Audi A3 Sportback 2,0 TDI

Automobilka Audi tohto roku rozšírila svoj modelový rad A3 o päťdverovú verziu A3 Sportback, ktorá sa stala samostatným modelom svojej vlastnej triedy. Audi A3 Sportback sa totiž líši od trojdverovej verzie dĺžkou karosérie, dizajnom, vútorným priestoro

Ani ryba ani rak ale Sportback
Vonkajší imidž modelu A3 Sportback nemožno hodnotiť inak ako pozitívne, pretože nová tvár Audi s rozmerným chladičom vyzerá naozaj dobre. Realizačný tím mladých dizajnérov dokázal dobre skĺbiť športový profil auta s požiadavkami na vnútorný a Sportback zadokbatožinový priestor. Prírastkom dĺžky (+6,8 cm) v porovnaní s trojdverovou karosériou zaradil Sportback niekde medzi kompaktný hatchback, športové kombi a kupé. Takto zrejme vyzerá predstava mladých ľudí o imidžovom aute, ktoré nesmie vyzerať ako kombi pre starších manželov, ale musí spĺňať isté úžitkové vlastnosti. Zmeny interiéru sú v porovnaní s trojdverovým modelom nepatrné a vypracovanie detailov na tradične vysokej úrovni. Okrem dobre zvládnutej ergonómie nás zaujalo citlivé farebné zladenie čiernej a béžovej farby. Jediným diskutabilným miestom interiéru môže byť spojenie stredovej konzoly a tunela akousi vzperou kvôli kolenu vodiča. A3 Sportback 2,0 TDI má v základnom prevedení dvojzónovú automatickú klimatizáciu, ABS, ESP, čelné a bočné airbagy i brzdový asistent. Výrobca zrejme predpokladá individuálne zostavenie výbavy zákazníkom, preto sme autorádio, hlavové airbagy a ďlašie drobnosti našli až v zozname príplatkového vybavenia.

Skrytá sila nafty
Jedným z najžiadanejších motorov v A3 Sportback bude naftový agregát 2,0 TDI, ktorý sme vyskúšali v redakčnom teste. Technologicky vyspelý motor neostane športovému imidžu auta nič dlžný i napriek tomu, že je diesel. S výkonom 140 k a krútiacim momentom 320 Nm uspokojí veľmi náročného motoristu bez ohľadu na to, či je v meste, v kopcoch alebo na diaľnici. V prospech motora dopadlo konečné účtovanie spotreby, pretože v teste dlhom 781 km sme spotrebovali 52,3 l nafty, čo znamená priemernú spotrebu 6,7 l/100km. Silný motor by však mohol mať kultivovanejší zvuk a lepšie odhlučnenie. Daný agregát 2,0 TDI bude vhodný pre ženy, ktoré nemilujú vysoké otáčky a chcú, aby ich motor nezradil pri predbiehaní, hoci si nepodradia. Manuálna šesťstupňová prevodovka radí presne a ľahko ale napriek tomu odporúčame siahnuť po sekvenčnej prevodovke DSG. Riadenie s variabilným účikom elektromechanického posiľňovača v závislosti od rýchlosti iba vylepšuje pohodlné ovládanie auta. Jazdné vlastnosti Audi A3 Sportback a pôžitok z detailov sú síce v cene ale na veľmi vysokej úrovni. Spokojní sme boli aj s prenosom výkonu na stabilnú prednú nápravu pri vypnutej trakčnej kontrole.
Plnohodnotné Audi
Najlacnejšie Audi A3 Sportback s motorom 1,6 stojí necelých 900 000 Sk. Cena verzie s motorom 2,0 TDI a mechanickou šesť stupňovou prevodovkou začína tesne za hranicou jedného milióna korún. Audi A3 Sportback je v podstate veľké Audi zabalené do kompaktnej karosérie, pričom spĺňa nároky kladené na väčšie vozidlá značky. Model A3 Sportback nepovažujeme iba za druhé Audi do rodiny ale aj za samostané rodinné vozidlo. Vzhľadom na to možno cenu považovať za primeranú.

jazdapodvozokVyvážené jazdné vlastnosti v nás vyvolali pocit ideálneho podvozka s neutrálnou charakteristikou. Bežnému vodičovi poskytne A3 Sportback potrebnú istotu vo vysokých rýchlostiach, ale športovo založeným vodičom odporúčame k sterilnému podvozku nízkoprofilové pneumatiky alebo športový podvozok verzie Ambition, aby lepšie „cítili“ cestu.

 

 

 

sedenie vzaduinteriérS komfortom sedenia a priestorom vo všetkých smeroch budú spokojní aj urastení cestujúci, hoci nastupovanie dozadu sťažujú vysoké prahy robustnej karosérie. Okrem pohodlného sedenia nás príjemne prekvapil dobre využiteľný batožinový priestor (370 l).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 472
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 854
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 490
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 142
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 016
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 954
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 773
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 541
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 303
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 892

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.