SME
Nedeľa, 19. september, 2021 | Meniny má KonštantínKrížovkyKrížovky
AUTO SO SRDCOM

Alfa Romeo GT 2,0 JTS

Slávna minulosť talianskej značky Alfa Romeo našťastie stále intenzívnejšie ožíva v podobe spojenia modelov s magickým označením GT. Pod skratkou GT sa ukrývajú slová Grand Tourismo, ktoré v minulosti označovali zväčša dvojdverový štvormiestny automo

Dizajn Bertone
Každý automobil, ktorý opúšťa renomované talianske dizajnérske štúdiá Bertone, Ital Design alebo Pininfarina vzbudzuje na dizajncestách pozornosť. Z tohto dôvodu Alfa Romeo pri tvorbe nového kupé GT uprednostnila dielňu Bertone pred vlastným dizajnérskym centrom. Majster Bertone tak opäť odviedol skvelú prácu a pred nami stálo auto ešte krajšie ako na obrázku. Pohľad na elegantné 17 palcové disky kolies a športovú koncovku výfuku nás utvrdil, že GT ďalšie vylepšovanie (tunning) alebo prznenie gýčovými doplnkami nepotrebuje. Pod vábnymi tvarmi karosérie ostalo na príručnú batožinu slušné a dobre využiteľné miesto (320 l). Na zadných sedadlách sa dvaja dospelí odvezú celkom pohodlne aj keď nastupovanie je komplikovanejšie. Škoda však, že si nemôžu aspoň pootvoriť zadné okná, pretože v športovom aute býva občas poriadne dusno.
Prvotriedne sedadlá
Podvozková platforma síce pochádza z veľkého modelu 156, ale tvorcovia palubnej sedadládosky sa nechali inšpirovať modelom 147. K dokonalému vykúzleniu športovej atmosféry nám chýbali iba hliníkové pedále a červené bezpečnostné pásy. Hlavica radiacej páky z chladného kovu však bola na svojom mieste. Kvalita a povrch použitých materiálov je na veľmi vysokej úrovni až na drobné detaily (typickí Taliani). Komfort a pohodlie za volantom na dlhých cestách plne zodpovedá poslaniu vozidla GT. Netlmený zvuk motora a tvrdší podvozok kontrastuje s luxusným vybavením vrátane bezpečnostných prvkov (šesť airbagov ABS , ESP). Z interiéru na nás najviac zapôsobili vynikajúce športové sedadlá a tvarovaný veniec volantu. Naopak tlačidlá diaľkového ovládania autorádia na volante vyhovujú iba dlhoprstým vodičom a ťažko sa stláčajú. Jednoduchšie ovládanie by pristalo i dvojzónovej automatickej klimatizácii.


Curoe Sportivo – športové srdce
Dvojlitrový benzínový motor JTS s priamym vstrekom paliva a výkonom 165 k sme ocenili za zvukový prejav i priebeh výkonu. Nechýba mu dokonca ani dobrý ťah v nízkych otáčkach. Pri maxime svojho výkonu sa prejavuje až tak hlasno, že počúvanie hudby z kvalitnej audiosústavy a rozhovor so spolujazdcom strácajú význam. Motor JTS výkonom 165k „roznesie na kopytách“ väčšinu v tejto objemovej triede. Skutočne športovému motoru by však pristala športovejšia prevodovka s presnejším radením a kratšími prevodovými stupňami. Jazdné výkony (max. 216 km/h a 0-100km/h za 8,7 s) nás nesklamali, pre vykúzlenie atmosféry skutočného Grand Tourismo však odporúčame použiť silný motor 3,2 V6. Podvozok citeľne kopíruje cestu a poskytuje slušnú oporu. Na cestách s nerovným povrchom musí však posádka dbať na častejšie prestávky. Stabilizačný systém ESP dovoľuje skutočne dravý prejazd zákruty, no napriek tomu by mal byť v športovom aute vypínateľný, pretože občas neželane naruší symbiózu vodič – auto.
Verná tradíciám
Alfa Romeo GT je zástupkyňou svojej vlastnej triedy, ktorá nemá priamych konkurentov, preto priťahuje aj automobilových individualistov. Napriek tomu, že ide o imidžový automobil, nemožno ho považovať za snobský, pripomína skôr šperk na každodenné nosenie. Cena za automobilové potešenie GT 2,0 JTS (1 089 000 Sk) je primeraná kvalitám auta a vybaveniu. Alfa Romeo GT splnila to, čo sme od auta s označením GT očakávali, pretože si zachováva dôležité rysy športového kupé a na to podvozokmnohé automobilky zabúdajú.

 

Priame riadenie, tuhý podvozok a presné reakcie na pokyn vodiča ocenia najmä športovo založení vodiči so skúsenosťami a citom pre auto. Inak sa môže stať, že „rádového“ vodiča Alfa Romeo GT skôr unaví ako poskytne ralax.

atmosféra

K športovej atmosfére prispel vhodne tvarovaný volant, kruhové „budíky“ a masívny stredový tunel. Najviac nás ale potešili anatomické sedadlá ideálneho tvaru s veľmi príjemný čalúnením. Napriek tomu, že v zákrutách držia telo ako kliešť, ľahko sa do nich nasadá.









Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  2. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  4. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  5. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  6. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  7. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  9. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  10. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  3. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  4. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  5. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 8 482
  2. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 8 041
  3. Slovenský orloj – svetová atrakcia 7 685
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 328
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 373
  6. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 975
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 703
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 2 267
  9. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 825
  10. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte 1 630
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Sofia vo svojom štúdiu, v ktorom vznikajú nové piesne.

Predtým bol punkerom Vrabcom, dnes je Sofiou. Až teraz som to ja, hovorí


17. sep
Minister Matovič.

Kollárova strana by prípadne mohla prísť len o SIS.


9 h
Juraj Sagan (vpravo) s bratom Petrom.

Budúcnosť Juraja Sagana nie je známa.


a 1 ďalší 4 h

August býva vrchol uhorkovej sezóny. Je to síce nuda, ale aspoň sa nič nemôže pokaziť. Tento uplynulý bol výnimkou.


Neprehliadnite tiež

Škoda Enyaq iV a Škoda Kodiaq RS

Obe autá patria k najlepším modelom, ktoré Škoda ponúka.


11 h
Nissan Qashqai

Hybrid e-Power príde neskôr.


17. sep
Registračný poplatok sa po novom platí pri každej zmene majiteľa. Pri jazdených vozidlách stúpnu aj o niekoľko stoviek eur.

Na predaj auta je dobré myslieť už vopred.


16. sep
Papamobil Mercedes-Benz G 500.

Špeciálne upravený Mercedes G bol na Slovensku už v roku 1990.


14. sep
Skryť Zatvoriť reklamu