Pri rozhodovaní bola pre investora dôležitá určite aj širokorozchodná železničná trať, po ktorej sa môže produkcia dostať bez prekládky do východných krajín, ako aj prítomnosť takých možných dodávateľov akým je napríklad U.S. Steel, dodal Bauer.
GETRAG Ford Transmissions plánuje rozbehnúť v priemyselnom parku Kechnec výrobu prevodoviek. začiatkom roka 2007 Výstavba závodu by sa mala začať v polovici budúceho roka. Ako na tlačovej besede informoval minister hospodárstva Pavol Rusko, plánovaná investícia predstavuje 300 miliónov EUR, v prepočte asi 11,77 miliardy Sk. Ide o doteraz najväčšiu investíciu na východnom Slovensku. Spoločnosť očakáva ročný obrat na úrovni 300 až 400 miliónov eur. V novej prevádzke sa priamo vytvorí asi 1 000 pracovných miest, v oblasti subdodávok 1 000 až 1500. Investičné stimuly by nemali prekročiť 3 miliardy Sk. V kechneckom priemyslenom parku už pôsobia traja zahraniční investori a zamestnávajú vyše 1 000 pracovníkov. Nemecká spoločnosť GETRAG Ford Transmissions dostane na výstavbu závodu v priemyselnom parku v Kechneci v okrese Košice-okolie 53-hektárovú výmeru. Po podpísaní kúpno-predajnej zmluvy by mali začať stavebné práce začiatkom apríla 2005. Predchádzať im bude stavebné konanie na inžinierske siete a samotné výrobné haly.
Ako uviedol prezident GETRAG Ford Transmissions Tobias Hagenmeyer, ďalšími faktormi, ktoré zavážili pri rozhodovaní spoločnosti, bola politická stabilita, vstup SR do EÚ a kvalitná pracovná sila. Hagenmeyer tiež dodal, že v rovnakej lokalite bude mať prevádzku aj materský koncern Getrag. Bude v nej vyrábať motocyklové prevodovky, ktoré v súčasnosti produkuje v Nemecku.
Podľa analytika ING Bank Jána Tótha by investícia nemeckej firmy GETRAG Ford Transmissions mala znamenať dočasné zvýšenie potenciálneho rastu slovenskej ekonomiky o 0,1 % v rokoch 2007 až 2009 a zlepšenie čistého salda zahraničného obchodu ilustratívne asi v objeme 0,2 až 0,4 hrubého domáceho produktu (HDP). V prípade veľmi intenzívnych dodávateľských vzťahov so slovenskými firmami by sa celkový pozitívny efekt podľa Tótha mohol ešte zlepšiť.
S pozemkami pre vraj problém nebude.
Pre TASR to dnes uviedol starosta obce Jozef Konkoly s tým, že po približne ročnom rokovaní sa podarilo dohodnúť všetky podmienky týkajúce sa hlavne zamestnanosti a zástavby územia, ktorá bude dokonca nad požiadavky samosprávy. Konkoly pri realizovaní projektu spoločnosti Ford neočakáva závažnejšie problémy a prekážky. "Doladiť" ešte treba 20 % kúpnych zmlúv na pozemky. Na adresu majiteľov, ktorí nerešpektujú cenu podľa znaleckého posudku, uviedol, že v takomto prípade by sa mali spolupodieľať na investíciách, ktoré pozemok zhodnocujú. Podľa starostu chýba legislatíva, ktorá by umožňovala účinné vyvlastňovanie pozemkov vo verejnom záujme. Situáciu v Žiline považuje za "umelo vyvolanú a účelovú".