Bratislava 7. decembra (TASR) - V novembri zaregistrovali policajné štatistiky na Slovensku 5 757 nových vozidiel. Za prvých 11 mesiacov tohto roka tak pribudlo v SR spolu 59 193 nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony.
V porovnaní s prvými 11 mesiacmi uplynulého roka je to o 156 vozidiel menej, uviedla Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu (ZAP) SR. Najpredávanejšou značkou v januári až novembri 2004 bola tradične Škoda, ktorá s 18 712 zaregistrovanými vozidlami dosiahla trhový podiel 31,61 %. Za ňou nasledoval Volkswagen s podielom 8,22 % a 4 863 predanými vozidlami. Prvú trojku uzatvoril Renault s podielom 7,98 % a 4 723 automobilmi. Štvrtý Peugeot dosiahol trhový podiel 7,40 % a predal 4 380 áut, piaty Opel 6,25 % a 3 698 vozidiel.
Prvú desiatku uzatvárajú Citro‰n 5,79 %, Fiat 4,45 %, Seat 3,38 %, Toyota 2,89 % a Chevrolet/Daewoo s 2,88-% podielom na trhu.
V rámci luxusných automobilov si vedenie upevnila značka Mercedes-Benz s 2,56-% podielom. Druhé miesto obsadilo AUDI s nezmenenými 1,11 % a trojicu uzatvára BMW so zvýšením 1,02-% trhovým podielom.
V segmente nákladných automobilov od 6 do 12 ton zaregistrovali policajné štatistiky za 11 mesiacov 733 nových vozidiel, z toho 248 áut značky Iveco, 132 Renault a 100 automobilov s označením Mercedes. Medzi vozidlami s hmotnosťou nad 12 ton, ktorých sa za v uvedenom období predalo 1 820 kusov, dominovali Scania a Volvo s 391 predanými vozidlami. Za nimi nasleduje Mercedes, ktorý umiestnil na trhu 375 vozidiel a Iveco s 189 kusmi. V sledovanom období pribudlo na slovenskom trhu 214 nových autobusov. Najvyťaženejší dodávateľ Karosa predal 124 kusov. Ďalšie priečky obsadil SOR s 21 a Mercedes s 13 autobusmi.