Predaj teda oproti plánu zvýši o 19 % a dosiahne najlepší výsledok od roku 1991. Tohtoročné tržby prekročia 5 miliárd Kč a zisk 300 miliónov Kč.
Posledné výhľady na rok 2001 ukazujú podľa obchodného riaditeľa Petra Ruseka vyrovnanosť exportu, ktorého podiel bude takmer 60 %, s predajom na domácom trhu, a význam zapojenia sa do medzinárodnej spolupráce v rámci holdingu Irisbus. Najžiadanejším produktom Karosy je opäť školský autobus Recreo. V tomto roku sa na francúzskom trhu predá 519 vozidiel tohto typu, spolu v spoločnosti vyrobili už vyše 2000 týchto vozidiel. Export Karosy smeruje aj do Ruska a Juhoslávie, kde predajú 77 autobusov.
V tomto roku predpokladala Karosa, konštatoval Rusek, menší dopyt v Čechách. Menší záujem však na domácom trhu nezaznamenali, keď dopravné podniky kúpili viac mestských autobusov napriek tomu, že na ne získali nižšiu štátnu dotáciu. Na českom trhu počíta Karosa s odbytom 570 autobusov, z nich 190 odoberú dopravné podniky vo veľkých mestách. Zvýši tak predaj oproti vlaňajšku o 100 vozidiel.
V budúcom roku ráta Karosa v podnikateľskom zámere s predajom 1340 autobusov. Do výroby zaradí nové 15 metrov dlhé medzimestské vozidlo Axer, ktoré už jazdí ako predsériové a prototyp. Bude ho dodávať okrem domácich a slovenských zákazníkov aj do Nemecka a Francúzska.
V júli 2001 Karosa uviedla do prevádzky novú lakovňu s kataforézou, ktorá patrí k najmodernejším v Európe. Dajú sa v nej ošetriť aj vozidlá a diely až 15 metrov dlhé. Kvalita vyrábaných autobusov tak podľa obchodného riaditeľa dosahuje svetovú úroveň.