SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky
AUTO SO SRDCOM

Alfa Romeo GT 2,0 JTS

Slávna minulosť talianskej značky Alfa Romeo našťastie stále intenzívnejšie ožíva v podobe spojenia modelov s magickým označením GT. Pod skratkou GT sa ukrývajú slová Grand Tourismo, ktoré v minulosti označovali zväčša dvojdverový štvormiestny automo

Dizajn Bertone
Každý automobil, ktorý opúšťa renomované talianske dizajnérske štúdiá Bertone, Ital Design alebo Pininfarina vzbudzuje na dizajncestách pozornosť. Z tohto dôvodu Alfa Romeo pri tvorbe nového kupé GT uprednostnila dielňu Bertone pred vlastným dizajnérskym centrom. Majster Bertone tak opäť odviedol skvelú prácu a pred nami stálo auto ešte krajšie ako na obrázku. Pohľad na elegantné 17 palcové disky kolies a športovú koncovku výfuku nás utvrdil, že GT ďalšie vylepšovanie (tunning) alebo prznenie gýčovými doplnkami nepotrebuje. Pod vábnymi tvarmi karosérie ostalo na príručnú batožinu slušné a dobre využiteľné miesto (320 l). Na zadných sedadlách sa dvaja dospelí odvezú celkom pohodlne aj keď nastupovanie je komplikovanejšie. Škoda však, že si nemôžu aspoň pootvoriť zadné okná, pretože v športovom aute býva občas poriadne dusno.
Prvotriedne sedadlá
Podvozková platforma síce pochádza z veľkého modelu 156, ale tvorcovia palubnej sedadládosky sa nechali inšpirovať modelom 147. K dokonalému vykúzleniu športovej atmosféry nám chýbali iba hliníkové pedále a červené bezpečnostné pásy. Hlavica radiacej páky z chladného kovu však bola na svojom mieste. Kvalita a povrch použitých materiálov je na veľmi vysokej úrovni až na drobné detaily (typickí Taliani). Komfort a pohodlie za volantom na dlhých cestách plne zodpovedá poslaniu vozidla GT. Netlmený zvuk motora a tvrdší podvozok kontrastuje s luxusným vybavením vrátane bezpečnostných prvkov (šesť airbagov ABS , ESP). Z interiéru na nás najviac zapôsobili vynikajúce športové sedadlá a tvarovaný veniec volantu. Naopak tlačidlá diaľkového ovládania autorádia na volante vyhovujú iba dlhoprstým vodičom a ťažko sa stláčajú. Jednoduchšie ovládanie by pristalo i dvojzónovej automatickej klimatizácii.


Curoe Sportivo – športové srdce
Dvojlitrový benzínový motor JTS s priamym vstrekom paliva a výkonom 165 k sme ocenili za zvukový prejav i priebeh výkonu. Nechýba mu dokonca ani dobrý ťah v nízkych otáčkach. Pri maxime svojho výkonu sa prejavuje až tak hlasno, že počúvanie hudby z kvalitnej audiosústavy a rozhovor so spolujazdcom strácajú význam. Motor JTS výkonom 165k „roznesie na kopytách“ väčšinu v tejto objemovej triede. Skutočne športovému motoru by však pristala športovejšia prevodovka s presnejším radením a kratšími prevodovými stupňami. Jazdné výkony (max. 216 km/h a 0-100km/h za 8,7 s) nás nesklamali, pre vykúzlenie atmosféry skutočného Grand Tourismo však odporúčame použiť silný motor 3,2 V6. Podvozok citeľne kopíruje cestu a poskytuje slušnú oporu. Na cestách s nerovným povrchom musí však posádka dbať na častejšie prestávky. Stabilizačný systém ESP dovoľuje skutočne dravý prejazd zákruty, no napriek tomu by mal byť v športovom aute vypínateľný, pretože občas neželane naruší symbiózu vodič – auto.
Verná tradíciám
Alfa Romeo GT je zástupkyňou svojej vlastnej triedy, ktorá nemá priamych konkurentov, preto priťahuje aj automobilových individualistov. Napriek tomu, že ide o imidžový automobil, nemožno ho považovať za snobský, pripomína skôr šperk na každodenné nosenie. Cena za automobilové potešenie GT 2,0 JTS (1 089 000 Sk) je primeraná kvalitám auta a vybaveniu. Alfa Romeo GT splnila to, čo sme od auta s označením GT očakávali, pretože si zachováva dôležité rysy športového kupé a na to podvozokmnohé automobilky zabúdajú.

 

Priame riadenie, tuhý podvozok a presné reakcie na pokyn vodiča ocenia najmä športovo založení vodiči so skúsenosťami a citom pre auto. Inak sa môže stať, že „rádového“ vodiča Alfa Romeo GT skôr unaví ako poskytne ralax.

atmosféra

K športovej atmosfére prispel vhodne tvarovaný volant, kruhové „budíky“ a masívny stredový tunel. Najviac nás ale potešili anatomické sedadlá ideálneho tvaru s veľmi príjemný čalúnením. Napriek tomu, že v zákrutách držia telo ako kliešť, ľahko sa do nich nasadá.









Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 18 802
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 805
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 209
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 12 360
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 316
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 120
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 879
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 937
  9. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 783
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 722
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Oravčanov hanili za svadby, teraz sú vzorom. A poďakujte vojakom, znelo z každej dediny

Celoštátne testovanie ohrozuje neistá ochota zdravotníkov.

Rad v Donom Kubíne pred mestským kultúrnym strediskom o 8:55 h.

Prvá západná krajina, ktorá sa pokúša plošne testovať, píšu o Slovensku

Netreba odhaliť každého pozitívneho, vysvetľuje odborník.

Odberové miesto v dolnokubínskej nemocnici.
Komentár Bena Cunninghama

Mýli sa pápež?

Akú hodnotu má vyhlásenie cirkvi, ak sa dá jednoducho zmeniť?

Ben Cunningham.
Limuzína, v ktorej sa viezol predseda parlamentu Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.