Rodinný miláčik
Dizajn japonských značiek nikdy nespôsobí módnu revolúciu, čo však neznamená, že autá z Ďalekého východu sú škaredé. Toyota má veľmi triezve a úhľadné tvary rodinného kombi. Fádnu zadnú časť dobre vyvažuje pôsobivá čelná maska. Príjemne nás prekvapil interiér. Okrem slušného priestoru na sedenie vpredu i vzadu je kvalitne vypracovaný a ponúka pohodlné nasadanie. Zadné sedadlá nie sú tvarované celkom podľa našich predstáv, ale s tvarom predných sme boli spokojní aj po niekoľkých hodinách za volantom. Vodič i jeho spolujazdec majú okolo seba
dostatok miesta i odkladacích priestorov vrátane držiakov na poháre. Za príklad dobre zvládnutej estetiky i ergonómie považujeme stredovú konzolu. Autorádio umiestnené na vrchu stredovej konzoly je dobre čitateľné a minimálne odpútava pohľad vodiča od cesty. Účelne vyriešený interiér stavia na pekných krivkách a osvedčených ovládacích prvkoch. Jediným výstrelkom je špeciálne podsvietenie palubných prístrojov. Pri vhodnom nastavení intenzity neťahá oči, ale regulácia sily podsvietenia sa nám zdá komplikovaná. S objemom batožinového priestoru 402 l Corolla Wagon v porovnaní s niektorými konkurentmi stráca body, ako pridanú hodnotu však ponúka dvojité dno s odkladacím priestorom plus jednoduché sklápanie zadných operadiel.
Vydarený motor
Na priestrannom rodinnom kombi nás najviac zaujal nový naftový motor. Na to, že má objem valcov iba 1364 cm3, dosahuje vynikajúci výkon - až 90 k a výrobca sľubuje spotrebu 4,8 l/100 km. Malý štvorvalec aj pri vonkajšej teplote -7 stupňov bežal potichu a veľmi kultivovane. Na našu radosť pomerne ticho pracoval i v diaľničnom tempe. Výkon 66 kW (90 k) je na daný objem nadpriemerný a primeraný hmotnosti auta. Motor je vynikajúci na rodinné využitie, pretože patrí do nižších kategórií zákonného poistenia podľa objemu i výkonu. Na dlhých cestách za oddychom a pri dochádzaní do práce sa odmení dobrou spotrebou, počas testu bola spotreba 5,4 l/100 km. Vyslovene nehospodárnou jazdou sa priemer krátkodobo zvýšil na 7,2 l/100 km. Malý naftiak dokáže kompaktné kombi rozbehnúť až na 180 km/h, pričom do 150
km/h zrýchľuje celkom suverénne. Viac ako zrýchlenie z 0 na 100 km/h nás potešilo zrýchlenie z 80 na 120 km/h. Hoci je krútiaci moment 190 Nm dostupný o niečo skôr, motor sa najlepšie rozbiehal od 2600 otáčok za minútu. a vyššie otáčky znamenali paradoxne (pri naftovom motore) lepšiu dynamiku. Podvozok spĺňa nutné štandardy kompaktných automobilov. Ničím zvláštnym nevyniká a ponúka skôr mäkké komfortné zvezenie ako športovú jazdu. Toyota Corolla 1,4 D-4D by si okrem sériového ABS zaslúžila stabilizačný systém VDC ako súčasť vybavenia Terra.
Problém - životná úroveň Slovákov
Toyota Corolla kombi je vyvážené rodinné auto s vysokými úžitkovými vlastnosťami a výborným motorom vhodným do našich podmienok. Nadobúdacia cena 664 900 korún nie je vzhľadom na túto triedu a ponúkané vlastnosti premrštená, i keď pre väčšinu Slovákov je to veľa. Súčasťou vybavenia by mohla byť aj manuálna klimatizácia.