Dizajn Bertone
Každý automobil, ktorý opúšťa renomované talianske dizajnérske štúdiá Bertone, Ital Design alebo Pininfarina vzbudzuje na cestách pozornosť. Z tohto dôvodu Alfa Romeo pri tvorbe nového kupé GT uprednostnila dielňu Bertone pred vlastným dizajnérskym centrom. Majster Bertone tak opäť odviedol skvelú prácu a pred nami stálo auto ešte krajšie ako na obrázku. Pohľad na elegantné 17 palcové disky kolies a športovú koncovku výfuku nás utvrdil, že GT ďalšie vylepšovanie (tunning) alebo prznenie gýčovými doplnkami nepotrebuje. Pod vábnymi tvarmi karosérie ostalo na príručnú batožinu slušné a dobre využiteľné miesto (320 l). Na zadných sedadlách sa dvaja dospelí odvezú celkom pohodlne aj keď nastupovanie je komplikovanejšie. Škoda však, že si nemôžu aspoň pootvoriť zadné okná, pretože v športovom aute býva občas poriadne dusno.
Prvotriedne sedadlá
Podvozková platforma síce pochádza z veľkého modelu 156, ale tvorcovia palubnej dosky sa nechali inšpirovať modelom 147. K dokonalému vykúzleniu športovej atmosféry nám chýbali iba hliníkové pedále a červené bezpečnostné pásy. Hlavica radiacej páky z chladného kovu však bola na svojom mieste. Kvalita a povrch použitých materiálov je na veľmi vysokej úrovni až na drobné detaily (typickí Taliani). Komfort a pohodlie za volantom na dlhých cestách plne zodpovedá poslaniu vozidla GT. Netlmený zvuk motora a tvrdší podvozok kontrastuje s luxusným vybavením vrátane bezpečnostných prvkov (šesť airbagov ABS , ESP). Z interiéru na nás najviac zapôsobili vynikajúce športové sedadlá a tvarovaný veniec volantu. Naopak tlačidlá diaľkového ovládania autorádia na volante vyhovujú iba dlhoprstým vodičom a ťažko sa stláčajú. Jednoduchšie ovládanie by pristalo i dvojzónovej automatickej klimatizácii.
Curoe Sportivo – športové srdce
Dvojlitrový benzínový motor JTS s priamym vstrekom paliva a výkonom 165 k sme ocenili za zvukový prejav i priebeh výkonu. Nechýba mu dokonca ani dobrý ťah v nízkych otáčkach. Pri maxime svojho výkonu sa prejavuje až tak hlasno, že počúvanie hudby z kvalitnej audiosústavy a rozhovor so spolujazdcom strácajú význam. Motor JTS výkonom 165k „roznesie na kopytách“ väčšinu v tejto objemovej triede. Skutočne športovému motoru by však pristala športovejšia prevodovka s presnejším radením a kratšími prevodovými stupňami. Jazdné výkony (max. 216 km/h a 0-100km/h za 8,7 s) nás nesklamali, pre vykúzlenie atmosféry skutočného Grand Tourismo však odporúčame použiť silný motor 3,2 V6. Podvozok citeľne kopíruje cestu a poskytuje slušnú oporu. Na cestách s nerovným povrchom musí však posádka dbať na častejšie prestávky. Stabilizačný systém ESP dovoľuje skutočne dravý prejazd zákruty, no napriek tomu by mal byť v športovom aute vypínateľný, pretože občas neželane naruší symbiózu vodič – auto.
Verná tradíciám
Alfa Romeo GT je zástupkyňou svojej vlastnej triedy, ktorá nemá priamych konkurentov, preto priťahuje aj automobilových individualistov. Napriek tomu, že ide o imidžový automobil, nemožno ho považovať za snobský, pripomína skôr šperk na každodenné nosenie. Cena za automobilové potešenie GT 2,0 JTS (1 089 000 Sk) je primeraná kvalitám auta a vybaveniu. Alfa Romeo GT splnila to, čo sme od auta s označením GT očakávali, pretože si zachováva dôležité rysy športového kupé a na to mnohé automobilky zabúdajú.
Priame riadenie, tuhý podvozok a presné reakcie na pokyn vodiča ocenia najmä športovo založení vodiči so skúsenosťami a citom pre auto. Inak sa môže stať, že „rádového“ vodiča Alfa Romeo GT skôr unaví ako poskytne ralax.
K športovej atmosfére prispel vhodne tvarovaný volant, kruhové „budíky“ a masívny stredový tunel. Najviac nás ale potešili anatomické sedadlá ideálneho tvaru s veľmi príjemný čalúnením. Napriek tomu, že v zákrutách držia telo ako kliešť, ľahko sa do nich nasadá.