Audi A3 Sportback 2,0 TDI

Automobilka Audi tohto roku rozšírila svoj modelový rad A3 o päťdverovú verziu A3 Sportback, ktorá sa stala samostatným modelom svojej vlastnej triedy. Audi A3 Sportback sa totiž líši od trojdverovej verzie dĺžkou karosérie, dizajnom, vútorným priestoro

Ani ryba ani rak ale Sportback
Vonkajší imidž modelu A3 Sportback nemožno hodnotiť inak ako pozitívne, pretože nová tvár Audi s rozmerným chladičom vyzerá naozaj dobre. Realizačný tím mladých dizajnérov dokázal dobre skĺbiť športový profil auta s požiadavkami na vnútorný a Sportback zadokbatožinový priestor. Prírastkom dĺžky (+6,8 cm) v porovnaní s trojdverovou karosériou zaradil Sportback niekde medzi kompaktný hatchback, športové kombi a kupé. Takto zrejme vyzerá predstava mladých ľudí o imidžovom aute, ktoré nesmie vyzerať ako kombi pre starších manželov, ale musí spĺňať isté úžitkové vlastnosti. Zmeny interiéru sú v porovnaní s trojdverovým modelom nepatrné a vypracovanie detailov na tradične vysokej úrovni. Okrem dobre zvládnutej ergonómie nás zaujalo citlivé farebné zladenie čiernej a béžovej farby. Jediným diskutabilným miestom interiéru môže byť spojenie stredovej konzoly a tunela akousi vzperou kvôli kolenu vodiča. A3 Sportback 2,0 TDI má v základnom prevedení dvojzónovú automatickú klimatizáciu, ABS, ESP, čelné a bočné airbagy i brzdový asistent. Výrobca zrejme predpokladá individuálne zostavenie výbavy zákazníkom, preto sme autorádio, hlavové airbagy a ďlašie drobnosti našli až v zozname príplatkového vybavenia.

Skrytá sila nafty
Jedným z najžiadanejších motorov v A3 Sportback bude naftový agregát 2,0 TDI, ktorý sme vyskúšali v redakčnom teste. Technologicky vyspelý motor neostane športovému imidžu auta nič dlžný i napriek tomu, že je diesel. S výkonom 140 k a krútiacim momentom 320 Nm uspokojí veľmi náročného motoristu bez ohľadu na to, či je v meste, v kopcoch alebo na diaľnici. V prospech motora dopadlo konečné účtovanie spotreby, pretože v teste dlhom 781 km sme spotrebovali 52,3 l nafty, čo znamená priemernú spotrebu 6,7 l/100km. Silný motor by však mohol mať kultivovanejší zvuk a lepšie odhlučnenie. Daný agregát 2,0 TDI bude vhodný pre ženy, ktoré nemilujú vysoké otáčky a chcú, aby ich motor nezradil pri predbiehaní, hoci si nepodradia. Manuálna šesťstupňová prevodovka radí presne a ľahko ale napriek tomu odporúčame siahnuť po sekvenčnej prevodovke DSG. Riadenie s variabilným účikom elektromechanického posiľňovača v závislosti od rýchlosti iba vylepšuje pohodlné ovládanie auta. Jazdné vlastnosti Audi A3 Sportback a pôžitok z detailov sú síce v cene ale na veľmi vysokej úrovni. Spokojní sme boli aj s prenosom výkonu na stabilnú prednú nápravu pri vypnutej trakčnej kontrole.
Plnohodnotné Audi
Najlacnejšie Audi A3 Sportback s motorom 1,6 stojí necelých 900 000 Sk. Cena verzie s motorom 2,0 TDI a mechanickou šesť stupňovou prevodovkou začína tesne za hranicou jedného milióna korún. Audi A3 Sportback je v podstate veľké Audi zabalené do kompaktnej karosérie, pričom spĺňa nároky kladené na väčšie vozidlá značky. Model A3 Sportback nepovažujeme iba za druhé Audi do rodiny ale aj za samostané rodinné vozidlo. Vzhľadom na to možno cenu považovať za primeranú.

jazdapodvozokVyvážené jazdné vlastnosti v nás vyvolali pocit ideálneho podvozka s neutrálnou charakteristikou. Bežnému vodičovi poskytne A3 Sportback potrebnú istotu vo vysokých rýchlostiach, ale športovo založeným vodičom odporúčame k sterilnému podvozku nízkoprofilové pneumatiky alebo športový podvozok verzie Ambition, aby lepšie „cítili“ cestu.

 

 

 

sedenie vzaduinteriérS komfortom sedenia a priestorom vo všetkých smeroch budú spokojní aj urastení cestujúci, hoci nastupovanie dozadu sťažujú vysoké prahy robustnej karosérie. Okrem pohodlného sedenia nás príjemne prekvapil dobre využiteľný batožinový priestor (370 l).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  4. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  6. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  7. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  8. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  9. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  10. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 170
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 8 574
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 584
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 902
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 2 539
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 321
  7. Kam do tepla v januári? 2 319
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 052
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 230
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 205

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zdanenie bitcoinu, menej výhodné sporenie. Čo chystá Kažimír

Zdania obchody, keď spotrebiteľ platí za tovar kryptomenami a stavebné sporenie bude ešte menej výhodné.

SVET

Vražda v Kosove ako rozbuška, Srbsko môže stratiť viac

Zabitie politika zo srbskej menšiny môže oddialiť zbližovanie Srbska s Úniou.

SVET

Babiš nedostal dôveru, vládnuť môže roky. Čo čaká Česko?

Český premiér vedel, že hlasovanie o dôvere prehrá.

ŠPORT

Mal smolu i spor s Vůjtkom. Pôjde Nagy na olympiádu?

V mužstve majú byť hráči, ktorí vedia ubrániť oslabenia.

Neprehliadnite tiež

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.

Diaľnica D1 pri Trenčíne je už prejazdná s obmedzením

Na ceste pod Strečnom sa skrížil kamión.

Hyundai odhalil nový Veloster. Zvláštne dvere ostali, pribudla ostrá verzia N

Druhá generácia sa už do Európy zrejme nedostane.

Filmový Mustang Bullitt sa vracia v najlepšej kondícii

K premiére zelenej klasiky vznikol aj krátky film.