Jazdcovi tímu Matador Pneusport Racing Team Petrovi Jureňovi sa totiž nepodarilo obhájiť titul majstra Európy v pretekoch automobilov do vrchu z predchádzajúceho roku a tak na svojom konte ich má stále tri.
Pod tento jeho zdanlivý neúspech sa v značnej miere podpísali veľké technické problémy na automobile Ford Escort Cosworth 4x4, ktoré ho v priebehu sezóny zradili až v siedmich pretekoch seriálu ME. Preto jeho druhé miesto si za týchto okolností zaslúži značný obdiv. Sezóna súčasne ukázala, že s týmto autom sa to už ďalej na špičkovej úrovni robiť nedá a hoci akýmsi logickým pokračovaním tejto spolupráce s Fordom mal byť prechod na nový Ford Focus, v novom roku bude Peter Jureňa jazdiť na japonskom Mitsubishi EVO VII.
"Premiéru nového Focusu firma stále odďaľovala a podľa najčerstvejších informácií by sa tak malo stať až v roku 2004 alebo 2005 a to sme si my už dovoliť nemohli," uviedol manažér tímu Miloš Ozimý a dodal: "Čakali sme štyri roky a počas nich sme sa stále nádejali, že už v najbližšej sezóne budeme jazdiť na novom aute. Vlani sme ho dokonca videli na autosalóne vo Frankfurte, aj sme sa pri ňom vyfotografovali, no tešili sme sa zbytočne. A tak sme sa rozhodli pre Mitsubishi, ktoré sa momentálne ukazuje pretekársky najzaujímavejším."
Peter Jureňa má s novým vozidlom opäť tie najvyššie ciele. "Chcel by som konečne získať titul majstra Európy aj v absolútnom poradí. Auto, ktoré sme dostali v predstihu už na Mikuláša, hoci sme ho čakali až v období Vianoc, sa ukazuje v dobrom svetle. Je o desať rokov novšie než bol náš starý Ford a má oveľa lepšie jazdné vlastnosti o čom som sa mohol presvedčiť počas jeho transportu za plnej prevádzky z Bratislavy do Púchova," uviedol Peter Jureňa. S novým autom by sa mal naostro predstaviť v marci budúceho roku.