SME
Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

Citroen C4 - prvá jazda s "parížskou" novinkou

Zástupca nižšej strednej triedy Citroën Xsara sa objavil na trhu v roku 1997. Počas svojej úspešnej existencie prešiel dvoma úpravami vzhľadu a získal dva tituly majstra sveta v rally. Populárny model však v súčasnosti odchádza do dôchodku, pretože na jeh

o miesto prišla horúca novinka z Paríža, Citroën C4. Počas uvedenia modelu C4 na slovenský trh sme absolvovali prvé zoznamovacie kilometre s týmto pozoruhodným automobilom.
 

Nenapodobiteľný dizajn
Citroën C4 vzbudzuje pozornosť všade, kde sa objaví, čo rozhodne poteší jeho budúcich majiteľov. Z dvoch karosárskych verzií sa nám viac páčilo rodinné päťdverové prevedenie s oblou zadnou časťou. Najlepšiu aerodynamiku v rámci danej triedy (cx 0,28) sme okamžite pocítili na diaľnici, kde pri vysokej rýchlosti prenikal do interiéru minimálny šum. Akustický komfort môžu ešte vylepšiť príplatkové viacvrstvové bočné sklá.
Okrem slušného vnútorného priestoru zhodného pre oba typy karosérií mysleli tvorcovia C4 aj na veľké odkladacie boxy vo dverách a množstvo praktických drobností. Batožinový priestor zaujme skôr dobre využiteľným tvarom ako objemom (342, resp. 352 l). Vyťahovacie priehradky ukryté pod nakladacou hranou rozdelia dno batožinového priestoru na štyri časti, do ktorých umiestníte malé tašky bez toho, aby sa počas jazdy nekontrolovane šmýkali.
Revolučný volant
Veľké zmeny interiéru sú zrejmé na prvý pohľad. Klasické kruhové "budíky" nahradil rozmerný displej na vrchu prístrojovej dosky a namiesto obyčajného volantu ponúka Citroën C4 volant s pevným stredom a novým pohľadom na ovládanie automobilu.
Väčšina ovládacích prvkov našla miesto práve na volante. Stredová konzola je tak prehľadnejšia a ovládanie auta jednoduchšie. Citroën takto posúva pomyselnú latku ergonómie vo svojej triede opäť vyššie.
Základnú verziu Plus (ABS, brzdový asistent, palubný počítač, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, el. ovládanie okien s poistkou proti privretiu, štyri airbagy) možno kombinovať s motormi 1,4 i 16V 1,6 i 16V a 1,6 HDi.
Technologický pokrok
Citroën C4 dostal mnohé technické prvky z modelu C5, ktoré výrazne uľahčujú život za volantom. Napríklad príplatkové viacvrstvové bočné sklá, ktoré prepúšťajú menej vonkajšieho hluku i slnečného žiarenia a po rozbití sa nerozsypú.
Drahšie verzie C4 sa budú môcť pochváliť systémom kontrolujúcim neželané opustenie jazdného pruhu AFIL a natáčacími bixenónovými svetlometmi.
K francúzskej predstave o pohodlí za volantom patrí aj integrovaný osviežovač vzduchu s vymeniteľnou náplňou. Spoločnosť Robertet vyvinula pre Citroën deväť rôznych vôní.
Široká škála motorov
Citroën vo svojich nových modeloch vsadil najmä na naftové motory nižšieho objemu. Prvýkrát sa v aute tejto značky objavuje slabší a lacnejší variant motora 1,6 HDi (92 k) popri verzii 1,6 Hdi (110 k). Vrcholom naftovej ponuky bude dvojliter HDi s výkonom 138 k. Vo verzii VTS sme ochutnali vysoké otáčky i výkon (180 k) sprevádzaný ostrým zvukom výfukového potrubia. Jazda s motorom 2,0 VTS bola vzrušujúca, za najvydarenejší motor však považujeme naftiak 1,6 HDi s prijateľným objemom i výkonom zároveň.
Podvozok C4 opustil klasicky mäkké francúzske nastavenie a charakteristikou sa posunul smerom k nemeckým konkurentom. Nás pri prvom subjektívnom zoznámení oslovila dobrá smerová stabilita, výkonné brzdy a hlavne komfort na hrboľatej panelovej ceste.
Odchod starého modelu Xsara zo scény nebude úplný, naďalej sa totiž bude vyrábať kombi model Citroën Xsara Break. Najlacnejší Citroën C4 stojí 530 900 korún.


volant s pevným stredom








Na pevnom strede volantu sa okrem digitálneho otáčkomera a niekoľkých kontrolných svetiel nachádza ovládanie autorádia, tempomatu, palubného počítača, navigácie a klaksónu. Vodič môže ovládať všetky podstatné funkcie intuitívne bez toho, aby dal ruky z volantu preč. V prípade nárazu ostáva anatomicky tvarovaný airbag vždy v ideálnej polohe.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 5 485
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 224
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 985
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 807
  5. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 619
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 913
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 768
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 511
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinci veria, že majú šancu na víťazstvo.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 19 h
Vila na francúzskej riviére neďaleko Nice, ktorú vlastní bývalý štátny tajomník Smeru Viktor Stromček

Denník SME získal dokumenty z Francúzska.


6 h
Moderátor Milan Junior Zimnýkoval.

Teším sa na obdobie husaciny, hovorí moderátor pre magazín TV OKO.


29. sep
Referendum v Luhansku.

V Chersone anexiu Ruskom neoslavovali.


3 h

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


9 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  2. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  3. Věra Tepličková: Premiér dupol a zem sa otriasla
  4. Tomáš Bilik: Ach tí naši topoľčianski poslanci...
  5. Milan Hutera: Výstava Cosmos Discovery po druhý krát v Bratislave
  6. Věra Tepličková: Kto v tom má jasno alebo Keď kengury volajú
  7. Marek Mačuha: Pravda nebýva uprostred
  8. Viera Spišáková: Trapas koláčový II.
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 254
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 847
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 692
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 984
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 885
  6. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 3 711
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 3 683
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 137
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu