SME
Streda, 7. december, 2022 | Meniny má Ambróz

Audi A3 Sportback 2,0 TDI

Automobilka Audi tohto roku rozšírila svoj modelový rad A3 o päťdverovú verziu A3 Sportback, ktorá sa stala samostatným modelom svojej vlastnej triedy. Audi A3 Sportback sa totiž líši od trojdverovej verzie dĺžkou karosérie, dizajnom, vútorným priestoro

Ani ryba ani rak ale Sportback
Vonkajší imidž modelu A3 Sportback nemožno hodnotiť inak ako pozitívne, pretože nová tvár Audi s rozmerným chladičom vyzerá naozaj dobre. Realizačný tím mladých dizajnérov dokázal dobre skĺbiť športový profil auta s požiadavkami na vnútorný a Sportback zadokbatožinový priestor. Prírastkom dĺžky (+6,8 cm) v porovnaní s trojdverovou karosériou zaradil Sportback niekde medzi kompaktný hatchback, športové kombi a kupé. Takto zrejme vyzerá predstava mladých ľudí o imidžovom aute, ktoré nesmie vyzerať ako kombi pre starších manželov, ale musí spĺňať isté úžitkové vlastnosti. Zmeny interiéru sú v porovnaní s trojdverovým modelom nepatrné a vypracovanie detailov na tradične vysokej úrovni. Okrem dobre zvládnutej ergonómie nás zaujalo citlivé farebné zladenie čiernej a béžovej farby. Jediným diskutabilným miestom interiéru môže byť spojenie stredovej konzoly a tunela akousi vzperou kvôli kolenu vodiča. A3 Sportback 2,0 TDI má v základnom prevedení dvojzónovú automatickú klimatizáciu, ABS, ESP, čelné a bočné airbagy i brzdový asistent. Výrobca zrejme predpokladá individuálne zostavenie výbavy zákazníkom, preto sme autorádio, hlavové airbagy a ďlašie drobnosti našli až v zozname príplatkového vybavenia.

Skrytá sila nafty
Jedným z najžiadanejších motorov v A3 Sportback bude naftový agregát 2,0 TDI, ktorý sme vyskúšali v redakčnom teste. Technologicky vyspelý motor neostane športovému imidžu auta nič dlžný i napriek tomu, že je diesel. S výkonom 140 k a krútiacim momentom 320 Nm uspokojí veľmi náročného motoristu bez ohľadu na to, či je v meste, v kopcoch alebo na diaľnici. V prospech motora dopadlo konečné účtovanie spotreby, pretože v teste dlhom 781 km sme spotrebovali 52,3 l nafty, čo znamená priemernú spotrebu 6,7 l/100km. Silný motor by však mohol mať kultivovanejší zvuk a lepšie odhlučnenie. Daný agregát 2,0 TDI bude vhodný pre ženy, ktoré nemilujú vysoké otáčky a chcú, aby ich motor nezradil pri predbiehaní, hoci si nepodradia. Manuálna šesťstupňová prevodovka radí presne a ľahko ale napriek tomu odporúčame siahnuť po sekvenčnej prevodovke DSG. Riadenie s variabilným účikom elektromechanického posiľňovača v závislosti od rýchlosti iba vylepšuje pohodlné ovládanie auta. Jazdné vlastnosti Audi A3 Sportback a pôžitok z detailov sú síce v cene ale na veľmi vysokej úrovni. Spokojní sme boli aj s prenosom výkonu na stabilnú prednú nápravu pri vypnutej trakčnej kontrole.
Plnohodnotné Audi
Najlacnejšie Audi A3 Sportback s motorom 1,6 stojí necelých 900 000 Sk. Cena verzie s motorom 2,0 TDI a mechanickou šesť stupňovou prevodovkou začína tesne za hranicou jedného milióna korún. Audi A3 Sportback je v podstate veľké Audi zabalené do kompaktnej karosérie, pričom spĺňa nároky kladené na väčšie vozidlá značky. Model A3 Sportback nepovažujeme iba za druhé Audi do rodiny ale aj za samostané rodinné vozidlo. Vzhľadom na to možno cenu považovať za primeranú.

jazdapodvozokVyvážené jazdné vlastnosti v nás vyvolali pocit ideálneho podvozka s neutrálnou charakteristikou. Bežnému vodičovi poskytne A3 Sportback potrebnú istotu vo vysokých rýchlostiach, ale športovo založeným vodičom odporúčame k sterilnému podvozku nízkoprofilové pneumatiky alebo športový podvozok verzie Ambition, aby lepšie „cítili“ cestu.

 

 

 

sedenie vzaduinteriérS komfortom sedenia a priestorom vo všetkých smeroch budú spokojní aj urastení cestujúci, hoci nastupovanie dozadu sťažujú vysoké prahy robustnej karosérie. Okrem pohodlného sedenia nás príjemne prekvapil dobre využiteľný batožinový priestor (370 l).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  2. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  3. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  4. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  5. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  7. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  8. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  1. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  2. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  3. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  4. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  5. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  6. Šariš ľuďom pomáha regiónu už takmer 20 rokov
  7. Aktivácia zasielania elektronickej faktúry
  8. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 679
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 594
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 718
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 954
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 254
  6. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 089
  7. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 087
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 580
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


14 h
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Dolní Kounice, kláštor Rosa Coeli, krása Ruže nebeskej v moravskom mestečku
  2. Roland Ondrus: Nemecko, nič sme sa nenaučili
  3. Jozef Kozár: Výber z výskumu Marsu: November 2022
  4. Dušan Koniar: V roku 2011 odtancoval v súťaži Let’s Dance homosexuálny pár. Čo to v spoločnosti spustilo?
  5. Rastislav Puchala: Neberte nám Vianoce!!!
  6. Anna Miľanová: Pán Tau na bielom poníkovi... 2022
  7. Viera Spišáková: Trapas anglický III.
  8. Stano Kočiš: A riekol majster
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 56 027
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 10 751
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 5 032
  4. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 717
  5. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 226
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 884
  7. Jana Melišová: V závoji hmly 2 481
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 150
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu