Kto je Getrag Ford Transmissions ?

Spoločnosť Getrag patrí medzi najväčších výrobcov (v súčasnosti zrejme najväčší) ozubení, ozubených kolies ale i prevodoviek na svete. V roku 2002 dosiahla spoločnosť Getrag obrat 1,8 miliardy eur a zamestnávala takmer 9000 ľudí.

Spoločnosť Getrag patrí medzi najväčších výrobcov (v súčasnosti zrejme najväčší) ozubení, ozubených kolies ale i prevodoviek na svete. V roku 2002 dosiahla spoločnosť Getrag obrat 1,8 miliardy eur a zamestnávala takmer 9000 ľudí. Materská firma Getrag v priebehu svojej existencie (70 rokov) vybudovala osem výrobných závodov v Nemecku a ďalších sedem v Európe, Amerike a Ázii. GETRAG Ford Transmissions je samostatným spoločným podnikom nemeckej firmy Getrag a amerického automobilového getrag fordkoncernu Ford. V roku 2002 dosiahol Getrag Ford Transissions obrat 843 mil eur a v roku 2003 sa priblížil k jednej miliarde eur pri produkcii 1,8 milóna prevodoviek (plán v roku 2003 prekročili o 100 000 kusov). Celosvetovo Getrag Ford Transmissions zamestnáva asi 3 900 ľudí. Podiel oboch firiem (Getrag a Ford) v spoločnom podniku je 50 : 50. Getrag Ford má výrobné závody doma v Nemecku (Kolín – vývojové centrum) v Anglicku (Halewood), Francúzsku (Bordeaux) a najnovším prírastkom má byť Slovensko. Nemecký závod produkuje prevodovky pre Ford (Mondeo, Cougar, Focus, Galaxy a Tranzit) a Jaguar (X-type). Prevádzky v Anglicku a Francúzsku slúžia výlučne automobilke Ford. V produkcii Getrag Ford Transmissions sú manuálne prevodovky pre pohon prednej, zadnej alebo oboch náprav. Okrem nich produkuje Getrag Ford automatické prevodovky ASG a špeciálne redukčné prevodovky. Medzi hlavných odberateľov Getrag Ford Transmissions patria najmä značky koncernu Ford ako Volvo, Land Rover, Jaguar alebo Mazda.
Skupina Getrag vo všetkých divíziách vyrába prevodovky pre 28 automobilových značiek vrátane prémiového segmetu Audi, BMW, Aston Martin, Mercedes Benz či Porsche. Kórejskej automobilke KIA, ktorá má vyrábať na Slovensku, dodáva Getrag synchróny do prevodoviek. Vo výrobnom programe Getrag nie sú časti ani prevodovky pre koncern PSA Peugeot Citroen.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  2. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  3. Leto nekončí!
  4. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  7. Už aj seniori presadajú do SUV
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  10. Bratislava gets a new public space and park
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 491
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 4 094
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 203
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 703
  5. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 629
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 354
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 074
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 056
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 665
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 567

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

S Dankom vraj poslanci SNS nehovorili, koaličná rada bude v piatok

Predseda SNS vraj esemeskou oznámil, že jeho ministri na rokovanie vlády tak skoro neprídu.

DOMOV

Soták nie je jediným podnikateľom, ktorý zachraňoval politikov

Veľkopodnikateľ sa k situácii v školstve už vyjadrovať nechce.

KOMENTÁRE

Spotený Plavčan, Kysučan v maskáčoch. To je výsmech

Pričasto sa na úvod diskusie dozvieme, že niekto ráčkuje.

EKONOMIKA

Penta bude v Petit Presse slabšia

Akcionári spoločnosti Petit Press, vydavateľa denníka SME, sa dohodli na novom usporiadaní vzťahov.

Neprehliadnite tiež

Múdre autá z nás robia hlúpych vodičov

Asistenčné systémy nefungujú poriadne, ale už sa na ne spoliehame.

Volkswagen Arteon sa už zaobíde aj bez vodiča (test)

Za obalom športového kupé sa skrýva reprezentatívna limuzína.