SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Kto je Getrag Ford Transmissions ?

Spoločnosť Getrag patrí medzi najväčších výrobcov (v súčasnosti zrejme najväčší) ozubení, ozubených kolies ale i prevodoviek na svete. V roku 2002 dosiahla spoločnosť Getrag obrat 1,8 miliardy eur a zamestnávala takmer 9000 ľudí.

Spoločnosť Getrag patrí medzi najväčších výrobcov (v súčasnosti zrejme najväčší) ozubení, ozubených kolies ale i prevodoviek na svete. V roku 2002 dosiahla spoločnosť Getrag obrat 1,8 miliardy eur a zamestnávala takmer 9000 ľudí. Materská firma Getrag v priebehu svojej existencie (70 rokov) vybudovala osem výrobných závodov v Nemecku a ďalších sedem v Európe, Amerike a Ázii. GETRAG Ford Transmissions je samostatným spoločným podnikom nemeckej firmy Getrag a amerického automobilového getrag fordkoncernu Ford. V roku 2002 dosiahol Getrag Ford Transissions obrat 843 mil eur a v roku 2003 sa priblížil k jednej miliarde eur pri produkcii 1,8 milóna prevodoviek (plán v roku 2003 prekročili o 100 000 kusov). Celosvetovo Getrag Ford Transmissions zamestnáva asi 3 900 ľudí. Podiel oboch firiem (Getrag a Ford) v spoločnom podniku je 50 : 50. Getrag Ford má výrobné závody doma v Nemecku (Kolín – vývojové centrum) v Anglicku (Halewood), Francúzsku (Bordeaux) a najnovším prírastkom má byť Slovensko. Nemecký závod produkuje prevodovky pre Ford (Mondeo, Cougar, Focus, Galaxy a Tranzit) a Jaguar (X-type). Prevádzky v Anglicku a Francúzsku slúžia výlučne automobilke Ford. V produkcii Getrag Ford Transmissions sú manuálne prevodovky pre pohon prednej, zadnej alebo oboch náprav. Okrem nich produkuje Getrag Ford automatické prevodovky ASG a špeciálne redukčné prevodovky. Medzi hlavných odberateľov Getrag Ford Transmissions patria najmä značky koncernu Ford ako Volvo, Land Rover, Jaguar alebo Mazda.
Skupina Getrag vo všetkých divíziách vyrába prevodovky pre 28 automobilových značiek vrátane prémiového segmetu Audi, BMW, Aston Martin, Mercedes Benz či Porsche. Kórejskej automobilke KIA, ktorá má vyrábať na Slovensku, dodáva Getrag synchróny do prevodoviek. Vo výrobnom programe Getrag nie sú časti ani prevodovky pre koncern PSA Peugeot Citroen.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  2. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  3. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  6. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 22 092
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 864
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 034
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  5. Dôležitosť duševnej pohody 5 093
  6. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy 4 532
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 506
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 3 140
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Juraj Krúpa: SNAŽÍM SA UDRŽAŤ NAD VECOU, SNAŽÍM SA UDRŽAŤ EMÓCIE, ALE... NEJDE TO!
  2. Miroslav Iliaš: Otvorený list novému ministrovi školstva Jánovi Hvoreckému
  3. Anna Miľanová: Klaun...
  4. Ján Valchár: Všetko najlepšie k narodeninám, Vladimír Vladimírovič!
  5. Ivan R. V. Rumánek: Bohemizmy vs anglicizmy (Jazyk je všetko 26)
  6. Café Európa: Ako sa žije na slovensko-maďarskej hranici
  7. Miroslav Lukáč: Vieme kto na Slovensku má slabosť pre vrahov. Putina, vraždiacich šoférov, gen.Štb, Kočnerov a ich zatiaľ neuverejnených spojencov.
  8. Peter Biščo: Spravodlivosť je v našej vlasti oveľa vzácnejšia, ako šafran.
  1. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 6 773
  2. Jana Melišová: 💝 Keď sa chce, tak sa dá 5 293
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 983
  4. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou? 4 116
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 085
  6. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 847
  7. Jozef Černek: Smutná pozvánka pre pani prezidentku 2 964
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 900
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu