SME

Kto je Getrag Ford Transmissions ?

Spoločnosť Getrag patrí medzi najväčších výrobcov (v súčasnosti zrejme najväčší) ozubení, ozubených kolies ale i prevodoviek na svete. V roku 2002 dosiahla spoločnosť Getrag obrat 1,8 miliardy eur a zamestnávala takmer 9000 ľudí.

Spoločnosť Getrag patrí medzi najväčších výrobcov (v súčasnosti zrejme najväčší) ozubení, ozubených kolies ale i prevodoviek na svete. V roku 2002 dosiahla spoločnosť Getrag obrat 1,8 miliardy eur a zamestnávala takmer 9000 ľudí. Materská firma Getrag v priebehu svojej existencie (70 rokov) vybudovala osem výrobných závodov v Nemecku a ďalších sedem v Európe, Amerike a Ázii. GETRAG Ford Transmissions je samostatným spoločným podnikom nemeckej firmy Getrag a amerického automobilového getrag fordkoncernu Ford. V roku 2002 dosiahol Getrag Ford Transissions obrat 843 mil eur a v roku 2003 sa priblížil k jednej miliarde eur pri produkcii 1,8 milóna prevodoviek (plán v roku 2003 prekročili o 100 000 kusov). Celosvetovo Getrag Ford Transmissions zamestnáva asi 3 900 ľudí. Podiel oboch firiem (Getrag a Ford) v spoločnom podniku je 50 : 50. Getrag Ford má výrobné závody doma v Nemecku (Kolín – vývojové centrum) v Anglicku (Halewood), Francúzsku (Bordeaux) a najnovším prírastkom má byť Slovensko. Nemecký závod produkuje prevodovky pre Ford (Mondeo, Cougar, Focus, Galaxy a Tranzit) a Jaguar (X-type). Prevádzky v Anglicku a Francúzsku slúžia výlučne automobilke Ford. V produkcii Getrag Ford Transmissions sú manuálne prevodovky pre pohon prednej, zadnej alebo oboch náprav. Okrem nich produkuje Getrag Ford automatické prevodovky ASG a špeciálne redukčné prevodovky. Medzi hlavných odberateľov Getrag Ford Transmissions patria najmä značky koncernu Ford ako Volvo, Land Rover, Jaguar alebo Mazda.
Skupina Getrag vo všetkých divíziách vyrába prevodovky pre 28 automobilových značiek vrátane prémiového segmetu Audi, BMW, Aston Martin, Mercedes Benz či Porsche. Kórejskej automobilke KIA, ktorá má vyrábať na Slovensku, dodáva Getrag synchróny do prevodoviek. Vo výrobnom programe Getrag nie sú časti ani prevodovky pre koncern PSA Peugeot Citroen.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Pracoval na konzervatívnych Filipínach. V rešpekte k inakosti nás predbehli
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  5. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  6. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 11 828
  2. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 6 998
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 320
  4. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 5 600
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 4 122
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 4 027
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 3 726
  8. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu? 3 437
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 109. /
  2. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi
  3. Vladimír Krátky: Maďarská polícia zastavila na križovatke sanitku
  4. Tomáš Karľa: Bill Steer: zakladajúci člen legendy Carcass
  5. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 12
  6. Marek Strapko: Ako ľavicoví radikáli v Egypte cez držku dostali!
  7. Ján Lopušek: List štyrom predsedom 2 – Argumenty
  8. Dávid Polák: Ak je v Izraeli apartheid, tak je aj na Slovensku
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 49 103
  2. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 36 387
  3. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 17 264
  4. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu. 13 278
  5. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 11 737
  6. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 11 040
  7. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode? 10 161
  8. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 8 235
  1. Marian Nanias: Jadrová energia EÚ - konečne zdravý rozum na obzore.
  2. Marian Nanias: Izrael-Irán-Dnes. Kde a Prečo....
  3. Marcel Rebro: Narodil sa v Gruzínsku, položil život za Ukrajinu
  4. Radko Mačuha: Blahova lampáreň.
  5. Věra Tepličková: Utečú, zamrznú alebo zaútočia?
  6. Marcel Rebro: Taxík do zóny smrti
  7. Radko Mačuha: Alojz Hlina má niečo čo Fico nikdy nebude mať.
  8. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman
reklama
SkryťZatvoriť reklamu