Česká Karosa predá tento rok 1320 autobusov, najviac od roku 1991

Banská Bystrica 12. decembra (TASR) - Česká Karosa, a. s., Vysoké Mýto očakávaným predajom 1320 autobusov v tomto roku prekoná o 69 vozidiel rok 2000.

Predaj teda oproti plánu zvýši o 19 % a dosiahne najlepší výsledok od roku 1991. Tohtoročné tržby prekročia 5 miliárd Kč a zisk 300 miliónov Kč.

Posledné výhľady na rok 2001 ukazujú podľa obchodného riaditeľa Petra Ruseka vyrovnanosť exportu, ktorého podiel bude takmer 60 %, s predajom na domácom trhu, a význam zapojenia sa do medzinárodnej spolupráce v rámci holdingu Irisbus. Najžiadanejším produktom Karosy je opäť školský autobus Recreo. V tomto roku sa na francúzskom trhu predá 519 vozidiel tohto typu, spolu v spoločnosti vyrobili už vyše 2000 týchto vozidiel. Export Karosy smeruje aj do Ruska a Juhoslávie, kde predajú 77 autobusov.

V tomto roku predpokladala Karosa, konštatoval Rusek, menší dopyt v Čechách. Menší záujem však na domácom trhu nezaznamenali, keď dopravné podniky kúpili viac mestských autobusov napriek tomu, že na ne získali nižšiu štátnu dotáciu. Na českom trhu počíta Karosa s odbytom 570 autobusov, z nich 190 odoberú dopravné podniky vo veľkých mestách. Zvýši tak predaj oproti vlaňajšku o 100 vozidiel.

V budúcom roku ráta Karosa v podnikateľskom zámere s predajom 1340 autobusov. Do výroby zaradí nové 15 metrov dlhé medzimestské vozidlo Axer, ktoré už jazdí ako predsériové a prototyp. Bude ho dodávať okrem domácich a slovenských zákazníkov aj do Nemecka a Francúzska.

V júli 2001 Karosa uviedla do prevádzky novú lakovňu s kataforézou, ktorá patrí k najmodernejším v Európe. Dajú sa v nej ošetriť aj vozidlá a diely až 15 metrov dlhé. Kvalita vyrábaných autobusov tak podľa obchodného riaditeľa dosahuje svetovú úroveň.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 7 219
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 536
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 321
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 2 927
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 178
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 1 618
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 1 058
  8. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 986
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 983
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 981

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V bašte Smeru deti chorľavejú a starším sa cnie za socializmom

Baníci cítia krivdu, keď niekto kritizuje umelé dotovanie Hornonitrianskych baní vládou. Na ťažkú prácu nedajú dopustiť.

SVET

Minúta po minúte: České voľby pokračujú druhým dňom

Česi rozhodnú o smerovaní krajiny.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.