Kto je Getrag Ford Transmissions ?

Spoločnosť Getrag patrí medzi najväčších výrobcov (v súčasnosti zrejme najväčší) ozubení, ozubených kolies ale i prevodoviek na svete. V roku 2002 dosiahla spoločnosť Getrag obrat 1,8 miliardy eur a zamestnávala takmer 9000 ľudí.

Spoločnosť Getrag patrí medzi najväčších výrobcov (v súčasnosti zrejme najväčší) ozubení, ozubených kolies ale i prevodoviek na svete. V roku 2002 dosiahla spoločnosť Getrag obrat 1,8 miliardy eur a zamestnávala takmer 9000 ľudí. Materská firma Getrag v priebehu svojej existencie (70 rokov) vybudovala osem výrobných závodov v Nemecku a ďalších sedem v Európe, Amerike a Ázii. GETRAG Ford Transmissions je samostatným spoločným podnikom nemeckej firmy Getrag a amerického automobilového getrag fordkoncernu Ford. V roku 2002 dosiahol Getrag Ford Transissions obrat 843 mil eur a v roku 2003 sa priblížil k jednej miliarde eur pri produkcii 1,8 milóna prevodoviek (plán v roku 2003 prekročili o 100 000 kusov). Celosvetovo Getrag Ford Transmissions zamestnáva asi 3 900 ľudí. Podiel oboch firiem (Getrag a Ford) v spoločnom podniku je 50 : 50. Getrag Ford má výrobné závody doma v Nemecku (Kolín – vývojové centrum) v Anglicku (Halewood), Francúzsku (Bordeaux) a najnovším prírastkom má byť Slovensko. Nemecký závod produkuje prevodovky pre Ford (Mondeo, Cougar, Focus, Galaxy a Tranzit) a Jaguar (X-type). Prevádzky v Anglicku a Francúzsku slúžia výlučne automobilke Ford. V produkcii Getrag Ford Transmissions sú manuálne prevodovky pre pohon prednej, zadnej alebo oboch náprav. Okrem nich produkuje Getrag Ford automatické prevodovky ASG a špeciálne redukčné prevodovky. Medzi hlavných odberateľov Getrag Ford Transmissions patria najmä značky koncernu Ford ako Volvo, Land Rover, Jaguar alebo Mazda.
Skupina Getrag vo všetkých divíziách vyrába prevodovky pre 28 automobilových značiek vrátane prémiového segmetu Audi, BMW, Aston Martin, Mercedes Benz či Porsche. Kórejskej automobilke KIA, ktorá má vyrábať na Slovensku, dodáva Getrag synchróny do prevodoviek. Vo výrobnom programe Getrag nie sú časti ani prevodovky pre koncern PSA Peugeot Citroen.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Slováci triedia lepšie
  1. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  2. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  3. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  4. Accessible Urban Living
  5. RPSP – A good intention ruined by execution
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Riešenia pre hnedú planétu
  9. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  10. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 11 384
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 155
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 4 132
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 122
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 320
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 844
  7. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 553
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 535
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 419
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 119

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zamestnal černákovca, predal stroje, schválil odmeny. Kotlebu preverí kontrolór

Krátko pred svojím odchodom Marian Kotleba urobil zmeny, ktoré chce nový župan Ján Lunter preveriť.

PLUS

O čo naozaj ide Georgeovi Sorosovi

Mýty, fikcia a fakty. Čo sa všetko spája so známym finančníkom.

DOMOV

Silný vietor pokračuje, hlavný prúd ide viac severom

Výstrahy platia až do utorkového popoludnia.

KOMENTÁRE

Nesrovnal nezvládol už ani oportunizmus

Prečo vám nikto nepovedal o najväčšom zlepšení bratislavskej MHD.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.

Silný vietor a sneh komplikujú dopravu

Uzatvorené sú viaceré horské priechody.