SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Audi A3 Sportback 2,0 TDI

Automobilka Audi tohto roku rozšírila svoj modelový rad A3 o päťdverovú verziu A3 Sportback, ktorá sa stala samostatným modelom svojej vlastnej triedy. Audi A3 Sportback sa totiž líši od trojdverovej verzie dĺžkou karosérie, dizajnom, vútorným priestoro

Ani ryba ani rak ale Sportback
Vonkajší imidž modelu A3 Sportback nemožno hodnotiť inak ako pozitívne, pretože nová tvár Audi s rozmerným chladičom vyzerá naozaj dobre. Realizačný tím mladých dizajnérov dokázal dobre skĺbiť športový profil auta s požiadavkami na vnútorný a Sportback zadokbatožinový priestor. Prírastkom dĺžky (+6,8 cm) v porovnaní s trojdverovou karosériou zaradil Sportback niekde medzi kompaktný hatchback, športové kombi a kupé. Takto zrejme vyzerá predstava mladých ľudí o imidžovom aute, ktoré nesmie vyzerať ako kombi pre starších manželov, ale musí spĺňať isté úžitkové vlastnosti. Zmeny interiéru sú v porovnaní s trojdverovým modelom nepatrné a vypracovanie detailov na tradične vysokej úrovni. Okrem dobre zvládnutej ergonómie nás zaujalo citlivé farebné zladenie čiernej a béžovej farby. Jediným diskutabilným miestom interiéru môže byť spojenie stredovej konzoly a tunela akousi vzperou kvôli kolenu vodiča. A3 Sportback 2,0 TDI má v základnom prevedení dvojzónovú automatickú klimatizáciu, ABS, ESP, čelné a bočné airbagy i brzdový asistent. Výrobca zrejme predpokladá individuálne zostavenie výbavy zákazníkom, preto sme autorádio, hlavové airbagy a ďlašie drobnosti našli až v zozname príplatkového vybavenia.

Skrytá sila nafty
Jedným z najžiadanejších motorov v A3 Sportback bude naftový agregát 2,0 TDI, ktorý sme vyskúšali v redakčnom teste. Technologicky vyspelý motor neostane športovému imidžu auta nič dlžný i napriek tomu, že je diesel. S výkonom 140 k a krútiacim momentom 320 Nm uspokojí veľmi náročného motoristu bez ohľadu na to, či je v meste, v kopcoch alebo na diaľnici. V prospech motora dopadlo konečné účtovanie spotreby, pretože v teste dlhom 781 km sme spotrebovali 52,3 l nafty, čo znamená priemernú spotrebu 6,7 l/100km. Silný motor by však mohol mať kultivovanejší zvuk a lepšie odhlučnenie. Daný agregát 2,0 TDI bude vhodný pre ženy, ktoré nemilujú vysoké otáčky a chcú, aby ich motor nezradil pri predbiehaní, hoci si nepodradia. Manuálna šesťstupňová prevodovka radí presne a ľahko ale napriek tomu odporúčame siahnuť po sekvenčnej prevodovke DSG. Riadenie s variabilným účikom elektromechanického posiľňovača v závislosti od rýchlosti iba vylepšuje pohodlné ovládanie auta. Jazdné vlastnosti Audi A3 Sportback a pôžitok z detailov sú síce v cene ale na veľmi vysokej úrovni. Spokojní sme boli aj s prenosom výkonu na stabilnú prednú nápravu pri vypnutej trakčnej kontrole.
Plnohodnotné Audi
Najlacnejšie Audi A3 Sportback s motorom 1,6 stojí necelých 900 000 Sk. Cena verzie s motorom 2,0 TDI a mechanickou šesť stupňovou prevodovkou začína tesne za hranicou jedného milióna korún. Audi A3 Sportback je v podstate veľké Audi zabalené do kompaktnej karosérie, pričom spĺňa nároky kladené na väčšie vozidlá značky. Model A3 Sportback nepovažujeme iba za druhé Audi do rodiny ale aj za samostané rodinné vozidlo. Vzhľadom na to možno cenu považovať za primeranú.

jazdapodvozokVyvážené jazdné vlastnosti v nás vyvolali pocit ideálneho podvozka s neutrálnou charakteristikou. Bežnému vodičovi poskytne A3 Sportback potrebnú istotu vo vysokých rýchlostiach, ale športovo založeným vodičom odporúčame k sterilnému podvozku nízkoprofilové pneumatiky alebo športový podvozok verzie Ambition, aby lepšie „cítili“ cestu.

 

 

 

sedenie vzaduinteriérS komfortom sedenia a priestorom vo všetkých smeroch budú spokojní aj urastení cestujúci, hoci nastupovanie dozadu sťažujú vysoké prahy robustnej karosérie. Okrem pohodlného sedenia nás príjemne prekvapil dobre využiteľný batožinový priestor (370 l).

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Home (ale aj) Office
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Zelená Bratislava
  7. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 579
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 23 354
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 162
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 876
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 606
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 381
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 792
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 143
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 948
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 620
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric
Jedným z finalistov ankety Autobest 2021 je Citroën C4.