SME

Alfa Romeo GT 2,0 JTS

Slávna minulosť talianskej značky Alfa Romeo našťastie stále intenzívnejšie ožíva v podobe spojenia modelov s magickým označením GT. Pod skratkou GT sa ukrývajú slová Grand Tourismo, ktoré v minulosti označovali zväčša dvojdverový štvormiestny automo

Dizajn Bertone
Každý automobil, ktorý opúšťa renomované talianske dizajnérske štúdiá Bertone, Ital Design alebo Pininfarina vzbudzuje na dizajncestách pozornosť. Z tohto dôvodu Alfa Romeo pri tvorbe nového kupé GT uprednostnila dielňu Bertone pred vlastným dizajnérskym centrom. Majster Bertone tak opäť odviedol skvelú prácu a pred nami stálo auto ešte krajšie ako na obrázku. Pohľad na elegantné 17 palcové disky kolies a športovú koncovku výfuku nás utvrdil, že GT ďalšie vylepšovanie (tunning) alebo prznenie gýčovými doplnkami nepotrebuje. Pod vábnymi tvarmi karosérie ostalo na príručnú batožinu slušné a dobre využiteľné miesto (320 l). Na zadných sedadlách sa dvaja dospelí odvezú celkom pohodlne aj keď nastupovanie je komplikovanejšie. Škoda však, že si nemôžu aspoň pootvoriť zadné okná, pretože v športovom aute býva občas poriadne dusno.
Prvotriedne sedadlá
Podvozková platforma síce pochádza z veľkého modelu 156, ale tvorcovia palubnej sedadládosky sa nechali inšpirovať modelom 147. K dokonalému vykúzleniu športovej atmosféry nám chýbali iba hliníkové pedále a červené bezpečnostné pásy. Hlavica radiacej páky z chladného kovu však bola na svojom mieste. Kvalita a povrch použitých materiálov je na veľmi vysokej úrovni až na drobné detaily (typickí Taliani). Komfort a pohodlie za volantom na dlhých cestách plne zodpovedá poslaniu vozidla GT. Netlmený zvuk motora a tvrdší podvozok kontrastuje s luxusným vybavením vrátane bezpečnostných prvkov (šesť airbagov ABS , ESP). Z interiéru na nás najviac zapôsobili vynikajúce športové sedadlá a tvarovaný veniec volantu. Naopak tlačidlá diaľkového ovládania autorádia na volante vyhovujú iba dlhoprstým vodičom a ťažko sa stláčajú. Jednoduchšie ovládanie by pristalo i dvojzónovej automatickej klimatizácii.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu


Curoe Sportivo – športové srdce
Dvojlitrový benzínový motor JTS s priamym vstrekom paliva a výkonom 165 k sme ocenili za zvukový prejav i priebeh výkonu. Nechýba mu dokonca ani dobrý ťah v nízkych otáčkach. Pri maxime svojho výkonu sa prejavuje až tak hlasno, že počúvanie hudby z kvalitnej audiosústavy a rozhovor so spolujazdcom strácajú význam. Motor JTS výkonom 165k „roznesie na kopytách“ väčšinu v tejto objemovej triede. Skutočne športovému motoru by však pristala športovejšia prevodovka s presnejším radením a kratšími prevodovými stupňami. Jazdné výkony (max. 216 km/h a 0-100km/h za 8,7 s) nás nesklamali, pre vykúzlenie atmosféry skutočného Grand Tourismo však odporúčame použiť silný motor 3,2 V6. Podvozok citeľne kopíruje cestu a poskytuje slušnú oporu. Na cestách s nerovným povrchom musí však posádka dbať na častejšie prestávky. Stabilizačný systém ESP dovoľuje skutočne dravý prejazd zákruty, no napriek tomu by mal byť v športovom aute vypínateľný, pretože občas neželane naruší symbiózu vodič – auto.
Verná tradíciám
Alfa Romeo GT je zástupkyňou svojej vlastnej triedy, ktorá nemá priamych konkurentov, preto priťahuje aj automobilových individualistov. Napriek tomu, že ide o imidžový automobil, nemožno ho považovať za snobský, pripomína skôr šperk na každodenné nosenie. Cena za automobilové potešenie GT 2,0 JTS (1 089 000 Sk) je primeraná kvalitám auta a vybaveniu. Alfa Romeo GT splnila to, čo sme od auta s označením GT očakávali, pretože si zachováva dôležité rysy športového kupé a na to podvozokmnohé automobilky zabúdajú.

SkryťVypnúť reklamu

 

Priame riadenie, tuhý podvozok a presné reakcie na pokyn vodiča ocenia najmä športovo založení vodiči so skúsenosťami a citom pre auto. Inak sa môže stať, že „rádového“ vodiča Alfa Romeo GT skôr unaví ako poskytne ralax.

atmosféra

K športovej atmosfére prispel vhodne tvarovaný volant, kruhové „budíky“ a masívny stredový tunel. Najviac nás ale potešili anatomické sedadlá ideálneho tvaru s veľmi príjemný čalúnením. Napriek tomu, že v zákrutách držia telo ako kliešť, ľahko sa do nich nasadá.









SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nové Planeo v Košiciach
  2. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  3. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  4. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  5. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  7. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  2. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  3. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  4. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  5. Nové Planeo v Košiciach
  6. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  7. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 867
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 8 593
  3. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 580
  4. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 148
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 061
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 3 006
  7. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 986
  8. Čo bude toto leto in? 2 722
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ľubomír Smetana: Minister Eštok pripraví Slovensko o milióny eur
  2. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  3. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodný mlyn v Kvačianskej doline
  4. Milan Resutík: Ambícia – rezignácia – demisia
  5. Ľuboš Vodička: Cintorín sv. Marka vo Viedni, miesto kde pochovali Mozarta
  6. Jan Pražák: Úchyl v tramvaji
  7. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  8. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: “Co je to za vola?”
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 19 649
  2. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 7 484
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 334
  4. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 624
  5. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 5 150
  6. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 877
  7. Eva Gallova: Dopadnú Ukrajinci tak ako za starých čias dopadli Indiáni? 4 526
  8. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry? 4 365
  1. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  2. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  3. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  4. Tupou Ceruzou: Žiačik
  5. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
  6. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  7. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  8. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
SkryťZatvoriť reklamu