AUTO SO SRDCOM

Alfa Romeo GT 2,0 JTS

Slávna minulosť talianskej značky Alfa Romeo našťastie stále intenzívnejšie ožíva v podobe spojenia modelov s magickým označením GT. Pod skratkou GT sa ukrývajú slová Grand Tourismo, ktoré v minulosti označovali zväčša dvojdverový štvormiestny automo

Dizajn Bertone
Každý automobil, ktorý opúšťa renomované talianske dizajnérske štúdiá Bertone, Ital Design alebo Pininfarina vzbudzuje na dizajncestách pozornosť. Z tohto dôvodu Alfa Romeo pri tvorbe nového kupé GT uprednostnila dielňu Bertone pred vlastným dizajnérskym centrom. Majster Bertone tak opäť odviedol skvelú prácu a pred nami stálo auto ešte krajšie ako na obrázku. Pohľad na elegantné 17 palcové disky kolies a športovú koncovku výfuku nás utvrdil, že GT ďalšie vylepšovanie (tunning) alebo prznenie gýčovými doplnkami nepotrebuje. Pod vábnymi tvarmi karosérie ostalo na príručnú batožinu slušné a dobre využiteľné miesto (320 l). Na zadných sedadlách sa dvaja dospelí odvezú celkom pohodlne aj keď nastupovanie je komplikovanejšie. Škoda však, že si nemôžu aspoň pootvoriť zadné okná, pretože v športovom aute býva občas poriadne dusno.
Prvotriedne sedadlá
Podvozková platforma síce pochádza z veľkého modelu 156, ale tvorcovia palubnej sedadládosky sa nechali inšpirovať modelom 147. K dokonalému vykúzleniu športovej atmosféry nám chýbali iba hliníkové pedále a červené bezpečnostné pásy. Hlavica radiacej páky z chladného kovu však bola na svojom mieste. Kvalita a povrch použitých materiálov je na veľmi vysokej úrovni až na drobné detaily (typickí Taliani). Komfort a pohodlie za volantom na dlhých cestách plne zodpovedá poslaniu vozidla GT. Netlmený zvuk motora a tvrdší podvozok kontrastuje s luxusným vybavením vrátane bezpečnostných prvkov (šesť airbagov ABS , ESP). Z interiéru na nás najviac zapôsobili vynikajúce športové sedadlá a tvarovaný veniec volantu. Naopak tlačidlá diaľkového ovládania autorádia na volante vyhovujú iba dlhoprstým vodičom a ťažko sa stláčajú. Jednoduchšie ovládanie by pristalo i dvojzónovej automatickej klimatizácii.


Curoe Sportivo – športové srdce
Dvojlitrový benzínový motor JTS s priamym vstrekom paliva a výkonom 165 k sme ocenili za zvukový prejav i priebeh výkonu. Nechýba mu dokonca ani dobrý ťah v nízkych otáčkach. Pri maxime svojho výkonu sa prejavuje až tak hlasno, že počúvanie hudby z kvalitnej audiosústavy a rozhovor so spolujazdcom strácajú význam. Motor JTS výkonom 165k „roznesie na kopytách“ väčšinu v tejto objemovej triede. Skutočne športovému motoru by však pristala športovejšia prevodovka s presnejším radením a kratšími prevodovými stupňami. Jazdné výkony (max. 216 km/h a 0-100km/h za 8,7 s) nás nesklamali, pre vykúzlenie atmosféry skutočného Grand Tourismo však odporúčame použiť silný motor 3,2 V6. Podvozok citeľne kopíruje cestu a poskytuje slušnú oporu. Na cestách s nerovným povrchom musí však posádka dbať na častejšie prestávky. Stabilizačný systém ESP dovoľuje skutočne dravý prejazd zákruty, no napriek tomu by mal byť v športovom aute vypínateľný, pretože občas neželane naruší symbiózu vodič – auto.
Verná tradíciám
Alfa Romeo GT je zástupkyňou svojej vlastnej triedy, ktorá nemá priamych konkurentov, preto priťahuje aj automobilových individualistov. Napriek tomu, že ide o imidžový automobil, nemožno ho považovať za snobský, pripomína skôr šperk na každodenné nosenie. Cena za automobilové potešenie GT 2,0 JTS (1 089 000 Sk) je primeraná kvalitám auta a vybaveniu. Alfa Romeo GT splnila to, čo sme od auta s označením GT očakávali, pretože si zachováva dôležité rysy športového kupé a na to podvozokmnohé automobilky zabúdajú.

 

Priame riadenie, tuhý podvozok a presné reakcie na pokyn vodiča ocenia najmä športovo založení vodiči so skúsenosťami a citom pre auto. Inak sa môže stať, že „rádového“ vodiča Alfa Romeo GT skôr unaví ako poskytne ralax.

atmosféra

K športovej atmosfére prispel vhodne tvarovaný volant, kruhové „budíky“ a masívny stredový tunel. Najviac nás ale potešili anatomické sedadlá ideálneho tvaru s veľmi príjemný čalúnením. Napriek tomu, že v zákrutách držia telo ako kliešť, ľahko sa do nich nasadá.









Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  9. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  10. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 6 466
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 143
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 423
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 177
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 408
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 193
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 037
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 772
  9. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 1 661
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 576

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zbrane zo Slovenska znovu zabíjali v zahraničí

Hoci sa medzinárodná operácia začala už v marci, slovenského predajcu zbraní doteraz nikto nekontaktoval.

DOMOV

Rok 1994: Keď sa valec Mečiar naplno rozbehol krajinou

Vladimíra Mečiara z postup premiéra dvakrát odvolali a vždy sa vrátil.

DOMOV

Dobré ráno: Slovensko sa stalo zbraňovým rajom pre teroristov

Zbrane zo Slovenska zásobujú mafiánov.

KOMENTÁRE

Rusi odchádzajú, Sýria ďalej trpí

Účet za Sýriu sme už dostali a je ním vystrájanie dvoch veľmocí v úpadku.

Neprehliadnite tiež

Vyskúšali sme novinky od BMW: modely 6 GT a X3 M40i

X3 M40i je jedno z najzábavnejších súčasných BMW.

Vjazdy do Bratislavy sa upchali, vodiči stáli v dlhých kolónach

Pri ceste do práce bolo zdržanie na vyše 40 minút.

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.