, naďalej sa totiž bude vyrábať kombi model Citroën Xsara Break. Najlacnejší Citroën C4 stojí 530 900 korún.


volant s pevným stredom








Na pevnom strede volantu sa okrem digitálneho otáčkomera a niekoľkých kontrolných svetiel nachádza ovládanie autorádia, tempomatu, palubného počítača, navigácie a klaksónu. Vodič môže ovládať všetky podstatné funkcie intuitívne bez toho, aby dal ruky z volantu preč. V prípade nárazu ostáva anatomicky tvarovaný airbag vždy v ideálnej polohe.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  5. Splnený sen
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  10. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný
  1. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  4. Splnený sen
  5. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  6. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  7. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  8. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  9. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie
  10. Chceme sa dívať na svet zdravými očami detí
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 10 201
  2. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 6 230
  3. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 2 545
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 431
  5. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 407
  6. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 177
  7. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 860
  8. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 641
  9. Splnený sen 1 248
  10. Na bratislavskom nábreží vznikla Zóna tolerancie 1 195

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalá opatrovateľka: Bol to prázdny život, nedalo sa to vydržať

Agentúry zneužívajú vodičov aj opatrovateľky, tvrdí bývalá opatrovateľka v Rakúsku Angelika Horňáková.

KOMENTÁRE

Kurz si vyberá kurz

Kurz možno bude tvrdiť, že si vzal od radikálov len toľko, aby nevládli oni.

Neprehliadnite tiež

Tesla prepúšťa pracovníkov, výroba Modelu 3 zaostáva za prognózou

Z linky Modelu S tento týždeň odišlo 400 až 700 zamestnancov.

Pre opravu Špitálskej uzatvárajú križovatku s Mickiewiczovou

Uzávierka sa dotkne liniek 207, 208, N53 a N70.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Robustné SUV Mitshubishi Outlander degraduje slabý motor (test)

Populárne japonské SUV vyniká v teréne, no začína sa na ňom odrážať jeho vek.