SME

Kto je Getrag Ford Transmissions ?

Spoločnosť Getrag patrí medzi najväčších výrobcov (v súčasnosti zrejme najväčší) ozubení, ozubených kolies ale i prevodoviek na svete. V roku 2002 dosiahla spoločnosť Getrag obrat 1,8 miliardy eur a zamestnávala takmer 9000 ľudí.

Spoločnosť Getrag patrí medzi najväčších výrobcov (v súčasnosti zrejme najväčší) ozubení, ozubených kolies ale i prevodoviek na svete. V roku 2002 dosiahla spoločnosť Getrag obrat 1,8 miliardy eur a zamestnávala takmer 9000 ľudí. Materská firma Getrag v priebehu svojej existencie (70 rokov) vybudovala osem výrobných závodov v Nemecku a ďalších sedem v Európe, Amerike a Ázii. GETRAG Ford Transmissions je samostatným spoločným podnikom nemeckej firmy Getrag a amerického automobilového getrag fordkoncernu Ford. V roku 2002 dosiahol Getrag Ford Transissions obrat 843 mil eur a v roku 2003 sa priblížil k jednej miliarde eur pri produkcii 1,8 milóna prevodoviek (plán v roku 2003 prekročili o 100 000 kusov). Celosvetovo Getrag Ford Transmissions zamestnáva asi 3 900 ľudí. Podiel oboch firiem (Getrag a Ford) v spoločnom podniku je 50 : 50. Getrag Ford má výrobné závody doma v Nemecku (Kolín – vývojové centrum) v Anglicku (Halewood), Francúzsku (Bordeaux) a najnovším prírastkom má byť Slovensko. Nemecký závod produkuje prevodovky pre Ford (Mondeo, Cougar, Focus, Galaxy a Tranzit) a Jaguar (X-type). Prevádzky v Anglicku a Francúzsku slúžia výlučne automobilke Ford. V produkcii Getrag Ford Transmissions sú manuálne prevodovky pre pohon prednej, zadnej alebo oboch náprav. Okrem nich produkuje Getrag Ford automatické prevodovky ASG a špeciálne redukčné prevodovky. Medzi hlavných odberateľov Getrag Ford Transmissions patria najmä značky koncernu Ford ako Volvo, Land Rover, Jaguar alebo Mazda.
Skupina Getrag vo všetkých divíziách vyrába prevodovky pre 28 automobilových značiek vrátane prémiového segmetu Audi, BMW, Aston Martin, Mercedes Benz či Porsche. Kórejskej automobilke KIA, ktorá má vyrábať na Slovensku, dodáva Getrag synchróny do prevodoviek. Vo výrobnom programe Getrag nie sú časti ani prevodovky pre koncern PSA Peugeot Citroen.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 427
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 8 888
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 885
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 049
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 355
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 038
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jan Pražák: Já ti to do smrti neodpustím, táto!
  2. Ida Tittelová: Moravské Toskánsko
  3. Tomáš Csicsó: Akých potenciálnych ministrov ponúka súčasná opozícia?
  4. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  5. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  6. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  7. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  8. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 679
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 21 583
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 395
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 272
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 976
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 288
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 923
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 496
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
reklama
SkryťZatvoriť reklamu